Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 februari 2020, 18:03   #41
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Goed, maar de doorsnee burger moet wel het geld op tafel leggen (en/of zoveel per periode blijven afbetalen tot de schuld is gedelgd). En dat is net iets te veel vrees ik om die significante 'boost' te geven voor verkoop van elektrische wagens.
Dat geld-verschil tussen de twee soorten wagens op tafel leggen is geen probleem, al eens de intrest op je huisbank bekeken bij aankoop van een EV?

extra lening om de aankoop te financieren van dit nieuw voertuig: zelfs 15.000 €
Kost je verwaarloosbare € 275 extra op 54 maanden.
10.000 € kost je 163 € extra op 54 maanden.

Dat is 2 maal een volle tank op 54 maanden bij een middenklasse wagen.

Citaat:
Lening 15.000 €
Ik betaal 282,87 EUR / maand

op een looptijd van 54 maanden met een jaarlijks kostenpercentage (JKP) van 0,80 %. Vaste jaarlijkse debetrente: 0,80 %. Totaal terug te betalen bedrag: 15.274,98 EUR. De hier vermelde bedragen gelden louter als voorbeeld.
De nieuwe voertuiglening is een lening op afbetaling.

Lening 10.000 €
Ik betaal 211,74 EUR / maand

op een looptijd van 48 maanden met een jaarlijks kostenpercentage (JKP) van 0,80 %. Vaste jaarlijkse debetrente: 0,80 %. Totaal terug te betalen bedrag: 10.163,52 EUR. De hier vermelde bedragen gelden louter als voorbeeld.
De nieuwe voertuiglening is een lening op afbetaling.

https://www.bnpparibasfortis.be/nl/L...ing?axes4=priv

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2020 om 18:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 18:04   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

De elektrische voertuigen zijn inderdaad nog te duur voor de modale mens. Zelfs al is de totale kost gunstig aan het evolueren, voor die kleine wagens die goed zijn voor weduwen tussen 60 en 80, of voor jongedames tot ze gebaard hebben.

Daar moet je niet over beginnen zagen.
Gewoon afwachten hoe de diverse dingen gaan evolueren.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 18:10   #43
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De elektrische voertuigen zijn inderdaad nog te duur voor de modale mens. Zelfs al is de totale kost gunstig aan het evolueren, voor die kleine wagens die goed zijn voor weduwen tussen 60 en 80, of voor jongedames tot ze gebaard hebben.

Daar moet je niet over beginnen zagen.
Gewoon afwachten hoe de diverse dingen gaan evolueren.
Als de EVs in de loop van de volgende jaren goedkoper in aankoop worden gaan de ICE-constructeurs wel de nodige trukken aanwenden om de ICE (en hybrides) ook goedkoper te krijgen in aankoop. Je ziet het niet echt hé...

Men moet altijd de totale kost bekijken.

Normale mensen doen dat al véle jaren. (Maddox meent van niet?)

Tot in den treure heb ik decennia lang het gezaag aangehoord dat een dieselwagen duurder in aankoop is dan een vergelijkbare benzine maar dat je na 3-4 jaar dat verschil terugverdiende aan de pomp. Want de diesel was meestal 20 cent/liter goedkoper. En verbruikte minder... als je genoeg kms deed had je die 2000 € verschil na enkele jaren terug.

Maar hola voor de EV telt dat riedeltje dan niet meer?

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2020 om 18:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 18:12   #44
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Ik weet niet of je met uw klein pensioen nog kunt gaan lenen?

Ik vrees er toch voor.

Schepenen van groen weten het misschien?
Vooral die met hun miljoenen euro appartementjes in Brugge?
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 18:20   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik weet niet of je met uw klein pensioen nog kunt gaan lenen?

Ik vrees er toch voor.

Schepenen van groen weten het misschien?
Vooral die met hun miljoenen euro appartementjes in Brugge?
Tenzij je pensioen 150 € hoger is dan je laatste wedde.

- Geen afbetaling meer voor het huis.

- Geen verplaatsingskosten meer naar het werk.

- De meeste gezinnen op pensioen hebben een wagen minder. (wij nog niet)

- En vooral de kinderen studeren al een tijdje niet meer, zijn al een tijdje uit het huis en hebben hun eigen loon.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2020 om 18:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 18:55   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat is waarschijnlijk geen koekendoos.
Toch wel. (blikkedoos-turbo 90 PK, en was al aan het roesten)

En de wagen ervoor ook, die was zelfs nog kleiner (1400 cc, 73 PK) en haalde op 7 jaar 280.000 km.

