Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 12 januari 2015, 20:50   #41
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Het is nu eenmaal een realiteit dat veel mensen religieus zijn. Dat is vooral ook een cultureel fenomeen. Dat verander je niet zomaar.





Menselijkheid geprobeerd?
dan was het misschien toch niet zo'n goed idee om naar zo'n "niet-religieuze" (zeg maar seculiere) omgeving als West-Europa te verhuizen.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 12 januari 2015, 20:51   #42
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Als antropoloog en historicus vind ik een louter psychologische analyse en aanpak veel te veel tekort schieten. Die is relevant, maar mag zeker niet exclusief zijn.

Het denken en handelen van een individu wordt immers bijna volledig bepaald door omgevingsfactoren, cultuur en sociale omstandigheden. Die moeten dus zeker mee in rekening gebracht worden.

Je mag de groep niet gebruiken om ze als geheel te beschuldigen, maar da's iets anders. Je kan de groep of de collectieve aanhang rond een bepaalde ideologie wel analyseren vanuit al zijn perspectieven (economische, sociale, culturele en zeker ook psychologische factoren).
Daar kan ik het inderdaad wel mee eens zijn. Je moet op verschillende terreinen werken, geloof ik. Politicoloog Bilal Benyaich noemde in De Zevende Dag drie terreinen waarop gewerkt kan worden: psychotherapeutisch, het netwerk (familie, vrienden, bredere omgeving) en religieus.

Laatst gewijzigd door Tomas : 12 januari 2015 om 20:54.
Tomas is offline  
Oud 12 januari 2015, 20:51   #43
doremi
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 september 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 1.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Waar men volgens mij moet beginnen is de vertalingen en interpretaties van de Koran eenduidig en aangepast maken aan de Europese cultuur, zodat deze genuanceerd kunnen geïnterpreteerd worden. En dit vrij snel. Daar zit hem een belangrijke oorzaak. Men gebruikt vertaliingen uit geheel andere tijden en past die ongeïnterpreteerd zomaar op vandaag toe.

Daarnaast moet er ook iets gedaan worden aan de socio-economische factoren.
Met alle respect maar als je zoiets schrijft moet je best nog wat lezen over de Islam en de Koran. Misschien beginnen met de Koran zelf.
__________________
Voor worst met spruiten en patatten!
doremi is offline  
Oud 12 januari 2015, 20:52   #44
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
het volstaat dat ze zich een beetje positiever opstellen, en duidelijk te kennen geven dat ze willen werken (zonder die dikwijls idiote religieuze eisen) en enkel werken. Ze zullen dan wel werk vinden.
Als ge u ergens gaat aanbieden, en uw eerste vraag is om lichter werk vragen tijdens de ramadan, is dat niet echt een teken dat je daadwerkelijk wil werken.
Maar heel wat van die jongeren zijn helemaal niet 'afgericht' om 'zich een beetje positiever op te stellen', net vanwege de dikwijls idiote religies waar hun ouders/familie/sociale omgeving/... hen mee hebben geterroriseerd.

Het zijn de 'idiote' imams/moefti's/sheiks/... die aan de schandpaal moeten, niet hun slachtoffers!
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 12 januari 2015, 20:54   #45
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ik denk dat ik naar een algemene socio-economische toestand verwees, dus inderdaad.



Denk je dat die jongeren uit de banlieu oorspronkelijk religieus zijn? Ik denk dat dit verreweg de minst belangrijke factor is.

Nadat ze een hele reeks opties of condities doorlopen hebben (lang werkloos zijn, sport, drugs, prostitutie, kleine criminaliteit, eventueel gevangenis etc...), worden ze zo radeloos dat het radicale discours van moslimextremisten plots aansluit bij wat ze zoeken: hardleersheid, zekerheden, wat gewelddadige wraak, etc...

De religieuze aspecten zijn marginaal bij moslimjongeren die uit gegoede milieus komen (ik ken toch een aantal moslims aan de universiteit die enorm seculier zijn). Die komen er pas bij n�* de radicalisering. En dan worden ze het hoofdmotief dat denken en handelen beheerst.




Dat kan men zeker beweren, aangezien wat in Europa gebeurt nu net het falen van het klassieke integratiebeleid aantoont.

Weet je wat de beste vorm van integreren is? Dat is werken. Daar leer je mensen mee kennen, daar heb je een zekerheid mee, daar krijg je respect door, daar heb je een zeker fierheid door want dan komt je geld niet van elders, daar leer je skills en attitudes (discipline, dialoog, beleefdheid,...)...

