Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 juli 2018, 20:58   #881
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.771
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Neen Panda, je moet weer jouw overbekende (en versleten) truc niet weeral eens bovenhalen. Namelijk anderen (meer bepaald wie het met jou niet eens is) pogen voor te stellen als onderontwikkeld.

Dit artikel van Vuye en Wouters is schitterend en legt, in gans deze, door jou hier begonnen nutteloze, steriele (soms ronduit hatelijke) discussie de vinger op de wonde. Die tricolore leeuwen-versie is er gekomen omdat uw sossenvrienden het beschouwden als de vlag van de Volksunie. Van "collaboratievlag" werd niet gesproken. Ik ben erg blij dat V en W ook wijzen op de verdomde schijnheiligheid rond deze zaak t.a.v. de Belgische vlag die de Waalse collaborateurs vrolijk hebben gebruikt.

Wees er maar zeker van dat uw kruistocht tegen die tweekleurige Vlaamse vlag op een sisser uitloopt. De Vlamingen (niet de Noord-Belgen zoals jij en Het Oosten) hebben lak aan jouw sossen-koorts omtrent de collaboratie. Ontwaak maar. Dit Vlaanderen leeft niet meer in 1945. Jij en System/HO daarentegen wel.

2
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2018, 21:02   #882
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
2
En dan maar afkomen met hunne bewering van 'ééndracht maakt macht' terwijl zij zelfs hun leven verdoen met tweedracht te zaaien binnen de Vlaamse wereld...
Vreemd niet, dat die zogezegde Belgische éénheid alleen maar kan bestaan door Vlaanderen de grond in te boren...

Dikke huichelaars zijn het...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 08:17   #883
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
U bewijst enkel dat de versie met de zwarte klauwen ook wordt gebruikt door de VB kwieten.

Dat is echter geen bewijs dat het een fascistische vlag of een VB vlag is.

U bent verstandig genoeg om te kunnen inzien dat een vlag door meerdere groepen kan worden gebruikt.

Als het BUB met een Belgische vlag gaat zwaaien, maakt dat van de mensen die gisteren op de grote markt van Brussel stonden nog geen aanhangers van meer centralisme.
Moeten we het dan 'normaal' vinden dat mensen die volgens jou brave leden zijn van de vlaamse beweging met een vlag rondlopen die behalve tijdens de ronde van vlaanderen en 11 juli in de praktijk enkel door het saucissenvolk van het vlaams blok, en hun militie Voorpost en Pegida, gebruikt wordt ?

Hebben die brave leden van de vlaamse beweging dan echt geen plaatsvervangende schaamte als ze dergelijke zaken zien ? Wie wil er nu geassocieerd zijn van ver of van dicht met dergelijk uitschot ?

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 09:41   #884
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Ik associeer de Belgische driekleur ondermeer met de moord op Patrice Lumumba en de bijzondere generositeit voor een walgelijk creatuur als Mobutu ('ik hou van dit land, zijn volk en zijn leiders', herinnert u zich dat nog?).

De zwarte leeuw op warm-geel veld die ik hier thuis liggen heb (en dat is NIET de 'vlaams blok'-vlag, want die heeft een koud-geel veld) associeer ik ondermeer met de strijd om verlost te geraken van een 'establishment' (Koning, Kerk & Kapitaal = KKK) dat met pakweg Franco, Mobutu, het Saoedische koningshuis en nog zo véél andere onfrisse figuren jarenlang probleemloos zoete broodjes wist te bakken.
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 09:48   #885
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik associeer de Belgische driekleur ondermeer met de moord op Patrice Lumumba en de bijzondere generositeit voor een walgelijk creatuur als Mobutu ('ik hou van dit land, zijn volk en zijn leiders', herinnert u zich dat nog?).

De zwarte leeuw op warm-geel veld die ik hier thuis liggen heb (en dat is NIET de 'vlaams blok'-vlag, want die heeft een koud-geel veld) associeer ik ondermeer met de strijd om verlost te geraken van een 'establishment' (Koning, Kerk & Kapitaal = KKK) dat met pakweg Franco, Mobutu, het Saoedische koningshuis en nog zo véél andere onfrisse figuren jarenlang probleemloos zoete broodjes wist te bakken.
persoonlijke opdracht van Boudewijn, evenals de aanstelling van Mobutu.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 09:56   #886
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
persoonlijke opdracht van Boudewijn, evenals de aanstelling van Mobutu.
Sst, alles wat de francofonie kan schaden daar moet over gezwegen worden; dat moet met de mantel der liefde bedekt worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 10:45   #887
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Moeten we het dan 'normaal' vinden dat mensen die volgens jou brave leden zijn van de vlaamse beweging met een vlag rondlopen die behalve tijdens de ronde van vlaanderen en 11 juli in de praktijk enkel door het saucissenvolk van het vlaams blok, en hun militie Voorpost en Pegida, gebruikt wordt ?

