Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > MP3-moord
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

MP3-moord Onlangs werd een tiener neergestoken in het Brusselse Centraal Station. Daat leidde tot een heleboel verhitte discussies. We groeperen ze in dit subforum.

 
 
Discussietools
Oud 27 april 2006, 17:50   #41
KeyserH
Lokaal Raadslid
 
KeyserH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 345
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Hoezo?
zie: forum.politics.be
__________________
KeyserH is offline  
Oud 27 april 2006, 18:17   #42
keiko
Burger
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
niet dat de Blinden het zullen willen geweten hebben

(PDW). Kukelekuuuu!

© An Nelissen



DossierBekijk de pagina uit de krant

VOLGENS Brussels parketwoordvoerder Jos Colpin meenden zowat alle ooggetuigen van de dodelijke steekpartij in Brussel-Centraal dat ze Noord-Afrikanen hebben gezien. Ondertussen weten we dat het om twee Polen gaat. Ik was er zelf niet bij, maar de vraag die zich onweerhoudbaar naar voren wurmt - als betrof het een fotograaf van Dag Allemaal nadat iemand vooraan in de rij had geroepen: is dat niet Rik Daems die ginds in zijn bloot gat staat? - is: waarom kunnen we geen Pool van een Noord-Afrikaan meer onderscheiden? Ik meen me namelijk te herinneren dat we dat nog niet zo lang geleden moeiteloos wél konden. Toen het kantelpoortenbedrijf Feryn uit Kapelle-op-den-Bos vorig jaar in mei aankondigde geen Marokkanen te willen aanwerven ,,omdat de meeste van onze klanten ze gewoon niet aanvaarden....'', voegden supporters van Feryns bedrijfscultuur daar met veel aplomb aan toe: ,,...met de Polen stelt dat probleem zich bijvoorbeeld helemaal niet...''

Als het gaat om het installeren van onze garagepoort, het pleisteren van de living of het metselen van een aan de controle der Bouwinspectie onttrokken veranda, weten we de Noord-Afrikanen van de Polen te scheiden van zodra ze één stap op de oprit hebben gezet, met onze vingers in de neus zelfs. Maar wanneer twee jonge Polen onder diezelfde neus een jongeman in koelen bloede neersteken in een goed verlichte stationshal zijn we er vreemd genoeg van overtuigd dat we twee Noord-Afrikanen hebben gezien. Ziedaar wat jaren van extreem-rechtse stemmingmakerij ons heeft opgeleverd: letterlijke kortzichtigheid.

Maar het zijn dus Polen. Bij de fanatieke aanhang van het Vlaams Belang sloeg dit nieuws vast in als een bom op het slaghoedje van een nog grotere bom. De demagogie-machine was net vorstelijk ingeolied, vlammende editorialen, lezersbrieven en forumberichten over het échec van de multiculturele samenleving waren al verstuurd en nu dit. Polen dan nog, dat zijn godverdomme katholieken!

Om toch maar niet in eigen boezem te hoeven kijken, kronkelen de flinke jongens ter rechterzijde zich momenteel in meer bochten dan iets wat zich in héél veel bochten kronkelt. Denk bijvoorbeeld aan een adder die door de andere adders voor de lol midden in een spijkerbed werd geflikkerd en die vloekend naar de uitgang van dat %*/°!!! labyrint zoekt. Ik vond een fraai voorbeeld van kronkelarij in de periferie rond Paul 'Meneer Alexandra Colen' Beliën, een man die op de wereld is gezet om ons erop te wijzen dat moeder Natuur soms wél een vacuüm toestaat. Op zijn internetsite The Brussels Journal had Beliën een paar dagen voor de stille mars nog een gulp gal getiteld ,,Geef ons wapens'' gepubliceerd, een schuimbekkend geschreven pamflet dat zelfs de als opiniestuk vermomde veest van Jean-Marie Dedecker ver achter zich laat in het grote Kampioenschap Reactionair Gezwam Ejaculeren. ,,De roofdieren hebben messen'', schreef Beliën. ,,Van kleins af hebben ze tijdens het jaarlijkse offerfeest geleerd hoe ze warmbloedige kuddedieren moeten kelen.'' Gezellige man.

