Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 februari 2013, 20:46   #21
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Als Marokkaan die veel meer weet dan de gewone Belg met zijn studiebureau van niks, geef ik enkele oplossingen die heel veel problemen oplossen.

1. Wij worden nog steeds overspoelt door mensen zonder papieren of zonder de juiste papieren (zoals die uit Spanje zonder Spaanse nationaliteit die hier niet zomaar aan het werk kunnen). De reden dat ze naar België komen is omdat ze denken een kans te maken om hier voor altijd te blijven.
Waarom? Omdat er van tijd tot tijd een regularisatie gebeurt van illegalen. Men gaat dus tot zolang hier rondhangen en ze overleven tot die tijd.

De oplossing van punt 1 is hen duidelijk informeren over de toekomst. Mensen uit Spanje zonder de juiste papieren gaan via mensen die ze kennen zich eerst informeren bij het loket van Antwerpen. Die geven nu als antwoord dat ze mogelijk kunnen blijven als ze een werkgever vinden die voor hen de nodige papieren aanvraagt. Nu kennen die mensen geen woordje Nederlands, en hebben in de meeste gevallen geen school gelopen, etc. En zo creëert men toekomstige illegalen met valse hoop aan het loket, omdat ze gaan onderduiken en afwachten.
De stad kan in het begin het best een test afnemen en hen daarna eerlijk informeren over of ze een kans maken of niet om in Belgie een job te vinden.

2. Integratie van nieuwkomers gaat 1 stap vooruit, maar dan 2 stappen achteruit.
De reden hiervoor is dat mensen zoals ik, die het Nederlands erg goed beheersen en goed geïntegreerd zijn, overheerst worden door nieuwkomers (via huwelijk, illegaal, via Belgie route,...) die de taal niet spreken en die ons hierdoor dwingen om Marokkaans te spreken. Ik merk soms eerlijk gezegd niet veel met een binnenstad van Marokko. Er zijn zoveel niet-Nederlands-sprekende mensen dat ik besloten heb om mijn kinderen naar de Arabische lessen te sturen (geen grap).
Patrick Janssens heeft dit eerder aangekaart, wel enkel over importhuwelijken, en zou er iets aan doen. Maar Patrick is op dat gebied te soft.

De oplossing: Maak, zoals in Nederland, trouwen buiten Europa nog moeilijker. Promoot het huwelijk binnen België, want enkel dat kan integratie snel laten gebeuren.
Voor illegalen zoals in punt 1 een duidelijk antwoord via de media. Mensen brengen ze wel op de hoogte.
Pak ook de basis aan waardoor ze rustig kunnen blijven rondhangen: namelijk de illegale huisvesting (hieronder meer over deze praktijken), en zwartwerk (hieronder ook meer over de waarheid hieromtrent).


-------------------------------
1. Illegale huisvesting.

Iedereen weet het, namelijk dat illegalen ergens kunnen wonen. Maar wat niemand weet is dat ze een soort dwang gebruiken.
Een illegale man leert legale inwoners kennen en zoekt de vooral de alleenstaande man die best iemand in huis kan nemen. Nu overtuigt de illegale man de legale persoon om hem voor een korte tijd onderdak te verschaffen en hij zou natuurlijk ook financieel helpen als hij werkt.
Maar die "voor een korte tijd" mondt uit in jaren. De illegale geeft zijn plek in de woning niet meer op, en de legale man kan geen aangifte doen omdat hij ook strafbaar is.

2. Zwartwerk

De politie weet wie (ik spreek enkel over de kleine zaken) illegalen in het zwart laat werken, want veel potentiële winkels zijn er niet. Illegalen worden inderdaad betrapt, maar....ze worden nooit aangehouden en de eigenaar doet gewoon voort. Een illegale heeft dus helemaal geen schrik voor de politie, maar eerder andersom.


Er zijn nog andere punten, maar hier houd ik het voorlopig bij.
Gij voelt U echt wel iets beter dan de rest hé.

Onthoudt zeer goed. Ge zijt een even gewenst als de "nieuwkomers". Vele van die "nieuwkomers" zijn na een paar maanden beter geïntegreerd dan heel uw familie en alle generaties samen.

