Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 februari 2012, 10:17   #21
Fred uit Gent
Staatssecretaris
 
Fred uit Gent's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2010
Locatie: Gent
Berichten: 2.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Bvb. om het heel grof uit te leggen als nu blijkt dat postbodes een gemiddelde levensverwachting hebben van 60 jaar omdat er daar een heel pak zelfmoord plegen na twee jaar indienstname dan mogen die mensen in "mijn systeem" ook met 40 jaar op pensioen hé. Ik weet het het voorbeeld is van de pot gerukt maar je snapt wat ik bedoel, nietwaar?
Met 40 jaar op pensioen is een beetje vroeg hé. Of bedoel je 40 jaar dienst? En als dat waar is van die zelfmoorden zou men beter eens kijken hoe dat komt, denk ik.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 10:22   #22
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Met 40 jaar op pensioen is een beetje vroeg hé. Of bedoel je 40 jaar dienst? En als dat waar is van die zelfmoorden zou men beter eens kijken hoe dat komt, denk ik.

Fred.
Fred, je fixeert je op de verkeerde zaken in mijn antwoord aan U. Het punt is dat je in zo een systeem zware mentale jobs, zware fysische jobs,... toch gelijk gaat bekijken.
Iedereen is natuurlijk van oordeel dat zijn job harder is dan die van de andere maar als je statistieken hebt die duidelijk de link leggen tussen een job en de levensverwachting dan kan je toch niet gaan beweren dat deze of gene job "toch wel zwaarder" is dan een andere.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2012, 10:44   #23
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Interessante denkpiste.

Gaat die ook op voor zelfstandige beroepen?

En bovendien: wat doe je met niet-lineaire carrières?
http://nieuws.nl.msn.com/economie/zw...ken-tot-je-75e

Niet wat de eerste minister in Zweden denkt: iedereen tot 75 jaar werken, want systeem is onbetaalbaar.
Als je de 'zware' beroepen eerder op pensioen stuurt stijgt de gemiddelde levensverwachting, zo hard is het, en wordt alles onbetaalbaar.
Men moet 's afstappen van de idee dat een samenleving met veel ouderen welvarend kan blijven als de industrie wegtrekt en de financiele sector tot een schoothond is herleid.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 21:50   #24
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

GROEN heeft daarover een zeer goed voorstel uitgewerkt!
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 22:31   #25
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Wat in ieder geval geen zwaar beroep lijkt is directeur van Belgacom. Daar kan je op je 69ste nog aan beginnen.

Etienne Schouppe maakt meeste kans als Belgacom-voorzitter.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 23:13   #26
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Fred, je fixeert je op de verkeerde zaken in mijn antwoord aan U. Het punt is dat je in zo een systeem zware mentale jobs, zware fysische jobs,... toch gelijk gaat bekijken.
Iedereen is natuurlijk van oordeel dat zijn job harder is dan die van de andere maar als je statistieken hebt die duidelijk de link leggen tussen een job en de levensverwachting dan kan je toch niet gaan beweren dat deze of gene job "toch wel zwaarder" is dan een andere.
Ik heb toch duidelijk gezegd dat het niet alleen om die levensverwachting gaat maar om het in staat zijn om verder te werken tegen het tempo van vandaag.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 23:14   #27
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proctalgiafugax Bekijk bericht
Ik nodig u uit om eens 2 maand voor een klas te gaan staan. Je zal wel anders piepen!
Geen probleem, ik neem uw job over in Juli en Augustus.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 00:31   #28
Knabbelaar
Lokaal Raadslid
 
Knabbelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 augustus 2011
Berichten: 357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wat in ieder geval geen zwaar beroep lijkt is directeur van Belgacom. Daar kan je op je 69ste nog aan beginnen.

Etienne Schouppe maakt meeste kans als Belgacom-voorzitter.
Hij heeft er dan ook alle kwaliteiten voor...
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2012, 07:45   #29
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schuppezot Bekijk bericht
Inderdaad, haast iedereen vindt van zijn eigen beroep dat het te zwaar is om tot 62 vol te houden. Als het niet fysiek te belastend is, dan zegt men dat het geestelijk voor stress zorgt..

In feite kan de vakbond niet bepalen of een beroep al dan niet te zwaar is. Zij staan namelijk per definitie aan de kant van de werknemers in een bepaald bedrijf/bepaalde sector die bijna telkens vinden dat hun beroep een uitzondering op de regel behoeft.

Als men dan toch uitzonderingen wil maken, moet men deze mijns inziens laten bepalen door een externe objectieve derde actor die aan de hand van bepaalde criteria of gegevens objectief vastlegt welke beroepen voor een uitzondering op de regel in aanmerking komen. Men kan de uitzonderingen niet laten afhangen van onderhandelingsmacht van de vakbonden bij sociaal overleg.
Mogen de werknemers dan ook meebeslissen over de inkomsten en bonussen van bestuurders en topmanagement?
We kunnen dat toch niet laten afhangen van de onderhandelingsmacht van dat bestuur en het top management, die dat voor zichzelf beslissen?
Hetzelfde voor de politici, mogen de inwoners van een land meebeslissen over hun inkomsten en mandaten?
We kunnen toch niet toelaten dat ze zelf hun lonen vaststellen, voor de wanprestaties die ze leveren.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 20:05   #30
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Proctalgiafugax Bekijk bericht
Ik nodig u uit om eens 2 maand voor een klas te gaan staan. Je zal wel anders piepen!
Dit is iets wat je kan zeggen over quasi alle beroepen mijn beste. Ik ben dat gejank kotsbeu.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be