Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2016, 07:42   #1881
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Uit ondervraging van MPs op onderandere skynews (door de bekende presentator Faisal Islam) is bevestigd wat we hier allemaal vermoedden.

1) de brexit-club heeft geen plan
2) downing street heeft geen plan

Maar Schots PM Sturgeon heeft duidelijk WEL een plan

Het is gewoonweg verbijsterend hoe Engelse politici als gekke kikkers omgaan met hun verantwoordelijkheden.

Dikke Boris ondertussen kwaakt dat er verder vrijhandel moet zijn met de EU maar geen vrij verkeer van werknemers.De lul denkt dat hij nog kaarten in handen heeft.

Ik respecteer democratische keuzes maar vind niet dat ik geduld moet hebben met pummels
Als Europees burger zal ik ook (financieel)betrokken raken in die kwestie en ik heb ook rechten.
Typisch is dat juist de UK, vanaf Thatcher gerekend, in al die jaren er bijster veel uit heeft weten te slepen aan uitzonderingen, voorrechten, dan wel niet meededen. Geen fan van Thatcher, maar ten aanzien van de UK-EU respect voor haar als politicus - Mrs TINA
(Hetzelfde kan gezegd worden van de Nederlanders, mits een NEXIT, ze probeerden met succes als het even kon de EU een poot uit te draaien)

Met dat als achtergrond kan een EU nauwelijks anders, gaat ook de EU veel geld kosten, dan zich nu eveneens opstellen als destijds Mrs TINA - There Is No Alternative

Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 juni 2016 om 07:51.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:42   #1882
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat dacht je? Dat de handel ging stoppen?
Dat zou alleen al in Ierland op zijn minst 150.000 jobs kosten. En omgekeerd , in Noord-Ierland verdwijnen dan onmiddellijk 50.000 jobs.
De handel die zal inderdaad niet stoppen zo lang het VK nog in de EU zit.

De voorwaarden om handel te blijven drijven die zullen heronderhandeld worden ALS het VK doorzet en toch uit de EU stapt. Dat laatste zie ik dus niet gebeuren want de Britten hebben plots last van koud watervrees.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:46   #1883
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn welgemeende felicitaties aan het Britse volk. Zij hebben de moed gehad om tegen alle propaganda in, te zeggen dat ze de EUSSR beu zijn en het afbollen. Nu nog de sleutel van de kooi vinden, die hun eigen kaste verborgen wil houden.

Door zo hard tegen de schenen van de electieve aristocratie te schoppen, vallen de maskers nog wat meer af. Die gaan zich niet zomaar laten doen. Ten eerste hebben ze nu een terrorist van een eerste minister ginder, die beslist heeft om zichzelf 4 maanden te geven om het land daar om zeep te helpen. Het Britse volk zal en moet boeten voor deze schennis van het aristocratische principe dat het volk enkel mag stemmen om mandaten te geven, maar niet mag tegenpruttelen op een efficiënte manier. Met collaborateurs op vele niveaus, van hun eigen politieke kaste, van de politieke evenknieën in alle andere Europese landen die moeten gruwelen van deze les in democratie, tot aan het summum van deze maffiabende, waar de peetvaders Juncker en compagnie het roekeloze gedrag van hun vazal met de meest verschrikkelijke martelingen zullen beantwoorden.

Het is een beetje zoals na de Franse revolutie. De contra revolutie zal eraan komen, en die gaat niet mals zijn. Er opent zich nu een redelijk klein tijdsvenster om oftewel gans die Soviet Unie ineen doen te stuiken, oftewel achter een ijzeren gordijn opgesloten te worden voor een kleine eeuw of zo. Het zou mij niet verwonderen dat binnen enkele jaren, anti-Europese gedachten uiten strafbaar gesteld zal worden (genoeg woorden zoals xenofobie, terrorisme, aanzetten tot haat en weet ik veel). Hoewel. Het lijkt er toch op dat er teveel barsten beginnen te komen in het Ministerie van de Waarheid, opdat het de schijn nog zal kunnen ophouden. Maar met zo een gevaarlijke bende maffiozen weet men nooit. Opletten geblazen.

