Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 december 2016, 12:36   #1001
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

²
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2016 om 12:39.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 15:21   #1002
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Geef eens een paar cijfers en bronnen die dat aantonen.
Want zagen en dit en dat bleiten zonder cijfers kan iedereen ... @ POrsche kun je me eens zeggen waar die dikke Mercedes, BMW, Porsche, Audi enz... plug-in hybrides staan op die 20 best-lijst...
Als je tussen marginalen en plebs woont dan ga je natuurlijk niemand over wagens van +100.000 euro horen praten. Begeef u eens tussen kapitaalkrachtiger mensen die weten waarover ze praten En niet eerder over dacia's En wie heeft het over plug-in hybrides. Ik heb het over de generatie elektrische wagens die in 2018-2020 op de markt gaan komen. Maar buiten wat googelen, knip en plakwerk lukt bij jou precies niet echt veel Typisch voor jullie soort.

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 9 december 2016 om 15:24.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 15:31   #1003
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
De meerderheid van de bevolking zit niet te wachten op een slimme zelf rijdende wagen vol met digitale snufjes maar wil zo goedkoop mogelijk en zo luxueus mogelijk van punt A naar punt B rijden. Wat ik trouwens al enkele keren gehoord heb om geen tesla te kopen is de 24 uur online zijn van de wagen. Big Brother toestanden en ook al zijn die mensen heiliger dan de paus dan willen ze dat nog niet.

Wat wel zeker is is dat de prijzen zullen zakken. Porsche -ja Micheleke ik weet het, maar niet komen zagen- zou de prijs van hun mission-E al meerdere keren aangepast hebben. Steeds in dalende lijn. Ze zouden graag uitkomen op een vergelijkbare prijs als hun panamera E-hybride (nu rond de 110.000 euro). In het begin was het nog een richtprijs als die van de turbo (160.000 euro). Veel merken gaan hun topklasse elektrische wagens in de prijzenmarkt als tesla willen zetten. En dan is de vraag : met wat rij je het liefst elektrisch, wetende dat ze evenwaardig zijn : een BMW, Mercedes, Jaguar ... of een tesla? Stel deze vraag aan 1000 mensen en je zal er weinigen hebben die tesla zullen antwoorden.
"Ik zit niet te wachten op een mobiele telefoon met touchscreen, internet, video en fotos en programmas er op. Mensen gebruiken een telefoon om te bellen en te smsen."" Posche midden jaren 2000.

Anno 2016 bestaan gewone gsm's niet meer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 15:55   #1004
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Ik zit niet te wachten op een mobiele telefoon met touchscreen, internet, video en fotos en programmas er op. Mensen gebruiken een telefoon om te bellen en te smsen."" Posche midden jaren 2000.

Anno 2016 bestaan gewone gsm's niet meer.
troloolololooo Er zijn nog van dat soort quotes, wel van hoogstaandere mensen dan Porsche, die er volledig naast waren.

Citaat:
"I think there is a world market for maybe five computers."

Thomas Watson, president of IBM, 1943

Citaat:
"There is no reason anyone would want a computer in their home."

Ken Olsen, founder of Digital Equipment Corporation, 1977
Citaat:
"Almost all of the many predictions now being made about 1996 hinge on the Internet's continuing exponential growth. But I predict the Internet will soon go spectacularly supernova and in 1996 catastrophically collapse."

Robert Metcalfe, founder of 3Com, 1995
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 16:01   #1005
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Wat ik wil zeggen is wedden tegen zelfrijdende, verbonden wagens die tsjokvol digitale technologie zitten die de rit comfortabeler, veiliger en gemakkelijker maakt, geen slimme weddenschap is.

Als straks de Teslas zonder bestuurder rondrijden, om bvb het baasje op te halen op de luchthaven, dan heb je echt toegevoegde waarde waar mensen voor willen betalen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 17:17   #1006
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Als je tussen marginalen en plebs woont dan ga je natuurlijk niemand over wagens van +100.000 euro horen praten. Begeef u eens tussen kapitaalkrachtiger mensen die weten waarover ze praten.
Ah zit je nu al met de hangmatters? Ik wacht dus op je hangmatterlink van je bewering.

