Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2018, 21:16   #121
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U begrijpt duidelijk niet wat racisme betekent en die Van Hiel al helemaal niet.
Dat ik racisme niet zou begrijpen, a la bonheur en ik gun je dat gedacht, maar hetzelfde beweren van die prof sociale psychologie aan de UGent, is net zoiets als zeggen tegen een beroepsmetser dat ‘m niet weet wat mortel is.
Ik hoop alvast dat je die beeldspraak begrijpt.
Citaat:
Het is niet opdat een bleekscheet bijvoorbeeld meer zou houden van exotische types dat hij geen racist kan zijn. Uiteraard verkiezen mensen graag het gezelschap van landgenoten en dan is dit meestal om praktische redenen zoals daar zijn ; de zelfde taal spreken het lusten van hetzelfde eten het dragen van gelijkaardige kleding het kennen van elkaars geschiedenis en of familiebanden en vrienden en vooral dezelfde zeden en gewoonten. Overal ter wereld klitten de mensen graag samen die dezelfde taal spreken.
Grappig, want nu beweer je krak hetzelfde als wat ik schreef in:

https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=90

En in de font is dat geen probleem, quoi, elk volk heeft al werk genoeg om z’n eigen uitschot in ’t gareel te houden.
Dus waarom zouden we daar nog eens en masse het uitschot en leeghangende parasieten van ’n ander volk erbij moeten nemen ?
Citaat:
In het het verre buitenland is de kans groot dat Vlamingen en Nederlanders elkaar opzoeken....Walen zullen dan weer in het gezelschap van Fransen vertoeven enz ....In Benidorm heb je Vlaamse clubs en Duitse verenigingen.Echter heeft dit niks te maken met racisme maar eerder met comfort gezelligheid en gemak.
Je mist de pointe, Fred.
Europeanen in het verre buitenland parasiteren niet op de kosten van de bevolking daar, noch maken ze zich buitenproportioneel schuldig aan misdaad ea vormen van maatschappelijke overlast.
Integendeel, die westerlingen daar dragen hun eigen verdiende/meegebrachte centjes bij aan de (plaatselijk) economie aldaar en geen winkelier of dienstverlener die daarover klaagt.
Van de meerderheid moslims, Afrikanen en bepaalde bevolkingsgroepen uit het Oostblok die Europa zijn binnengewaaid, kan dat - helaas - met minder stelligheid beweerd worden.
Citaat:
Kleinschaliger zien we zelfs dat zelfs mensen met hetzelfde dialect elkaar aantrekken. Een Limburger zal zich meestal meer op zijn gemak voelen bij een andere Limburger dan bij een West-Vlaming.
So ? Dat zal ook hetzelfde zijn met Marokkanen/Turken/Algerijnen/Chinezen/Russen/Zuid-Amerikanen en Hottentotten.
Wat is je punt dan eigenlijk ?
Citaat:
Er zijn ook heel wat mensen die het het gezelschap van dieren verkiezen boven dat van mensen....In de context van deze theorie zouden dat dan de extreemste racisten moeten zijn die er rondlopen ??
Vreemd dat je dat vind, gezien mensen met een voorkeur voor dierengezelschap, zich meestal niet inspannen om het leven van hun medemensen moeilijk te maken, integendeel, daar heb je meestal geen last van.
Citaat:
Dit is de definitie van racisme en dat heeft niks te maken met het graag in elkaars gezelschap vertoeven.

Racisme is het exceptionalistische idee dat rassen gerangschikt kunnen worden als superieur en inferieur ten opzichte van elkaar. Daaruit voortvloeiend kunnen voor het ene ras andere maatstaven worden aangelegd dan voor het andere.
Klopt als 'n bus.
Moslims doen dat, blanken doen dat, Aziaten doen dat en Afrikanen doen dat ook.
Zoals Van Hiel al schreef: "Zelfs bij mensen die beweren geen druppel racisme in hun bloed te hebben, zie je vooroordelen verankerd liggen in hun brein."

Bij jou liggen die vooroordelen ook (onbewust) verankerd in je brein, anders zou je niet die foto met 4 leuk ogende Aziatische vrouwen – niet toevallig de bevolkingsgroep waar Europa het minste last van heeft - gepost hebben, maar zou je mannelijke moslims/Afrikanen ‘in huis genomen’ hebben, aangezien die meer dan 80% uitmaken van de asielinvasie die Europa de laatste jaren ondergaan heeft.
Dus had je de verhouding 4 mannen op 1 vrouw moeten respecteren, tenminste als je beweerd geen racist te zijn...