Maar, ik herhaal het, in elk geval een welgemeend proficiat en dank U aan het Britse volk. Dat zal dan twee keer in minder dan een eeuw zijn, dat zij continentaal Europa van het fascisme komen bevrijden, met grote zelf-opoffering.

Het onderwerp moet je behoorlijk kietelen, dat je na 6 maand radiostilte terug actief bent geworden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:47   #1884
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En een gewone verkiezing niet dat ? Is dat dan geen weergave van de emotionele staat waarin de bevolking zich bevindt.
Ik zie het verschil niet.
Ik ook niet. Een verkiezing is inderdaad ook vaak gewoon momentopname van de emotionele staat van de kiezer.
Vandaar dat je de bevolking permanent bij het beleid moet betrekken, en niet om de zoveel jaar.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:50   #1885
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De handel die zal inderdaad niet stoppen zo lang het VK nog in de EU zit.

De voorwaarden om handel te blijven drijven die zullen heronderhandeld worden ALS het VK doorzet en toch uit de EU stapt. Dat laatste zie ik dus niet gebeuren want de Britten hebben plots last van koud watervrees.
Ach kom. Het kost Europa minstens 2 keer zoveel jobs als dat de Britten het kost. Europa kan zich dat ook niet veroorloven of het volk keert zich hier ook tegen Europa.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 07:54   #1886
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het onderwerp moet je behoorlijk kietelen, dat je na 6 maand radiostilte terug actief bent geworden.
Al een geluk dat Patrick terug is . Hij is met voorsprog de verstandigste persoon die hier op dit Forum post, terwijl Stormram de meest verbaal getalenteerde is.
Ik ben er zeker van dat jij intelligent genoeg bent om het in deze met me eens te zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:00   #1887
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Uit ondervraging van MPs op onderandere skynews (door de bekende presentator Faisal Islam) is bevestigd wat we hier allemaal vermoedden.

1) de brexit-club heeft geen plan
2) downing street heeft geen plan

Maar Schots PM Sturgeon heeft duidelijk WEL een plan
Zij heeft de absolute intentie om schotland als lid van de EU te kunnen behouden, maar een echt plan heeft ze ook nog niet. Het gigantische verschil tussen haar en de top van de conservatives zowel als labour is dat zij niet zit te kwaken als een eend die haar ei niet kan leggen maar haar doelstelling duidelijk communiceert. En erbij zegt via welke methode en met wie zij laat onderzoeken hoe zij dat objectief best kan bereiken. Om het nog duidelijker te maken zegt zij erbij dat alle opties op tafel liggen, van referenda richting onafhankelijkheid tot bilaterale negociatie. En dat het onverstandig zou zijn van London om dit te proberen beletten.

Ik heb zo het gevoel dat zij de enige politica in de UK is die 100% weet wat ze wil en daar ook transparant over communiceert.

Citaat:
Het is gewoonweg verbijsterend hoe Engelse politici als gekke kikkers omgaan met hun verantwoordelijkheden.
Mee eens, het is een spektakel dat mensen nog verder in de armen van de anti-politiek gaat drijven.


Citaat:
Dikke Boris ondertussen kwaakt dat er verder vrijhandel moet zijn met de EU maar geen vrij verkeer van werknemers.De lul denkt dat hij nog kaarten in handen heeft.
Ofwel is hij de pedalen kwijt, ofwel is dit communicatie enkel voor de eigen galerij.

Citaat:
Ik respecteer democratische keuzes maar vind niet dat ik geduld moet hebben met pummels
Als Europees burger zal ik ook (financieel)betrokken raken in die kwestie en ik heb ook rechten.
Er is vrijdag al voor miljarden euro's aan beurswaarde in rook opgegaan, vandaag wellicht het vervolg...

Maar het zal Boris & Nigel worst wezen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 juni 2016 om 08:00.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:00   #1888
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Mijn welgemeende felicitaties aan het Britse volk. Zij hebben de moed gehad om tegen alle propaganda in, te zeggen dat ze de EUSSR beu zijn en het afbollen. Nu nog de sleutel van de kooi vinden, die hun eigen kaste verborgen wil houden.