Maar in arbeid voor jongeren uit de kansarmoede of uit arme wijken werd alleszins te weinig geïnvesteerd.
Uw redeneringen zijn zo typerend voor links en ze zijn al duizenden keren ontkracht met rationele argumenten. Ik ga mij dus niet laten verleiden tot dergelijke discussie.
Hypochonder is offline  
Oud 12 januari 2015, 20:55   #46
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Het gewoon al denegrerend doen over hun godsdienst zal zeker al niet helpen. Zelfs al denk je als atheïst dat er goede argumenten zijn tegen het bestaan van een god, toch zal het denegrerend en 'met humor' benaderen van hun godsdienst je niet helpen om toenadering met moslims te vinden. Dat is een realiteit.

Laatst gewijzigd door Tomas : 12 januari 2015 om 20:59.
Tomas is offline  
Oud 12 januari 2015, 20:57   #47
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.844
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Het gewoon al denegrerend doen over hun godsdienst zal zeker al niet helpen.
na vijftig jaar (50 !!!) migratie, mogen ze stilaan beseffen, dat een religie hier in West-Europa ver weg van de eerste plaats hoort te zijn.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 12 januari 2015, 20:58   #48
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Het gewoon al denegrerend doen over hun godsdienst zal zeker al niet helpen. Zelfs al denk je als atheïst dat er goede argumenten zijn tegen het bestaan van een god, toch zal het je niet helpen om toenadering met moslims te zoeken. Dat is een realiteit.
Het is "denigrerend", Tomas.
De neger heb je zelf bedacht.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 12 januari 2015 om 21:05.
Another Jack is offline  
Oud 12 januari 2015, 20:58   #49
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Vele moslimjongeren (en ook niet-moslimjongeren) staat aan de rand van de maatschappij en slagen er niet in een interessant bestaan op te bouwen waarin ze zich ten volle kunnen ontplooiien.

Ik probeer me soms te verplaatsen in hun wereld. En de korte periode dat ik werkloos was helpt me daarbij. Radeloosheid, leegheid, een gevoel minderwaardig en nutteloos te zijn... het speelt allemaal mee.

Wie dat enkele weken of maanden heeft moeten doorstaan (velen hier op dit forum) weten dat het geen pretje is. Beeld je nu in dat je dat tien volle jaren lang meemaakt.

Je sukkelt van school. Je belandt in lege buurten zonder sociale voorzieningen, zonder echt plezier. Je hebt geen productieve arbeid. Je geld krijg je van elders. Het enige wat beweegt is wat groepsvorming rond "moeilijke" activiteiten als softdrugs roken, op café en op straat rondhangen, eventueel wat prostitutie en kleine criminaliteit.

Begrijpt u deze problematiek? En kan u zich inbeelden dat iemand die deze leegte en hopeloosheid 10 volledige jaren (3650 dagen) lang doorstaat, radicaler begint te denken?

Weet dat "begrijpen" helemaal geen goedkeuring inhoudt, en zelfs geen empathie, enkel een zich kunnen verplaatsen en inbeelden van sociale omstandigheden die hopelijk niet de uwe zijn.

Ik denk dat begrip een eerste voorwaarde moet zijn om tot een goed beleid te komen. Misschien moeten enkele politici of beleidsmakers eens enkele dagen aan participerende observatie doen. Dat zou heel erg helpen in het "ontradicaliseringsbeleid" dat ze nu gaan moeten uitstippelen.
Je spreekt jezelf hier tegen.
Nietzsche is offline  
Oud 12 januari 2015, 20:59   #50
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doremi Bekijk bericht
Sorry belachelijk, alsof er buiten Moslims geen mensen zijn aan of over de rand van de maatschappij, alsof andere vreemdelingen niet te maken krijgen met racisme (want ja dat bestaat), enz. enz.

Alleen Moslims worden door hun maatschappelijke positie gedreven tot het plegen van ongelooflijke gewelddaden. Er is geen beter bewijs van wat hun geloof voor verschil maakt. Er zijn in West-Europa miljoenen meer 'autochtonen' en andere (niet-Moslim) allochtonen die in sociaal-economisch zwakke posities leven. Sociaal-economische positie op zich is dus duidelijk geen trigger voor extremisme. Zeker als we dan bekijken dat een aanzienlijk deel van de Syriestrijders en terroristen verre van allemaal sukkelaars waren/zijn.

De ideologie maakt het verschil. De sociaal economische situatie is misschien een druppel of vijf in de emmer maar is, i.t.t. de ideologie verre van de hoofdoorzaak. Geloven dat Moslims in grote getale minder zullen radicaliseren bij betere socio-economische omstandigheden is naïef en wordt trouwens tegengesproken door de feiten in landen waar Moslims in weelde leven en ook (nog massaler) radicaal zijn.
Ik denk dat ik een redelijk goed tegenbewijs ken: in de congolese gemeenschap (waartoe ik bijna behoor) is er ook een heel sterke radicalisering aan de gang - alleen haalt die het nieuws niet.