In zijn entourage treffen we 'Hoegin', een enthousiaste medewerker van The Brussels Journal . Die heeft het sinds dinsdagmorgen erg moeilijk met de verontschuldigingen die het Brussels parket bij monde van Jos Colpin terecht aan de Noord-Afrikaanse gemeenschap heeft overgemaakt en zoekt op zijn weblog wanhopig maar tevergeefs naar hout snijdende argumenten om daar graten in te zien.

,,Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk een paar Polen ken die zonder probleem voor Noord-Afrikaan zouden kunnen doorgaan'', gaat het al meteen in de eerste paragraaf. Een sterke opener. De auteur poogt hier twee vliegen in één klap te slaan: hij ondermijnt de stelling als zouden we makkelijk het verschil moeten kunnen zien tussen een Pool en een Marokkaan én hij beweert een paar Polen, allochtonen, persoonlijk te kennen. Hij kan dus bezwaarlijk van xenofobie worden beschuldigd. Het is eens iets anders dan ,,ik ben geen racist, maar...'' Hierop volgt een rist merkwaardige redeneringen die ik u zal besparen. Laat ik volstaan met te stellen dat de logica van kameraad Hoegin meer gaten bevat dan een stuk gruyère waar iemand zo-even zijn Uzi heeft in leeggeschoten. Afijn, even verder komen we uit bij de geweldige zin ,,De daders zijn toevallig ook twee jongens, maar stel dat het twee meisjes waren geweest die er nogal jongensachtig uitzagen, zou hij (Colpin) dan ook zijn verontschuldigingen aan de mannelijke helft van de bevolking hebben aangeboden omdat zij weer te snel met de vinger gewezen werden?'

Kukelekuuuu! is hier, geloof ik, de meest aangewezen riposte.
En klaargekomen?
Ooit gehoord van de kriek op de taart? Als de kriek 'fout' blijkt te zijn gooi je dan meteen ook de taart weg?
keiko is offline  
Oud 27 april 2006, 18:47   #43
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.913
Standaard

Zigeuners zijn ook vreemdelingen, net als de moslims en de joden. Ik ben voorstander van een harde aanpak met immigratiestop tegenover alle vreemdelingen. Dus niet alleen de moslims en noord-Afrikanen. Alle vreemdelingen gelijk voor de wet !
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 27 april 2006, 19:17   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KeyserH Bekijk bericht
zie: forum.politics.be
Ah, het was dus maar een zoveelste kak-op-het-VB post.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 27 april 2006, 20:39   #45
Harald
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 29 januari 2006
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ne schonen troost is in elk geval dat Adam G ongetwijfeld alle hoeken van de verhoorkamer gaat zien in het Poolse politiebureau of gevang waar ze hem een poosje gaan bewaren voor ze hem opsturen naar den Belziek.

Met wat sjans mag m zijn straf zelf gaan uitzitten in een Poolse cel...
Hier komt hij ervan af met twee maanden Everberg en een vermaning van de rechter.

mvg

Harald.
Harald is offline  
Oud 27 april 2006, 20:48   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Ha Knuppeltje. Nog altijd op kosten van de belastingsbetaler aan het leven? Misschien verhogen ze je bijdrage wel als de Marokkanen weggestuurd worden??
Het zou niet veel verschil maken, wees gerust.

Ik ben twee maanden geleden definitief gestopt met werken. Reden: gevaar voor 6de discushernia en derde rugoperatie.
Ik ben nu 62 en voorgoed op pensioen.