Citaat:
Porsche -ja Micheleke ik weet het, maar niet komen zagen- zou de prijs van hun mission-E al meerdere keren aangepast hebben. Steeds in dalende lijn.
Goedkoper dan Tesla S P100D, des te beter hé, maar ik geloof er geen snars van. Tot zover jouw lauwe lucht.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2016 om 17:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2016, 17:23   #1007
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
En wie heeft het over plug-in hybrides.
Jij, over die hybrides van het hangmattersoort:
Citaat:
Ze zouden graag uitkomen op een vergelijkbare prijs als hun panamera E-hybride (nu rond de 110.000 euro).
Uw lievelingshybride met veel boem boem aangekondigt door Porsche... concurrent van Tesla S... hahahaha... en hoe loopt de verkoop? Of weet je zelfs dat niet?

Kijk ff googlen en men hoopt de Mission E zo bij 130.000 € basisprijs te krijgen, de spaarPorsche van de hangmatters:

Citaat:
http://www.topgeardeutschland.de/ind...agen-fuer-2018

Das ist der Mission E: Porsches 600-PS-Elektro-Sportwagen für 2018

In Sachen Preislage verriet man uns, dass der Mission E nicht auf 918-Spyder-Niveau liegen soll, sondern weitaus günstiger ausfallen könnte. Die Gerüchteküche brodelt und es werden Preise um 130.000 Euro in den Raum geworfen. Das wäre dann die BMW-i8-Liga.

Also verehrte Leserschaft, würdet ihr so einen E-Porsche kaufen?
Enkel hangmatters. LOL

Wie weet wordt de Posche Mission E wel de Porsche 928 van de E-wagens in 2019. LOL De 928 zou immers de 911 aflossen... nog nooit zo gelachen als toen...

Veel Porsche Panamera rijders kopen nu al een Tesla S, anders kan men dat ineenstuiken van die Panamera-cijfers niet verklaren... :
Citaat:
http://www.deutsche-handwerks-zeitun...50/3103/338057

17.10.2016

Tesla Model S: Lautlos am Porsche vorbei

Die Elektro-Limousine Tesla Model S ist schick, schnell und strotzt vor Technik. Ob Akku, Autopilot und Tablet-Navigation auch im Alltag überzeugen, zeigt der Praxistest.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 9 december 2016 om 17:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 02:06   #1008
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Geeuw veel blablabla maar geen boemboem. Blaffende honden bijten niet. Maar allee uw Muskie is de oppergod en zijn tesla's zijn het nieuwste wereldwonder. Ik koop toch nooit een elektrische wagen. Mijn oldtimers kosten mij 35 euro/jaar aan taks en 125 euro/jaar aan verzekering. Ze blazen wel volle bak benzinedampen uit maar zijn nog steeds sneller dan de meeste nieuwe wagens. En die uitstoot is nog steeds maar een fractie van al die vrachtwagens op de weg. Maar ik lig niet wakker van wat meer of minder uitstoot En natuurlijk behoor ik nu tot de hangmatsoort. Werk maar om mijn maandelijkse dotatie te betalen. Ik kak op het werkplebs zoals jij. En wat ik per maand als hobby met oldtimers bijverdien daar kun jij enkel maar van dromen. Allemaal belastingvrij Verder heb ik bijna mijn nieuwe wagen maar daar verdient België niets aan. Duitse wagen en Duitse platen op. En de bedrijven onder andermans namen draaien ook meer dan goed. En wordt het te heet dan is het boeken neer leggen en verkassen naar een warler land

BWT ge zijt toch straf in googelen. Zoek dan maar eens wat meer over de mission-E op. En de nieuwe Pajun die gaat concurreren tegen Muskie zijn flinstonemobiel. Maar ach ja geloof maar zelf wat je wil. Iedereen zal voor hetzelfde geld wel liever een tesla op zijn oprit hebben dan een Porsche
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 02:07   #1009
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Tesla, de man die gratis elektriciteit voor iedereen beschikbaar wilde stellen.
Daar werd natuurlijk een stokje voor gestoken.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 02:10   #1010
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Ik zit niet te wachten op een mobiele telefoon met touchscreen, internet, video en fotos en programmas er op. Mensen gebruiken een telefoon om te bellen en te smsen."" Posche midden jaren 2000.

