Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 12 maart 2012, 09:42   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard Nieuwe slachting in Syrië: 21 vrouwen en 26 kinderen afgemaakt.

Het bloedbad in Syrië neemt ongekende proporties aan. De vurige verdedigers van Assad die steeds weer allerhande excuses vinden om dit goed te praten zouden zich moeten schamen.

Citaat:
Syrie: 47 corps �* Homs, "massacrés" par le régime selon les militants
Mis en ligne le 12/03/2012 �* 08h16
BEYROUTH (AFP)

Au moins 47 corps de femmes et enfants ont été retrouvés dans la ville syrienne de Homs (centre), un "massacre" attribué par des militants aux forces du régime de Bachar al-Assad et par la télévision officielle syrienne �* des "gangs terroristes".
"Les corps d'au moins 26 enfants et 21 femmes ont été retrouvés dans les quartiers de Karm al-Zeitoun et al-Adawiyé, dont certains égorgés, d'autres poignardés par les chabbiha (milices pro-régime)", a affirmé �* l'AFP Hadi Abdallah, militant local pour la Commission générale de la révolution syrienne, vidéo �* l'appui.
La télévision d'Etat a de son côté accusé des "gangs terroristes armés" d'avoir "kidnappé des citoyens dans des quartiers de Homs et les avoir tués et filmés pour susciter des réactions internationales contre la Syrie.

© 2012 AFP. BRON
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 12 maart 2012 om 09:43.
Antoon is offline  
Oud 12 maart 2012, 16:22   #2
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 12 maart 2012 om 16:27.
Frankenstein is offline  
Oud 12 maart 2012, 16:27   #3
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Nee hoor ik schaam me nergens voor. Fundamentalisten moeten in het schavot, en waar gehakt wordt vallen er eenmaal spaanders. Deze so called 'ongekende proporties' 100 X te prefereren dan een genocide op Christenen en dat an masse vrouwen op hun 9e jaar worden uitgehuwelijkt. Het is kiezen uit 2 kwaden in Syrie, de minst kwade is om Assad te steunen, alleen hebben onze westerse politieke leiders nog niet door

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 12 maart 2012 om 16:27.
Frankenstein is offline  
Oud 12 maart 2012, 16:28   #4
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nee hoor ik schaam me nergens voor. Fundamentalisten moeten in het schavot,
ik schaam me in uw plaats
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 12 maart 2012, 16:29   #5
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Trouwens als een Drone een bruiloft ergens in Pakistan of Afganistan neermaait, betekent dat dan ook dat Obama het veld moet ruimen ?
Frankenstein is offline  
Oud 12 maart 2012, 16:31   #6
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Nee hoor ik schaam me nergens voor. Fundamentalisten moeten in het schavot, en waar gehakt wordt vallen er eenmaal spaanders. Deze so called 'ongekende proporties' 100 X te prefereren dan een genocide op Christenen en dat an masse vrouwen op hun 9e jaar worden uitgehuwelijkt. Het is kiezen uit 2 kwaden in Syrie, de minst kwade is om Assad te steunen, alleen hebben onze westerse politieke leiders nog niet door
Ik heb het eerder ook al eens geschreven:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat is het probleem. Kiezen tussen een gruwelijke dictator zoals Assad en het alternatief, dat waarschijnlijk even bloeddorstig is.

Dit probleem is een beetje algemeen in de Arabische wereld. Ze hebben er geen kaas gegeten van vrijheid en democratie, laat staan van vredelievendheid.
Neemt niet weg dat men Assad moet stoppen. Als daarna een ander regime plaats neemt, dan moet die weer in de gaten worden gehouden.

Niets doen is erger, en goedpraten of verdedigen is inderdaad om zich te schamen.
__________________
Antoon is offline  
Oud 12 maart 2012, 16:33   #7
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ik schaam me in uw plaats
In Afganistan S. Arabie worden minderjarige meisjes uitgehuwelijkt, in Egypte hebben de kopten het momenteel heel zwaar, en zullen het nog zwaarder krijgen onder de baardmannen.

