Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 februari 2012, 22:16   #81
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
... egoïstische navelstaarders die binnen enge grenzen, afgesloten van de buitenwereld willen werken. En dat is net het tegenovergestelde van waar ik de toekomst (van onze kinderen) zie.
Als ik dat "egoïstische navelstaarders etc..." lees, denk ik spontaan aan diegenen die nog liever dood vallen dan wat Nederlands te leren, en van 'hún' Bruxelles francophone (et élargie) hoe dan ook en ten allen prijze een région �* part entière wensen te maken waar ze de flamands dan ongegeneerd buiten kunnen treiteren (of erger).
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 19 februari 2012 om 22:17.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 22:32   #82
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Het NVA-Vlaanderen is maar een tussenstop tot een nationaal-solidaristische Vlaamse republiek !

De EU zal weinig reden tot lachen hebben met het nieuwe Vlaanderen, wees maar gerust.
Waar haalt u het toch?

Als ik uw logica volg dan kroont Sarkozy zich weldra tot Keizer en gaan de Romeinen (lees Italianen) weldra Europa weer voor de voet lopen....

Gij leest te veel geschiedenisboekjes....beschimmelde nazi

Meent ge dat nu echt of zijt ge ermee aan't rammelen?

Laatst gewijzigd door Illuminatus : 19 februari 2012 om 22:33.
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 22:35   #83
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Charleroi aan de Maas he....

Ik leef nog liever in de oude mijncites dan in Antwerpen, want wat voor een walgelijke vieze stad is me dat. Deurne, Berchem, Borgerhout....bah.

Welkom in Limburg, waar de allochtonen wel ingeburgerd zijn en niet in krottewijken verblijven !

AAAaaantwaarpe is alles heij, al de rèst ies paaarking.....omhooggevallen boerkes uit 't Stad
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 22:39   #84
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Zinloos gebrabbel van een everzwijnen- en boomschorsvreter vanuit zijn hol diep onder de grond.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 22:41   #85
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Zinloos gebrabbel van een everzwijnen- en boomschorsvreter vanuit zijn hol diep onder de grond.
Telkens als ik denk dat 'em niet lager kan zakken, hup weer 10 meter erbij....mijnwerker geweest of zo?
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 22:45   #86
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Telkens als ik denk dat 'em niet lager kan zakken, hup weer 10 meter erbij....mijnwerker geweest of zo?
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 22:52   #87
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De gelijkenissen met nazi-Duitsland zijn treffend : alles wat u niet aanstaat chemisch bestrijden met zyklon B. Gij flaminganten zijt allemaal in hetzelfde bedje ziek : allemaal heimelijke nazis en Hitlerverheerlijkers en vooral TE LAF OM ER VOOR UIT TE KOMEN
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 22:53   #88
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
De gelijkenissen met nazi-Duitsland zijn treffend : alles wat u niet aanstaat chemisch bestrijden met zyklon B. Gij flaminganten zijt allemaal in hetzelfde bedje ziek : allemaal heimelijke nazis en Hitlerverheerlijkers en vooral TE LAF OM ER VOOR UIT TE KOMEN
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2012, 22:56   #89
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Mond vol tanden? Dat u zich nog tot het mensenras durft rekenen gaat mijn verstand te boven....in '45 zoudt ge voor een BELGISCH vuurpeleton gestaan hebben.
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 18:06   #90
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zoals ik zie: 30% in Antwerpen en omstreken, amper 8% in Limburg. Gemiddeld 18% of zoiets.

Waarom kunnen de Limburgers niet gewoon in Genk of Houthalen op de trein stappen om naar Leuven of Brussel te rijden zoals iedereen? Stel je voor dat elk Vlaams dorp een speciale bus zou krijgen om studenten naar Leuven te vervoeren!
Dat betekent dus dat zelfs op de meest rendabele lijnen 70% van de onkosten van het openbaar vervoer gedragen wordt door de overheid, met belastingen die overwegend betaald worden door mensen die geen openbaar vervoer gebruiken; Misschien eens nuttig om deze transfers klaar en duidelijk in de media te laten verschijnen.

Wat verschil maakt het dat volle bussen eerst naar Genk (waar kan je in Houthalen de trein nemen?) rijden waar iedereen dan op de trein moet overstappen, nbaar Leuven, waar dan de meesten nog een bus naar Heverlee moeten nemen. Dan kan je toch veel beter rechtstreeks vanuit de Maaskant met volle bussen naar Leuven of Brussel reizen.

Natuurlijk als je die bussen afschaft zijn die Maaslanders die in Leuven/Brussel moeten geraken verplicht om met de wagen te gaan. Komt Vlaanderen FF goed uit als ze het rekeningrijden invoeren.

Laatst gewijzigd door pajoske : 20 februari 2012 om 18:07.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 20:12   #91
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat betekent dus dat zelfs op de meest rendabele lijnen 70% van de onkosten van het openbaar vervoer gedragen wordt door de overheid, met belastingen die overwegend betaald worden door mensen die geen openbaar vervoer gebruiken; Misschien eens nuttig om deze transfers klaar en duidelijk in de media te laten verschijnen.
Je moet natuurlijk ook eens berekenen wat de kost zou zijn als er geen openbaar vervoer was. Elke dag vier uur in de file 's morgens en vier uur 's avonds? de onbereikbaarheid van de haven voor vrachtvervoer?
Als men in Limburg het openbaar vervoer afschaft is er geen verandering, behalve minder files die door de lege bussen veroorzaakt worden. Voor Antwerpen zou het een ramp zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Wat verschil maakt het dat volle bussen eerst naar Genk (waar kan je in Houthalen de trein nemen?) rijden waar iedereen dan op de trein moet overstappen, nbaar Leuven, waar dan de meesten nog een bus naar Heverlee moeten nemen. Dan kan je toch veel beter rechtstreeks vanuit de Maaskant met volle bussen naar Leuven of Brussel reizen.
Die redenering geldt voor elke gemeente. Ik eis voor mijn gemeente ook een directe verbinding met Leuven en Heverlee. Langeafstandsdiensten zijn het domein van de trein, niet van de bus. De langste afstand die ik met de bus kan afleggen zonder overstappen is 20km. verder gaat er niets. Maar zelfs die 20km duurt meer dan een uur tijdens de spits.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Natuurlijk als je die bussen afschaft zijn die Maaslanders die in Leuven/Brussel moeten geraken verplicht om met de wagen te gaan. Komt Vlaanderen FF goed uit als ze het rekeningrijden invoeren.
Goed idee eigenlijk dat rekeningrijden
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 20:17   #92
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Weer uit je dwangbuis ontsnapt, onnozele hals?
U kent het vlaams-nationaal verleden blijkbaar niet.

Ze hollen als gekken achter vlaggen aan, zelfs op wielerwedstrijden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 20:18   #93
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En wie zal er de fik aan steken? Soms "les métallos de Liège"?
Ze zullen eerst een gemakkelijk slachtoffer onder de voet lopen.
Nederland bijvoorbeeld.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 20:29   #94
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U kent het vlaams-nationaal verleden blijkbaar niet.

Ze hollen als gekken achter vlaggen aan, zelfs op wielerwedstrijden.
Tja achter een vlag met een haan, de meester van de mesthoop, lopen komt nogal belachelijk over!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be