Anno 2016 bestaan gewone gsm's niet meer.
Pas nog nieuwe gsm gekocht. Geen touchscreen, geen internet en andere overbodige zaken. Maar ik gebruik een gsm enkel om te bellen. Een korte boodschap en meer moet dat niet zijn. Met een prepaidkaart en geen abonnement. Ik ben niet GSM verslaafd Toch zielig als je ziet hoe afhankelijk mensen van hun mobieltje zijn geworden. Een echt leven hebben ze niet dus maken ze een mooie leven op de sociale media. Neen dank u maar ik doe daar niet aan mee. Waarom zou ik ook?
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 02:10   #1011
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
"Ik zit niet te wachten op een mobiele telefoon met touchscreen, internet, video en fotos en programmas er op. Mensen gebruiken een telefoon om te bellen en te smsen."" Posche midden jaren 2000.

Anno 2016 bestaan gewone gsm's niet meer.
Pas nog nieuwe gsm gekocht. Geen touchscreen, geen internet en andere overbodige zaken. Maar ik gebruik een gsm enkel om te bellen. Een korte boodschap en meer moet dat niet zijn. Met een prepaidkaart en geen abonnement. Ik ben niet GSM verslaafd Toch zielig als je ziet hoe afhankelijk mensen van hun mobieltje zijn geworden. Een echt leven hebben ze niet dus maken ze een mooie leven op de sociale media. Neen dank u maar ik doe daar niet aan mee. Waarom zou ik ook?
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 03:34   #1012
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Pas nog nieuwe gsm gekocht. Geen touchscreen, geen internet en andere overbodige zaken. Maar ik gebruik een gsm enkel om te bellen. Een korte boodschap en meer moet dat niet zijn. Met een prepaidkaart en geen abonnement. Ik ben niet GSM verslaafd Toch zielig als je ziet hoe afhankelijk mensen van hun mobieltje zijn geworden. Een echt leven hebben ze niet dus maken ze een mooie leven op de sociale media. Neen dank u maar ik doe daar niet aan mee. Waarom zou ik ook?
Ik heb een enorme bloed, gruw, en pesthekel gekregen aan mijn GSM.
Vroeger had je thuis een telefoon. Mensen belden je op wanneer het echt nodig was.

Nu hoor je, bijvoorbeeld in de trein, voortdurend gebiep, gejengel en gejangel.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2016, 10:57   #1013
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Geeuw veel blablabla maar geen boemboem. Blaffende honden bijten niet. Maar allee uw Muskie is de oppergod en zijn tesla's zijn het nieuwste wereldwonder. Ik koop toch nooit een elektrische wagen. Mijn oldtimers kosten mij 35 euro/jaar aan taks en 125 euro/jaar aan verzekering.
Ik rij nog met "mijn oldtimer" voor 35 € verkeerstaks (vooral zomerauto). Maar daarnaast zou (bijna dagelijks) rijden met een Tesla model 3 (voor pakweg 40-45 k) niet misstaan, een kwestie van plezante afwisseling van een tijdperk.

Citaat:
BWT ge zijt toch straf in googelen.
Jij blijkbaar niet, tenzij je iets beters hebt. Ik schat een Mission E op eerder bij +150 k, toch als Porsche plechtig belooft dat hun batterijen ook bij herhaalde volle belasting (op circuit bvb) nooit te heet gaan worden zodat de stroom beperkt zal moeten worden. Dat kost al heel wat extra koeling die het rijbereik bovendien zal inperken.

Citaat:
Zoek dan maar eens wat meer over de mission-E op
Heb ik gedaan maar jij nog altijd niet, waar blijft je bla-bla-bron? Jouw grote mond en dan komt niets?
Ik heb mijne geciteerd: de geruchtenmolen betreft Mission-E spreken van de laagste prijzen tot ~ 130 k, je begrijpt toch Duits, ook tussen de regels?
Citaat:
Die Gerüchteküche brodelt und es werden Preise um 130.000 Euro in den Raum geworfen.
Citaat:
En de nieuwe Pajun die gaat concurreren tegen Muskie zijn flinstonemobiel.
Alweer grote mond en glazen bol, voorlopig heeft Porsche enkel nog studies, en tot 2019-2020 is nog lang.