Trouwens wie zegt dat jij goed geïntegreerd bent? Wiet zegt dat jij voeling hebt met wat Vlamingen als "goed geïntegreerd" beschouwen.
__________________
Mein Land

Laatst gewijzigd door F.B. : 21 februari 2013 om 20:47.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 22:52   #22
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Als Marokkaan die veel meer weet dan de gewone Belg met zijn studiebureau van niks, geef ik enkele oplossingen die heel veel problemen oplossen.

1. Wij worden nog steeds overspoelt door mensen zonder papieren of zonder de juiste papieren (zoals die uit Spanje zonder Spaanse nationaliteit die hier niet zomaar aan het werk kunnen). De reden dat ze naar België komen is omdat ze denken een kans te maken om hier voor altijd te blijven.
Waarom? Omdat er van tijd tot tijd een regularisatie gebeurt van illegalen. Men gaat dus tot zolang hier rondhangen en ze overleven tot die tijd.

De oplossing van punt 1 is hen duidelijk informeren over de toekomst. Mensen uit Spanje zonder de juiste papieren gaan via mensen die ze kennen zich eerst informeren bij het loket van Antwerpen. Die geven nu als antwoord dat ze mogelijk kunnen blijven als ze een werkgever vinden die voor hen de nodige papieren aanvraagt. Nu kennen die mensen geen woordje Nederlands, en hebben in de meeste gevallen geen school gelopen, etc. En zo creëert men toekomstige illegalen met valse hoop aan het loket, omdat ze gaan onderduiken en afwachten.
De stad kan in het begin het best een test afnemen en hen daarna eerlijk informeren over of ze een kans maken of niet om in Belgie een job te vinden.

2. Integratie van nieuwkomers gaat 1 stap vooruit, maar dan 2 stappen achteruit.
De reden hiervoor is dat mensen zoals ik, die het Nederlands erg goed beheersen en goed geïntegreerd zijn, overheerst worden door nieuwkomers (via huwelijk, illegaal, via Belgie route,...) die de taal niet spreken en die ons hierdoor dwingen om Marokkaans te spreken. Ik merk soms eerlijk gezegd niet veel met een binnenstad van Marokko. Er zijn zoveel niet-Nederlands-sprekende mensen dat ik besloten heb om mijn kinderen naar de Arabische lessen te sturen (geen grap).
Patrick Janssens heeft dit eerder aangekaart, wel enkel over importhuwelijken, en zou er iets aan doen. Maar Patrick is op dat gebied te soft.

De oplossing: Maak, zoals in Nederland, trouwen buiten Europa nog moeilijker. Promoot het huwelijk binnen België, want enkel dat kan integratie snel laten gebeuren.
Voor illegalen zoals in punt 1 een duidelijk antwoord via de media. Mensen brengen ze wel op de hoogte.
Pak ook de basis aan waardoor ze rustig kunnen blijven rondhangen: namelijk de illegale huisvesting (hieronder meer over deze praktijken), en zwartwerk (hieronder ook meer over de waarheid hieromtrent).


-------------------------------
1. Illegale huisvesting.

Iedereen weet het, namelijk dat illegalen ergens kunnen wonen. Maar wat niemand weet is dat ze een soort dwang gebruiken.
Een illegale man leert legale inwoners kennen en zoekt de vooral de alleenstaande man die best iemand in huis kan nemen. Nu overtuigt de illegale man de legale persoon om hem voor een korte tijd onderdak te verschaffen en hij zou natuurlijk ook financieel helpen als hij werkt.
Maar die "voor een korte tijd" mondt uit in jaren. De illegale geeft zijn plek in de woning niet meer op, en de legale man kan geen aangifte doen omdat hij ook strafbaar is.

2. Zwartwerk

De politie weet wie (ik spreek enkel over de kleine zaken) illegalen in het zwart laat werken, want veel potentiële winkels zijn er niet. Illegalen worden inderdaad betrapt, maar....ze worden nooit aangehouden en de eigenaar doet gewoon voort. Een illegale heeft dus helemaal geen schrik voor de politie, maar eerder andersom.


