Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2020, 15:46   #221
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nee hoor, ik wil een "pil van Drion", maar die optie heb ik niet. Onder geen enkele voorwaarde.
Misschien kunt u daar dan een discussie over openen, of ook mensen die niet ziek zijn, recht hebben op een vorm van medicatie voor zelfdoding.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 16:30   #222
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Mag u niet kiezen voor euthanasie? Uw recht op keuze is dus nergens naartoe, het is er gewoon. De discussie met uw vrienden gaan over de voorwaarden, maar vertelt gerust in welke zin u die voorwaarden anders wilt zien.
De keuze is er alleen binnen de grenzen die de overheid heeft bepaald. Wie die grenzen als arts overschrijdt, riskeert vervolging. De overheid ziet er dus op toe dat de beperkingen die ze heeft gesteld niet veronachtzaamd worden. Dat lijkt me tamelijk dwangmachtig.

U hebt trouwens al eens aangegeven dat u de euthanasie- en abortuswetgeving gerust verruimd wil zien worden. Dat betekent toch dat u de bestaande krijtlijnen als te beperkend, te nauw... aanziet en dus niet ten volle beantwoorden aan de vrijheid die u vooropstelt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 16:32   #223
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Misschien kunt u daar dan een discussie over openen, of ook mensen die niet ziek zijn, recht hebben op een vorm van medicatie voor zelfdoding.
Kijk, als u meent dat de overheid geen dwang mag uitoefenen, waarom zou u het voorstel niet genegen zijn om een dergelijke pil beschikbaar te stellen om zelfdoding over heel de lijn mogelijk te maken?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2020, 21:27   #224
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Heb ik wat over het hoofd gezien?
Er is zeer weinig of niets kritiek gekomen uit de groene hoek, van de faux pas van het Mateke.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 11:18   #225
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De keuze is er alleen binnen de grenzen die de overheid heeft bepaald. Wie die grenzen als arts overschrijdt, riskeert vervolging. De overheid ziet er dus op toe dat de beperkingen die ze heeft gesteld niet veronachtzaamd worden. Dat lijkt me tamelijk dwangmachtig.

U hebt trouwens al eens aangegeven dat u de euthanasie- en abortuswetgeving gerust verruimd wil zien worden. Dat betekent toch dat u de bestaande krijtlijnen als te beperkend, te nauw... aanziet en dus niet ten volle beantwoorden aan de vrijheid die u vooropstelt.
Wat is er dwangmatig aan de huidige euthanasiewetgeving?
Het is niet omdat iemand achter de verruiming van de tijd waarin abortus kan staat, dat de wetgeving als dwangmatig wordt ervaren. Wat heeft u toch met dwang? Wat wilt u eigenlijk aantonen?

