Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 december 2017, 17:08   #201
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor. Ik wil gewoon niet dat een bende idioten onze verworven vrijheden en keuze mogelijkheden terug schroeft, omdat zij denken dat een bovennatuurlijke kracht dit oplegt. Dat is mijn goed recht, niet? Wel dan...
Jij bent gewoon een aanbidder van Stalin; die al zijn hoge officieren executeerde. Maar als je communistische wensdromen uitkomen zal Stalin jouw in hoogsteigen persoon als eerste executeren wegens hoogverraad en "metoo" gezeik...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 19:30   #202
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee hoor. Ik wil gewoon niet dat een bende idioten onze verworven vrijheden en keuze mogelijkheden terug schroeft, omdat zij denken dat een bovennatuurlijke kracht dit oplegt. Dat is mijn goed recht, niet? Wel dan...
Natuurlijk. De vraag waarop u tot op heden nog steeds niet inging, is evenwel wat u concreet zult doet om in te gaan tegen die "bende idioten" zoals u het omschrijft.

Stel dat er in het parlement een partij komt met voldoende aanhang en die partners gevonden heeft om de wet te veranderen op het homo"huwelijk", wat doet u dan?

Ik neem aan dat "religie dan te veel invloed heeft" en dat die "aan banden moet worden gelegd". Maar wat gebeurt er dan concreet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 19:31   #203
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het Westen legt dan ook teveel de nadruk op het puur Katholieke aspect. Je kan perfect een goed christen zijn zonder naar de kerk te gaan; in de VS is er ook een bijbel riem.
Denkt u dat ze in de bijbelgordel niet naar de kerk gaan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 21:15   #204
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Denkt u dat ze in de bijbelgordel niet naar de kerk gaan?
U weet zoals ik dat de Anglicaanse kerk een heel ander beestje is dan het Katholieke beestje. Het Katholieke beestje is tegen woekerrentes en het platte kapitalisme; de Anglicaanse kerk verduistert dat aspect om bewuste redenen. Bij de AngloSaksen is het Katholicisme dan ook nooit aangeslagen. Net zoals bij de protestanten e.d. Uiteindelijk is de katholieke kerk ook veel van haar pluimen verloren door de pedo schandalen; dat weet U net zo goed als ik. Maar op het vlak van woekerrentes van banken hadden ze misschien wel een punt.

Alhoewel dat de paus nu ook zaken doet met de maffia van Italië; dat is ook algemeen geweten. Uiteindelijk is de paus ook maar een zakkenvuller van formaat en een witteboordcrimineel.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 21:21   #205
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
U weet zoals ik dat de Anglicaanse kerk een heel ander beestje is dan het Katholieke beestje. Het Katholieke beestje is tegen woekerrentes en het platte kapitalisme; de Anglicaanse kerk verduistert dat aspect om bewuste redenen. Bij de AngloSaksen is het Katholicisme dan ook nooit aangeslagen. Net zoals bij de protestanten e.d.
Ik denk dat het het toch hoog tijd om iets over de geschiedenis van de anglicaanse Kerk te leren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 21:23   #206
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Alhoewel dat de paus nu ook zaken doet met de maffia van Italië; dat is ook algemeen geweten. Uiteindelijk is de paus ook maar een zakkenvuller van formaat en een witteboordcrimineel.
Wat "algemeen geweten is", kan waarschijnlijk ook wel aangetoond worden, zeker?! Dus, zien we nog een bron? Bewijs?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 21:24   #207
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik denk dat het het toch hoog tijd om iets over de geschiedenis van de anglicaanse Kerk te leren.
https://www.youtube.com/watch?v=-MTZd1vSgB4

Jaja, maak jezelf dat wijs...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 21:27   #208
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
https://www.youtube.com/watch?v=-MTZd1vSgB4

Jaja, maak jezelf dat wijs...
In de VS overheerst niet het anglicanisme, maar wel de meest uiteenlopende protestantse richtingen die vaak van calvinistische duiding zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 21:34   #209
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de VS overheerst niet het anglicanisme, maar wel de meest uiteenlopende protestantse richtingen die vaak van calvinistische duiding zijn.
Ja; zo'n expert ben ik niet. Ik vind alleen "Micheal E. Jones" een goede katholieke denker. "Reasonable faith" "Revolutionary Jewish Spirit" "Anti-communist" "Logos als overheerser." "Sexual Liberation as a weapon". e.d.

