Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 9 december 2015, 08:11   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Inderdaad...
Nu ja, wij hebben ook geen geluk. Geen verkiezingen in zicht, geen (zware) communautaire dossiers, ietwat te veel monomaniakale posters, de PS in de oppositie, JMDD kwasi op pensioen, enz.
Het wordt snel saai. Gelukkig zijn er altijd onze monomaniakale posters die ik een beetje kan jennen (niet te lang, anders worden zij kwaad).
Wat mij het meeste zorgen baart, is dat veel mensen, ondanks een goed onderwijs, blijkbaar nog altijd niet in staat zijn om zelfstandig te denken. Ze lopen de eerste de beste roeper achterna en kunnen enkel in wit-zwart denken. Genuanceerd nadenken is er nog altijd niet bij.

Als ik pessimistisch mag zijn, wil dat zeggen dat toestanden zoals nu in Irak en Syrië niet opgelost kunnen worden door een beter onderwijs, emancipatie van de zwakkere sociale klassen of zelfs democratie. De mens is inherent op zoek naar een vijandsbeeld, een wij-zij tegenstelling en de luidste roepers en grootste demagogen zullen altijd het meeste volk achter zich krijgen.

Als ik optimistisch ben, zie ik dat die demagogen in West-Europa genre Wilders, Le Pen, De Winter nooit echt aan de macht geraken. Tot nu toe...
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 december 2015, 08:23   #62
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wat mij het meeste zorgen baart, is dat veel mensen, ondanks een goed onderwijs, blijkbaar nog altijd niet in staat zijn om zelfstandig te denken. Ze lopen de eerste de beste roeper achterna en kunnen enkel in wit-zwart denken. Genuanceerd nadenken is er nog altijd niet bij.

Als ik pessimistisch mag zijn, wil dat zeggen dat toestanden zoals nu in Irak en Syrië niet opgelost kunnen worden door een beter onderwijs, emancipatie van de zwakkere sociale klassen of zelfs democratie. De mens is inherent op zoek naar een vijandsbeeld, een wij-zij tegenstelling en de luidste roepers en grootste demagogen zullen altijd het meeste volk achter zich krijgen.

Als ik optimistisch ben, zie ik dat die demagogen in West-Europa genre Wilders, Le Pen, De Winter nooit echt aan de macht geraken. Tot nu toe...
Ik ben pessimistisch. Demagogen zijn er altijd in geslaagd op een of ander moment aan de macht te komen. Berlusconi is daar een prachtvoorbeeld van.
En niemand kan uitsluiten dat Le Pen niet ooit President wordt... Of Trump.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 9 december 2015, 08:26   #63
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ben pessimistisch. Demagogen zijn er altijd in geslaagd op een of ander moment aan de macht te komen. Berlusconi is daar een prachtvoorbeeld van.
En niemand kan uitsluiten dat Le Pen niet ooit President wordt... Of Trump.
Wel, Berlusconi is in feite een goed tegenvoorbeeld.

Ja, hij is aan de macht gekomen, ja, hij heeft zijn maffiavriendjes geholpen, ja heeft de Italiaanse maatschappij een klap gegeven. Maar ja, de democratie staat er nog altijd, ja, de Italiaanse maatschappij staat er nog altijd.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 december 2015, 08:31   #64
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Wel, Berlusconi is in feite een goed tegenvoorbeeld.

Ja, hij is aan de macht gekomen, ja, hij heeft zijn maffiavriendjes geholpen, ja heeft de Italiaanse maatschappij een klap gegeven. Maar ja, de democratie staat er nog altijd, ja, de Italiaanse maatschappij staat er nog altijd.
Je kan het inderdaad zo bekijken, had ik eigenlijk niet had gedacht.
Misschien zijn onze democratieën toch wel veel taaier dan ik zelf denk (en ik denk mochtans al dat zij tegen een stootje kunnen).
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 9 december 2015, 08:41   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je kan het inderdaad zo bekijken, had ik eigenlijk niet had gedacht.
Misschien zijn onze democratieën toch wel veel taaier dan ik zelf denk (en ik denk mochtans al dat zij tegen een stootje kunnen).
optimism is a moral duty

Kijk naar Frankrijk. Economisch doen ze het niet goed, veel werklozen, veel sociale miserie, toch ten opzichte van enkele jaren geleden. Je hebt net aanslagen in Parijs gehad, je hebt in Calais een stort van menselijk leed, je hebt buitenwijken van grote steden waar alles wat uitgespuwd is door de maatschappij zich verzamelt en zich keert tegen die maatschappij.

