Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2018, 00:16   #1
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard Jonge moslima beledigd en verminkt

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...t-in-wallonie/
Citaat:
De jonge moslimvrouw liep maandagavond rond 23 uur in een steegje in Anderlues, een gemeente nabij Charleroi. Twee onbekenden hielden de vrouw tegen, gooiden haar tegen de grond en beledigden haar met racistische uitspraken.

Vervolgens trokken de daders haar hoofddoek af en haar bovenkleren uit. Met een scherp voorwerp verminkten ze haar gezicht, benen, buik en romp. Nadien kozen ze het hazenpad in een onbekende richting.

Volgens het parket in Charleroi ging het duidelijk om een racistische daad. De lokale politie van Binche-Anderlues onderzoekt de zaak.
Kun je veel vd islam religie / gewoonten niet verteren maar dit is een weerloze vrouw toetakelen. Hopelijk geen aanzet tot meer en grotere pogroms. Schuld hieraan - vind ik althans - de niet aflatende politieke correctheid die, in feite, een discriminerend effect heeft. En de gevolgen daarvan geven dan aanleiding tot zoiets.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 00:38   #2
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.400
Standaard

Iedereen keurt zo'n aanval af, zelfs de doorsnee-Belanger. Hopelijk blijft het ook hierbij. Charleroi is niet de beste stad en Anderlues stikt van het reucht. Ik vertrouw erop dat onze samenleving dit voorval met de nodige nuchterheid zal weten aan te pakken. En dat de vrouw spoedig herstelt en de daders hopelijk geïdentificeerd en opgepakt.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 06:09   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik val Weyland volledig bij. Het gespuis dat die jonge vrouw aanpakte is al even crimineel als een stel barbaren die een homo in elkaar peren.


Net zoals ik poneer dat een naakte vrouw op't straat geen uitnodiging tot verkrachting is, is het dragen van een variante op de davidsster geen excuus, laat staan een reden om de draagster te brutaliseren. Dat is net het soort geweld dat een probleem alleen maar groter maakt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 08:03   #4
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Hoe ongelukkig dit incident ook moge zijn, ze hebben het op zichzelf afgeroepen met hun gewelddadigheid, koloniseringsdrang en gebrek aan respect. Dat neemt niet weg dat het krapuul is die dat gedaan hebben. Een kwestie van het ene krapuul dat met het andere krapuul korte metten maakt...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 08:43   #5
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.362
Standaard

In Parijs hebben ze vorige week een man van 37 berooft van zijn smartphone.....en vier gouden tanden met de hand uit zijn bakkes getrokken.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 08:59   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik val Weyland volledig bij. Het gespuis dat die jonge vrouw aanpakte is al even crimineel als een stel barbaren die een homo in elkaar peren.


Net zoals ik poneer dat een naakte vrouw op't straat geen uitnodiging tot verkrachting is, is het dragen van een variante op de davidsster geen excuus, laat staan een reden om de draagster te brutaliseren. Dat is net het soort geweld dat een probleem alleen maar groter maakt.
+1
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 10:10   #7
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

De daders kunnen Jan en Piet zijn maar het opsnijden lijkt me toch meer een moslim ding of eventueel oost europees. Het zou me niets verwonderen als het moslims van een andere variant waren die hun zin niet kregen, als het niet zo is gaan we het wel horen.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 4 juli 2018 om 10:10.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 11:17   #8
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...t-in-wallonie/