Er zijn nog andere punten, maar hier houd ik het voorlopig bij.
Blablablablablaaaa

De arabisering van West-Europa is niet meer te stoppen. Wegwezen uit deze dump is de boodschap voor wie over enkele jaren niet in een derdewereldland wil wonen waar achterlijken de plak zwaaien.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 22:54   #23
E. Migrant
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 oktober 2011
Berichten: 1.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Too little, too late. Het is genoeg geweest. Game over. Vol is vol.
De oplossing is een gedwongen terugkeer. Punt.
Wie gaat ge daar voor meebrengen? 99% van de autochtone Europeanen is bang van zijn eigen schaduw.
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 23:24   #24
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik heb het eerder gepost: het Vlaams Belang heeft heel veel kapot gemaakt en zo ook de communicatie tussen de autochtone en allochtone gemeenschappen. Wij hebben dezelfde problemen, maar het Vlaams Belang stond te lang tussen ons.


Stop.

Nee, de grote fout ligt bij die zogenaamde "goede allochtonen". Die nooit hun smoel opentrekken over de misdaden van hun broeders en zusters. Sterker nog, ze doen gewoon mee. Eigen volk eerst onder vreemdelingen. Nu krijgen die mensen het opeens heel warm onder hun voeten, dat valt mij meer en meer op. Zou dat door de verrechtsing komen? Maak je overigens geen illusies. Je hemelt jezelf op als goed geïntegreerd maar daar heb ik enorme twijfels over. Als ik zo naar je schermafbeelding kijk zie ik eerder het tegendeel. Ik zie niet in waarom jij zou moeten blijven en je broeders en zusters zouden moeten oprotten. Je spreekt puur uit eigenbelang. Het is bijzonder arrogant dat jij als allochtoon ons hier de les komt spellen over hoe wij moeten omgaan met vreemdelingen. Ik roep jouw gemeenschap op om verder te doen zoals jullie nu bezig zijn. Op de lange termijn schieten jullie in je eigen voet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 23:31   #25
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Als Marokkaan die veel meer weet dan de gewone Belg met zijn studiebureau van niks, geef ik enkele oplossingen die heel veel problemen oplossen.

1. Wij worden nog steeds overspoelt door mensen zonder papieren of zonder de juiste papieren (zoals die uit Spanje zonder Spaanse nationaliteit die hier niet zomaar aan het werk kunnen). De reden dat ze naar België komen is omdat ze denken een kans te maken om hier voor altijd te blijven.
Waarom? Omdat er van tijd tot tijd een regularisatie gebeurt van illegalen. Men gaat dus tot zolang hier rondhangen en ze overleven tot die tijd.

De oplossing van punt 1 is hen duidelijk informeren over de toekomst. Mensen uit Spanje zonder de juiste papieren gaan via mensen die ze kennen zich eerst informeren bij het loket van Antwerpen. Die geven nu als antwoord dat ze mogelijk kunnen blijven als ze een werkgever vinden die voor hen de nodige papieren aanvraagt. Nu kennen die mensen geen woordje Nederlands, en hebben in de meeste gevallen geen school gelopen, etc. En zo creëert men toekomstige illegalen met valse hoop aan het loket, omdat ze gaan onderduiken en afwachten.
De stad kan in het begin het best een test afnemen en hen daarna eerlijk informeren over of ze een kans maken of niet om in Belgie een job te vinden.

2. Integratie van nieuwkomers gaat 1 stap vooruit, maar dan 2 stappen achteruit.
De reden hiervoor is dat mensen zoals ik, die het Nederlands erg goed beheersen en goed geïntegreerd zijn, overheerst worden door nieuwkomers (via huwelijk, illegaal, via Belgie route,...) die de taal niet spreken en die ons hierdoor dwingen om Marokkaans te spreken. Ik merk soms eerlijk gezegd niet veel met een binnenstad van Marokko. Er zijn zoveel niet-Nederlands-sprekende mensen dat ik besloten heb om mijn kinderen naar de Arabische lessen te sturen (geen grap).
Patrick Janssens heeft dit eerder aangekaart, wel enkel over importhuwelijken, en zou er iets aan doen. Maar Patrick is op dat gebied te soft.