Je hebt een president van linkse signatuur die er niets van bakt, je hebt een rechtse oppositie die op niets trekt. En dan heb je een partij die in sé extreem-rechts is maar het ranzige heeft afgeworpen, toch in de communicatie. Die er alles aan doet om een deftig imago te verkrijgen, om maw meer centrumkiezers te lokken.

Hoeveel percent haalt die partij? landelijk ongeveer 30%. In enkele plaatsen ternauwernood 50% met hun zeer sterke figuren. Al de rest stemt voor centrumpartijen. Zo een slecht signaal is dat niet hoor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 9 december 2015, 11:21   #66
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Wapper is offline  
Oud 9 december 2015, 19:13   #67
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
optimism is a moral duty

Kijk naar Frankrijk. Economisch doen ze het niet goed, veel werklozen, veel sociale miserie, toch ten opzichte van enkele jaren geleden. Je hebt net aanslagen in Parijs gehad, je hebt in Calais een stort van menselijk leed, je hebt buitenwijken van grote steden waar alles wat uitgespuwd is door de maatschappij zich verzamelt en zich keert tegen die maatschappij.

Je hebt een president van linkse signatuur die er niets van bakt, je hebt een rechtse oppositie die op niets trekt. En dan heb je een partij die in sé extreem-rechts is maar het ranzige heeft afgeworpen, toch in de communicatie. Die er alles aan doet om een deftig imago te verkrijgen, om maw meer centrumkiezers te lokken.

Hoeveel percent haalt die partij? landelijk ongeveer 30%. In enkele plaatsen ternauwernood 50% met hun zeer sterke figuren. Al de rest stemt voor centrumpartijen. Zo een slecht signaal is dat niet hoor.
Mmmjamisschien...

Wat mij zorgen baart, dat is de niet aflatende afstand tussen politiek en wat de 'gewone burger' zal noemen, goed wetende dat zoiets niet bestaat. Ik merk vaak op dat mensen zich distantieren van alle partijen. Zij willen niet meer voor 'traditionele partijen' stemmen, en ook niet voor de meer radicale partijen. In Frankrijk is die tendens heel zichtbaar. Bij ons minder omdat de N-VA erin geslaagd is om een deel ervan naar zich toe te trekken. Vraag is wel of ze dat lang zal vol kunnen houden...

Die afstand is naar mijn mening toe het grootste gevaar voor onze democratie. Democratie heeft nood aan kritische burgers die zich niet afkeren van beleid (lees: politiek in de Griekse zin van het woord), en die, op hun manier, deelnemen aan dat beleid. Democratie kan niet werken als er geen wisselwerking is tussen de burgers enrzijds, en hun vertegenwoordigers anderzijds.

En hier zit mijn grootste vrees: dat de kloof zo groot wordt dat de wisselwerking stopt. Dat de politieke vertegenwoordigers gewoon hun zin doen en dit mooi verpakt verkopen aan hun ongeïnteresseerde klanten, namelijk de burgers. Dat wou pas het einde van de democratie betekenen. En soms vraag ik mij af of wij die weg niet ingezet hebben...

Ik spreek hier mij niet uit over wie hier verantwoordelijk voor is, dat is een discussie op zich waard, en waarschijnlijk zjn er meerdere antwoorden op deze vraag.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 18 december 2015, 15:58   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mmmjamisschien...

