Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2018, 21:28   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Prima dat je religie een deel is van je identiteit, maar u en ik leven in een diverse samenleving. Religie is dus niet wat ons bindt maar wel het gegeven burger te zijn. Dat betekent dat basisprincipes voor iedereen gelden, en je religieuze identiteit geen recht geeft om te handelen tegen die basisprincipes in, hoe graag u ook die " vrijheid" zou willen. ?
Fout, het vage "basisprincipes" niet wat ons als burger bindt; wel de wetgeving die we met z'n allen volgen. Binnen de krijtlijnen van die wetgeving mogen we gerust andere "basisprincipes" huldigen.

En u blijft de denkfout maken alsof alsof godsdienstvrijheid geen wettelijk gegeven is. Of u het nu leuk vindt of niet, vrijheid om een bepaalde religieuze identiteit te ontwikkelen, te koesteren en zelfs uit te dragen, werd in België zelfs grondwettelijk verankerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 21:29   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus discrimineer je niet op basis van gender, seksuele geaardheid, ras of origine, ongeacht de voorschriften van je geloof. Dat geldt voor u, voor mij en alle andere burgers. Burgerschap betekent jezelf houden aan die basisprincipes die door wetgeving zijn vastgelegd, en blijkbaar denken veel politici daar ook zo over, dus staat religieuze identiteit daar niet boven.
Probeert u het nog eens?
Ik zie dat u dus niet kunt antwoorden op mijn vraag naar een beschrijving van de notie 'burgerschap' in onze wetgeving. U kunt mij niet vertellen wat het juist inhoudt overeenkomstig de wetten. En dus niet overeenkomstig uw eigen visie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2018, 21:47   #43
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...ik begrijp zelf niet goed wat hij met die laatste zin bedoeld
Voor de rest ben ik in grote lijnen met hem eens wat hij daar zegt...allez dat behoudens de natuurwet 'rechts' dat Jahjah nooit gelijk heeft hé
Abou JahJah is een asielfraudeur die dankzij een schijnhuwelijk in België is kunnen blijven én hij is een stokebrand met een afkeer voor de autochtone bevolking. Enige bescheidenheid zou hem sieren.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be