Kun je veel vd islam religie / gewoonten niet verteren maar dit is een weerloze vrouw toetakelen. Hopelijk geen aanzet tot meer en grotere pogroms. Schuld hieraan - vind ik althans - de niet aflatende politieke correctheid die, in feite, een discriminerend effect heeft. En de gevolgen daarvan geven dan aanleiding tot zoiets.
Schuld hieraan hebben die daders, schande gewoon om dit te doen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 11:19   #9
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Hoe ongelukkig dit incident ook moge zijn, ze hebben het op zichzelf afgeroepen met hun gewelddadigheid, koloniseringsdrang en gebrek aan respect. Dat neemt niet weg dat het krapuul is die dat gedaan hebben. Een kwestie van het ene krapuul dat met het andere krapuul korte metten maakt...
Nee en totaal niet ok dat u dit zegt!
Vrouwen, ongeacht hun kledij moeten rustig over straat kunnen lopen, dat geldt voor de mevrouw in minirok maar evengoed voor deze mevrouw
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 11:25   #10
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee en totaal niet ok dat u dit zegt!
Vrouwen, ongeacht hun kledij moeten rustig over straat kunnen lopen, dat geldt voor de mevrouw in minirok maar evengoed voor deze mevrouw
Vrouwen moeten zeker zonder gevaar de straat over kunnen. Maar na zóveel geweld en problemen van moslimkant, kan ik me goed voorstellen dat de stoppers bij sommigen doorgeslagen zijn, en ze gedacht hebben: wat die kunnen, kunnen wij ook.

Dit is geen rechtvaardiging of verdediging van de daders. ze hadden het recht niet zoiets te doen, al is het maar omdat ze zich op het niveau van de gewelddadige "jongeren" verlagen. Maar bij moslims is mijn medeleven redelijk beperkt, gezien de voorafgaande geschiedenis met die gasten. 't Is wreed en intriest, maar dat komt ervan.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 11:29   #11
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Vrouwen moeten zeker zonder gevaar de straat over kunnen. Maar na zóveel geweld en problemen van moslimkant, kan ik me goed voorstellen dat de stoppers bij sommigen doorgeslagen zijn, en ze gedacht hebben: wat die kunnen, kunnen wij ook.

Dit is geen rechtvaardiging of verdediging van de daders. ze hadden het recht niet zoiets te doen, al is het maar omdat ze zich op het niveau van de gewelddadige "jongeren" verlagen. Maar bij moslims is mijn medeleven redelijk beperkt, gezien de voorafgaande geschiedenis met die gasten. 't Is wreed en intriest, maar dat komt ervan.
Het gaat niet om de ideologie van die jonge mevrouw, daar ben ik het ook niet mee eens, het hele forum weet dan ondertussen, maar wel over het gedrag van die daders en ongeacht de levensovertuiging van het slachtoffer, kan dit niet en is het schandalig.
mijn medeleven beperkt zich niet omdat slachtoffers van geweld tegen vrouwen een andere ideologie aanhangen dat ik zelf doe.

Het principe geldt voor alle vrouwen, ongeacht wat je aan hebt, niemand heeft het recht je te molesteren om wat je wel of niet draagt.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 11:33   #12
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Vrouwen moeten zeker zonder gevaar de straat over kunnen. Maar na zóveel geweld en problemen van moslimkant, kan ik me goed voorstellen dat de stoppers bij sommigen doorgeslagen zijn, en ze gedacht hebben: wat die kunnen, kunnen wij ook.

Dit is geen rechtvaardiging of verdediging van de daders. ze hadden het recht niet zoiets te doen, al is het maar omdat ze zich op het niveau van de gewelddadige "jongeren" verlagen. Maar bij moslims is mijn medeleven redelijk beperkt, gezien de voorafgaande geschiedenis met die gasten. 't Is wreed en intriest, maar dat komt ervan.
Dit lijkt me het gedrag van gestoorden, anders hadden ze wel een man aangevallen want moslim vrouwen zijn evengoed de slachtoffers hier. Er waren racistische beledegingen maar het is niet duidelijk of dit over haar huidskleur of godsdienst ging, opnieuw krijgen we onvolledige informatie van de media.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 11:34   #13
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het gaat niet om de ideologie van die jonge mevrouw, daar ben ik het ook niet mee eens, het hele forum weet dan ondertussen, maar wel over het gedrag van die daders en ongeacht de levensovertuiging van het slachtoffer, kan dit niet en is het schandalig.
mijn medeleven beperkt zich niet omdat slachtoffers van geweld tegen vrouwen een andere ideologie aanhangen dat ik zelf doe.

Het principe geldt voor alle vrouwen, ongeacht wat je aan hebt, niemand heeft het recht je te molesteren om wat je wel of niet draagt.
Waar ik het met u over eens ben is, dat die daders niet het minste recht hadden te doen wat ze gedaan hebben, zelfs als die vrouw moslima is.