Wat mij zorgen baart, dat is de niet aflatende afstand tussen politiek en wat de 'gewone burger' zal noemen, goed wetende dat zoiets niet bestaat. Ik merk vaak op dat mensen zich distantieren van alle partijen. Zij willen niet meer voor 'traditionele partijen' stemmen, en ook niet voor de meer radicale partijen. In Frankrijk is die tendens heel zichtbaar. Bij ons minder omdat de N-VA erin geslaagd is om een deel ervan naar zich toe te trekken. Vraag is wel of ze dat lang zal vol kunnen houden...

Die afstand is naar mijn mening toe het grootste gevaar voor onze democratie. Democratie heeft nood aan kritische burgers die zich niet afkeren van beleid (lees: politiek in de Griekse zin van het woord), en die, op hun manier, deelnemen aan dat beleid. Democratie kan niet werken als er geen wisselwerking is tussen de burgers enrzijds, en hun vertegenwoordigers anderzijds.

En hier zit mijn grootste vrees: dat de kloof zo groot wordt dat de wisselwerking stopt. Dat de politieke vertegenwoordigers gewoon hun zin doen en dit mooi verpakt verkopen aan hun ongeïnteresseerde klanten, namelijk de burgers. Dat wou pas het einde van de democratie betekenen. En soms vraag ik mij af of wij die weg niet ingezet hebben...

Ik spreek hier mij niet uit over wie hier verantwoordelijk voor is, dat is een discussie op zich waard, en waarschijnlijk zijn er meerdere antwoorden op deze vraag.
Goed gezien, Bad Atilla!
Ook wij ZIJN die weg allang ingeslagen.
En ook al durf je geen verantwoordelijke aan te wijzen voor deze gang van zaken, het antwoord zit vervat in deze zin:

Citaat:
Bij ons minder omdat de N-VA erin geslaagd is om een deel ervan naar zich toe te trekken. Vraag is wel of ze dat lang zal vol kunnen houden...
Je weet evengoed als ik waarom de N-VA "dat" niet lang zal kunnen volhouden. De reden is dat ze haar belofte voor verandering niet kan/mag houden. DE niet te ontkennen reden voor de kloof tussen de politiek en de burger. DE politiek houdt niet alleen haar woord niet, ze doet vooral niet wat de burger van haar verlangt, namelijk rekening houden met datgene waar de burger van wakker ligt. De politiek wéét wat de burger aan het hart ligt maar neemt beslissingen die daar compleet tegengesteld aan zijn.
Eigen belang eerst.

Daar g�*�*t vlijmscherp met zijn "optimism is a moral duty".
Het is trouwens belachelijk om een partij weg te wuiven die landelijk 30% haalt en op enkele plaatsen ternauwernood 50%, maar het "niet zo'n slecht signaal" te vinden dat de centrumpartijen "de rest van de stemmen" haalden. En dat terwijl zelfs die stemmen beïnvloed werden door de berekende terugtrekking van één van die fameuze winnaars van de verkiezingen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 december 2015 om 16:02.
Knuppel is offline  
Oud 18 december 2015, 16:28   #69
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
En hier zit mijn grootste vrees: dat de kloof zo groot wordt dat de wisselwerking stopt. Dat de politieke vertegenwoordigers gewoon hun zin doen en dit mooi verpakt verkopen aan hun ongeïnteresseerde klanten, namelijk de burgers. Dat wou pas het einde van de democratie betekenen. En soms vraag ik mij af of wij die weg niet ingezet hebben..
Wat jij vreest heb jij het meeste nodig: "Het einde van de democratie".
__________________
ViveLaBelgique is offline  
Oud 18 december 2015, 20:50   #70
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wat jij vreest heb jij het meeste nodig: "Het einde van de democratie".
Hoe weet jij wat Bad Atilla het meest nodig heeft?
En dat dit het einde van de democratie is?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 december 2015, 20:59   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Ik heb pas gezien dat jij voor de BUB stemt.

