Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 januari 2018, 12:28   #21
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
En wat het kan u schelen dat ze blank of zwart zijn?
Jou kan het duidelijk wél schelen vermits je geen antwoord geeft op de vraag.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 12:33   #22
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja,...mensen verkopen. Dat mocht toch niet hé? Maar ja, 't is over voetbal dat we klappen, dan mag ineens alles.
Daar zeg je zoiets. Mensen verkopen betekent mensenhandel. Volgens de wet is mensenhandel strafbaar, maar DAAR heb ik de vitters op "onze" zwarte pieten nog nooit over horen klagen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 12:50   #23
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik ben van mening dat die 'nieuwkomers' zich totaal niet te moeien hebben met een kinderfeest dat wij mensen hier met alle toeters en bellen al jaar en dag in stand proberen te houden.

Zien die anderen dat zo niet dan staat er niemand in de weg denk ik dat ze terugkeren vanwaar het allemaal 'beter' was.

Op die manier de boel op stelten proberen te jagen via een kinderfeest is wel echt héél ziekelijk van die bende.
Die hebben zich ook niet te moeien. Van mij mogen die dat zeggen en vinden, maar het probleem is niet dat ze hun moeien (freedom of speech) het feit is dat sommige van ons (autochtonen) er naar luisteren. Als een neger het niet fijn vindt dat zwarte piet een karikatuur is in ons land, dan mag hij dat zeggen en dan is het onze taak om dat te noteren en hem uit te leggen dat hij zich niet zo hoeft te voelen, ipv "sorry sorry" te zeggen en alles te gaan omver kieperen. Stel dat je als ouder zo doet tegen je kind? Wat krijg je dan? Een verwend nest zonder opvoeding dat de tiran uithangt en alles kapotslaagt. Tiens, waar hebben we dat nog gezien bij onze... "jongeren" ?
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 17:18   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

"Onze "jongeren"?
Andermans jongeren zal je bedoelen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 17:34   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.582
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Die hebben zich ook niet te moeien. Van mij mogen die dat zeggen en vinden, maar het probleem is niet dat ze hun moeien (freedom of speech) het feit is dat sommige van ons (autochtonen) er naar luisteren. Als een neger het niet fijn vindt dat zwarte piet een karikatuur is in ons land, dan mag hij dat zeggen en dan is het onze taak om dat te noteren en hem uit te leggen dat hij zich niet zo hoeft te voelen, ipv "sorry sorry" te zeggen en alles te gaan omver kieperen. Stel dat je als ouder zo doet tegen je kind? Wat krijg je dan? Een verwend nest zonder opvoeding dat de tiran uithangt en alles kapotslaagt. Tiens, waar hebben we dat nog gezien bij onze... "jongeren" ?
2

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 januari 2018 om 17:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 20:01   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Daar zeg je zoiets. Mensen verkopen betekent mensenhandel. Volgens de wet is mensenhandel strafbaar, maar DAAR heb ik de vitters op "onze" zwarte pieten nog nooit over horen klagen.
Zullen ze niet doen ook want koning voetbal is onschendbaar.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 20:08   #27
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens mij zijn de anti-racisten de racisten. Trek het blanke jongetje die hoodie aan en er is niets aan de hand. Dat een zwart jongetje die hoodie dus blijkbaar niet aan mag is racistisch. De anti-racisten blijven mensen met een kleur in een hoekje drukken in de hoop er zelf beter van te worden.
Ook Romelo Lukaku is nu op deze kar gesprongen. Nu zal hij zeker nooit meer kleding kopen bij de H&M ?
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 20:10   #28
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat kan het mij schelen dat ze blank, zwart, geel of groen zijn!Ik ben helemaal geen voetbalfanaat maar was ik voetbalfanaat, zou ik juist willen dat ze goed spelen en dit is alles wat telt.

Waarom kom je dan hier de hooligan uithangen?
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2018, 21:51   #29
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.896
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jou kan het duidelijk wél schelen vermits je geen antwoord geeft op de vraag.
Knuppel, ik werk als Franstalig in Vlaanderen en waar ik werk, zijn er mensen van verschillende oorsprongen. Er zijn Blanken, Zwarten, Arabieren, enz.............. en jammer voor u maar er zijn geen problemen daarmee.

Laatst gewijzigd door Everytime : 10 januari 2018 om 21:51.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 11:55   #30
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Lol. Albert Hein is racistisch omdat ze de waarheid afbeelden. Er werken begot meer mensen met een migrantie achtergrond dan in gelijk welke andere supermarkt.
Citaat:
In Nederland is er opschudding ontstaan over de afbeeldingen die de supermarktketen Albert Heijn gebruikt bij een opleiding voor het personeel. Een grafische afbeelding van een zwarte vrouw is het voorbeeld van een budgetklant, terwijl een blanke man het stereotype is van een klant die de dure producten van de keten koopt. Het Nederlandse College voor de Rechten van de Mens en verschillende antidiscriminatieverenigingen uiten kritiek op de opleidingsmodule. Bron.
Ik ben een blanke man die geen dure merkproducten koopt. Moet ik mij nu slecht en gediscrimineerd voelen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 13 januari 2018 om 11:58.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 12:04   #31
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Knuppel, ik werk als Franstalig in Vlaanderen en waar ik werk, zijn er mensen van verschillende oorsprongen. Er zijn Blanken, Zwarten, Arabieren, enz.............. en jammer voor u maar er zijn geen problemen daarmee.
Tja
Mijn vrouw is baas over 120 man.
En bij de aanwerving van iemand met een islam achtergrond zijn er dikwijls op vrij korte termijn problemen, niet altijs maar toch dikwijls en alvast veel , veel, veel meer keren dan bij de aanwerving van iemand van hier.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 12:53   #32
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Ook Romelo Lukaku is nu op deze kar gesprongen. Nu zal hij zeker nooit meer kleding kopen bij de H&M ?
Rommel lou met de billen bloot.