Door zo hard tegen de schenen van de electieve aristocratie te schoppen, vallen de maskers nog wat meer af. Die gaan zich niet zomaar laten doen. Ten eerste hebben ze nu een terrorist van een eerste minister ginder, die beslist heeft om zichzelf 4 maanden te geven om het land daar om zeep te helpen. Het Britse volk zal en moet boeten voor deze schennis van het aristocratische principe dat het volk enkel mag stemmen om mandaten te geven, maar niet mag tegenpruttelen op een efficiënte manier. Met collaborateurs op vele niveaus, van hun eigen politieke kaste, van de politieke evenknieën in alle andere Europese landen die moeten gruwelen van deze les in democratie, tot aan het summum van deze maffiabende, waar de peetvaders Juncker en compagnie het roekeloze gedrag van hun vazal met de meest verschrikkelijke martelingen zullen beantwoorden.

Het is een beetje zoals na de Franse revolutie. De contra revolutie zal eraan komen, en die gaat niet mals zijn. Er opent zich nu een redelijk klein tijdsvenster om oftewel gans die Soviet Unie ineen doen te stuiken, oftewel achter een ijzeren gordijn opgesloten te worden voor een kleine eeuw of zo. Het zou mij niet verwonderen dat binnen enkele jaren, anti-Europese gedachten uiten strafbaar gesteld zal worden (genoeg woorden zoals xenofobie, terrorisme, aanzetten tot haat en weet ik veel). Hoewel. Het lijkt er toch op dat er teveel barsten beginnen te komen in het Ministerie van de Waarheid, opdat het de schijn nog zal kunnen ophouden. Maar met zo een gevaarlijke bende maffiozen weet men nooit. Opletten geblazen.

Maar, ik herhaal het, in elk geval een welgemeend proficiat en dank U aan het Britse volk. Dat zal dan twee keer in minder dan een eeuw zijn, dat zij continentaal Europa van het fascisme komen bevrijden, met grote zelf-opoffering.
Ik geloof niet in een ineenstorting. Na de horroverhalen over de Brexit ga je geen bevolking meer vinden die zich in het avontuur wil storten, zelfs Denemarken en Nederland niet.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:03   #1889
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik geloof niet in een ineenstorting. Na de horroverhalen over de Brexit ga je geen bevolking meer vinden die zich in het avontuur wil storten, zelfs Denemarken en Nederland niet.
Bwa het kan altijd zijn dat de gedegouteerden een nieuwe unie vormen , zodat op de duur in de oude unie alleen nog de degoutanten overblijven.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:05   #1890
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het onderwerp moet je behoorlijk kietelen, dat je na 6 maand radiostilte terug actief bent geworden.
Inderdaad

Ik verloor hier teveel tijd, leerde niet veel meer bij uit de discussies die uiteindelijk altijd maar hetzelfde aan het herhalen waren, en had beslist om die tijd beter te investeren in mijn bedrijfje. Maar soms zijn er van die onderwerpen die het de moeite maken om de draad terug eens op te nemen.
Met een beetje chance verdwijn ik binnenkort weer.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:09   #1891
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Die globalistische mantra is dood en begraven.
Hongarije bewijst namelijk dat vluchtelingen met een simpel hek en gewapende bewakingspatrouilles zeer goed tegen te houden zijn.
En o god daar zijn jullie bang voor hoor hé. Dat de mensen te weten zouden komen dat vluchtelingen zeer eenvoudig een goedkoop tegen te houden zijn.
Doodsbenauwd zijn jullie daarvoor.
Maar ze weten het, Adriaantje.
En ze weten ook dat ze al jaren belazerd worden door mensen zoals jij.
Daarom kozen ze voor Brexit zie je.
Jullie rijk is uit.