Nu wil ik niet zeggen dat je pedofilie en het onderdrukken van Christenen wil bevorden Dixi, echter je bevordert deze afschuwelijke zaken wel door ermee in te stemmen dat Assad weg moet.
Frankenstein is offline  
Oud 12 maart 2012, 16:35   #8
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik heb het eerder ook al eens geschreven:



Neemt niet weg dat men Assad moet stoppen. Als daarna een ander regime plaats neemt, dan moet die weer in de gaten worden gehouden.

Niets doen is erger, en goedpraten of verdedigen is inderdaad om zich te schamen.
Assad stopt als de media zich er niet meer mee bemoeit en de rebellen niet meer worden voorzien van wapens. Is dit nu echt zo moeilijk te begrijpen ?
Frankenstein is offline  
Oud 12 maart 2012, 16:36   #9
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

En please hou op over dat schamen. Jij moet deze discussie niet voeren met mij, maar met je Christelijke broeders in Syrie. Voor 100% dat ze zeggen dat jij je moet schamen, punt

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 12 maart 2012 om 16:37.
Frankenstein is offline  
Oud 12 maart 2012, 16:42   #10
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
echter je bevordert deze afschuwelijke zaken wel door ermee in te stemmen dat Assad weg moet.
het enigste afschuwelijke is het verdedigen van deze bloeddorstige dictator bah!
__________________
sus antigoon pfff, die Belgische kaart geeft toch enkel wat
sociale en politieke voordelen, maar van onze
roots doen we geen afstand, dit zou verraad
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 12 maart 2012, 17:16   #11
Dennis
Banneling
 
 
Geregistreerd: 10 januari 2012
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
het enigste afschuwelijke is het verdedigen van deze bloeddorstige dictator bah!
Ohja, is dat het enige afschuwelijke?
Ik kan anders nog een paar afschuwelijke dingen. En die komen van de door u gesteunde Islamisten.

Het probleem in syrië is, in tegenstelling tot in de andere landen van de Arabische lente, een botsing van religies.
En zoals de geschiedenis ons leert zijn die het gruwelijkst en vaak gecompliceerdst.
Dennis is offline  
Oud 12 maart 2012, 21:17   #12
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.909
Standaard

In Afghanistan hebben de Amerikanen ook kinderen vermoord, maar daar zwijgt Antoon wijselijk over.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 12 maart 2012, 21:23   #13
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

De Russen waren er toch, om de vrouwen en kinderen te beschermen?
SDX is offline  
Oud 12 maart 2012, 22:03   #14
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
het enigste afschuwelijke is het verdedigen van deze bloeddorstige dictator bah!

Als jij moest kiezen dat je dochter van 9 wordt uitgehuwelijkt aan een pedo baardman, of Assad aan de macht dan hebben wij onze keuze snel gemaakt. Jij kiest voor pedo baardman en laat je dochter aan haar lot over, ik kies voor Assad.

tsja als jij simpele vergelijkingen trekt, dan doe ik het ook (!)



trouwens maar off topic, het is het 'enige' en niet enigste
Frankenstein is offline  
Oud 12 maart 2012, 22:06   #15
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.406
Standaard

Assad is verre van onschuldig. Toch is hij momenteel het minste van de twee kwaden, want seculier. Het alternatief is een islamistische baardmans �* la Taliban... Bovendien heeft het imperialistische, door de yankees beïnvloede Westen zich niet met binnenlandse aangelegendheden in Syrië te bemoeien.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline  
Oud 12 maart 2012, 22:15   #16
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Afshin Ellian die niet zo lang geleden nog Assad voor psychopaat uitmaakt begint nu eindelijk het licht te zien,

titel, hoe verrassend

''De waarheid over Syrië die we nergens horen"


Citaat:
(..) Maar hoe moet het verder met Syrië? Een Nederlandse dame van Syrische afkomst heeft mij onlangs uitvoerig ingelicht over de toestand in haar vaderland. Het was een ontroerend gesprek. Zij is een christelijke Syriër. Hala Naoum Nehme is een voorbeeldige immigrant: volledige integratie in de Nederlandse samenleving op eigen kracht. Zij maakt binnenkort haar tweede universitaire studierichting (economie) af. Terwijl zij pas sinds haar vijftiende in Nederland woont.

