Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2019, 16:07   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard Illegale migratie naar Europa in dalende lijn.

Illegale migratie naar Europa in dalende lijn.

Illegale migratie zou gewoon de kop al ingedrukt moeten geweest zijn, het had nog niet meer mogen bestaan zelfs.

Het artikel komt over als, de mensen even op het verkeerde been zetten, want ik geloof er persoonlijk geen bal van dat het verminderde, integendeel.

Bij de Balkanroute stegen de aantallen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 augustus 2019 om 16:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 04:43   #2
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.243
Standaard

Ben je zeker?

Reeds in de eerste helft van 2019 hebben meer dan 305.000 asielzoekers een asielaanvraag in de EU ingediend. Duitsland blijft zoals voorheen met grote afstand ten opzichte van andere EU-landen het belangrijkste land van bestemming voor asielzoekers.

Het aantal asielzoekers in de EU is ook dit jaar weer toegenomen. Volgens cijfers van het EU-asielagentschap EASO hebben in de eerste helft van het jaar ongeveer 305.000 migranten asiel aangevraagd, een tiende meer dan van januari tot eind juni 2018. Inclusief de vervolgaanvragen waren dit er ongeveer 337.000. Ook dit jaar is Duitsland weer veruit het belangrijkste land van bestemming voor zogenaamde vluchtelingen. Volgens het Federaal Bureau voor Migratie en Vluchtelingen (BAMF) waren eind juli in Duitsland 100.233 asielaanvragen ingediend, waarvan 86.350 initiële aanvragen. De belangrijkste landen van herkomst waren Syrië, Irak, Nigeria, Afghanistan en Turkije.

In de jaren 2015 en 2016 zorgde het opengrenzenbeleid van de Duitse bondskanselier Angela Merkel ervoor dat meer migranten dan ooit tevoren illegaal naar Europa reisden. Volgens Eurostat, het bureau voor de statistiek van de EU, waren er in 2014 (563.000), 2015 (1.257.000), 2016 (1.206.000), 2017 (655.000) en 2018 (586.000) historische hoogten in asielaanvragen. Desondanks klagen linkse critici erover dat Europa zich afsluit van migranten, zodat bijna geen enkele vluchteling in de illegale migratie naar Europa slaagt.

Volgens de ‘Welt’ zijn asielaanvragen een goede maatstaf die de omvang van de illegale migratie weerspiegelt. De statistieken van Eurostat omvatten geen personen die illegaal binnenkomen en geen asiel aanvragen. Dit zijn onder meer migranten die proberen permanent onder de radar van de autoriteiten te blijven.

Ook heeft ongeveer de helft van de zogeheten onbegeleide minderjarigen (OM) geen asielaanvraag ingediend. Aan de andere kant komen sommige van de jaarlijkse asielzoekers legaal binnen via een toeristen- of werkvisum en vragen asiel aan nadat het visum is verlopen in plaats van te vertrekken; of ze komen uit een van de niet-Europese landen waarvan de burgers visumvrij zijn, zoals Venezuela.

Het erkenningspercentage van asielzoekers in de EU als geheel en in Duitsland ligt gewoonlijk tussen de 30 en 50 procent. Volgens de asielprocedures van de nationale migratie-instanties zijn de meeste asielzoekers geen vluchtelingen.

https://www.deutschland-kurier.org/m...igt-wieder-an/
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 06:12   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.801
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Da's dan ook geen illegale immigratie nietwaar.
Eenmaal als zo'n toestromer asiel aanvraagt is het niet illegaal.
Da's gewoon een win for life voor hen die de grote Middellandse Zee-eendjes race tot de finish afdobberen of de Negeer Turkije Toeristische Route afdweilen.

Dat het asiel nu afgewezen wordt of niet maakt weinig uit voor hen die niet beter gewoon waren dan rieten, koeieplaggen of zongedroogdeklei hutjes.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 06:21   #4
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Illegale migratie naar Europa in dalende lijn.

Illegale migratie zou gewoon de kop al ingedrukt moeten geweest zijn, het had nog niet meer mogen bestaan zelfs.

Het artikel komt over als, de mensen even op het verkeerde been zetten, want ik geloof er persoonlijk geen bal van dat het verminderde, integendeel.

Bij de Balkanroute stegen de aantallen.
Normaal gevolg van de Brexit, de kansen om naar de UK te geraken zijn veel kleiner geworden.
Ze vragen nu dus asiel aan in een EU-lidstaat en hopen zo naar de UK te geraken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 06:51   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Die daling is amper goed nieuws te noemen.

Het zou moeten zijn: omgekeerd. Ongeveer alle illegalen zouden terug moeten.

De nieuwe immigratie zou de bestaande emigratie in evenwicht moeten houden.
Evenveel Vlamingen die het eens gaan proberen in het buitenland, kunnen vervangen worden door legale immigratie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 08:15   #6
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Illegale migratie naar Europa in dalende lijn.

Illegale migratie zou gewoon de kop al ingedrukt moeten geweest zijn, het had nog niet meer mogen bestaan zelfs.

Het artikel komt over als, de mensen even op het verkeerde been zetten, want ik geloof er persoonlijk geen bal van dat het verminderde, integendeel.