Vergis u niet, ik vind het helemaal niet plezant dat dat met die vrouw gebeurd is. Maar, en daar zijn we het niet over eens (agree to disagree), de ideologie van die vrouw speelt wel degelijk een rol in het medeleven hebben voor een moslimslachtoffer. En laat ik u eerlijk zeggen, het is afschuwelijk dat dat zo is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 11:34   #14
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...t-in-wallonie/

Kun je veel vd islam religie / gewoonten niet verteren maar dit is een weerloze vrouw toetakelen. Hopelijk geen aanzet tot meer en grotere pogroms. Schuld hieraan - vind ik althans - de niet aflatende politieke correctheid die, in feite, een discriminerend effect heeft. En de gevolgen daarvan geven dan aanleiding tot zoiets.
Juist.
TV-verslaafde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 11:36   #15
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dit lijkt me het gedrag van gestoorden, anders hadden ze wel een man aangevallen want moslim vrouwen zijn evengoed de slachtoffers hier. Er waren racistische beledegingen maar het is niet duidelijk of dit over haar huidskleur of godsdienst ging, opnieuw krijgen we onvolledige informatie van de media.
Het is meestal zo dat zulke types graag een zwak slachtoffer kiezen. Dan voelen ze zich lekker machtig. Tamelijk weerzinwekkend.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 11:46   #16
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het gaat niet om de ideologie van die jonge mevrouw, daar ben ik het ook niet mee eens, het hele forum weet dan ondertussen, maar wel over het gedrag van die daders en ongeacht de levensovertuiging van het slachtoffer, kan dit niet en is het schandalig.
mijn medeleven beperkt zich niet omdat slachtoffers van geweld tegen vrouwen een andere ideologie aanhangen dat ik zelf doe.

Het principe geldt voor alle vrouwen, ongeacht wat je aan hebt, niemand heeft het recht je te molesteren om wat je wel of niet draagt.
Hoe ga je dat voorkomen?

Het is walgelijk maar ik hoorde ook geen enkele Westerse vrouw zagen na die verkrachtingen in Keulen.

Het zal dan wel meevallen zeker? Faits divers...
TV-verslaafde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 11:49   #17
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Het is meestal zo dat zulke types graag een zwak slachtoffer kiezen. Dan voelen ze zich lekker machtig. Tamelijk weerzinwekkend.
Ja maar dan nog, je moet er toch redelijk over zijn om een wildvreemde vrouw haar kleren af te trekken om dan haar te verminken met een scherp voorwerp. Er klopt iets niet in dit verhaal.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 12:20   #18
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 16.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ja maar dan nog, je moet er toch redelijk over zijn om een wildvreemde vrouw haar kleren af te trekken om dan haar te verminken met een scherp voorwerp. Er klopt iets niet in dit verhaal.
Wsl verzonnen verhaal door de VRT om de blanke man in een slecht daglicht te plaatsen.

Geen bron, geen foto's, geen bewijzen, geen getuigen enz...

Zomaar iets doen zonder het te melden dat VRT mens moeten ze ontslaan...
TV-verslaafde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 12:56   #19
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Wsl verzonnen verhaal door de VRT om de blanke man in een slecht daglicht te plaatsen.

Geen bron, geen foto's, geen bewijzen, geen getuigen enz...

Zomaar iets doen zonder het te melden dat VRT mens moeten ze ontslaan...
Niet verzonnen maar aangepast om zo te klinken, als het echt Jan, Piet en Joris is gaan we er nog wel van horen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2018, 13:02   #20
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Wsl verzonnen verhaal door de VRT om de blanke man in een slecht daglicht te plaatsen.

Geen bron, geen foto's, geen bewijzen, geen getuigen enz...

Zomaar iets doen zonder het te melden dat VRT mens moeten ze ontslaan...

Interessant om te volgen.

Indien de daders kunnen gevonden worden : streng straffen.
Indien het om een verzinsel gaat : ook.
De sociale impact van zulke fantasieën is gif voor de maatschappij.
(zie het "geval" Kapellen-op-den-Bos)https://m.gva.be/cnt/aid768037/frans...r-klasgenoten/
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be