Weet je uit wiens kraam dit kwam?
Citaat:
ik verwerp geensinds de grondslag van de democratie, maar soms is het beter, om in het belang van de natie en daarmee gepaard de beveiliging van het volk de demo(nen)cratie even uit de weg te gaan...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=51805&page=20
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 december 2015, 00:02   #72
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Om terug te komen op het onderwerp : ik vind het goed dat een aantal van die spammers constant eruit gezwierd wordt.

Maar als ik aan de andere kant kijk en zie dat alleen nog dezelfde forummers hier komen, dan vrees ik dat het constant bannen van weleens een beetje ver gaat. Just saying.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline  
Oud 19 december 2015, 00:03   #73
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Mmmjamisschien...

Wat mij zorgen baart, dat is de niet aflatende afstand tussen politiek en wat de 'gewone burger' zal noemen, goed wetende dat zoiets niet bestaat. Ik merk vaak op dat mensen zich distantieren van alle partijen. Zij willen niet meer voor 'traditionele partijen' stemmen, en ook niet voor de meer radicale partijen. In Frankrijk is die tendens heel zichtbaar. Bij ons minder omdat de N-VA erin geslaagd is om een deel ervan naar zich toe te trekken. Vraag is wel of ze dat lang zal vol kunnen houden...

Die afstand is naar mijn mening toe het grootste gevaar voor onze democratie. Democratie heeft nood aan kritische burgers die zich niet afkeren van beleid (lees: politiek in de Griekse zin van het woord), en die, op hun manier, deelnemen aan dat beleid. Democratie kan niet werken als er geen wisselwerking is tussen de burgers enrzijds, en hun vertegenwoordigers anderzijds.

En hier zit mijn grootste vrees: dat de kloof zo groot wordt dat de wisselwerking stopt. Dat de politieke vertegenwoordigers gewoon hun zin doen en dit mooi verpakt verkopen aan hun ongeïnteresseerde klanten, namelijk de burgers. Dat wou pas het einde van de democratie betekenen. En soms vraag ik mij af of wij die weg niet ingezet hebben...

Ik spreek hier mij niet uit over wie hier verantwoordelijk voor is, dat is een discussie op zich waard, en waarschijnlijk zjn er meerdere antwoorden op deze vraag.
Die partijen werken dat zelf in de hand omdat ze er inderdaad beter van wordt. En de NVA doet er gretig aan mee.

Als je het mij vraagt graven ze finaal hun eigen graf.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline  
Oud 19 december 2015, 04:39   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Om terug te komen op het onderwerp : ik vind het goed dat een aantal van die spammers constant eruit gezwierd wordt.

Maar als ik aan de andere kant kijk en zie dat alleen nog dezelfde forummers hier komen, dan vrees ik dat het constant bannen van weleens een beetje ver gaat. Just saying.
Er wordt hier alles behalve "constant" geband. Er is evenmin sprake van "weleens een beetje te ver te gaan".
Bannelingen die onder een dubbelnick terug komen vliegen er wel sinds enige tijd uit. Met reden dus. Ook een aantal linksen die (een hele tijd geleden) smerige spelletjes speelden (om hun tegenstanders te doen bannen) worden voorgoed geweerd.

Desalniettemin posten hier toch nog een behoorlijk aantal Bannelingen onder een dubbelnick, maar dat komt omdat er ooit een algemene amnestie heeft plaatsgevonden. Die bannelingen kwamen onder een nieuwe nick terug, maar mogen hun originele nick niet meer gebruiken.

Het is normaal dat "alleen dezelfde forummers" hier nog komen, maar dat zijn er wel een hele boel. Een hele boel waarvan er ook geregeld een aantal tijdelijk of helemaal afhaken. Anderen schieten dan weer maar sporadisch in actie. Ze wisselen hyperactieve periodes af met periodes van kortere of langere afwezigheden.

Het forum is zo uitgebreid dat het een geluk is dat slechts een klein deel van de geregistreerde forummers er gebruik van maakt.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 december 2015, 04:44   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Die partijen werken dat zelf in de hand omdat ze er inderdaad beter van wordt. En de NVA doet er gretig aan mee.

