Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 januari 2020, 12:36   #21
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De gentse gemeenteraad heeft geen kloten van de Schoof te zien met palestijnse toestanden. Groen en spa laten zich hier opjutten door PVDA. Dom dus.
Je zou dat denken hé. Maar als je natuurlijk de Islam importeert in je land, infiltreren ze op den duur ook in het bestuur. Dat is er een voorbeeldje van en het zal niet de laatste keer zijn.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 12:44   #22
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Waarom moet de belastingbetaler betalen voor een vakantie - o nee, sorry, studiereis van een schepen?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 13:17   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Waarom moet de belastingbetaler betalen voor een vakantie - o nee, sorry, studiereis van een schepen?
Zeg het maar, waarom betaal jij belasting daarvoor?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 13:27   #24
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Waarom moet de belastingbetaler betalen voor een vakantie - o nee, sorry, studiereis van een schepen?
Als een privéfirma een studiereis onderneemt, betaalt de belastingbetaler daar (onrechtstreeks) ook voor hoor.

Zo'n reisje wordt ingeboekt als kost wat het belastbaar resultaat vermindert.

Gevolg: minder belastingopbrengsten. Tekorten die men ergens anders gaat moeten proberen halen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 15:13   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als een privéfirma een studiereis onderneemt, betaalt de belastingbetaler daar (onrechtstreeks) ook voor hoor.

Zo'n reisje wordt ingeboekt als kost wat het belastbaar resultaat vermindert.

Gevolg: minder belastingopbrengsten. Tekorten die men ergens anders gaat moeten proberen halen.
Daarom is véél meer controle nodig op die ondernemingen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 15:34   #26
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als een privéfirma een studiereis onderneemt, betaalt de belastingbetaler daar (onrechtstreeks) ook voor hoor.

Zo'n reisje wordt ingeboekt als kost wat het belastbaar resultaat vermindert.

Gevolg: minder belastingopbrengsten. Tekorten die men ergens anders gaat moeten proberen halen.
beter ineens de staat de bedrijven laten leiden hé
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 15:36   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
beter ineens de staat de bedrijven laten leiden hé
Een gemengde ekonomie zoals in China ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 16:02   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Een gemengde ekonomie zoals in China ?
gewoon volbloed communisme hé, als je de bedrijfsleiders toch de autonomie ontneemt over de commerciële beslissingen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 16:04   #29
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gewoon volbloed communisme hé, als je de bedrijfsleiders toch de autonomie ontneemt over de commerciële beslissingen ...
Ik stel me gewoon de vraag waarom er bij een gemeente automatisch wordt vanuit gegaan dat het gaat om een plezierreisje, terwijl studiereizen (terecht) aftrekbaar zijn als kost voor privébedrijven.

Indien u mijn bericht goed leest, ziet u dat ik nergens het principe dat studiereizen mogen worden afgetrokken als beroepskost in vraag stel.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 januari 2020 om 16:05.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 16:06   #30
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik stel me gewoon de vraag waarom er bij een gemeente automatisch wordt vanuit gegaan dat het gaat om een plezierreisje, terwijl studiereizen (terecht) aftrekbaar zijn als kost voor privébedrijven.
mss omdat er bij een gemeente geen enkele afstraffing gebeurt wanneer het geld gemeenschapsgeld opgesmost wordt?
terwijl een privé bedrijf failliet gaat als de bedrijfsleiding het kapitaal opsmost aan niet lucratieve zaken en de kosten laat ontsporen?

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 januari 2020 om 16:06.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 16:08   #31
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik stel me gewoon de vraag waarom er bij een gemeente automatisch wordt vanuit gegaan dat het gaat om een plezierreisje, terwijl studiereizen (terecht) aftrekbaar zijn als kost voor privébedrijven.

Indien u mijn bericht goed leest, ziet u dat ik nergens het principe dat studiereizen mogen worden afgetrokken als beroepskost in vraag stel.
Een schoonbroer van ons vertelt na zo'n studiereis in de VS dat hij NOOIT meer zou meegaan met zo'n belachelijke reis.
Hij gaat er liever naartoe op eigen kosten en reist er rond om interessante zaken te zien.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 16:14   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
mss omdat er bij een gemeente geen enkele afstraffing gebeurt wanneer het geld gemeenschapsgeld opgesmost wordt?
terwijl een privé bedrijf failliet gaat als de bedrijfsleiding het kapitaal opsmost aan niet lucratieve zaken en de kosten laat ontsporen?
Kritiek hebben op privé-uitgaven die worden vermomd als beroepskosten, betekent nog niet dat men aanhanger is van het communisme hoor.

Artikel 49 WIB vereist dat kosten die in aftrek worden genomen dienen om belastbare inkomsten te verkrijgen.

Een kost van een vennootschap die niet dient om belastbare inkomsten te genereren, dient te worden verworpen. Anders wentelt men die kost ten onrechte af op de maatschappij.

Een kost van een gemeentebestuur die niet dient om het belang van de gemeente/haar inwoners te dienen, dient te worden verworpen. Anders wentelt men die kost ten onrechte af op de maatschappij.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 januari 2020 om 16:15.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 16:18   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Kritiek hebben op privé-uitgaven die worden vermomd als beroepskosten, betekent nog niet dat men aanhanger is van het communisme hoor.

Artikel 49 WIB vereist dat kosten die in aftrek worden genomen dienen om belastbare inkomsten te verkrijgen.