Bij de Balkanroute stegen de aantallen.
Geloof dit niet. Het project volksvervanging is nog maar goed gestart.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2019, 09:15   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.847
Standaard

Als de EU-Gangsters het de migranten dermate gemakkelijk maken, is het ook niet nodig illegaal te immigreren
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 15:59   #8
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Uiteraard is de illegale immigratie in dalende lijn, want ze worden nu 'gelukzoekers' genoemd
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 16:42   #9
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Geloof dit niet. Het project volksvervanging is nog maar goed gestart.
Inderdaad

Citaat:
Evolutie van de wereldbevolking: 'De grote migratiegolf zal uit Egypte komen'
Dirk Draulans
Demografie bepaalt voor een groot deel het succes en de mislukking van volkeren, maar is notoir moeilijk bij te sturen. De…
Komt uit de Knack maar ze weigeren het copieren van het e-mail adres...

Wat tot nu toe gebeurde was enkel wat gespeel in tegenstelling met wat op ons afkomt...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2019, 22:08   #10
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Geloof dit niet. Het project volksvervanging is nog maar goed gestart.
Inderdaad, want er staan er nog miljoenen in rij te wachten in Afrika, om zich aan de overtocht te wagen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 00:24   #11
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Turkije is bezig met het oppakken van Syriërs, al dan niet illegaal, en ze terug te deporteren naar hun thuisland. Er zijn er evenveel als in gans de EU. Turkije schend daarmee de deal die ze met de EU maakten en bijgevolg worden ze een "onveilig" land. EU heeft daar geen oren naar. We mogen ons dus verwachten aan een nieuwe stroom vluchtelingen.
https://nos.nl/uitzending/nieuwsuur.html vanaf 19'00.
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 12:13   #12
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Turkije is bezig met het oppakken van Syriërs, al dan niet illegaal, en ze terug te deporteren naar hun thuisland. Er zijn er evenveel als in gans de EU. Turkije schend daarmee de deal die ze met de EU maakten en bijgevolg worden ze een "onveilig" land. EU heeft daar geen oren naar. We mogen ons dus verwachten aan een nieuwe stroom vluchtelingen.
https://nos.nl/uitzending/nieuwsuur.html vanaf 19'00.
Mocht het kunnen zouden wij de vraag moeten voorleggen aan éne zekere Baron von Münchhausen die diende bij het Russische leger in de strijd tegen de Turken en daar best wel aardig wat verhalen over te vertellen had.

Turken die Syriërs oppakken, waar schuilt het addertje onder het gras?

Om in de gratie bij de EU te geraken om uiteindelijk toch te mogen toetreden?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 13:18   #13
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Illegale migratie naar Europa in dalende lijn.

Illegale migratie zou gewoon de kop al ingedrukt moeten geweest zijn, het had nog niet meer mogen bestaan zelfs.

Het artikel komt over als, de mensen even op het verkeerde been zetten, want ik geloof er persoonlijk geen bal van dat het verminderde, integendeel.

Bij de Balkanroute stegen de aantallen.
Het zou mij niet verwonderen. De toestand in Syrië stabiliseert zich. Er zijn verdragen afgesloten met andere landen (Turkije, Libie) en Frontex is versterkt.

https://www.europa-nu.nl/id/vhcmelu5...in_verband_met
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2019, 10:07   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zou mij niet verwonderen. De toestand in Syrië stabiliseert zich. Er zijn verdragen afgesloten met andere landen (Turkije, Libie) en Frontex is versterkt.

https://www.europa-nu.nl/id/vhcmelu5...in_verband_met
Het blijft gewoon in stijgende lijn gaan maar niemand wil het zien.

Gepost in ander draadje: Italiaanse autoriteiten redden 57 migranten ter hoogte van Lampedusa.

Waarbij ik de volgende reactie had:

Citaat:
Eerste zorg, eten/drinken geven en dan gelijk terugsturen vanwaar ze ingescheept geweest zijn. Rerurn to sender.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 06:03   #15
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Het Vluchtelingencommissariaat (CGVS) heeft vorig jaar 217 erkenningen van vluchtelingen ingetrokken.

Maak dat de ganzen wijs zou ik zeggen in de zin van, niet geloofwaardig dat intrekken van erkenningen, integendeel.

Citaat:
Op vakantie naar ‘onveilig’ thuisland, dat mag niet meer
Als zij op vakantie kunnen gaan naar hun wat men noemt 'onveilige landen' dan zal het daar zo erg nog niet zijn zeker?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2019, 18:51   #16
orfeus5412
Gouverneur
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 1.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het zou mij niet verwonderen. De toestand in Syrië stabiliseert zich. Er zijn verdragen afgesloten met andere landen (Turkije, Libie) en Frontex is versterkt.

https://www.europa-nu.nl/id/vhcmelu5...in_verband_met
Turkije-is-woedend-nadat-een-militair-konvooi-in-syrie-is-gebombardeerd
Citaat:
Bij luchtaanvallen in de Syrische noordwestelijke provincie Idlib is een Turks militair konvooi aangevallen door Syrische vliegtuigen. Turkije reageert woedend. De aanval vond plaats nabij de stad Khan Shaykhun, een bolwerk van rebellen dat wordt bestookt door de troepen van de Syrische president Bashir al-Assad.
Toestand stabiliseert zich ??
__________________
Citaat:
• William Faulkner: “Het verleden is nooit dood. Het is zelfs nog niet eens voorbij.”
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2019, 15:45   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.434
Standaard

Het bericht dat de 'illegale migratie' in dalende lijn gegaan zou zijn kunnen we plaatsen als een zoethoudertje want het volgende bewijst het tegendeel al klinkt de zin best raar.

Geen vluchtelingencrisis, toch tenten als ‘noodoplossing’

Ik vind dat klinken als, laten we die mensen even snel op het verkeerde been zetten die de vluchtelingencrisis/migratiecrisis ferm beu zijn en het als een ernstig gevaar voor de samenleving zien.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 augustus 2019 om 15:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be