Citaat:
Zijn moeder maakt nu echter duidelijk dat er niet zo fel gereageerd hoeft te worden. “Mijn zoon heeft als model al honderden verschillende outfits gedragen”, laat Terry Mango weten op haar Facebookprofiel. “Maak hier zo geen heisa over, er is niets aan de hand. Ik zie het probleem gewoon niet
Citaat:
Het is eigenlijk heel simpel: een zwart kind is een kind en een aap is een dier
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...a-van~a705ca22
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2018, 13:30   #33
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Allemaal die hevige anti-racisten zijn meer op huidskleur gefocust dan normale mensen en zelfs racisten. Ik zie een kind met een hoodie over een aapje. Kindjes lijken nu eenmaal op aapjes. Ze proberen vanalles, klauteren overal op en onder en vallen geregeld. Mensen die eerder de link leggen tussen de donkere huidskleur en de aap dan tussen het kind en de aap zijn psychisch ziek. Ze zijn de echte racisten. Overal zien ze ras of discriminatie.

Veralgemenen doen we allemaal al eens. Wat AH doet is dat nu zo verkeerd ? Wat moeten ze dan doen ? De budgetkoper als blanke man afbeelden en de koper van merkproducten als iemand met een donker huid ? Of moet men in de reclame ook gaan gebruik maken van roetveegmodellen ?

Nieuwkomers zijn nu eenmaal voorlopig meestal financieel armer. Er beginnen stilletjes aan meer en meer mensen met een migratie-achtergrond door te dringen tot de middenklasse en hier en daar zijn er ook zeer getalenteerde mensen of schrandere handelaars met een migratieachtergrond die tot de rijke klasse kunnen gerekend worden maar het is gewoon een feit dat het grootste deel van de mensen met een migratieachtergrond onderaan de maatschappelijke ladder begint. Mag die werkelijkheid niet worden afgebeeld ? Als er te weinig mensen met een andere huidskleur worden afgebeeld is het ook weer niet goed. Plots is het ontkennen van de werkelijkheid dan wel ongewenst.

FTW.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 06:35   #34
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Het protest naar aanleiding van de omstreden foto van H&M die een zwart jongetje afbeeldde met een trui waarop ‘coolest monkey in the jungle’ stond, blijft maar leiden tot heftige situaties. In Zuid-Afrika lieten intussen ook leden van de Economische Vrijheidsstrijders van zich horen. Op videobeelden valt te zien hoe ze een filiaal van het kledingmerk binnenstormden en de winkel op brutale wijze overhoop halen. Bron.

Mensen met een niet blanke huidskleur, mensen met migratie-achtergrond, vluchtelingen, 'linksen', ... het zijn de nieuwe joden hoor. Hoe ze overal worden aangevallen, gediscrimineerd, ... hoe onverdraagzaam men is tegenover hen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 10:11   #35
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 28 juli 2005
Berichten: 918
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Volgens mij zijn de anti-racisten de racisten. Trek het blanke jongetje die hoodie aan en er is niets aan de hand. Dat een zwart jongetje die hoodie dus blijkbaar niet aan mag is racistisch. De anti-racisten blijven mensen met een kleur in een hoekje drukken in de hoop er zelf beter van te worden.
Natuurlijk !!

Remember bleitkip Dalila Hermans, die al op haar achterste hersencel staat als men in de kleuterklas over een zwart kleurpotlood durft spreken maar wel, zo fier als een gieter, de fakkel doorgaf aan "black girl" Elodie Ouedraogo in "de slimste janet ter wereld ! (oei, da mag ook nie, zeker ?) Na laureaten als Van Bouwel en Taveirne, dringt een naamsverandering zich echter op !

Hoe lang heeft die calimero met hondendrol-kapsel daar gezeten ? 8 afleveringen, zoiets, maar niet 1 mopje over zwarte pieten, van de zichzelf eeuwig grappig verklarende jury !

Censuur ? Hoe bedoel je ?

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2018, 10:25   #36
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN
 
The Paulus Experience's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2003
Locatie: Jem Enfous
Berichten: 23.176
Standaard

Voeten opheffen, het niveau passeert!
__________________
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2018, 08:31   #37
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Winkelketen H&M heeft besloten om een collectie sokken uit de rekken te halen, omdat één van de patronen leek op het Arabisch woord voor Allah, maar dan omgekeerd geschreven. “Het is nochtans enkel een toevallige gelijkenis”, klinkt het bij H&M. Hun beslissing komt er enkele weken nadat ze beschuldigd werden van racisme aan de hand van een andere trui. Bron.


fake-news - kan niet anders
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 30 januari 2018 om 08:32.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be