Leuke termen om mee te spelen...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2017, 21:58   #210
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.991
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=JntmuKyj1KU

Hier deze speech is zalig; atheïsme volledig afgekraakt. Even in de handjes wrijven. Atheïsme is dood...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 06:52   #211
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Stel dat er in het parlement een partij komt met voldoende aanhang en die partners gevonden heeft om de wet te veranderen op het homo"huwelijk", wat doet u dan?
Wat zou dan het argument zijn? Dat het niet mag van God?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 08:40   #212
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Wat zou dan het argument zijn? Dat het niet mag van God?
Ook vanuit zijn geloof kan een burger tot politiek engagement komen. Ongetwijfeld begint u daarbij te knarsetanden, maar dat behoort nu eenmaal tot het breed spectrum van vrijheden die eigen zijn aan onze democratische rechtstaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 09:10   #213
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook vanuit zijn geloof kan een burger tot politiek engagement komen. Ongetwijfeld begint u daarbij te knarsetanden, maar dat behoort nu eenmaal tot het breed spectrum van vrijheden die eigen zijn aan onze democratische rechtstaat.
Ik knarsetand niet. Ik stel me alleen de vraag hoe je een zinnig debat kan voeren op basis van geloofspunten.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 09:13   #214
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik knarsetand niet. Ik stel me alleen de vraag hoe je een zinnig debat kan voeren op basis van geloofspunten.
Welk debat wenst u dan te voeren?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 09:38   #215
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk. De vraag waarop u tot op heden nog steeds niet inging, is evenwel wat u concreet zult doet om in te gaan tegen die "bende idioten" zoals u het omschrijft.

Stel dat er in het parlement een partij komt met voldoende aanhang en die partners gevonden heeft om de wet te veranderen op het homo"huwelijk", wat doet u dan?

Ik neem aan dat "religie dan te veel invloed heeft" en dat die "aan banden moet worden gelegd". Maar wat gebeurt er dan concreet?
Ik denk dat wanneer uw dromen zouden uitkomen, namelijk een conservatieve Katholieke partij die het homohuwelijk wil afschaffen er al een juridisch probleem zou zijn, want wat doe je met al die mensen die ondertussen wel een geldig huwelijk hebben afgesloten? Je kunt dit niet ontbinden. Ik vraag me dus af of dit als programma voor een politieke partij wel kan maar soit.

Bovendien zouden andere partijen vast opnemen dat zij die rechten van homo's juist willen vrij waren, en dat zou ik steunen door op hen te stemmen.
IK zou deel nemen aan iedere betoging en debat, heel duidelijk mijn visie verwoorden en organisaties steunen die via alle juridische middelen uw droom tegen houden.
Want uw droom is andermans nachtmerrie. Bovendien zou ook internationaal steun en reactie komen want steeds meer landen laten homohuwelijken toe. Maar ik denk niet dat zelfs indien uw droom werkelijkheid wordt, dit daarom ook echt kans maakt, omdat zoals gezegd uw denken marginaal is, zelfs onder gelovige christenen.
Dit is dus een discussie over problemen die er vermoedelijk nooit zullen zijn maar u mag dromen hoor!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 09:42   #216
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat wanneer uw dromen zouden uitkomen, namelijk een conservatieve Katholieke partij die het homohuwelijk wil afschaffen er al een juridisch probleem zou zijn, want wat doe je met al die mensen die ondertussen wel een geldig huwelijk hebben afgesloten? Je kunt dit niet ontbinden. Ik vraag me dus af of dit als programma voor een politieke partij wel kan maar soit.

Bovendien zouden andere partijen vast opnemen dat zij die rechten van homo's juist willen vrij waren, en dat zou ik steunen door op hen te stemmen.
IK zou deel nemen aan iedere betoging en debat, heel duidelijk mijn visie verwoorden en organisaties steunen die via alle juridische middelen uw droom tegen houden.
Want uw droom is andermans nachtmerrie. Bovendien zou ook internationaal steun en reactie komen want steeds meer landen laten homohuwelijken toe. Maar ik denk niet dat zelfs indien uw droom werkelijkheid wordt, dit daarom ook echt kans maakt, omdat zoals gezegd uw denken marginaal is, zelfs onder gelovige christenen.
Dit is dus een discussie over problemen die er vermoedelijk nooit zullen zijn maar u mag dromen hoor!
In de jaren zeventig had ook niemand kunnen denken dat de Muur zou vallen. En toch viel hij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 10:01   #217
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In de jaren zeventig had ook niemand kunnen denken dat de Muur zou vallen. En toch viel hij.
Niemand zou kunnen denken dat Europa alles wat naar religie ruikt ooit zal verbieden. Tot het wel gebeurt uiteraard
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 11:49   #218
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Welk debat wenst u dan te voeren?
Abortus, euthanasie, homofilie, gelijkwaardigheid tss geslachten, immigratie, automatisering, globalisering, klimaatopwarming etc.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 11:50   #219
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Niemand zou kunnen denken dat Europa alles wat naar religie ruikt ooit zal verbieden. Tot het wel gebeurt uiteraard
Bijgevolg is het belangrijk dat alice beseft dat ze geen glazen bol heeft.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2017, 11:52   #220
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Abortus,
Interessant onderwerp waaruit vele interessante vragen voorkomen als bijvoorbeeld: "Wanneer spreken we over een mens?"
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be