En last but not least, de meerderheid van de Belgen/Europeanen zou het liefst een onmiddellijke immigratiestop willen zien, van mensen uit moslimlanden en geef ze - na 40 jaar criminaliteitspieken en andere maatschappelijke miserie met specifiek dié bevolkingsgroep - eens ongelijk.
Ik neem er dus - goedgezind en probleemloos - nota van dat de meerderheid van de Europeanen racist zijn, waaronder zelfs jij, uiteraard net zoals alle bevolkingsgroepen uit de hele wereld dat zijn.

Kortom, racisme zit in de natuur van elke mens en als het van mij afhing zou het zelfs een mondiaal mensenrecht zijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 18 januari 2018 om 21:23.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2018, 22:10   #122
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht




Dat had ik ook al ergens gelezen, maar dat Apache waar links thuis is hetzelfde schrijft is veelzeggend....

Maar er werd nog een cliché ontkracht, namelijk dat Walen minder racistisch zijn dan Vlamingen. Het is nét andersom.



https://www.hln.be/nieuws/binnenland...alen~a90ca894/


http://www.nieuwsblad.be/cnt/gibf7k6s
Lap, nu kunnen de Henri's, HO's ea bon Belges van dit landje, zich uit frustratie weer 'n stuk in hunne kraag gaan zuipen.
Ik begin te geloven dat de Vlamingen het minst racistische volk ter wereld zijn.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 07:09   #123
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Kortom, Jambon trekt conclusies die niet gestaafd zijn door feiten.
Als straf drie dagen in Brussel in de vrieskou slapen.
Gestaafd of niet, zonder papieren is zonder papieren.
Stel je in regel en er is weinig aan de hand, of je vliegt terug of je mag hier gratis op onze kosten verder blijven.
Wie beter wil doen moet er zelf maar een paar op zijn kosten onderhouden.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 07:29   #124
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Stap het Noordstation binnen langs de kant Vooruitgangstraat of via de perrons van de bussen en het ziet er zwart van het volk (pun intended). De geur van urine en ontlasting is er soms niet te harden. Het kan me geen lor schelen of dat Soedanezen zijn of niet: als die hier geen asiel aanvragen of op een andere manier een verblijfsrecht krijgen, dan moeten zij van ons grondgebied verwijderd worden. Punt aan de lijn. Er zijn al twee dorpen uit het Maximiliaanpark verwijderd, het is niet meer dan normaal dat onze politici en ordediensten dit geen derde keer meer willen.
Misschien heeft Diamantjan Jambon aan de geur van de ontlasting en urine uitgemaakt dat het ging om Soenanezen.

Kortom en nogmaals, Jambon kletst uit zijn nek. Vermits heel wat zwarte mensen asielzoekers geen papieren bezitten, is het maar moeilijk uit te maken of het al dan niet Soedanezen zijn.

Jambon zou beter wat voorzichtiger zijn in zijn uitspraken als Minister van Binnenlandse Zaken. Hij begint kuren te krijgen zoals Theo Francken, zo te zien. Niet voor niets zijn ze van dezelfde partij.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 08:03   #125
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Dat ik racisme niet zou begrijpen, a la bonheur en ik gun je dat gedacht, maar hetzelfde beweren van die prof sociale psychologie aan de UGent, is net zoiets als zeggen tegen een beroepsmetser dat ‘m niet weet wat mortel is.
Ik hoop alvast dat je die beeldspraak begrijpt.












Kortom, racisme zit in de natuur van elke mens en als het van mij afhing zou het zelfs een mondiaal mensenrecht zijn.
Er zijn wel meer professoren die onzin schrijven. Voorbeelden genoeg.Lees maar eens wat economen twee jaar geleden schreven over Europa.Ik blijf erbij die professor psychologie zit er mijlenver naast. Het zou me niet verwonderen dat heel dra zijn betoog zal worden weerlegd door een andere prof die het wel heeft begrepen

Dat westerlingen in het verre buitenland niet teren op kosten van de maatschappij en alle vreemdelingen hier volgens jou wel doen heeft op zich niks te maken met racisme maar wel met (financiële of intellectuele) middelen. Wie alle miserie toeschrijft aan bepaalde bevolkingsgroepen denkt wel degelijk racistisch ( zie de betekenis van racisme ). Die schrijft dat toe aan een ras terwijl niet het ras op zich de oorzaak is maar wel andere oorzaken aan de oorsprong liggen van die problemen.