Hebben die brave leden van de vlaamse beweging dan echt geen plaatsvervangende schaamte als ze dergelijke zaken zien ? Wie wil er nu geassocieerd zijn van ver of van dicht met dergelijk uitschot ?
Die wordt helemaal niet enkel door het saucissenvolk van het VB gebruikt.

Die vlag wappert steeds op het hoofdkwartier van de N-VA. U bent geen N-VA-er maar u bent het hopelijk toch met mij eens dat de meeste N-VA-ers wel degelijk 'brave leden' zijn?

Begrijp me niet verkeerd, de man op die foto vind ik evengoed uitschot. Ik denk dat u uit mijn bijdragen op dit forum voldoende kan afleiden dat ik me niet aan de extreemrechtse kant van het politieke spectrum bevind.

Ik ben het echter wel niet met u eens dat dergelijk uitschot zich zo gemakkelijk een vlag kan toe-eigenen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 10:59   #888
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die wordt helemaal niet enkel door het saucissenvolk van het VB gebruikt.
Niet enkel, maar toch wel zeker +90%.
Citaat:
Die vlag wappert steeds op het hoofdkwartier van de N-VA.
Ik weet het, het is onbegrijpelijk...

Citaat:
U bent geen N-VA-er maar u bent het hopelijk toch met mij eens dat de meeste N-VA-ers wel degelijk 'brave leden' zijn?
Volledig akkoord. En net daar zit mijn dilemma : hoe komt het dat integere mensen toch met iets willen rondlopen wat vlaams blokkers meezeulen naar hun collaboratiefeestje d'Yserwaecke...

Als je ziet dat er een stront op de weg ligt, dan ga je er toch niet bewust intrappen ?


Citaat:
Begrijp me niet verkeerd, de man op die foto vind ik evengoed uitschot. Ik denk dat u uit mijn bijdragen op dit forum voldoende kan afleiden dat ik me niet aan de extreemrechtse kant van het politieke spectrum bevind.
Absoluut. Dat blijkt overduidelijk.

Citaat:
Ik ben het echter wel niet met u eens dat dergelijk uitschot zich zo gemakkelijk een vlag kan toe-eigenen.
Ik denk dat we beiden gaan bij onze opinie blijven.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 11:13   #889
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht



Ik denk dat we beiden gaan bij onze opinie blijven.
Ja, die indruk krijg ik ook
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 12:03   #890
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Ja, die indruk krijg ik ook
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 13:57   #891
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik associeer de Belgische driekleur ondermeer met de moord op Patrice Lumumba en de bijzondere generositeit voor een walgelijk creatuur als Mobutu ('ik hou van dit land, zijn volk en zijn leiders', herinnert u zich dat nog?).

De zwarte leeuw op warm-geel veld die ik hier thuis liggen heb (en dat is NIET de 'vlaams blok'-vlag, want die heeft een koud-geel veld) associeer ik ondermeer met de strijd om verlost te geraken van een 'establishment' (Koning, Kerk & Kapitaal = KKK) dat met pakweg Franco, Mobutu, het Saoedische koningshuis en nog zo véél andere onfrisse figuren jarenlang probleemloos zoete broodjes wist te bakken.
Je verwacht toch geen reactie van panda op dergelijk uitschot? Voor DAT soort uitschot is hij namelijk stekeblind.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 20:42   #892
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je verwacht toch geen reactie van panda op dergelijk uitschot? Voor DAT soort uitschot is hij namelijk stekeblind.
Ik associeer de tricolore trouwens ook nog met de velen die in de loop van de negentiende en twintigste eeuw door vaderlandse 'ordediensten' werden vermoord omdat ze durfden op te komen voor ondermeer
betere arbeidsvoorwaarden (Luik & Roux, 1886) - het léf , zeg! -
algemeen enkelvoudig stemrecht (Leuven, Houdeng-Aimeries & Brussel, 1902) - de brutaliteit, putain! -
of werkzekerheid (Zwartberg, 1966) - de arrogantie, tedju!