Interesse
Hala confronteerde mij met het feit dat niet alle Syrische soennieten achter de islamitische opstandelingen in Homs staan. Volgens haar hebben de media geen enkele interesse in de mening van de rest van Syrië.

Als alle soennieten tegen Assad waren, dan was het regime al lang ten val gebracht. Ook zouden wij volgens Hala niet of nauwelijks belangstelling hebben voor de existentiële en nogal reële angst van de Syrische christenen voor die islamitische opstandelingen.

Leuzen
Zij legde mij een paar fundamentalistische leuzen voor waaruit bleek dat de onderdrukte inwoners van Homs van mening zijn dat de christenen uit Syrië moeten worden verwijderd.

Hala liet mij wanhopig achter. Zij heeft gelijk, alleen al het feit dat ik haar nooit op de Nederlandse televisie heb gezien, bewijst de stelling dat we eigenlijk niet geïnteresseerd zijn in de andere helft van Syrië.

Ik hoop van harte dat Hala en anderen vaker in de actualiteitsprogramma’s verschijnen. Een eerlijk beeld van Syrië is van groot belang voor een evenwichtig oordeel over de politieke en humanitaire toestand in Syrië.

Dialoog
Wat moet er in Syrië gebeuren? Een dialoog met Assad? Economische en diplomatieke druk op Assad? Maar de moordpartijen gaan gewoon door. En Assad is de bondgenoot van een gevaarlijk regime (Iran)!

Ik weet het niet. Maar laat ook de waarheid van Hala en andere Syriërs gehoord worden.

Afshin Ellian
http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Af...gens-horen.htm
Frankenstein is offline  
Oud 13 maart 2012, 09:58   #17
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Assad stopt als de media zich er niet meer mee bemoeit en de rebellen niet meer worden voorzien van wapens. Is dit nu echt zo moeilijk te begrijpen ?
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 13 maart 2012 om 09:59.
Antoon is offline  
Oud 13 maart 2012, 10:16   #18
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 13 maart 2012 om 10:25.
Frankenstein is offline  
Oud 13 maart 2012, 10:23   #19
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.434
Standaard

Het westen geeft de rebellen hoop middels hen te steunen door media aandacht en hen te bewapenen. Doen ze dat niet, dan is er voor de rebellen geen geen hoop meer, en dus de laatste strohalm om door te vechten is voor hen voorbij. De strijd kan gestaakt worden, Assad kan stoppen met vechten.

Elke kleuter moet dit kunnen begrijpen, alleen onze westerse leiders blijkbaar niet.
Frankenstein is offline  
Oud 13 maart 2012, 11:24   #20
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Assad houdt zijn volk reeds jaren in toom met een harde repressie, net als zijn vader dat vroeger ook deed.

Vorig jaar is het uit de hand gelopen toen de mensen het kotsbeu waren en massaal op straat kwamen. Vreedzame betogingen waarbij anti-Assad leuzen werden geroepen werden met tanks en vuurwapens aangevallen met vele doden en gewonden tot gevolg. Zelfs jachtvliegtuigen werden ingezet om de massas onbewapende betogende burgers aan te vallen met raketten.

Nu zijn we bijna aan een burgeroorlog geraakt, waarbij ook de oppositie wapens gebruikt, en waarbij Assad's leger alles vernietigt op zijn weg, inclusief massamoorden op vrouwen en kinderen.

Elke kleuter heeft dit gezien, allen u blijkbaar niet.
__________________
Antoon is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be