Verder nog even ter info dat ik met de (als grap bedoelde) foto net probeerde te ontcijferen hoe racisten denken. Racisten schrijven nu éénmaal bepaalde problemen toe aan bepaalde rassen. Dit terwijl die problemen in de eerste plaats te maken hebben met de middelen en de opleiding van mensen.
De marginale westerse hooligans zijn ook niet overal een cadeau voor de plaatselijke bevolking.Ga maar eens vragen bij de winkeliers en mensen op Ibiza hoe geliefd de marginale Engelsman daar is
Ligt het aan het feit dat het westerlingen zijn ? Neen maar wel aan hun achtergrond hun opleiding of opvoeding.

Lelijke 'zwarte'jongens zijn kwetsbaarder voor racisme dan mooie 'Aziatische'meisjes dat merkte ik direct bij de reacties. Dit terwijl die Aziatische meisjes misschien een pak minder eerlijk zijn dan die zwarte lelijke jongens.

Wederom ontcijfer ik de racistische gedachten gang. We hebben last van van die en die rassen maar niet van Aziaten noch van Westerlingen want die gaan allemaal braaf overal hun centen verteren. Zelfs al is dat hier en daar zwart of frauduleus geld is dan weer niet zo erg.
Ik weet niet of U de laatste tijd nog in Zwitserland bent geweest maar het krioelt daar van steenrijke moslims die heel veel geld verteren .De winkeliers zijn er gek op de goudwinkels horlogewinkels en 5 sterren hotels nog meer....kortom racistischer denken kan nog moeilijk.
Waarom komen alle moslims nu toch niet naar Antwerpen of Brussel ? Raar toch dat sommigen liever naar Interlaken gaan ? Zouden die dan wat meer centen hebben ? Ik hoor daar niks over winkeliers die bang zouden zijn
Of men de gewoonten of zeden of klederdracht of zelfs de ideeën van moslims daarom leuk en gezellig moet vinden is dan weer een heel andere vraag.

Maar waarom zouden Aziaten in wezen betere of slechtere mensen zijn dan anderen ? Marginale Chinezen zijn ook niet overal graag geziene toeristen.
Je had toch wel begrepen dat de meisjes op de foto geen vluchtelingen waren hoop ik ?
Uw laatste betoog dat mensen een immigratiestop willen uit moslimlanden kan ik best geloven maar doet niets ter zake in deze discussie.
Voor veel Vlamingen in de Vlaamse rand mag er ook een immigratiestop komen van Franstaligen....(vooral toch voor deze die er niks aan verdienen).



Conclusie je mist de hele pointe;
Je begrijpt blijkbaar niet dat alles staat of valt met achtergrond opvoeding opleiding en bijgevolg met geld.Dat niet het ras oorzaak is van miserie maar wel de problemen waar zekere bevolkingsgroepen nu éénmaal meer staan aan blootgesteld dan anderen. Een steenrijke moslim zal uw geldbeugel niet stelen. Een rijke Rwandees zal geen nood hebben aan onze dienstverleners. Een straathoekwerker zal voor hem een vreemde blijven.
Winkeliers zullen niet bang zijn van hem. Straffer ze zullen hem zelfs privé ontvangen.
En ik denk niet dat in onze gevangenissen veel moslims zitten uit Qatar ( alhoewel sommigen er misschien ook wel zouden thuishoren maar dat is een andere discussie)

En om te eindigen nog even dit. Als mensen van verschillende rassen samen opgroeien in een westers gezin samen uitgaan en studeren dezelfde taal spreken valt dat racistisch denken weg als sneeuw voor de zon. Dan merk je dat we ongeacht het ras allemaal dezelfde mensen zijn.
Heeft U dan ooit gedacht van Obama ...he die president moet ik niet want het is een zwarte ? Het is een slechterik en dief ? Ik alleszins niet ik had die man zelfs graag eens ontmoet zelfs liever dan aan Trump of Bush..Terwijl dat volgens professor racist Van Hiel normaal andersom zou moeten zijn

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2018 om 08:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 08:32   #126
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Misschien heeft Diamantjan Jambon aan de geur van de ontlasting en urine uitgemaakt dat het ging om Soenanezen.