Een kost van een vennootschap die niet dient om belastbare inkomsten te genereren, dient te worden verworpen. Anders wentelt men die kost ten onrechte af op de maatschappij.

Een kost van een gemeentebestuur die niet dient om het belang van de gemeente/haar inwoners te dienen, dient te worden verworpen. Anders wentelt men die kost ten onrechte af op de maatschappij.
Oei, opletten met het woord "communisme".
Er zijn er hier die zéér lange tenen hebben, ook voor "kapitalisme".

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 16:34   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Kritiek hebben op privé-uitgaven die worden vermomd als beroepskosten, betekent nog niet dat men aanhanger is van het communisme hoor.

Artikel 49 WIB vereist dat kosten die in aftrek worden genomen dienen om belastbare inkomsten te verkrijgen.

Een kost van een vennootschap die niet dient om belastbare inkomsten te genereren, dient te worden verworpen. Anders wentelt men die kost ten onrechte af op de maatschappij.

Een kost van een gemeentebestuur die niet dient om het belang van de gemeente/haar inwoners te dienen, dient te worden verworpen. Anders wentelt men die kost ten onrechte af op de maatschappij.
het Grondwettelijk Hof heeft al meermaals bevestigd dat de fiscus geen ondernemer is en dat de fiscus wettelijk niet in staat is om te oordelen over de opportuniteit van uitgaven die door een bedrijf gedaan worden, en terecht.

http://www.boekhouder.be/faq/770-zij...ftrekbaar.html

Citaat:
De beoordeling van het onredelijk karakter van bepaalde beroepskosten is noodzakelijk subjectief en bevindt zich op de grens van de beoordeling van de opportuniteit, hetgeen niet toegestaan is.

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 januari 2020 om 16:34.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 16:47   #35
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het Grondwettelijk Hof heeft al meermaals bevestigd dat de fiscus geen ondernemer is en dat de fiscus wettelijk niet in staat is om te oordelen over de opportuniteit van uitgaven die door een bedrijf gedaan worden, en terecht.

http://www.boekhouder.be/faq/770-zij...ftrekbaar.html
Ik ben vertrouwd met die rechtspraak.

Die rechtspraak betekent geenszins dat een bedrijf al wat zij betaalt ook kan aftrekken.

Als ik mijn volledig trouwfeest laat betalen door mijn bvba, zal de aftrek hiervan minstens voor een deel worden verworpen. Ik ga moeten aantonen welke gasten zakenrelaties zijn en welke niet. De vijfgangenmenu voor mijn bomma gaat worden geweigerd.


En terecht. Waarom zou ik anders geen vennootschap oprichten en al mijn privé-uitgaven (eten, alle nutsvoorzieningen, kledij, al mijn reizen...) door mijn vennootschap laten betalen? Failliet zal ze niet gaan, ik ga immers véél minder moeten uitkeren naar mezelf.

Om € 1.000 privé-uitgaven te doen, moet mijn vennootschap mij € 2.000 loon uitbetalen. Voor mijn vennootschap veel voordeliger dus om die € 1.000 privé-uitgaven te betalen via de vennootschap.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 januari 2020 om 16:52.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 16:47   #36
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Oei, opletten met het woord "communisme".
Er zijn er hier die zéér lange tenen hebben, ook voor "kapitalisme".

Ik begon niet over communisten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 17:02   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik begon niet over communisten.
# 32 ?

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 17:20   #38
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ik ben vertrouwd met die rechtspraak.

Die rechtspraak betekent geenszins dat een bedrijf al wat zij betaalt ook kan aftrekken.

Als ik mijn volledig trouwfeest laat betalen door mijn bvba, zal de aftrek hiervan minstens voor een deel worden verworpen. Ik ga moeten aantonen welke gasten zakenrelaties zijn en welke niet. De vijfgangenmenu voor mijn bomma gaat worden geweigerd.


En terecht. Waarom zou ik anders geen vennootschap oprichten en al mijn privé-uitgaven (eten, alle nutsvoorzieningen, kledij, al mijn reizen...) door mijn vennootschap laten betalen? Failliet zal ze niet gaan, ik ga immers véél minder moeten uitkeren naar mezelf.

Om € 1.000 privé-uitgaven te doen, moet mijn vennootschap mij € 2.000 loon uitbetalen. Voor mijn vennootschap veel voordeliger dus om die € 1.000 privé-uitgaven te betalen via de vennootschap.

Tjah, dat is het spel dat gespeeld wordt hé. 10 pc's aankopen op de firma terwijl er eentje privé is. Gsm's idem. Persoonlijke vliegtuigtickets op naam van de firma laten zetten en factureren om daarna die tickets te laten omboeken tegen een kleine administratieve fee...etc etc. De fiscus krijgt dat allemaal niet verworpen hoor, want ze gaan nooit zien dat die ene pc voor privé is.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 17:22   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
en ze heeft de steun vh VB. Leuk
Die smerige mestkevers!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2020, 17:25   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tjah, dat is het spel dat gespeeld wordt hé. 10 pc's aankopen op de firma terwijl er eentje privé is. Gsm's idem. Persoonlijke vliegtuigtickets op naam van de firma laten zetten en factureren om daarna die tickets te laten omboeken tegen een kleine administratieve fee...etc etc. De fiscus krijgt dat allemaal niet verworpen hoor, want ze gaan nooit zien dat die ene pc voor privé is.
Ter herhaling: dergelijke firma's moeten véél meer gecontroleerd worden !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be