Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 maart 2012, 16:14   #21
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Als maar goed dat ik geen Vlaams Nationalist ben.
Citaat:
Half de score van de N-VA is te verklaren omdat Vlaams-Nationalisten het eens zijn met het cordon. De meeste vlaams-nationalisten zullen nooit op het VB stemmen, al zou het de enige vlaamse partij zijn.
U hebt nogal veel noten op uw zang. U moet nogal lef hebben, door als niet-Vlaams-nationalist te durven spreken in naam van "de meeste Vlaams-nationalisten".
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 17:16   #22
lennert5
Lokaal Raadslid
 
lennert5's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2008
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
In tegenstelling tot het VB, maakt de N-VA hierdoor aardig wat kans om punt 1 te realiseren. Het pikt, ik merk het. Sorry Fies, maar we Vlaanderen heeft het Blok nooit nodig gehad. Ik herhaal... mocht VB indertijd gecommuniceerd hebben zoals N-VA dat nu doet, was Vlaanderen reeds 10 jaar onafhankelijk.

VB koos echter voor de controverse, de haat, het oerconservatisme, de irrationaliteit. De meeste Vlamingen zijn daar nooit in meegegaan. Echter de peilingen duiden duidelijk aan dat de Vlaming nochtans in overtuigende meerderheid nationalistisch is. Verklaar me dan eens waarom VB nooit de 25% doorbroken heeft? Misschien is de "Vlaam" wat minder bruin dan u hoopt.

VB zal nooit ofte nimmer iets realiseren. De N-VA realiseert reeds vandaag Vlaamse wensen.
NVA is niet nationalistisch maar conservatief neo-liberaal. Nog geen 10% van de NVA kiezers is waarschijnlijk nationalistisch.
lennert5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 17:22   #23
lennert5
Lokaal Raadslid
 
lennert5's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2008
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
U maakt enkele grote fouten:
- ik heb geen eigen volk. Zoals u onderhand dient te weten, zie ik mijn nationaliteit als niets meer dan enkele cijfertjes op mijn belastingsaangifte. Een onafhankelijk Vlaanderen zou mij een rechtvaardigere belastingsaangifte geef daar ik principieel tegen klaplopers ben. Een structureel klaploperprobleem dient opgelost te worden.
- ik ben dan ook geen vlaams-nationalist, maar wel een realist
- ik ben noch belgicistisch, noch vlaams, noch anti-vlaams. Ik ben voornamelijk anti-PS maar ook anti-racisme en anti-discriminatie.
- als u mijn post leest ziet u dat ik blij ben dat Vlaanderen relatief weinig bruinhemden telt. Dat stelt me gerust.



Als maar goed dat ik geen Vlaams Nationalist ben. Dat ik u kwets vind ik niet erg, noch vind ik het erg dat u mij irritant vindt. 38% is het eens met mij, anders stemden ze wel op het VB.

Half de score van de N-VA is te verklaren omdat Vlaams-Nationalisten het eens zijn met het cordon. De meeste vlaams-nationalisten zullen nooit op het VB stemmen, al zou het de enige vlaamse partij zijn. Ik weet dat dit pijn doet voor racisten, maar het is de waarheid die N-VA'stemmers geruststelt. Immers als we de fascisten uit wallonië buitenkegelen, gaan we die echt niet vervangen door de Vlaamse bruinhemden. U mag ook noteren dat N-VA ook niet aan de zuiderse neo-nazis toegegeven heeft, net zomin als het toegeeft aan de Vlaamse variant.
Wat een zever, ik was sinds 2009 lid van NVA, maar heb de partij verlaten toen het weer benadrukte de confederale weg te volgen en het deed alsof VBers misdadigers zijn ipv bondgenoten. NVA's populariteit is enkel te danken aan de crisis, ze laat anderen het vuile werk opknappen en reageert elke dag wat populistisch op minder leuke maatregelen. We zullen zien in 2014 wat ze gaan bereiken, maar ik geloof er alleszinds niet meer in.
lennert5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 17:46   #24
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wat een belachelijk gedoe. Peilingen zijn en blijven flauwekul. 't Enige wat telt, is het resultaat op 14 oktober binnenkort.
Ja? En wat als Gemeentebelangen het haalt van Lijst Genoelselderen, welk signaal geeft dat naar de nationale politiek?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 19:15   #25
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennert5 Bekijk bericht
NVA is niet nationalistisch maar conservatief neo-liberaal. Nog geen 10% van de NVA kiezers is waarschijnlijk nationalistisch.
1) ik ben niet conservatief, eerder progressief, waarin ik mij kan vinden bij de N-VA. Het is frappant dat een rechtse partij vandaag de dag progressief is, maarja dat is de Belgische farce

2) neo-liberalisme is een term zonder inhoud. Ik ben wel voor besparen op vet en het afslanken van de postjespakkerij. Dit moet kunnen zonder de dienstverlening aan te tasten. Is dat neo-liberalisme? Het zij zo.

3) de meeste N-VA'ers zijn pragmatisch van aard in mijn omgeving. N-VA heeft gelijk omdat ze gelijk heeft, en toevallig heeft op dit moment is een strakke besparingspolitiek, hervormingen en belastingsverlaging nodig. Daar is zelfs geen discussie over mogelijk dat is makkelijk te becijferen
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2012, 22:48   #26
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
1) ik ben niet conservatief, eerder progressief, waarin ik mij kan vinden bij de N-VA. Het is frappant dat een rechtse partij vandaag de dag progressief is, maarja dat is de Belgische farce

2) neo-liberalisme is een term zonder inhoud. Ik ben wel voor besparen op vet en het afslanken van de postjespakkerij. Dit moet kunnen zonder de dienstverlening aan te tasten. Is dat neo-liberalisme? Het zij zo.

3) de meeste N-VA'ers zijn pragmatisch van aard in mijn omgeving. N-VA heeft gelijk omdat ze gelijk heeft, en toevallig heeft op dit moment is een strakke besparingspolitiek, hervormingen en belastingsverlaging nodig. Daar is zelfs geen discussie over mogelijk dat is makkelijk te becijferen
U weet enerzijds niet de betekenis van de begrippen die u nahuilt. Dat valt mij tegen van iemand die beweert "de meeste NVA'ers" te kennen.
Wat een gezeik zeg.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be