Een enorm deel van de congolese bevolking in België sluit zich aan bij eerder extremistische evangelical, revival, born again en genezingskerken van protestants-syncretistische oorsprong. Als je die pastoors hoort over de aanwezigheid van de duivel en van hekserij in de moderne wereld - en je ziet hoe de congolezen daarin opgaan, dan huiver je.

Mocht zo één pastoor een link leggen tussen postkoloniale economische uitbuiting en de religieuze plicht om bommen te gooien naar Umicore of andere uitbuiters actief in Congo - dan garandeer ik u dat er vele volgelingen tot de daad zullen overgaan.

Gelukkig zijn de meeste pastoors in een eerder gelukkig parcours verzeild waarin ze enkel geld aftroggelen van hun gelovigen, die wel helemaal geïndoctrineerd zijn door de onwaarschijnlijke onzin die ze te horen krijgen.

Ik schrijf die onderdanigheid en manipuleerbaarheid toe aan de "onttoverde" wereld waarin de congolese gemeenschap leeft -- het harde, geatomiseerde wereldje waarin geen nestwarmte heerst en waarin alles draait om efficiëntie, competentie en kapitaal.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes

Laatst gewijzigd door C2C : 12 januari 2015 om 21:00.
C2C is offline  
Oud 12 januari 2015, 21:02   #51
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Temps Futurs Bekijk bericht
Productief is bedenkelijk, van de mannen is inderdaad maar 5-10% werkloos, bij moslima's is dat echter 70% vooral vanwege het geloof. Netto is dat een grote verliespost en groeiende, sorry maar moslims dragen niet bij aan de economie.

http://www.clint.be/actua/meer-dan-h...oekt-geen-werk
Ik had het niet over de economische productiviteit. Wél over het feit dat het uitsluiten van grote groepen mensen die redelijk geïntegreerd zijn, het einde van de Europese cultuur betekent. Meer niet. Maar ook niet minder.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline  
Oud 12 januari 2015, 21:06   #52
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomas Bekijk bericht
Waar men volgens mij moet beginnen is de vertalingen en interpretaties van de Koran eenduidig en aangepast maken aan de Europese cultuur, zodat deze genuanceerd kunnen geïnterpreteerd worden. En dit vrij snel. Daar zit hem een belangrijke oorzaak. Men gebruikt vertaliingen uit geheel andere tijden en past die ongeïnterpreteerd zomaar op vandaag toe.
Zou het kunnen dat een milde vorm van achterlijkheid de oorzaak is van dat ongenuanceerd interpreteren van de Koran? Bepaalde passages in het OT laten ook weinig aan de verbeelding over:

(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

(Jeremia 13:15) En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, dat Ik hen niet zou verderven.


Hoe zou dat toch komen dat christenen en joden al eeuwen weten dat men dat niet letterlijk kan/mag interpreteren, maar moslims niet? Ik zal het u zeggen: moslims staan religieus 500 jaar achter, zo simpel is het. De Verlichting heeft bij hen nog geen ingang gevonden. Er is niks mis met kinderen religieus op te voeden, maar wat is het nut van Koranscholen waar kinderen hersenloos koranverzen leren opdreunen: je zou van minder iets mentaal overhouden. Pure indoctrinatie is het.

Citaat:
Daarnaast moet er ook iets gedaan worden aan de socio-economische factoren.
Dat snotneuzen na 3 generaties immigratie nog steeds op straat rondhangen en het verdommen van naar school te gaan en minstens een deftige stiel te leren heeft geen ene reet te maken met socio-economische factoren. En als er al socio-economische factoren meespelen, hoe komt het dan dat alleen moslims daardoor getroffen worden?

Mijn adagium in het leven is: kwaliteit komt altijd bovendrijven, ongeacht huidskleur,religie of geslacht.
Wapper is offline  
Oud 12 januari 2015, 21:06   #53
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
...

Gisteren blies een 10-jarig Nigeriaans meisje zich met een bom als zelfmoordmartelaar op in een drukke markt. Maar beeld u eens in welke criminele gedachtengang daarachter zit. Een meisje van 10 jaar...
Ik had daar al iets van vernomen, ja.

Ik moet nu véél moeite doen om kalm te blijven.

Ik durf écht niet te schrijven wat er zo allemaal door m'n kop gaat.


Ik ga deze draad voorlopig links - of is het rechts? - laten liggen.

Sorry.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline  
Oud 12 januari 2015, 21:07   #54
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Maar natuurlijk snap ik de geradicaliseerde jeugd. Je moet je beseffen dat als je niet genoeg kansen krijgt in het leven, dat veel mensen dan gekke dingen gaan doen.

