Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 6 juni 2017, 14:18   #281
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteindelijk komt het erop neer dat je tegenwoordig in katholieke scholen nog minst van al met religioten geconfronteerd wordt, vandaar mijn keuze voor dat net. Je moet er dan wel die zever van Jezus en god bijpakken als ze nog jong zijn, maar dat groeit er wel uit.
maw we leggen er ons bij neer dan schoolgaan in Vlaanderen niet kan zonder obligaat opgezadeld te worden met kruisbeeld of vorstenhuisfoto??

we betalen dat onderwijs toch met gemeenschapsgeld, dat wordt toch niet gesponsord door de RKK of de Civiele Lijst hé?

ps die Jezuïten brengen die godsdienstkritiek ook wel efficiënt aan hoor, de ketters!

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 juni 2017 om 14:23.
Anna List is offline  
Oud 6 juni 2017, 14:54   #282
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
maw we leggen er ons bij neer dan schoolgaan in Vlaanderen niet kan zonder obligaat opgezadeld te worden met kruisbeeld of vorstenhuisfoto??

we betalen dat onderwijs toch met gemeenschapsgeld, dat wordt toch niet gesponsord door de RKK of de Civiele Lijst hé?

ps die Jezuïten brengen die godsdienstkritiek ook wel efficiënt aan hoor, de ketters!
Dat kan wel. Je kan ze naar het gemeenschapsonderwijs sturen en opgezadeld worden met nog grotere godsdienstwaanzin. Ik kon in mijn tijd ook gekozen hebben om niet naar de KUL te gaan, maar ik heb er mij overgezet en in mijn laatste jaar toch maar eens een examen afgelegd over Jezus van Nazareth. Een oraal examen dan nog.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 juni 2017 om 14:55.
fox is offline  
Oud 6 juni 2017, 15:43   #283
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De leraar die het in zijn hoofd zou halen om mijn kind voor een vlag te doen groeten kan een klap tegen zijn hoofd verwachten.
Stichtend voorbeeld .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 6 juni 2017, 15:56   #284
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBomb Bekijk bericht
Péché betekent zonde. Ik snap je punt niet zo goed?
https://sites.google.com/site/belgia...elphians/peche
Nu heb je jezelf verraden. Iedereen denkt spontaan aan een perzik als ze "Peche" lezen. Peche heeft ooit terloops toegegeven dat zijn nickname eigenlijk voor "péché" stond (ik heb het er nog met hem over gehad). Hoe weet jij dat dan?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline  
Oud 6 juni 2017, 16:33   #285
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

http://www.hln.be/hln/nl/39906/Aansl...-makkers.dhtml

Toen Roy Larner (47) zaterdagavond plots oog in oog stond met de terroristen, twijfelde hij geen moment. Messen of niet, de Londenaar haalde zelf zijn blote vuisten boven en gaf het aanvallende trio een pandoering in een poging andere onschuldigen te redden. Hij werd meerdere keren gestoken, maar overleefde en wordt nu wereldwijd geprezen voor zijn heldhaftige actie.


In normale omstandigheden worden mensen die weerstand bieden verketterd en geruïneerd ...
HOUZEE ! is offline  
Oud 6 juni 2017, 17:01   #286
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
...


In normale omstandigheden worden mensen die weerstand bieden verketterd en geruïneerd ...

Het ziet er naar uit dat die 'normale omstandigheden' voorlopig opgeschort zijn, en dat om het even wie tot nader order naar hartelust weerstand mag bieden zonder daarvoor achteraf scheef bekeken te worden.

Eindelijk!

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 6 juni 2017, 19:21   #287
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/39906/Aansl...begraven.dhtml

De 131 ste doet het met plezier ... wat een bullshit nieuws
"Wat ze deden is tegen de verheven leringen van de islam".

Ik haat dat verrekte jargon.