‘Ze lachen dat ze de Belgen zullen deporteren’
27 juni 2016

De Londense expats hoopten dat het referendum snel voorbij zou zijn, maar niet op deze manier
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160626_02357803
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:10   #1892
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik ook niet. Een verkiezing is inderdaad ook vaak gewoon momentopname van de emotionele staat van de kiezer.
Vandaar dat je de bevolking permanent bij het beleid moet betrekken, en niet om de zoveel jaar.
Hoe doen jullie dat in Zwitserland ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:10   #1893
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad

Ik verloor hier teveel tijd, leerde niet veel meer bij uit de discussies die uiteindelijk altijd maar hetzelfde aan het herhalen waren, en had beslist om die tijd beter te investeren in mijn bedrijfje. Maar soms zijn er van die onderwerpen die het de moeite maken om de draad terug eens op te nemen.
Met een beetje chance verdwijn ik binnenkort weer.
Ik leef ook met dat gedacht, terwijl ik eigenlijk als 50-jarige de facto op pensioen ben.
Ik dacht eraan dat ik de tijd die ik aan dit forum besteed beter zou gebruiken voor een cursus Italiaans.
Het vet is hier al jaaaaren van de soep.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:14   #1894
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het onderwerp moet je behoorlijk kietelen, dat je na 6 maand radiostilte terug actief bent geworden.
De gebeurtenissen hebben waarschijnlijk een voldoende destructief karakter.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:18   #1895
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

..

Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 juni 2016 om 08:21.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:19   #1896
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Ik ook niet. Een verkiezing is inderdaad ook vaak gewoon momentopname van de emotionele staat van de kiezer.
Vandaar dat je de bevolking permanent bij het beleid moet betrekken, en niet om de zoveel jaar.
Geen idee in België, maar in Nederland onmogelijk. In dat geval zou de grondwet aangepast moeten worden. Zou bar knap zijn als dat ooit ook maar zou lukken
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:20   #1897
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De investeringen gaan kelderen zolang er geen klaarheid is hoe de nieuwe samenwerking tussen de EU en de nieuwe UK zal zijn. Hoe gaan de douaneformaliteiten verlopen, wat gaan de beperkingen zijn, welke formaliteiten gaan er zijn voor verkeer van mensen, wat gaan de nieuwe condities zijn waar de expats aan moeten voldoen?

Voor grote internationale banken is het simpel zij verliezen financiele paspoorten om vele van hun producten op de Europese bankmarkt te verkopen. Zij gaan hoe dan ook afbouwen en zich vestigen in Parijs en Frankfurt. Daar is al zekerheid.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:27   #1898
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Aha vandaar dat de dag na het referendum "What is the EU" de meest gegoogelde zin was in het UK.

De anti-EU propaganda van de meeste britse media die al jaren persistent leugens vertellen is hallucinant, het is bijna op russisch niveau.
We kunnen nu niet bepaald zeggen dat de politieke kaste geen propaganda verkoopt he. Als je de tapage ziet over hoe een Brexit een catastrofe zou zijn van de hand van de politieke kaste in de UK en daarbuiten, dan moet je toch beseffen dat wat propaganda betreft, het zwaar gewicht eerder in het remain kamp zat.

Maar, let op, ik ben sterk pro-Europa. Er waren voor mij twee versies van Europa die een verbetering zouden zijn ten aanzien van de maffia-staat:

1) een concurrentieel platform, dat vrijheden aan burgers geeft om over de natie-staten grenzen heen, te bewegen en te handelen, en als dusdanig het machtsmonopolie van de natiestaten breekt, door hun grip op hun bevolking laten weg te glijden (als het U niet aanstaat in uw natiestaat, dan pakt ge uw valies, en gaat ge waar het beter is). Het initiele Europa zat zo in elkaar en daar was ik sterk voorstander van.

2) een directe democratie vorm, een beetje zoals Zwitserland, maar in 't groot. Ik teken direct. Elke Europese directieve direct gestemd door de Europese bevolking, zonder natie-staat tussenstap. En slechts een minimale vorm van "politiekers" ginderboven, maar enkel een administratie die uitvoert wat het (Europese) volk hen voorlegt, en stemt.

Voor die twee vormen van Europa teken ik direct.

Maar een Soviet-scharminkel waar een obscuur politburo, samengesteld uit gasten die mandaten hebben gekregen van commissies van mandatarissen van madatarissen, regeltjes uitvaardigt over het toegelaten vermogen van de stofzuiger, met een parlement, Opperste Soviet, dat er als een grap bijzit, is bijzonder gevaarlijk.