Een mens stelt qua mentale kracht niet zoveel voor.
Nietzsche is offline  
Oud 12 januari 2015, 21:07   #55
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In welke richting denkt u als u denkt aan een ander soort oplossingen?
Ik zou dan in de eerste plaats denken aan verplichte gemeenschapsdienst voor jongeren die geen werk hebben.
Er is daar genoeg zinnig werk te doen.
Heel klein voorbeeld, begeleiden van alleenstaande ouderen die in het hospitaal belanden. Bijstand in de kinderopvang. Op en afhalen van kinderen van school.
Hoeveel werkende ouders hebben het daar niet moeilijk mee ....
Ondertussen leren die jongeren wat werken en wat verantwoordelijkheid is.
Er zijn er zeker een hoop die in aanmerking komen voor dergelijke jobkes en waarschijnlijk voelen ze zich na een tijdje zelfs veel beter in hun vel.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline  
Oud 12 januari 2015, 21:08   #56
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Maar natuurlijk snap ik de geradicaliseerde jeugd. Je moet je beseffen dat als je niet genoeg kansen krijgt in het leven, dat veel mensen dan gekke dingen gaan doen.

Een mens stelt qua mentale kracht niet zoveel voor.
Vooral niet de mensen die rekenen op het krijgen van kansen.
Ik voel meer voor mensen die kansen creëren.
Another Jack is offline  
Oud 12 januari 2015, 21:08   #57
Tomas
Gouverneur
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Berichten: 1.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Zou het kunnen dat een milde vorm van achterlijkheid de oorzaak is van dat ongenuanceerd interpreteren van de Koran? Bepaalde passages in het OT laten ook weinig aan de verbeelding over:

(Numeri 31:17) Nu dan, doodt al wat mannelijk is onder de kinderkens; en doodt alle vrouw, die door bijligging des mans een man bekend heeft.

(Jeremia 13:15) En Ik zal hen in stukken slaan, den een tegen den ander, zo de vaders als de kinderen te zamen, spreekt de HEERE; Ik zal niet verschonen noch sparen, noch Mij ontfermen, dat Ik hen niet zou verderven.


Hoe zou dat toch komen dat christenen en joden al eeuwen weten dat men dat niet letterlijk kan/mag interpreteren, maar moslims niet? Ik zal het u zeggen: moslims staan religieus 500 jaar achter, zo simpel is het. De Verlichting heeft bij hen nog geen ingang gevonden. Er is niks mis met kinderen religieus op te voeden, maar wat is het nut van Koranscholen waar kinderen hersenloos koranverzen leren opdreunen: je zou van minder iets mentaal overhouden. Pure indoctrinatie is het.



Dat snotneuzen na 3 generaties immigratie nog steeds op straat rondhangen en het verdommen van naar school te gaan en minstens een deftige stiel te leren heeft geen ene reet te maken met socio-economische factoren. En als er al socio-economische factoren meespelen, hoe komt het dan dat alleen moslims daardoor getroffen worden?

Mijn adagium in het leven is: kwaliteit komt altijd bovendrijven, ongeacht huidskleur,religie of geslacht.
Wapper, denk je echt dat je met termen zoals 'snotneuzen', 'achterstaan' enzovoort je mensen dichter bij elkaar kan brengen?

Laatst gewijzigd door Tomas : 12 januari 2015 om 21:16.
Tomas is offline  
Oud 12 januari 2015, 21:10   #58
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vooral niet de mensen die rekenen op het krijgen van kansen.
Ik voel meer voor mensen die kansen creëren.
Jij bent toch sociaal-liberaal?

Of ben jij het niet met mij eens dat er mensen zijn die in situaties zitten waar zeer lastig kansen te creëren zijn?

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 12 januari 2015 om 21:11.
Nietzsche is offline  
Oud 12 januari 2015, 21:13   #59
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vooral niet de mensen die rekenen op het krijgen van kansen.
Ik voel meer voor mensen die kansen creëren.
Mensen die de aangeboden kansen benutten ondanks miserie of zwarte sneeuw verdienen het gewoon extra.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline  
Oud 12 januari 2015, 21:15   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Vele moslimjongeren (en ook niet-moslimjongeren) staat aan de rand van de maatschappij en slagen er niet in een interessant bestaan op te bouwen waarin ze zich ten volle kunnen ontplooiien.
Bent u daar wel zeker van? Als we de daders bekijken van de aanslagen op de WTC-torens, dan waren dat volgens mij toch mensen die een plaats hadden gevonden in onze samenleving. Een Mohammed Atta bijvoorbeeld was hoogopgeleid.

Ik denk dat het belangrijk is dat we niet in het discours treden dat men ons door de strot tracht te duwen, nl. dat het gaat om zielige mensen die mislukt zijn in het leven, slachtoffers van een maatschappij die hen geen plaats gaf om zich te ontwikkelen.
Jan van den Berghe is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be