Nog iets?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 27 april 2006, 21:13   #47
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
Ha Knuppeltje. Nog altijd op kosten van de belastingsbetaler aan het leven? Misschien verhogen ze je bijdrage wel als de Marokkanen weggestuurd worden??
Niet sarcastisch worden he Gm10,moeten we nu al die gewapende overvallen vergeten in Brussel en omstreken +/- zo'n 140 of ga je die ook allemaal op de Polen hunne nek schuiven?
Overlast aanpakken en niet zeveren,daar moet zelfs jij toch het redelijke van inzien.
De brave mensen gerust laten en de "kleine" en grote criminelen inrekenen lijkt u dat geen goed compromis,of gaan we ze na onze spijtige vergissing
modelburgers moeten noemen?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline  
Oud 27 april 2006, 21:14   #48
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Zigeuners zijn ook vreemdelingen, net als de moslims en de joden. Ik ben voorstander van een harde aanpak met immigratiestop tegenover alle vreemdelingen. Dus niet alleen de moslims en noord-Afrikanen. Alle vreemdelingen gelijk voor de wet !
Deze stelling is ook de mijne. En wat mij betreft mogen de deliquenten van vreemde afkomst terug naar afzender. De landen van herkomst krijgen er als interest nog enkele Belgische, linkse pamperaars bij, die de problemen mee veroorzaken.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 27 april 2006, 21:20   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Deze stelling is ook de mijne. En wat mij betreft mogen de deliquenten van vreemde afkomst terug naar afzender. De landen van herkomst krijgen er als interest nog enkele Belgische, linkse pamperaars bij, die de problemen mee veroorzaken.

Goed idee.
daiwa is offline  
Oud 27 april 2006, 23:06   #50
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
dus als mijn vrouw een moord zou begaan dan ben ik ook een moordenaar.....
als gij die moord goedkeurt, dan keurt gij een moord goed
niks ingewikkelder dan dat
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 27 april 2006, 23:07   #51
gm10
Eur. Commissievoorzitter
 
gm10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2004
Locatie: London
Berichten: 8.988
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het zou niet veel verschil maken, wees gerust.

Ik ben twee maanden geleden definitief gestopt met werken. Reden: gevaar voor 6de discushernia en derde rugoperatie.
Ik ben nu 62 en voorgoed op pensioen.

Nog iets?
onzin
jij bent al meer dan een jaar niet meer op het werk
__________________
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen.
gm10 is offline  
Oud 28 april 2006, 07:09   #52
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
als gij die moord goedkeurt, dan keurt gij een moord goed
niks ingewikkelder dan dat
geen antwoord he gm10 en dat weet ge goed genoeg he...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 28 april 2006, 07:10   #53
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
onzin
jij bent al meer dan een jaar niet meer op het werk
misschien is het een openbaring gm10, maar het gebeurt wel meer dat mensen die sukkelen met hun gezondheid proberen toch aan het werk te blijven maar met vallen en opstaan en met veel onderbrekingen het uiteindelijk toch moeten opgeven...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 28 april 2006, 08:29   #54
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
onzin
jij bent al meer dan een jaar niet meer op het werk
Pas op dat je je niet beschuldigd aan het stigmatiseren van oudere mensen !
Kaal is offline  
Oud 28 april 2006, 08:34   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10 Bekijk bericht
onzin
jij bent al meer dan een jaar niet meer op het werk
Jij kent mij dus dat jij daar zo zeker van bent?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 april 2006, 08:36   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij kent mij dus dat jij daar zo zeker van bent?
Maar stél dat je gelijk zou hebben. Dan was ik nog 61 toen ik volledig stopte met werken.

Zou jij dat zo erg gevonden hebben?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 april 2006, 08:38   #57
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

tja echte democraten werken langer dan 61 he knuppel....
Tegendradigaard is offline  
Oud 28 april 2006, 08:43   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
tja echte democraten werken langer dan 61 he knuppel....
Echte Belgen, bedoel je.
Van Vlamingen is allang geweten dat het luiwammessen en profiteurs zijn.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 28 april 2006, 08:45   #59
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Echte Belgen, bedoel je.
Van Vlamingen is allang geweten dat het luiwammessen en profiteurs zijn.
Bedankt voor je chauvinisme.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 28 april 2006, 08:46   #60
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

daar gaan we met de billen bloot ..... dit om on topic te blijven he...

van topic gesproken :

in GVJ stond nog in het editoriaal dat het zelfs opvallend was dat het VB in volle heisa zich heel gedeisd had gehouden en dit ondanks het feit dat het voor hen gefundenes fressen moest zijn....
Tegendradigaard is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be