Citaat:
Ik hoop dat dit oude beestje de tijd waard is, en geen Fiat pinda van 1988...
De wagen houdt zijn waarde, maar daarvoor moet je wel alles "renoveren" voor de waarde van een kleine wagen (behalve motorblok)

Laatst gewijzigd door Micele : 22 februari 2020 om 19:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 20:31   #47
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toch wel. (blikkedoos-turbo 90 PK, en was al aan het roesten)

En de wagen ervoor ook, die was zelfs nog kleiner (1400 cc, 73 PK) en haalde op 7 jaar 280.000 km.


De wagen houdt zijn waarde, maar daarvoor moet je wel alles "renoveren" voor de waarde van een kleine wagen (behalve motorblok)
Meeloper ze moesten u mee naar Mars sturen als tesla verkoper
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 20:47   #48
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.972
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Goed, maar de doorsnee burger moet wel het geld op tafel leggen (en/of zoveel per periode blijven afbetalen tot de schuld is gedelgd). En dat is net iets te veel vrees ik om die significante 'boost' te geven voor verkoop van elektrische wagens.
Voila.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2020, 21:27   #49
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Goed, maar de doorsnee burger moet wel het geld op tafel leggen (en/of zoveel per periode blijven afbetalen tot de schuld is gedelgd). En dat is net iets te veel vrees ik om die significante 'boost' te geven voor verkoop van elektrische wagens.
Die boost is al feit in landen die een milieubonus over hebben om de duurdere aankoopsprijs van een EV significant te milderen.

Frankrijk, waar een EV het 2e best verkochte model is van een merk.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=252099
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 07:47   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Die boost is al feit in landen die een milieubonus over hebben om de duurdere aankoopsprijs van een EV significant te milderen.

Frankrijk, waar een EV het 2e best verkochte model is van een merk.
https://forum.politics.be/showthread.php?t=252099
Een goed product heeft geen subsidies nodig.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 10:14   #51
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als de EVs in de loop van de volgende jaren goedkoper in aankoop worden gaan de ICE-constructeurs wel de nodige trukken aanwenden om de ICE (en hybrides) ook goedkoper te krijgen in aankoop. Je ziet het niet echt hé...
...
Neen, ik zie het niet. Of : ik zie het nog niet.
Ik zie interessante technieken, ik zie pistes die veelbelovend zijn.
Maar ook nog te dure prijzen.

Dus ik wacht rustig af.

(ik had enkele jaren terug interesse om een stekkerhybride Outlander te kopen, maar ze gaven veel te weinig voor mijn oude bak ...
Ondertussen verhuisd naar een (redelijk modern) appartement met twee staanplaatsen (een overdekt) en een fietskot waar mijn motor in kan. Maar .. geen stopcontact buiten ... bla bla ... wel een publiek laadpunt op 300 m van mijn deur)
Boodschap: rustig afwachten.
Mijn oude auto doet het nog perfect; ik kan me permitteren om nog 5 jaar te wachten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 10:15   #52
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Maar de draad gaat dus over die ene nieuwe batterij in ontwikkeling.
Namelijk: als die doet wat ze belooft, dan is het gedaan met personenauto's op fossiele brandstoffen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 10:25   #53
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen, ik zie het niet. Of : ik zie het nog niet.
Ik zie interessante technieken, ik zie pistes die veelbelovend zijn.
Maar ook nog te dure prijzen.

Dus ik wacht rustig af.

(ik had enkele jaren terug interesse om een stekkerhybride Outlander te kopen, maar ze gaven veel te weinig voor mijn oude bak ...
Ondertussen verhuisd naar een (redelijk modern) appartement met twee staanplaatsen (een overdekt) en een fietskot waar mijn motor in kan. Maar .. geen stopcontact buiten ... bla bla ... wel een publiek laadpunt op 300 m van mijn deur)
Boodschap: rustig afwachten.
Mijn oude auto doet het nog perfect; ik kan me permitteren om nog 5 jaar te wachten.
Zou ik ook doen.