Wie weet heeft Tesla al aan een opvolger voor de Tesla S gedacht, want die is dan 7-8 jaar in 2019-2020, wat in de normale modelwereld een compleet nieuw design betekent of serieus wat meer als een facelift. (het chassis gaan ze behouden, daar is niets mis mee, maar de Cd van 0,24 kan nog beter, Model 3 bewijst dat al met Cd 0,21)
En bij de nieuwe Tesla S zullen dat ook nog vooral betere batterijen zijn, ze nemen gewoon die van het Model 3 en ze maken het accupack wat groter. rijbereik zou dan wel eens + 650 km zijn.
Gigafactory produceert die 2170 cellen al inmiddels voor een testvloot Model 3, pakweg 200 testauto´s.

Citaat:
Maar ach ja geloof maar zelf wat je wil. Iedereen zal voor hetzelfde geld wel liever een tesla op zijn oprit hebben dan een Porsche
Een Tesla M 3 voor 1/3 van de prijs van een Mission E, en met dezelfde prestaties van een Mission E, wie kan daar nu tegen zijn?

Made in Germany, ook Porsche (heeft ook de 3.0 diesel van VW-sjoemelgroep), heeft al serieus wat pluimen verloren, en met het E-tijdperk heeft Porsche ook de beter geprijsde E-markt totaal verslapen. Tesla pikt dat marktaandeel weg, en eens Tesla S/X geïnfecteerd gaan ze niet meer terug naar vervuilende brulwagens...

Gelukkig heeft Porsche nog de heel hardnekkige 911-fans (een uniek soort ), die zullen blijkbaar niet uitsterven, hoe overdreven duur ze een 911 ook maken, het gouden kalf van Porsche... of die deels gaan overlopen naar een duurdere Mission E? Enjiegeloefda? (dat zal Porsche minder geld opleveren imho)
Of hét probleem dat Tesla nooit heeft, concurrentie in eigen huis door fans van eigen fossiele (sport)wagens. Het schaalvoordeel wat Tesla-Panasonic met Gigafactory gaat hebben, want alles staat of valt met massaproductie van kwaliteitsvolle accupacks, zie ik voorlopig geen enkel merk hebben, zelfs GM niet.

In Europa vechten de landen al onder mekaar om een Gigafactory II te mogen hebben... ze smijten al met subsidies naar Muskie...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 10 december 2016 om 11:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 09:20   #1014
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Tesla, de man die gratis elektriciteit voor iedereen beschikbaar wilde stellen.
Daar werd natuurlijk een stokje voor gestoken.
Het werd te duur en zijn mooie beloftes zijn verdampt. Maar dat wist toch elk klein kind te voorspellen. Eerst veel beloven en gratis elektriciteit geven en eens de verkoop van grond is gekomen de beloftes verbreken. Schijnheilig en hypocriet persoon is het. Maar wat zeiden sommige politiekers ook al weer? Gratis bestaat niet.

En omdat anders Michelineke zaagt even wat op google gelezen en het meest opvallende is : Het vragen van een vergoeding voor het laden is noodzakelijk, want het systeem is voor Tesla nu te duur aan het worden. Ook is het een probleem dat veel Supercharger stations door (taxi)bedrijven worden gebruikt om hun Tesla vloot op te laden, waardoor er lange wachtrijen ontstaan. Tesla hoopt dat een bijeffect van het vragen van een vergoeding is dat die (taxi)bedrijven een andere laadlocatie gaan zoeken.

Dan vraag ik mij af wat er gaat gebeuren als hun 400.000 tesla 3 wagens erbij gaan komen Vooral het laatste "gaan ZOEKEN" is toch te gek voor woorden!!!
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 10:55   #1015
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Het werd te duur en zijn mooie beloftes zijn verdampt. Maar dat wist toch elk klein kind te voorspellen. Eerst veel beloven en gratis elektriciteit geven en eens de verkoop van grond is gekomen de beloftes verbreken. Schijnheilig en hypocriet persoon is het. Maar wat zeiden sommige politiekers ook al weer? Gratis bestaat niet.