De oplossing: Maak, zoals in Nederland, trouwen buiten Europa nog moeilijker. Promoot het huwelijk binnen België, want enkel dat kan integratie snel laten gebeuren.
Voor illegalen zoals in punt 1 een duidelijk antwoord via de media. Mensen brengen ze wel op de hoogte.
Pak ook de basis aan waardoor ze rustig kunnen blijven rondhangen: namelijk de illegale huisvesting (hieronder meer over deze praktijken), en zwartwerk (hieronder ook meer over de waarheid hieromtrent).


-------------------------------
1. Illegale huisvesting.

Iedereen weet het, namelijk dat illegalen ergens kunnen wonen. Maar wat niemand weet is dat ze een soort dwang gebruiken.
Een illegale man leert legale inwoners kennen en zoekt de vooral de alleenstaande man die best iemand in huis kan nemen. Nu overtuigt de illegale man de legale persoon om hem voor een korte tijd onderdak te verschaffen en hij zou natuurlijk ook financieel helpen als hij werkt.
Maar die "voor een korte tijd" mondt uit in jaren. De illegale geeft zijn plek in de woning niet meer op, en de legale man kan geen aangifte doen omdat hij ook strafbaar is.

2. Zwartwerk

De politie weet wie (ik spreek enkel over de kleine zaken) illegalen in het zwart laat werken, want veel potentiële winkels zijn er niet. Illegalen worden inderdaad betrapt, maar....ze worden nooit aangehouden en de eigenaar doet gewoon voort. Een illegale heeft dus helemaal geen schrik voor de politie, maar eerder andersom.


Er zijn nog andere punten, maar hier houd ik het voorlopig bij.

Ik kan me eigenlijk wel vinden in je betoog maar er zal toch meer nodig zijn dan binnenlands huwelijk promoten, moslim mannen komen niet gemakkelijk aan een vrouw (waarom toch?) en halen die voor 75% uit het thuisland en dan veelal hun nicht met de bekende gevolgen. Je zal dit harder moeten aanpakken, maar als je ziet hoeveel kabaal ze maken voor 2 (!) illegale aids patienten dan heb ik m'n twijfels.

Je kinderen naar de Arabische lessen sturen is niet slim denk ik, je moet net die arabische ghetto ontvluchten in plaats van je in te graven. Ik ken jonge marokkaantjes die hier geboren zijn maar toch een soort marroc-vlaams spreken, belachelijk gewoon.

Laatst gewijzigd door BonBon : 21 februari 2013 om 23:32.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 23:38   #26
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
binnenlands huwelijk promoten
Waanzin. Dit mogen we zeker niet doen.
Slechter kan gewoon niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:12   #27
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik ken jonge marokkaantjes die hier geboren zijn maar toch een soort marroc-vlaams spreken, belachelijk gewoon.
Want West Vlaams is mooier?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 01:28   #28
Black Seven
Burger
 
Geregistreerd: 14 oktober 2012
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik ken jonge marokkaantjes die hier geboren zijn maar toch een soort marroc-vlaams spreken, belachelijk gewoon.
Omdat ze niet beter kunnen dan dat, te achterlijk voor woorden.
Black Seven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 07:44   #29
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Waanzin. Dit mogen we zeker niet doen.
Slechter kan gewoon niet.
Toch wel, wat ze nu doen, bruiden importeren.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 07:51   #30
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Want West Vlaams is mooier?
Zeker weten. Maar je weet best wat ik bedoel, het is zo'n grote parallelle leefwereld dat ze niet eens deftig Nederlands leren spreken. En dan maar bleten en klagen dat school te moeilijk is en niet aan werk komen.

Marokjes die dan wel een goed diploma hebben zijn hier ook de dupe van want die proberen ze allemaal buiten te houden, teveel werk en risico om die paar goeie er uit te pikken. Dan liever aan Aziatische ofzo waar je veel minder problemen mee hebt en je voldoet ook aan de 'diversiteit' eis.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 09:08   #31
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Maar je weet best wat ik bedoel, het is zo'n grote parallelle leefwereld dat ze niet eens deftig Nederlands leren spreken.
Als je wat beter ingevoerd zou zijn, zou je weten dat mocro's nu al beter Nederlands spreken dan veel Vlamingen. Van deze laatste groep wordt de helft op de eigen tv immers ondertiteld.