Kortom en nogmaals, Jambon kletst uit zijn nek. Vermits heel wat zwarte mensen asielzoekers geen papieren bezitten, is het maar moeilijk uit te maken of het al dan niet Soedanezen zijn.

Jambon zou beter wat voorzichtiger zijn in zijn uitspraken als Minister van Binnenlandse Zaken. Hij begint kuren te krijgen zoals Theo Francken, zo te zien. Niet voor niets zijn ze van dezelfde partij.
Zonder papieren? Sluit ze op tot ze vertellen waar ze vandaan komen. Opgekuist. Zo eenvoudig kan het zijn.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 08:34   #127
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zonder papieren? Sluit ze op tot ze vertellen waar ze vandaan komen. Opgekuist. Zo eenvoudig kan het zijn.
Waarom ben je zo vergevingsgezind vandaag ? Normaal heb jij toch nog eenvoudigere oplossingen voor dit soort problemen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2018 om 08:36.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 09:08   #128
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zonder papieren? Sluit ze op tot ze vertellen waar ze vandaan komen. Opgekuist. Zo eenvoudig kan het zijn.
Waar?
Gevangenissen bijbouwen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 09:13   #129
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waar?
Gevangenissen bijbouwen?

Normaal zet hij die toch gewoon tegen een muur. Een vuurpeloton en klaar is kees.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 09:16   #130
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Normaal zet hij die toch gewoon tegen een muur. Een vuurpeloton en klaar is kees.
Hij wordt zwak.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 11:16   #131
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Misschien heeft Diamantjan Jambon aan de geur van de ontlasting en urine uitgemaakt dat het ging om Soenanezen.

Kortom en nogmaals, Jambon kletst uit zijn nek. Vermits heel wat zwarte mensen asielzoekers geen papieren bezitten, is het maar moeilijk uit te maken of het al dan niet Soedanezen zijn.

Jambon zou beter wat voorzichtiger zijn in zijn uitspraken als Minister van Binnenlandse Zaken. Hij begint kuren te krijgen zoals Theo Francken, zo te zien. Niet voor niets zijn ze van dezelfde partij.
Soedanezen hebben er alle belang bij hun papieren bij te hebben vermits dat hun vrijgeleide blijkt te zijn, de anderen die, als ze hier binnekomen hun papieren wegsmijten en "zeggen" dat ze Soedanezen zijn verdenk ik tenminste van leugens en bedrog, dus BUITEN;
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 11:23   #132
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

En om te eindigen nog even dit. Als mensen van verschillende rassen samen opgroeien in een westers gezin samen uitgaan en studeren dezelfde taal spreken valt dat racistisch denken weg als sneeuw voor de zon. Dan merk je dat we ongeacht het ras allemaal dezelfde mensen zijn.
[b]

Daar zeg je nu iets dat je in feite niet tegen ons maar tegen de moslims zou moeten vertellen; Gisteren kwamen er op spoed nog 8 leden van een moslimgezin binnen met een ziek meisje en een manneke van 10 jaar die als enige Vlaams sprak en de uitleg moest doen dat er geen mannelijke dokter of verpleger aan zijn zuster mocht komen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 12:47   #133
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
En zelfs moest het zo zijn, dan is Jambon niet opgewassen tegen zijn taak. Als minister van Binnenlandse Zaken zou ik toch niet fier zijn moesten er 500 vluchtelingen doelloos rondhangen in de stations en parken. Op dit punt althans is de onbekwaamheid van NVA-er Jambon troef. Hij is de toestand niet de baas. Ook dat is duidelijk.
Er is hier een spelletje aan de gang enkel om achteraf de hypocriet te kunnen uithangen en de verantwoordelijken van incompetentie en "liegen" te kunnen beschuldigen.
Om te beletten dat de inschattingen met harde cijfers kunnen bevestigd worden gaat men pogingen daartoe bemoeilijken door illegalen speciaal tijdelijk extra onderdak te bezorgen en nog eenvoudiger, de politie het onmogelijk maken haar opdrachten uit te voeren.
Echt een bende hypocrieten die Jambon hierover willen beschadigen.