Ik associeer de tricolore eveneens met de seksuele predatoren uit het huis 'de Saxe-Cobourg-Gotha', die van hun majesteitelijke status handig gebruik wisten te maken om hun wettige echtgenotes naar hartenlust te bedriegen

Ik associeer de tricolore ook nog met afgehakte handjes en honderdduizenden dode Congolezen waar 'ons' land een niet gering deel van z'n rijkdom aan dankt(e)

Ik associeer de tricolore bovendien met de ons allen welbekende volksvertegenwoordiger Julien Lahaut, die zijn republikeinse gezindheid met de dood (Seraing, 1950) mocht bekopen

Ik associeer de tricolore daarnaast ook met de door de vaderlandse 'rechtstaat' uitgevoerde moord op de wettelijk volstrekt weerloos gemaakte Jan Coucke en Pieter Goethals (Charleroi, 1860)

Ik associeer de tricolore tenslotte (voorlopig toch ) met corrupte smeerlappen genre Paul Vanden Boeynants en extreem-rechts crapuul genre Benoit de Bonvoisin
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2018, 21:40   #893
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Maar allee djimi, je gaat die belgische bagatellen toch niet vergelijken met de separatistische en fascistische misdaden van het VLAAMS BLOK?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 09:23   #894
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Maak je geen zorgen ! Jij mag elke vlag buiten (en binnen) hangen die je wil.

Waar het over gaat is waarom een voorzitter (voor het leven ? ) van een machtspartij met een zekere historiek in de vlaemsche beweging de kriebel voelt om zijn eigen vlaamse vlag te negeren ( = een teken van misprijzen, hij haat dus de vlaamse leeuw... ) en dat te substitueren ten voordele van een vlag die opgeld maakt in vlaams blok kringen, fascisten dus.

Waarom is Bart De Wever niet trots op de vlaamse leeuw ?
Waarom is hij een fan van de vlaams blok vlag ? Hij kotst namelijk van het vlaams blok dus zijn reactie is zeer vreemd...
Waarom hangt hij de vlaams blok vlag op het hoofdkwartier van zijn partij ?
Waarom weigert hij de vlaamse leeuwevlag aan die mast te hangen ?
Voelt hij schaamte over onze vlag ? Zo ja : waarom ?
Heb je nog vragen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 09:28   #895
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die wordt helemaal niet enkel door het saucissenvolk van het VB gebruikt.

Die vlag wappert steeds op het hoofdkwartier van de N-VA. U bent geen N-VA-er maar u bent het hopelijk toch met mij eens dat de meeste N-VA-ers wel degelijk 'brave leden' zijn?

Begrijp me niet verkeerd, de man op die foto vind ik evengoed uitschot. Ik denk dat u uit mijn bijdragen op dit forum voldoende kan afleiden dat ik me niet aan de extreemrechtse kant van het politieke spectrum bevind.

Ik ben het echter wel niet met u eens dat dergelijk uitschot zich zo gemakkelijk een vlag kan toe-eigenen.
"dergelijk uitschot " zegt wie?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 09:38   #896
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
"dergelijk uitschot " zegt wie?
De inteeltmongool die staat te poseren voor de foto van collaborateurs met zijn vlaams blok vlag is volgens jou geen uitschot ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 09:40   #897
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
"dergelijk uitschot " zegt wie?
Heb je die man en de affiches waar hij bij poseert deftig bekeken?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 09:48   #898
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
"dergelijk uitschot " zegt wie?
Aan uw eigen ken je een ander zeker?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 10:15   #899
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Die wordt helemaal niet enkel door het saucissenvolk van het VB gebruikt.

Die vlag wappert steeds op het hoofdkwartier van de N-VA. U bent geen N-VA-er maar u bent het hopelijk toch met mij eens dat de meeste N-VA-ers wel degelijk 'brave leden' zijn?
...
Ik ben een flamingant nva-lid. Er zijn drie ideeên-lijnen waar ik niet akkoord kan gaan met het Belangprogramma (vreemdelingen, ethisch, Europees).

En ik vind dat 90 procent (so to speak) van de Belang-stemmers en gewone leden ook brave mensen zijn.
Iedere samenleving, dus ook de Vlaamse, heeft een klein percentage aan psychopaten. Je moet die sukkelaars niet teveel demoniseren, maar wel kordaat genoeg aanpakken natuurlijk.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2018, 10:17   #900
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben een flamingant nva-lid. Er zijn drie ideeên-lijnen waar ik niet akkoord kan gaan met het Belangprogramma (vreemdelingen, ethisch, Europees).

En ik vind dat 90 procent (so to speak) van de Belang-stemmers en gewone leden ook brave mensen zijn.
Iedere samenleving, dus ook de Vlaamse, heeft een klein percentage aan psychopaten. Je moet die sukkelaars niet teveel demoniseren, maar wel kordaat genoeg aanpakken natuurlijk.
Ik heb tevens een groot probleem met hun visie op het gezin.

Ik geloof dat 90% (misschien eerder 80%) van de Belang-stemmers brave mensen waren in de tijd dat het VB nog rond de 25% scoorde. De meeste van die brave mensen zijn sindsdien vertrokken naar N-VA.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 18 juli 2018 om 10:18.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be