En omdat anders Michelineke zaagt even wat op google gelezen en het meest opvallende is : Het vragen van een vergoeding voor het laden is noodzakelijk, want het systeem is voor Tesla nu te duur aan het worden. Ook is het een probleem dat veel Supercharger stations door (taxi)bedrijven worden gebruikt om hun Tesla vloot op te laden, waardoor er lange wachtrijen ontstaan. Tesla hoopt dat een bijeffect van het vragen van een vergoeding is dat die (taxi)bedrijven een andere laadlocatie gaan zoeken.

Dan vraag ik mij af wat er gaat gebeuren als hun 400.000 tesla 3 wagens erbij gaan komen Vooral het laatste "gaan ZOEKEN" is toch te gek voor woorden!!!
Onzin van een onwetende, alweer onze Porsche-hangmatter.

Voorweg, er is een bepaald deel huidige Tesla-bestuurders die zelfs nooit een supercharger gebruikten (4,3 %), of maar 1-6 maal per jaar (25,3 %). Uit # tabel uit Tesla databank onderaan, zie cijfers lijnen F-G-H. bijna 30 % van de geregistreerden dus.
Citaat:
Supercharger Use
[...]
F) a few times a year 64 22.8% 6 384
G) once or twice a year 7 2.5% 2 11
H) never 12 4.3% 0 0
Waar jij je druk over maakt, ocharme toch.

Men kan namelijk ook thuis laden of eenderwaar waar een paal staat, aangezien men tenslotte ergens ook eens moet parkeren, niet?
En het rijbereik van een Tesla is ruim voldoende zodat men zelfs altijd thuis kan laden, eventueel snelladen indien men voor de nodige amperages laat zorgen.

Slaafje van fossiele pompen zijn E-wagen-bezitters namelijk niet, en tanken terwijl ze ergens parkeren kunnen die fossielen ook niet.
Maar het kan natuurlijk zijn dat fossiele auto´s nooit hoeven te parkeren, ook thuis niet, die rijden steeds door 24/24 7/7. LOL


Even verduidelijken:

Tesla S/X bestuurders die hun Tesla besteld hebben vóór 1 jan 2017 mogen op kosten van Tesla onbeperkt blijven bijladen aan Superchargers die sowieso steeds talrijker worden. Dat staat contractueel in de aankoopovereenkomst. Geleverd moet hij wel zijn vóór 1 april 2017


Enkel Tesla-bashers willen dat maar niet begrijpen of kunnen gewoon niet gglen.

Echter de Tesla S/X/ en later model 3, of besteld na 1/2017 zullen aan die superchargers nog altijd op kosten van Tesla tot 400 kWh kunnen laden als ze eens wat verder reizen (400 kWh is voldoende voor 1600-2000 km). Wat er boven gaat betalen ze de stroom voor een nog niet nader bepaalde prijs.
Hoe het specifiek voor het massamodel Tesla Model 3 zal zijn (laadcredits in de prijs inbegrepen naargelang model) is nog afwachten, maar dat ze steeds kunnen bijladen aan Superchargers is ook gegarandeerd, natuurlijk niet meer altijd op kosten van Tesla. Dat spreekt voor zichzelf.

In deze directe bron van Tesla wordt het nog eens netjes uitgelegd:

Citaat:
Een update voor ons Supercharging programma

The Tesla Team

7 november 2016

Vier jaar geleden heeft Tesla het Supercharger Netwerk geïntroduceerd – ’s werelds snelste laadoplossing – om lange afstandsreizen mogelijk te maken. Tegenwoordig zijn er meer dan 4.600 Superchargers die meer dan 160.000 Tesla eigenaren in staat stellen om de Verenigde Staten te doorkruisen, van de Poolcirkel tot Zuid-Spanje te rijden, en alle uithoeken van de bevolkte gebieden in China en Japan te bereiken. Supercharging heeft zelfs eigenaren geholpen om in hun Tesla’s de wereld rond te rijden.

We hebben ons netwerk zo ontworpen dat alle klanten toegang hebben tot een naadloze en handige laadervaring wanneer ze van huis zijn, omdat het voor Supercharging altijd onze intentie is geweest om lange afstandsreizen mogelijk te maken. Daarom kondigen we vandaag een verandering voor Supercharging aan – een verandering die ons in staat stelt om te herinvesteren in het netwerk, de groei te accelereren, en de huidige en toekomstige eigenaren de beste Supercharging ervaring te bieden.