Alhoewel we voor onze compacte benzine (euro 5) met DSG wel nog een redelijke overnameprijs krijgen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 11:24   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.364
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Als de EVs in de loop van de volgende jaren goedkoper in aankoop worden gaan de ICE-constructeurs wel de nodige trukken aanwenden om de ICE (en hybrides) ook goedkoper te krijgen in aankoop. Je ziet het niet echt hé...
Dat zullen we dan wel zien, maar voorlopig zijn de goedkoopste, bruikbare elektrische wagens €10K of minstens een derde duurder dan hun ICE broertjes (jaja, nu krijgen we een uitleg dat de Tesla's ook naast gezinswagen/SUV supersportwagens zijn , goedkoper dan hun even snelle ICE broertjes)
Citaat:
Men moet altijd de totale kost bekijken.
Neen, waarom?
Citaat:
Normale mensen doen dat al véle jaren. (Maddox meent van niet?)
Kijk naar de verziekingsuitslagen, en denk dan eens na over de mensen waar u alle dagen mee in contact komt. Ik ben gelukkig genoeg van job veranderd vorig jaar, maar bij mijn vorige werkgever was misschien 1 op 5 in staat een WC rol veilig en proper te bedienen.
Bij mijn huidige werkgever en is dat een heel stuk beter met 20 op 22.

Citaat:
Tot in den treure heb ik decennia lang het gezaag aangehoord dat een dieselwagen duurder in aankoop is dan een vergelijkbare benzine maar dat je na 3-4 jaar dat verschil terugverdiende aan de pomp. Want de diesel was meestal 20 cent/liter goedkoper. En verbruikte minder... als je genoeg kms deed had je die 2000 € verschil na enkele jaren terug.
Mijn vorige wagen was een Duitse diesel monovolume, aangekocht (in 2010) tegen een lagere prijs dan de goedkoopste benzineversie. Nu rijd ik met de opvolger in benzineversie, ook aangekocht (2017) aan een prijs die beduidend lager ligt dan de cataloguswaarde.
Citaat:
Maar hola voor de EV telt dat riedeltje dan niet meer?
Natuurlijk wel, maar als iemand met een normaal gezinsinkomen moet kijken naar een wagen van €30K aankoop, of een grotere wagen met die ogenschijnlijk praktischer is van €25K aankoop, dan denk ik dat Jan Modaal
niet uw keuze (of juist wel) maakt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 11:37   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn vorige wagen was een Duitse diesel monovolume, aangekocht (in 2010) tegen een lagere prijs dan de goedkoopste benzineversie. Nu rijd ik met de opvolger in benzineversie, ook aangekocht (2017) aan een prijs die beduidend lager ligt dan de cataloguswaarde.
Wil je nu echt proberen te beweren dat de cataloguswaarde van een NIEUWE dieselversie niet altijd duurder was en is dan een NIEUWE benzineversie?

Over (individuele) subjectieve aankopen van ocassiewagens of met kortingen heb ik het NERGENS.

Het omslagpunt-××.000 km/jaar dat een dieselversie zijn meerprijs goedmaakt tov de benzineversie is gewoon zolang ik autos ken een FEIT.

En dat weet het normale kiesvee (zoals jij je altijd uitdrukt) goed genoeg.
Ze kijken wel degelijk ook naar de kosten van het autogebruik (verbruik/brandstofprijs/onderhoud) en niet alleen naar de nieuwprijs.

Ik heb het altijd over de algemeenheid, niet over individuele keuzes.

Citaat:
Natuurlijk wel, maar als iemand met een normaal gezinsinkomen moet kijken naar een wagen van €30K aankoop, of een grotere wagen met die ogenschijnlijk praktischer is van €25K aankoop, dan denk ik dat Jan Modaal
niet uw keuze (of juist wel) maakt.
Ik denk dat je Jan Modaal wel dikwijls onderschat in zijn koopgedrag.

Toevallig ken ik een Skoda verkoper redelijk goed ondertussen (7 jaar), meestal beslist het koppel over de aankoop van een wagen.
Zelfs het klein verschil in betaalde manuren tussen een Volkswagen en Skoda versie (nochtans identieke motortechniek) komt ter sprake.

Ik heb zelf enkele mensen kunnen overtuigen in 2012 geen duurdere dieselversie aan te kopen. Die mensen zullen me vandaag nog herinneren en dankbaar zijn dat ze toen geen sjoemeldiesel aangekocht hebben. Die ze vandaag enkel zouden kwijtgeraken aan een dumpingprijs.
Ik had hun toen al verwittigd dat de dieselbrandstof ook ooit duurder ging worden dan de benzine omwille van het onterechte accijnsverschil dat afgeschaft ging worden, ja zelfs in België (taxshift 2015). En in 2018 was dat feit.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2020 om 12:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 12:12   #56
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

vervolg,
Edit: het feit dat Vlaanderen de 4k premie voor een EV gewoon afgeschaft heeft zal Jan Modaal particulier natuurlijk niet meer of veel minder aan een EV doen denken, België zal wslk nu het enige land zijn in Europa dat eerder vervuilende nieuwe wagens promoot door niets te doen.