Dat het afschaffen van abortus, euthanasie en homohuwelijken " hetzelfde is"?
Waar wilt u met al die herhalingen naartoe?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 11:21   #226
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk, als u meent dat de overheid geen dwang mag uitoefenen, waarom zou u het voorstel niet genegen zijn om een dergelijke pil beschikbaar te stellen om zelfdoding over heel de lijn mogelijk te maken?
U stelt iets wat ik niet beweer. Kunt u even het citaat geven waarin ik stel wat u zegt" dat de overheid geen dwang mag uitoefenen"? Dat schreef ik nergens, en u weet dat.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 11:28   #227
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.998
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Heb ik wat over het hoofd gezien?
Er is zeer weinig of niets kritiek gekomen uit de groene hoek, van de faux pas van het Mateke.
Volgens mij is er enkel uit katholieke hoek (Coens) reactie gekomen. De andere partijen vinden het waarschijnlijk een te lastige discussie.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 16:40   #228
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is er dwangmatig aan de huidige euthanasiewetgeving?
Het is niet omdat iemand achter de verruiming van de tijd waarin abortus kan staat, dat de wetgeving als dwangmatig wordt ervaren. Wat heeft u toch met dwang? Wat wilt u eigenlijk aantonen?
Het is duidelijk dat de euthanasiewetgeving stringent is en niet toelaat om zomaar tot euthanasie over te gaan. Er is niet echt sprake van de volle ontplooiing van de zelfbeschikking die u zo roemt. Euthanasie kan enkel als twee artsen instemmen met het verzoek. Kortom, de overheid dwingt een bepaald kader af waarbinnen euthanasie kan plaats vinden. Wie het kader niet respecteert, riskeert vervolging.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2020, 16:42   #229
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U stelt iets wat ik niet beweer. Kunt u even het citaat geven waarin ik stel wat u zegt" dat de overheid geen dwang mag uitoefenen"? Dat schreef ik nergens, en u weet dat.
Dit werd opgemerkt. Als DDD zijn pil wil, dan mag hij dat niet. Hij wordt door de overheid in zijn zelfbeschikkingsrecht gefnuikt. De overheid zet de bakens uit en dwingt af. Het is immers illegaal om zo'n pil aan te bieden en wie het toch zo aanbieden, riskeert vervolging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Nee hoor, ik wil een "pil van Drion", maar die optie heb ik niet. Onder geen enkele voorwaarde.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 12:35   #230
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het is duidelijk dat de euthanasiewetgeving stringent is en niet toelaat om zomaar tot euthanasie over te gaan. Er is niet echt sprake van de volle ontplooiing van de zelfbeschikking die u zo roemt. Euthanasie kan enkel als twee artsen instemmen met het verzoek. Kortom, de overheid dwingt een bepaald kader af waarbinnen euthanasie kan plaats vinden. Wie het kader niet respecteert, riskeert vervolging.
U blijft maar hetzelfde herhalen.. zo verhindert u enige vooruitgang in de discussie.
Het is niet omdat er een kader wordt geschapen waarin euthanasie kan, dat dit dwang is. Ervaart u ieder beperking als dwang? Dat mag gerust, maar steeds herhalen om anderen van uw gelijk te overtuigen biedt de discussie geen meerwaarde. Bovendien gaat het hier over een verbod op hoofddoeken bij jongeren, bent u daar nu eigenlijk voor of tegen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 12:37   #231
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit werd opgemerkt. Als DDD zijn pil wil, dan mag hij dat niet. Hij wordt door de overheid in zijn zelfbeschikkingsrecht gefnuikt. De overheid zet de bakens uit en dwingt af. Het is immers illegaal om zo'n pil aan te bieden en wie het toch zo aanbieden, riskeert vervolging.
Dat mag u als mening gerust hebben, maar een pil om zelfmoord mee te plegen staat los van de hele discussie. Bovendien zou die pil niet verkrijgbaar zijn in dit land, heb ik begrepen. Wanneer u daar een discussie over wilt openen ga uw gang, maar dit gaat over een verbod op hoofddoeken bij minderjarigen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 13:52   #232
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Deze draad mag een paar maanden in de diepvries.
We spreken nu nog enkel over racisme tussen "wit" en zwart, de Congo en flikkengeweld.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 16:43   #233
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U blijft maar hetzelfde herhalen.. zo verhindert u enige vooruitgang in de discussie.
Het is niet omdat er een kader wordt geschapen waarin euthanasie kan, dat dit dwang is. Ervaart u ieder beperking als dwang? Dat mag gerust, maar steeds herhalen om anderen van uw gelijk te overtuigen biedt de discussie geen meerwaarde. Bovendien gaat het hier over een verbod op hoofddoeken bij jongeren, bent u daar nu eigenlijk voor of tegen?
DDD heeft u nochtans gewezen op een heel essentieel element: als hij zichzelf wil ombrengen met een bepaalde pil, dan heeft hij daar geen wettelijke toelating voor. De overheid verbiedt die pil en vindt het ook geen vorm van euthanasie.

Mij lijkt het vrij eenvoudig als het op jongeren aankomt: tot hun meerderjarigheid vallen ze onder de ouderlijke macht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2020, 16:44   #234
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat mag u als mening gerust hebben, maar een pil om zelfmoord mee te plegen staat los van de hele discussie. Bovendien zou die pil niet verkrijgbaar zijn in dit land, heb ik begrepen. Wanneer u daar een discussie over wilt openen ga uw gang, maar dit gaat over een verbod op hoofddoeken bij minderjarigen.
Die pil is niet verkrijgbaar omdat de overheid de verkoop van dergelijke producten verbiedt.