Kijk eens goed naar de administratieve structuur van de Soviet Unie

https://en.wikipedia.org/wiki/Suprem...e_Soviet_Union

en vergelijk dat eens met de commissie (politburo) en de Opperste Soviet (Europarlement). Quasi-identiek.

Ik vergelijk de stemming van de Britten met het imaginaire referendum dat in Ukraine zou gehouden kunnen zijn in, zeg maar, 1950 of zo. Zouden die content geweest zijn van buiten die soviet unie te zitten. Ook al zouden ze de eerste paar jaar niet geweten hebben aan wie hun graan te verkopen.

Het zijn kiekens zoals Verhofstadt, federalisten van mijn achterste, die van het vrije platform Europa een Soviet structuur gemaakt hebben, en nu is het rennen voor de deur voor die voorgoed sluit. Ik koester trouwens dezelfde vrees als Zwitser, dat de Britten toch opgesloten zullen blijven. Gans het propaganda machien gaat op zijn achterste poten staan. Men gaat van de UK het Tchetchenie (of het Afghanistan) van de EU willen maken.

Natuurlijk is het trieste dat je ook het vrije platform kwijt bent. In de Soviet unie mocht je ook vrij van Moskou naar Vladivostok gaan. Maar overal was de stofzuiger beperkt in vermogen.

Zij die kruideniersrekeningen maken, van hoeveel gaat het mij kosten, en hoeveel gaat het mij opbrengen, zijn verkeerd bezig. Politieke vrijheid heeft geen prijs. Zelfs al moeten de Britten een paar jaar zwarte sneeuw zien, zij hebben hun politieke vrijheid terug, terwijl de EU, als ze zo voort gaat, ten onder zal gaan aan poco sociaal-democratische onzin, omdat er geen democratische rem staat op de zever die ze door het strot van het continent mogen rammen.

Als de Britten hun vrijheid terug nemen, dan zijn ze binnen 15 jaar 3 keer rijker dan wij.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 juni 2016 om 08:34.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:31   #1899
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
De investeringen gaan kelderen zolang er geen klaarheid is hoe de nieuwe samenwerking tussen de EU en de nieuwe UK zal zijn. Hoe gaan de douaneformaliteiten verlopen, wat gaan de beperkingen zijn, welke formaliteiten gaan er zijn voor verkeer van mensen, wat gaan de nieuwe condities zijn waar de expats aan moeten voldoen?

Voor grote internationale banken is het simpel zij verliezen financiele paspoorten om vele van hun producten op de Europese bankmarkt te verkopen. Zij gaan hoe dan ook afbouwen en zich vestigen in Parijs en Frankfurt. Daar is al zekerheid.

Kijk, in zijn huidige ondemocratische soevereinicide vorm dat EU is ben je als land als UK beter af zonder EU. Als Engelsen kan ik het begrijpen dat je het beu bent dictaten van Merkel en Hollande te moeten slikken.
Ik zie echt het probleem niet voor UK op langere termijn. Ja, het wordt even op de tanden bijten, maar daar komen ze sterker uit. De rest is bangmakerij.
Er zijn genoeg landen waarmee UK handel mee kan drijven als EU UK wil straffen en moeilijk doen. FUCK THE EU zou ik zeggen.
En Britain kan een off shore beleggingsparadijs worden.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 08:32   #1900
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik geloof niet in een ineenstorting. Na de horroverhalen over de Brexit ga je geen bevolking meer vinden die zich in het avontuur wil storten, zelfs Denemarken en Nederland niet.
Ik denk dat de politieke kaste inderdaad aan plan B bezig is: het horror verhaal proberen waar te maken. Probleem is dat ze daarvoor in hun eigen vlees zullen moeten snijden. Cameron, die nu toch beter schapen gaat kweken in Schotland, want zijn tijd als politieker zit erop, geeft zichzelf toch nog 4 maand om zoveel mogelijk schade te veroorzaken.

Het mag vooral niet waar zijn dat het leven buiten de EU, zoals in Zwitserland of Noorwegen, te pruimen is, he. Allemaal de nieuwe versie van de Internationale zingen (de 9de van Beethoven), en O wee wie daar niet mee akkoord is, naar Siberië.

Jammer genoeg is Lapland niet groot genoeg, en bovendien niet eens binnen de EU.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be