Het waarborgen van het gebruik voor lange afstandsreizen
Tesla’s die besteld zijn na 1 januari 2017 zullen jaarlijks worden voorzien van 400 kWh (ongeveer 1.600 km) gratis Supercharging credits zodat alle eigenaren kunnen blijven genieten van gratis Superchargen tijdens reizen. Daarnaast zal er een kleine vergoeding zijn die stapsgewijs zal worden aangebracht, die minder zal kosten dan het voltanken van een vergelijkbare auto op brandstof. Alle auto’s blijven geleverd worden met de hardware die nodig is voor Supercharging.

We zullen de details van het programma later dit jaar vrijgeven, en hoewel prijzen kunnen fluctueren en regionaal kunnen verschillen gebaseerd op de kosten van elektriciteit, zal ons Supercharger Netwerk nooit een winstoogmerk hebben.

Deze veranderingen hebben geen invloed op huidige eigenaren of nieuwe Tesla’s besteld voor 1 januari 2017, zolang levering heeft plaatsgevonden voor 1 april 2017.

De weg vooruit

Wij geloven dat thuis of op je werk de beste manier is om je auto op te laden tijdens de uren dat je hem niet gebruikt, net zoals je je smartphone zou laden. Het Supercharger Netwerk is een krachtig en uniek voordeel geworden van het bezitten van een Tesla. De lancering van Model 3 komt steeds dichterbij, deze update stelt ons in staat om het Supercharger Netwerk groots uit te breiden, om klanten de best mogelijke gebruikerservaring te blijven bieden en zo duurzaam transport voor nog meer mensen mogelijk te maken.

https://www.tesla.com/nl_BE/blog/upd...am?redirect=no
Snappie, of begrijp je geen Nederlands?

Citaat:
Supercharger Use
Supercharging frequency How many users selected this answer? Percentage of users Per year Total sessions
A) daily 7 2.5% 365 2555
B) twice a week 15 5.3% 104 1560
C) weekly 31 11.0% 52 1612
D) twice a month 64 22.8% 24 1536
E) monthly 81 28.8% 12 972
F) a few times a year 64 22.8% 6 384
G) once or twice a year 7 2.5% 2 11
H) never 12 4.3% 0 0


Total 281 users 8630

Average Supercharger Use 30.7 times/year
(8630 sessions / 281 users = 30.7)

Historical Stats
Date Average Supercharger Use
01 Oct 2015 25.1 times/year
01 Jan 2016 21.3 times/year
01 Apr 2016 23.1 times/year
01 Jul 2016 27.7 times/year
01 Oct 2016 27.6 times/year
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 december 2016 om 11:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 11:14   #1016
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Onzin van een onwetende, alweer onze Porsche-hangmatter ... Snappie, hangmatter ?
Dat moet echt serieus pikken dat jij elke dag voor een armzalig loontje bij uwe baas uw kloten mag gaan afdraaien en belastingen mag betalen en ik elke maand 954 euro dotatie krijg zonder een poot te doen. Wetende dat uw loon voor mij zakgeld is. EN BELASTINGVRIJ

Verder feit is dat GRATIS bij Muskie toch niet echt GRATIS meer is En uw verweer is een mooie theorie maar in praktijk dik gebuisd. Zoals een duivel in het wijwater spartelt. Maar mij niet gelaten,elke sekte moet zijn aanbidders hebben
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 11:28   #1017
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Dat moet echt serieus pikken dat jij elke dag voor een armzalig loontje bij uwe baas uw kloten mag gaan afdraaien en belastingen mag betalen en ik elke maand 954 euro dotatie krijg zonder een poot te doen. Wetende dat uw loon voor mij zakgeld is. EN BELASTINGVRIJ

Verder feit is dat GRATIS bij Muskie toch niet echt GRATIS meer is En uw verweer is een mooie theorie maar in praktijk dik gebuisd. Zoals een duivel in het wijwater spartelt. Maar mij niet gelaten,elke sekte moet zijn aanbidders hebben
Oh het snot loopt er al vanaf... LOL is het echt niet meer gratis na 1.1.17 snik snik...

