Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2008, 18:05   #321
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Ach, laatste Belg, indien u moeite heeft garant te staan voor uw eigen uitspraken, is de moeilijkheid volledig bij u te leggen. U stelde dat "je" niet in de betekenis van "jouw" mag gebruikt worden. "Je taal" zou volgens u fout zijn en volgens u hoorde het ofwel "jouw taal" of "uw taal" te zijn. Welnu, wat u daar stelde, is nu eenmaal niet juist.

"Je" kan weldegelijk als bezittelijk voornaamwoord in het enkelvoud gebruikt worden. In bepaalde gevallen is het zelfs beter en welluidender.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 18:06   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
grapjas
Inderdaad, dat ben ik. Er was evenwel een foutje in b ingesloten: er hoorde natuurlijk bezittelijk in plaats van persoonlijk te staan. Bij deze is dat rechtgezet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 18:14   #323
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Citaat:
"Je" kan weldegelijk als bezittelijk voornaamwoord in het enkelvoud gebruikt worden. In bepaalde gevallen is het zelfs beter en welluidender.
Nope mijn beste.

Lees al de links eens na. 'Je' wordt gebruikt om een relatie aan te duiden waarbij het 'bezittelijke' genuanceerd wordt t.o.v de context.

Het veranderen van 'je' in 'jouw', wanneer gebruikt als bezittelijk voornaamwoord, nuanceert de betekenis van de zin.

Dat "'je" als 'bezittelijk voornaamwoord' is geen voorkeurspelling. Dat is 'uw' en 'jouw'." eerder onnozel was heb ik reeds toegegeven.

En wat betreft de grappige fout die jij maakte (de lapsus in mijn ogen), na de rechtzetting zal ik daar ook niet meer op terugkomen.

Maar bedankt om mij te doen lachen in bange Fortis dagen.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 18:19   #324
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Nope mijn beste.

Lees al de links eens na. 'Je' wordt gebruikt om een relatie aan te duiden waarbij het 'bezittelijke' genuanceerd wordt t.o.v de context.

Het veranderen van 'je' in 'jouw', wanneer gebruikt als bezittelijk voornaamwoord, nuanceert de betekenis van de zin.

Dat "'je" als 'bezittelijk voornaamwoord' is geen voorkeurspelling. Dat is 'uw' en 'jouw'." eerder onnozel was heb ik reeds toegegeven.

En wat betreft de grappige fout die jij maakte (de lapsus in mijn ogen), na de rechtzetting zal ik daar ook niet meer op terugkomen.

Maar bedankt om mij te doen lachen in bange Fortis dagen.
Daar gaan we weer over dat "je" is geen voorkeurspelling... Ook weer hetzelfde verhaaltje over het relatie-uitdrukkend element, al staat duidelijk in de ANS aangegeven dat dit betrekking heeft op "je" in de meervoudsbetekenis.

Echt, u zit fout. Dat u het niet wilt toegeven, is alleen heel triestig voor uzelf.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 18:21   #325
De_Laatste_Belg
Minister
 
De_Laatste_Belg's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2008
Locatie: Ex cathedra
Berichten: 2.926
Standaard

Kijk jan.

Ik ga niet altijd in op de posts waar jij de dingen naar jouw hand draait. Zeker niet als je de dingen verdraait. Dat is zo kinderlijk. Neem nu jouw reactie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
't Citaat waarmee je bericht 294 opent, is niet van system maar wel van mij.
Het was nochtans heel duidelijk dat ik deze post bedoelde:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=255

't Is daar dat je op mijn kar gesprongen bent.

Ik laat je liever gewoon het laatste woord hebben. Tenslotte is 't dat waar je naar streeft.
Ieder diertje zijn pleziertje.
__________________
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2008, 18:24   #326
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
Kijk jan.

Ik ga niet altijd in op de posts waar jij de dingen naar jouw hand draait. Zeker niet als je de dingen verdraait. Dat is zo kinderlijk. Neem nu jouw reactie:



Het was nochtans heel duidelijk dat ik deze post bedoelde:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=255

't Is daar dat je op mijn kar gesprongen bent.

Ik laat je liever gewoon het laatste woord hebben. Tenslotte is 't dat waar je naar streeft.
Ieder diertje zijn pleziertje.
Toch wel grappig dat u iedere keer met een andere uitvlucht komt aandraven. Nu zou het weer iets anders betekenen.

In ieder geval is het wel interessant dat u weer verwijst naar dat oude bericht van u. Bij mijn weten heeft u nooit een antwoord gegeven op mijn vraag hoe een protocolair monarch nu een buffer in het politieke leven kan zijn als hij geen enkele politieke rol speelt en ook niet mag spelen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be