Als je het mij vraagt graven ze finaal hun eigen graf.
Het heeft anders héél lang geduurd voor de rooien in hun zelf gedolven graf donderden.

Je mag echter op twee oren slapen. De N-VA, die er "gretig aan meedoet", zal l�*ng niet zoveel tijd gegund worden als de tijd waarmee de traditionele partijen zichzelf bijna twee eeuwen lang verblijd hebben.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 december 2015, 14:09   #76
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het heeft anders héél lang geduurd voor de rooien in hun zelf gedolven graf donderden.

Je mag echter op twee oren slapen. De N-VA, die er "gretig aan meedoet", zal l�*ng niet zoveel tijd gegund worden als de tijd waarmee de traditionele partijen zichzelf bijna twee eeuwen lang verblijd hebben.
Goede zaak.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline  
Oud 19 december 2015, 14:09   #77
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Er wordt hier alles behalve "constant" geband. Er is evenmin sprake van "weleens een beetje te ver te gaan".
Bannelingen die onder een dubbelnick terug komen vliegen er wel sinds enige tijd uit. Met reden dus. Ook een aantal linksen die (een hele tijd geleden) smerige spelletjes speelden (om hun tegenstanders te doen bannen) worden voorgoed geweerd.

Desalniettemin posten hier toch nog een behoorlijk aantal Bannelingen onder een dubbelnick, maar dat komt omdat er ooit een algemene amnestie heeft plaatsgevonden. Die bannelingen kwamen onder een nieuwe nick terug, maar mogen hun originele nick niet meer gebruiken.

Het is normaal dat "alleen dezelfde forummers" hier nog komen, maar dat zijn er wel een hele boel. Een hele boel waarvan er ook geregeld een aantal tijdelijk of helemaal afhaken. Anderen schieten dan weer maar sporadisch in actie. Ze wisselen hyperactieve periodes af met periodes van kortere of langere afwezigheden.

Het forum is zo uitgebreid dat het een geluk is dat slechts een klein deel van de geregistreerde forummers er gebruik van maakt.
Ik stel toch maar vast dat het publiek hier zowat 'vastgeroest' en 'verouderd is
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline  
Oud 19 december 2015, 14:37   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Ik stel toch maar vast dat het publiek hier zowat 'vastgeroest' en 'verouderd is
Is dit bedoeld als antwoord op mijn post? Ik heb namelijk niet die indruk.

Dit is een discussieforum. Je zou dus beter uitleggen waarom jij het publiek vastgeroest en verouderd vindt. En wat dat terzake doet op een discussieforum.

Je hebt de beschikking over een negeerfunctie. Ik noem die functie een vergeetput. Niemand belet jou om het publiek dat jou niet bevalt daarin te laten verdwijnen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 december 2015, 14:41   #79
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Is dit bedoeld als antwoord op mijn post? Ik heb namelijk niet die indruk.

Dit is een discussieforum. Je zou dus beter uitleggen waarom jij het publiek vastgeroest en verouderd vindt. En wat dat terzake doet op een discussieforum.

Je hebt de beschikking over een negeerfunctie. Ik noem die functie een vergeetput. Niemand belet jou om het publiek dat jou niet bevalt daarin te laten verdwijnen.
En wie ben jij : de moderatortrol ?

En PS : Op de lijst staan ook al een aantal figuren.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."

Laatst gewijzigd door non-conformist : 19 december 2015 om 14:42.
non-conformist is offline  
Oud 19 december 2015, 18:08   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ben pessimistisch. Demagogen zijn er altijd in geslaagd op een of ander moment aan de macht te komen. Berlusconi is daar een prachtvoorbeeld van.
En niemand kan uitsluiten dat Le Pen niet ooit President wordt... Of Trump.
Erg hé, dat er politici op een democratische manier aan de macht zouden kunnen komen wiens overtuiging niet strookt met die van moreel hoogstaand links.

Besef wel goed dat jullie door de volgehouden pogingen om politieke tegenstanders uit te sluiten het bedje spreiden voor véél gevaarlijker heersers.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be