Het gratis supercharger bijladen is in de Tesla-aankoopprijs inbegrepen voor diegene die voor 1/1/17 hun Tesla S/X besteld hebben , mss begrijp je dat beter? En die later besteld hebben betalen voor hun Tesla superchargerstroom een sportief prijsje, dat zal ik zelfs met plezier doen.
(maar die 400 kWh cadeau is ook meegenomen indien ik eens een lange trip maak, de péage is daarmee dik terugbetaald)

Veeg het snot is van je neus en lees deze link nog eens rustig door:
https://www.tesla.com/nl_BE/blog/upd...am?redirect=no

Een Tesla is natuurlijk nooit gratis, daar moet je iets voor doen of gedaan hebben. Prijzen vind je op: https://www.tesla.com/nl_BE/?redirect=no

Voor het Model 3 is de voorvreugde veel langer (2019?) wegens het succes van de voorbestellingen, en als de specs er zijn (wslk maart 2017) zullen er nog eens honderdduizenden hun echte E-M3 reserveren. Kwestie van er snel bij te zijn.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 december 2016 om 11:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 11:55   #1018
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Slaafje van fossiele pompen zijn E-wagen-bezitters namelijk niet, en tanken terwijl ze ergens parkeren kunnen die fossielen ook niet.
Maar het kan natuurlijk zijn dat fossiele auto´s nooit hoeven te parkeren, ook thuis niet, die rijden steeds door 24/24 7/7. LOL
Totdat men de SC's als een verdoken parkeerplaats gaat gebruiken, dan heeft men toch een probleem van overbezette SC's. Niet mijn woorden, ...

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Naamloos.jpg
Bekeken: 241
Grootte:  115,6 KB
ID: 105005
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 12:02   #1019
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Totdat men de SC's als een verdoken parkeerplaats gaat gebruiken, dan heeft men toch een probleem van overbezette SC's. Niet mijn woorden, ...

Bijlage 105005
Je zult altijd iets vinden als je lang genoeg zoekt, Aurora.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2016, 12:59   #1020
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Er komen elke dag superchargers bij, hier een vb van 4 extra laadpalen in Urmond net over de Limburgse grens:

Citaat:
https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...9#post-1864676

ralf.s60, Yesterday at 4:21 AM
In Urmond komen er 4 plekken bij, van 8 naar 12!

Of van 8 naar 12 Suc-laadpalen, het zal wel zijn grondige reden hebben (frequenter bezocht dan normaal, ligt langs de snelwegroute naar "het Zuiden"). Bovendien wordt deze week de A2-Maastrichttunnel (4x2) geopend:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=236196
Dus netjes open voor de wintervakanties met de Tesla.

Als men in Urmond bijlaadt kan men tot Suc Metz , 263 km verder, of zelfs nog verder rijden, Suc Metz ligt op 342 km van Urmond. Dit via de E25 dwars door de Ardennen.

BE krijgt er binnenkort langs de snelweg Aarlen een 5e Suc-Station bij met voorlopig 6 laadpalen gepland:
Citaat:
https://supercharge.info/ /data

Supercharger Street Address City State Zip Country Stalls GPS Elev.(m) Status Open Date ↓ Tesla Discuss
Brussels, Belgium Culliganlaan 4, 1831 Machelen Brussels Belgium 8 50.887736, 4.453052 42 Open 2016-07-04 SC thread
Aartselaar, Belgium Boomsesteenweg 6 Antwerp 2630 Belgium 6 51.136964, 4.37737 9 Open 2014-12-19 SC thread
Ghent, Belgium Holiday Inn Express, Akkerhage 2 Ghent Belgium 8 51.019861, 3.734917 12 Open 2014-11-19 SC thread
Nivelles-Sud, Belgium Chaussée de Mons 22 Nivelles 1400 Belgium 8 50.588397, 4.307388 113 Open 2014-07-31 SC forum
Arlon, Belgium Rue des Ardennes, 6700 Arlon, Belgium Belgium 6 49.647755, 5.819677 359 Permit SC thread
... wat het aantal op 36 Suc-laadpalen (Stalls) gaat brengen voor diegenen die BE dwarsen ...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 december 2016 om 13:23.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be