Dwang.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 08:42   #235
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
DDD heeft u nochtans gewezen op een heel essentieel element: als hij zichzelf wil ombrengen met een bepaalde pil, dan heeft hij daar geen wettelijke toelating voor. De overheid verbiedt die pil en vindt het ook geen vorm van euthanasie.

Mij lijkt het vrij eenvoudig als het op jongeren aankomt: tot hun meerderjarigheid vallen ze onder de ouderlijke macht.
Omdat het ook geen euthanasie is, maar een zelfmoordpil.
Open gerust ene discussie maar dit gaat niet over euthanasie, een pil voor zelfmoord of wat dan ook.

De ouderlijke macht.. ik welke mate mag dit dwang inhouden voor u?
Mogen ouders dan meisjes van pakweg 9 tot 13 verplichten tot hoofddoeken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 08:42   #236
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
DDD heeft u nochtans gewezen op een heel essentieel element: als hij zichzelf wil ombrengen met een bepaalde pil, dan heeft hij daar geen wettelijke toelating voor. De overheid verbiedt die pil en vindt het ook geen vorm van euthanasie.

Mij lijkt het vrij eenvoudig als het op jongeren aankomt: tot hun meerderjarigheid vallen ze onder de ouderlijke macht.
Omdat het ook geen euthanasie is, maar een zelfmoordpil.
Open gerust ene discussie maar dit gaat niet over euthanasie, een pil voor zelfmoord of wat dan ook.

De ouderlijke macht.. ik welke mate mag dit dwang inhouden voor u?
Mogen ouders dan meisjes van pakweg 9 tot 13 verplichten tot hoofddoeken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 15:32   #237
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat het ook geen euthanasie is, maar een zelfmoordpil.
Open gerust ene discussie maar dit gaat niet over euthanasie, een pil voor zelfmoord of wat dan ook.
En? Ook al is het een zelfmoordpil... waarom ontzegt u iemand het recht om over zijn eigen leven te beschikken? Als hij nu wil sterven door zijn pil te nemen, op welke gronden ontneemt u eigenlijk zo iemand zijn zelfbeschikkingsrecht?

U hebt toch altijd gesteld dat de overheid niet beperkend mag optreden. Dat er geen dwang mag zijn...

En nu plotseling vindt u dat de overheid toch beperkend mag optreden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 15:33   #238
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De ouderlijke macht.. ik welke mate mag dit dwang inhouden voor u?
Mogen ouders dan meisjes van pakweg 9 tot 13 verplichten tot hoofddoeken?
Mag je een kind dwingen om naar school te gaan als het minderjarig is maar aanstalten maakt om te spijbelen of al meermaals gespijbeld heeft?

Mag je een kind dwingen om zijn of haar kamer op tijd en stond netjes op te ruimen, ook al heeft het daar hoegenaamd geen zin in?

Enzovoort.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 15:39   #239
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Mag je een kind dwingen om naar school te gaan als het minderjarig is maar aanstalten maakt om te spijbelen of al meermaals gespijbeld heeft?

Mag je een kind dwingen om zijn of haar kamer op tijd en stond netjes op te ruimen, ook al heeft het daar hoegenaamd geen zin in?

Enzovoort.
Ja, dat heet discipline aankweken. Hoofddoekjes dragen en dopen hebben daar niets mee te maken en dienen enkel om een denkbeeldig fantasiewezen te eerbiedigen. Je kunt evengoed een kind dwingen om een rood kapje te dragen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2020, 16:03   #240
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ja, dat heet discipline aankweken. Hoofddoekjes dragen en dopen hebben daar niets mee te maken en dienen enkel om een denkbeeldig fantasiewezen te eerbiedigen. Je kunt evengoed een kind dwingen om een rood kapje te dragen.
Het komt er dus weer op aan dat een ouder blijkbaar geen religieuze waarden mag overdragen. Volgens jullie althans.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be