Citaat:
Burgemeester Schaarbeek weigert "immigrantenrazzia's"

"Indien we een nieuwe jungle van Calais willen voorkomen, moeten we de toestand constant in de gaten houden. Een werkgroep evalueert de toestand op regelmatige basis.
Wanneer een verhoging wordt vastgesteld, komt de politie tussen om te vermijden dat mensen zich in het Noordkwartier en meer in het bijzonder het Maximiliaanpark vestigen.
De komende dagen zijn nog acties voorzien", zei minister Jambon gisteren.


Schaarbeeks burgemeester Bernard Clerfayt (Défi) is het niet eens met deze zware woorden van minister Jambon.

Hij zal dan ook geen toestemming geven aan zijn politiekorps om actie te voeren in het Maximiliaanpark. "De razzia's hebben geen nut, behalve dan misschien electoraal gewin op kap van de angsten van de bevolking," klinkt het bij burgemeester Clerfayt.
https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...Q9V&ocid=edgsp
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 12:56   #134
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waar?
Gevangenissen bijbouwen?
Indien nodig. Staan er geen kazernes leeg? Mits een degelijke omheining kunnen deze dienst doen.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 13:22   #135
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Indien nodig. Staan er geen kazernes leeg? Mits een degelijke omheining kunnen deze dienst doen.
zitten die al niet vol asielzoekers?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 13:55   #136
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Al weken heisa over die Soedanezen. De regering viel er bijna om. Terwijl het in wezen gaat over enkele illegaal in ons land verblijvende en zich niet willen registreren "vluchtelingen". En waarvan sommige terug gestuurden nu "beweren" te zijn "gefolterd". Terwijl het toch zo simpel kan zijn : illegaal is terug naar land van laatste herkomst.

Merk op dat ik bepaalde woorden tussen aanhalingstekens heb geplaatst. Omdat ik niet vind dat het vluchtelingen zijn. Omdat de beweringen van hun nooit objectief zijn en omdat folteren een zwaar overroepen woord is.

Laatst gewijzigd door Profiteur : 19 januari 2018 om 13:55.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 15:54   #137
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
En om te eindigen nog even dit. Als mensen van verschillende rassen samen opgroeien in een westers gezin samen uitgaan en studeren dezelfde taal spreken valt dat racistisch denken weg als sneeuw voor de zon. Dan merk je dat we ongeacht het ras allemaal dezelfde mensen zijn.
[b]

Daar zeg je nu iets dat je in feite niet tegen ons maar tegen de moslims zou moeten vertellen; Gisteren kwamen er op spoed nog 8 leden van een moslimgezin binnen met een ziek meisje en een manneke van 10 jaar die als enige Vlaams sprak en de uitleg moest doen dat er geen mannelijke dokter of verpleger aan zijn zuster mocht komen.
Ik had het over racisme en niet over de islam in het bijzonder. Of het moet zijn dat een religie ook een ras is ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2018 om 15:56.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 16:32   #138
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik had het over racisme en niet over de islam in het bijzonder. Of het moet zijn dat een religie ook een ras is ?
Racisme zal dan wel het modewoord zijn, discriminatie is uiteindelijk het probleem. En discrimineren kan men iedereen, daar heeft men geen ras voor nodig.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 17:08   #139
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik had het over racisme en niet over de islam in het bijzonder. Of het moet zijn dat een religie ook een ras is ?
Vemits ik hun papieren niet heb kunnen inkijken kan ik inderdaad niet zeggen van welk ras ze waren, misschien waren het zelfs Soedanezen verkleed in moslims dus lange zwarte zak voor de vrouw en lange bruin- beige jurken en lange zwarte baarden en een gehaakt potske op de kop voor de mannen.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2018, 17:17   #140
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Vemits ik hun papieren niet heb kunnen inkijken kan ik inderdaad niet zeggen van welk ras ze waren, misschien waren het zelfs Soedanezen verkleed in moslims dus lange zwarte zak voor de vrouw en lange bruin- beige jurken en lange zwarte baarden en een gehaakt potske op de kop voor de mannen.
Of een Rus verkleed in Moslim ?

Naam: 1oikoumenikos omilia.jpg
Bekeken: 57
Grootte: 19,5 KB

Maar waarom zouden Soedanezen zich moeten verkleden als moslims...Soedan is toch een moslim land ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 januari 2018 om 17:27.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be