Maar het méér aan BTW bij de zeer weinige EV-kopers die nu nog een 8-10k duurdere EV kopen kasseren ze wel graag genoeg.

De EV-verkoop in BE zal zeker gestopt worden en een ferme dip hebben, terwijl ze in buurlanden omhoog gaat (bvb D heeft zijn premie tot 2025 verlengd). De Belgische koper zal gewoon zijn aankoop uitstellen tot ze weer een extra stimulans invoeren.

Citaat:
https://www.techpulse.be/nieuws/2411...che-wagens-af/

Ongelukkige timing

Het besluit van de Vlaamse regering wordt niet overal op applaus onthaald. Enkele belangengroepen hebben zich er al tegen uitgesproken. Volgens automobielfederatie Febiac is het nog veel te vroeg om de premies af te schrijven. Volgens hen moet de echte doorbraak van elektrische wagens nog komen, en is een financiële stimulans daarvoor meer dan welkom. Ook moet er volgens hen dringend geïnvesteerd worden in meer oplaadpalen. Bij Febiac vrezen ze dat het afschaffen van de opmars een rem kan zijn op de verdere doorbraak van elektrische wagens.

Een conclusie die ondersteund wordt door Avere, de federatie voor elektrische mobiliteit. Volgens hen komen er nu juist meer betaalbare modellen op de markt, die in combinatie met de premie de aankoop van een elektrische wagen een stuk interessanter kunnen maken voor de doorsnee Vlaming. Zij vinden de beslissing om de premie af te schaffen ongelukkig met de klimaatdoelstellingen van Vlaanderen. Die luiden dat er eind 2020 minstens 7,5% van de wagens op de Vlaamse wegen elektrisch moet zijn. Nu wordt volgens Avere een belangrijke stimulans weggenomen om op duurzame mobiliteit over te stappen. Avere hoopt dan dat ter compensatie de Vlaamse regering naar manieren zoekt om de prijs van elektrische wagens te drukken.

Citaat:
“Veel mensen aarzelen om een elektrische wagen te kopen, omdat de laadinfrastructuur in België niet op peil staat. Die hindernissen moeten autobranche én overheid samen wegnemen. Een sterke fiscale stimulans is vandaag echt nog onontbeerlijk. We betreuren dat de Vlaamse regering nu al beslist dat de premie zijn doel gemist heeft. Het moet juist nog allemaal beginnen. Deze maatregel afschaffen, is een rem zetten op de toekomst van duurzame mobiliteitsoplossingen.” Luc Bontemps, Febiac

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2020 om 12:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 12:29   #57
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.364
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik beweer nergens dat de cataloogwaarde van diesel of benzinewagens het traditionele verschil niet meer hebben. Alleen dat onze keuze van wagens niet traditioneel is.
En dat een EV nog niet interessant genoeg is voor Huize Chaos.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 12:42   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De koper koopt gewoon de beste keus voor zijn geld.

Nu is dat prijsverschil wel heel groot en de keus er niet beter door.

Vb een corsa benzine 15000 alles in en een corsa e 45000.

Die e corsa overtreft de benzine niet behalve in prijs.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 12:46   #59
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik beweer nergens dat de cataloogwaarde van diesel of benzinewagens het traditionele verschil niet meer hebben. Alleen dat onze keuze van wagens niet traditioneel is.
En dat een EV nog niet interessant genoeg is voor Huize Chaos.
Logisch zelfs in Noorwegen kopen er vandaag nog 56% van de mensen een deels-ICE - wagen.

http://ev-sales.blogspot.com/search/label/Norway
;

Laatst gewijzigd door Micele : 23 februari 2020 om 12:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2020, 12:54   #60
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar de draad gaat dus over die ene nieuwe batterij in ontwikkeling.
Namelijk: als die doet wat ze belooft, dan is het gedaan met personenauto's op fossiele brandstoffen.
Kan het net dat aan?
Om op 5 minuten een hoop kWu ergens in te pompen heb je al een super performante installatie nodig. Als je op de Autoroute du soleil de lange rijen auto's aan de tientallen pompen tegelijk ziet tanken...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be