Dat mocro's ook meer plezier aan de Nederlandse taal beleven laten de cijfers voor Nederlandstalige muziek overduidelijk zien.

Van de populairste 20 NL liedjes, werden er 11 door mocro's gemaakt. 1 door autochtone Vlamingen.

1 Yes-R - Uit Elkaar 16755224 views
2 Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee 15326044 views
3 K3 - Mama Se 14600170 views
4 YesR & Soesi B - Hey Schatje 11556292 views
5 Gio - Ik Denk Aan Jou 10928655 views
6 Nick en Simon - Rosanne 10797904 views
7 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 9731155 views
8 Gers Pardoel - Bagagedrager ft Sef 9064265 views
9 Partysquad & Reverse ft. Gers, Adje & Jayh - Ik Ga Hard 8708754 views
10 De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof 8684668 views
11 Nino & Priester - Uit het oog 8494810 views
12 Gio - je hebt me 8274460 views
13 Yes-R ft Sjaak - Dubbel 8178170 views
14 Nick en Simon - Pak Maar M'n Hand 8019936 views
15 Ali B Ft Yes-R & Akon – Ghetto 7902019 views
16 K3 - De drie biggetjes 7653432 views
17 Appa ft. Sjaak - Ik Heb Schijt 7650931 views
18 Appa ft. Douzi - Ana Maghrabi 7650410 views
19 Monsif - Mee met me 7532400 views
20 Dio ft Sef - Tijdmachine 7435815 views



http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2121

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 februari 2013 om 09:11.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 09:19   #32
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als je wat beter ingevoerd zou zijn, zou je weten dat mocro's nu al beter Nederlands spreken dan veel Vlamingen. Van deze laatste groep wordt de helft op de eigen tv immers ondertiteld.
West Vlamingen worden altijd ondertiteld, maar als we in West Vlaanderen al geen West Vlaams meer mogen spreken is het al erg gesteld hé.

Denk hier eens over na, waar zit je eigenlijk over te lullen?

Laatst gewijzigd door BonBon : 22 februari 2013 om 09:20.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 18:13   #33
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Een illegale persoon die om economische reden naar Belgie komt zoals die uit Marokko gaat zich NOOIT aanmelden bij een instantie. Hij is in de meeste gevallen overgekomen met een bootje samen in groep, en heeft daarna te voet en met de bus gereisd. Sommige mannen die een broer hebben die op hen lijkt gebruiken de identiteitskaart van de legale broer om verder te reizen. Die kaart wordt hem bezorgd.

Dit zijn zaken die in de Marokkaanse gemeenschap geweten zijn aan de hand van de vele verhalen.

Nu maak ik een onderscheid tussen zij die hier familie hebben en niemand tot last zijn, en zij die hier niemand kennen en dus huisvesting bij alleenstaanden zoeken en dan nooit meer weggaan. Voor mij is de tweede groep het 'gevaarlijkst', omdat ze bij gebrek aan hulp van familie het verkeerde pad opgaan.



De eerste groep is een last voor zijn familie, omdat ze een deel van de woning in beslag nemen en dit voor jaren.
Bijna goed Nick.Je stelling om een illegale vreemdeling geen hoop te geven,en hem snel te verwijderen is zéér goed.Je hypocriete tweede stelling raakt kant noch wal.Het illegale familielid van jou krijgt dus een voorkeursbehandeling.
Jouw familieleden mogen van mij zeker eens op bezoek komen.Daarvoor bestaat een toeristenvisum,daarop staat een einddatum.We verwachten dat ze voor die datum het land verlaten.Ze hebben op die manier geen nood aan OCMW of andere diensten.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 18:26   #34
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als je wat beter ingevoerd zou zijn, zou je weten dat mocro's nu al beter Nederlands spreken dan veel Vlamingen. Van deze laatste groep wordt de helft op de eigen tv immers ondertiteld.

Dat mocro's ook meer plezier aan de Nederlandse taal beleven laten de cijfers voor Nederlandstalige muziek overduidelijk zien.

Van de populairste 20 NL liedjes, werden er 11 door mocro's gemaakt. 1 door autochtone Vlamingen.