En weer krijgen ze een forum om hun walgelijke dodencultus als "verheven" te betitelen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 6 juni 2017, 19:36   #288
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat kan wel. Je kan ze naar het gemeenschapsonderwijs sturen en opgezadeld worden met nog grotere godsdienstwaanzin. Ik kon in mijn tijd ook gekozen hebben om niet naar de KUL te gaan, maar ik heb er mij overgezet en in mijn laatste jaar toch maar eens een examen afgelegd over Jezus van Nazareth. Een oraal examen dan nog.
Op welke manier gebeurt dat dan wel??
Another Jack is offline  
Oud 6 juni 2017, 19:42   #289
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De leraar die het in zijn hoofd zou halen om mijn kind voor een vlag te doen groeten kan een klap tegen zijn hoofd verwachten.
Waar is de tijd dat wij in nonnenschool stokjes moesten meebrengen waaraan onze leraressen een papieren driekleur plakten. Wij, de onnozele kindertjes, moesten daar ergens mee gaan zwaaien. Vraag me niet bij welke gelegenheid want dat weet ik niet. Het moet vooraan midden vorige eeuw geweest zijn. (De kroning van de heilige Boudewijn? )
En neen, geen énkele ouder heeft daar zijn kinderen voor tegen de kop gemept.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 19:44   #290
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat kan wel. Je kan ze naar het gemeenschapsonderwijs sturen en opgezadeld worden met nog grotere godsdienstwaanzin. Ik kon in mijn tijd ook gekozen hebben om niet naar de KUL te gaan, maar ik heb er mij overgezet en in mijn laatste jaar toch maar eens een examen afgelegd over Jezus van Nazareth. Een oraal examen dan nog.
in dat GO onderwijs ontkom je de foto's van het vorstenpaar dan weer niet ...
Anna List is offline  
Oud 6 juni 2017, 19:45   #291
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
't Is weer van datte.
Inderdaad. Het is altijd van dattum. En nóg worden we voor debielen gehouden.....als we het niet klakkeloos geloven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 19:46   #292
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waar is de tijd dat wij in nonnenschool stokjes moesten meebrengen waaraan onze leraressen een papieren driekleur plakten. Wij, de onnozele kindertjes, moesten daar ergens mee gaan zwaaien. Vraag me niet bij welke gelegenheid want dat weet ik niet. Het moet vooraan midden vorige eeuw geweest zijn. (De kroning van de heilige Boudewijn? )
En neen, geen énkele ouder heeft daar zijn kinderen voor tegen de kop gemept.
amai, mijn kinderen zouden wel gezegd hebben dat ze zoiets van hun ouders niet mogen hoor! daar ben ik toch wel heel gerust in.
Anna List is offline  
Oud 6 juni 2017, 19:52   #293
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De politie was er na 8 minuten bij. Wat denk je dat je meer kan doen? Je kan de straten van London volzetten met soldaten, maar dan gaan ze naar Manchester of een andere stad.
Alle moslims retour sturen naar hun eigen zandbak? Of naar Saoedi-Arabië? Iran? Afganistan? Syrië? Egypte? Libanon?
Of zijn het niet onveranderlijk moslims die "wij" goedpraten omdat ze "verward" zijn? Verward, ongelukkig en ontevreden omdat ze hier zo slecht behandeld worden?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 19:55   #294
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alle moslims retour sturen naar hun eigen zandbak? Of naar Saoedi-Arabië? Iran? Afganistan? Syrië? Egypte? Libanon?
Of zijn het niet onveranderlijk moslims die "wij" goedpraten omdat ze "verward" zijn? Verward, ongelukkig en ontevreden omdat ze hier zo slecht behandeld worden?
Wie praat hier terroristen goed?
Another Jack is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:01   #295
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
amai, mijn kinderen zouden wel gezegd hebben dat ze zoiets van hun ouders niet mogen hoor! daar ben ik toch wel heel gerust in.
Ik heb het over midden vorige eeuw. Ik was nog te klein om te weten waarom ik moest vlaggen, en voor zover ik weet heeft ook niet één kind uit de hogere klassen verstek laten gaan. Noch het VB, noch de VU bestonden toen. Gemeenschapsscholen bestonden er in die tijd ook nog niet. De tsjeven overheersten alle verkiezingen. En die waren katholiek én koningsgezind.

Je mag me geloven als ik zeg dat er toen niemand zijn kinderen tegen de kop mepte omdat ze met een Belgische driekleur zwaaiden. Het was kort na de oorlog en er waren veel Polen, Tsjechen, en andere "Oost-europeanen" achtergebleven. Ook hun kinderen deden wat er van hen verwacht werd:
VLAGGEN!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:02   #296
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Wie praat hier terroristen goed?
De media.
Na élke aanslag is het hetzelfde liedje.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:04   #297
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De media.
Na élke aanslag is het hetzelfde liedje.
Ik lees dat nergens in het openingsbericht.
Zeker dat u het niet bent die wat verward is?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 juni 2017 om 20:05.
Another Jack is offline  
Oud 6 juni 2017, 20:08   #298
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik heb het over midden vorige eeuw. Ik was nog te klein om te weten waarom ik moest vlaggen, en voor zover ik weet heeft ook niet één kind uit de hogere klassen verstek laten gaan. Noch het VB, noch de VU bestonden toen. Gemeenschapsscholen bestonden er in die tijd ook nog niet. De tsjeven overheersten alle verkiezingen. En die waren katholiek én koningsgezind.

Je mag me geloven als ik zeg dat er toen niemand zijn kinderen tegen de kop mepte omdat ze met een Belgische driekleur zwaaiden. Het was kort na de oorlog en er waren veel Polen, Tsjechen, en andere "Oost-europeanen" achtergebleven. Ook hun kinderen deden wat er van hen verwacht werd:
VLAGGEN!
Als klein manneke heb ik in Cardiff tijdens WO2 ook nog met een Belgisch tricoloortje staan zwaaien. Ach ja, ik wist niet beter...
quercus is offline  
Oud 6 juni 2017, 21:26   #299
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik lees dat nergens in het openingsbericht.
Zeker dat u het niet bent die wat verward is?
Kijk kijk. Jack doet een Bad Atillaatje.
D�*t is nieuw!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 6 juni 2017, 21:35   #300
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als klein manneke heb ik in Cardiff tijdens WO2 ook nog met een Belgisch tricoloortje staan zwaaien. Ach ja, ik wist niet beter...
Ik ben pas op het einde van de oorlog geboren. Op stro wegens de bombardementen. Ik woog 1.800kg maar overleefde zonder couveuse.

Ik ontwaakte véél later. Ik schoof nog aan om afscheid te nemen van de enige Belgische vvorst waar ik (toen nog) respect voor had.
Pas toen het Dutrouxschandaal losbarste, en de manier waarop de politiek haar vuile spel in dat verband heeft gespeeld, ben ik me beginnen te verdiepen in de Belgische politiek en haar ontelbare schandalen. Ook de schandalen waar het Belgisch vvorstenhuis in betrokken was.

Ik snap gewoon niet dat er nog altijd oelewappers zijn die zich, willens wetens, vastklampen aan hun Belgische nationaliteit.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be