1 Yes-R - Uit Elkaar 16755224 views
2 Gers Pardoel - Ik Neem Je Mee 15326044 views
3 K3 - Mama Se 14600170 views
4 YesR & Soesi B - Hey Schatje 11556292 views
5 Gio - Ik Denk Aan Jou 10928655 views
6 Nick en Simon - Rosanne 10797904 views
7 Darryl ft Ali B, Soumia & Rio – Eeyeeyo 9731155 views
8 Gers Pardoel - Bagagedrager ft Sef 9064265 views
9 Partysquad & Reverse ft. Gers, Adje & Jayh - Ik Ga Hard 8708754 views
10 De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof 8684668 views
11 Nino & Priester - Uit het oog 8494810 views
12 Gio - je hebt me 8274460 views
13 Yes-R ft Sjaak - Dubbel 8178170 views
14 Nick en Simon - Pak Maar M'n Hand 8019936 views
15 Ali B Ft Yes-R & Akon – Ghetto 7902019 views
16 K3 - De drie biggetjes 7653432 views
17 Appa ft. Sjaak - Ik Heb Schijt 7650931 views
18 Appa ft. Douzi - Ana Maghrabi 7650410 views
19 Monsif - Mee met me 7532400 views
20 Dio ft Sef - Tijdmachine 7435815 views



http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2121
Wauw,Echt?Zijn al deze hitschijven gemaakt door mocros? Fantastisch.Toch heb ik een vraag.Waarom spreken veel mocros zulk gekapt Nederlands?Kunnen ze niet beter?Of willen ze laten horen wie ze zijn?Het zal ze zeker aan een job helpen bij hun eerste gesprek.Maar ja ,dat was de bedoeling niet zekerst?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 18:39   #35
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Migrant Bekijk bericht
Wie gaat ge daar voor meebrengen? 99% van de autochtone Europeanen is bang van zijn eigen schaduw.
En hoe lang nog ?

niet te hoogmoedig worden

Als je de geschiedenis kent weet je dat we de duitse troepen ook met ne riek met 3 tanden hebben buiten gekuist .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 19:09   #36
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Want West Vlaams is mooier?
Het is alvast authentieker en ouder dan de taal die wij hier hanteren.

Slangs en patois en subcultuurtalen moeten zich ook nog bewijzen. Of ze standhouden of eendagsvliegen zijn.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 20:39   #37
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Waarom spreken veel mocros zulk gekapt Nederlands?
Sommige mocro's , of anderen zoals Robin van Persie bv, gebruiken wel eens een etnisch Nederlands mocro-accent.
Het verschil met veel West Vlamingen is dat diezelfde mocro's in een andere situatie wél in staat zijn vlekkeloos standaard Nederlands te spreken.

http://www.youtube.com/watch?v=KL_uEoUf_xc
Van Persie, toch - mocro taal (20.000 hits) 11 februari 2013
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 21:29   #38
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Het verschil met veel West Vlamingen is dat diezelfde mocro's in een andere situatie wél in staat zijn vlekkeloos standaard Nederlands te spreken.
Alleen de oude garde, wat wel een probleem is voor de mocro's bij familiehulp. de rest spreekt meestal west vlaams, nederlands en engels.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=KL_uEoUf_xc
Van Persie, toch - mocro taal (20.000 hits) 11 februari 2013
Wel opletten om Youtube als maatstaf te nemen
http://www.youtube.com/watch?v=cmsvEhce_GQ&gl=BE
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 21:30   #39
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 december 2012
Berichten: 2.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Waarom spreken veel mocros zulk gekapt Nederlands?
Omdat het geen Nederlanders zijn.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 22:11   #40
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Sommige mocro's , of anderen zoals Robin van Persie bv, gebruiken wel eens een etnisch Nederlands mocro-accent.
Het verschil met veel West Vlamingen is dat diezelfde mocro's in een andere situatie wél in staat zijn vlekkeloos standaard Nederlands te spreken.

http://www.youtube.com/watch?v=KL_uEoUf_xc
Van Persie, toch - mocro taal (20.000 hits) 11 februari 2013
Heb jij nu juist een voetballer gebruikt om een maatschappelijk probleem uit te leggen?Das toch straf.En promoot jij RAP als muziek?
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be