Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Nieuwe wending rond dreigbrieven Remmery
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Nieuwe wending rond dreigbrieven Remmery Hier kunnen alle topics terecht die te maken hebben met de de zaak Remmery.

Bekijk resultaten enquête: Wie heeft de dreigbrief in de zaak Remmery geschreven ?
Een racist 17 20,48%
Een gek 14 16,87%
Iemand die rechts in een slecht daglicht wil stellen 19 22,89%
Een jaloerse bekende van Remmery 19 22,89%
Geen idee 11 13,25%
Ik 3 3,61%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 4 mei 2005, 14:04   #41
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noenkel swa
Je moest eens weten !
seg, cafépraat doen jullie maar in de leeuw van vlaanderen ofzo hoor, hier horen argumenten en onderbouwde meningen te komen.
Meia noite is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:05   #42
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Op basis van een krant, ga naar www.nieuwsblad.be, het artikel heet "DNA speeksel verraadt verdachte"


(Ps: Is het normaal dat je niks kan copyapsten op deze site als je firefox gebruikt? Zoniet, wat is een mogelijke oplossing?)
Ik gebruik ook Firefox, en het lijkt toch te lukken.

Citaat:
DNA speeksel verraadt verdachte


BRUSSEL - Het parket bevestigt de aanhouding van een man in de zaak-Remmery. De man is opgepakt op basis van een DNA-test van speeksel gevonden op een postzegel. De man ontkent alle betrokkenheid.

De Kortrijkse federale politie heeft gisteren een man opgepakt die verantwoordelijk zou zijn voor de dreigbrieven aan het adres van het delicatessebedrijf Remmery in Ledegem. Bernard D.W., een 57-jarige man uit Ledegem, is getrouwd met een werkneemster van het bedrijf. Zij zou jaloers zijn geweest op Naïma Amzil. De man wordt verdacht van het uiten van bedreigingen via geschriften en bedreigingen met een aanslag op personen of eigendommen. Daarop staat een celstraf van 6 maanden tot 5 jaar en een boete van 500 tot 2.500 euro.

De verdachte ontkent dat hij achter de dreigbrieven zit die naar het bedrijf Remmery werden verstuurd. De man kan volgens het Kortrijkse parket geen zinnige verklaring geven voor de aanwezigheid van zijn DNA op een postzegel die op een van de enveloppes.

Het parket sluit niet uit dat er nog andere personen betrokken zijn en benadrukt dat het onderzoek ver van afgerond is. Zijn echtgenote, die bij het visdelicatessenbedrijf werkt, werd gisteravond na uren van verhoor opnieuw vrijgelaten.

Als klopt wat de federale politie van Kortrijk denkt, dan is banale afgunst het motief voor de zeven dreigbrieven aan het adres van Naïma Amzil en Rik Vannieuwenhuyse, zaakvoerder van het delicatessebedrijf nv Remmery uit Ledegem. Marijke, een vrouw van 50 uit Ledegem, nam een tijd geleden een klein jaar lang de plaats van Naïma Amzil in als inpakster bij het bedrijf. Naïma was op dat moment met zwangerschapsverlof en was daarna nog een tijdje ziek.

Toen Naïma Amzil terugkwam, werd Marijke verplaatst naar de keuken. Naar verluidt was de vrouw daar niet gelukkig mee. Haar man Bernard D.W., die als carrossier werkt in Roeselare, zou daarom de dreigbrieven geschreven hebben. Al dan niet met medeweten van zijn vrouw. De eerste dreigbrief werd verstuurd op 24 november vorig jaar, kort nadat de vrouw verplaatst was.

Zaakvoerder Rik Vannieuwenhuyse bevestigde gisteren de arrestatie van de vrouw ,,Ze heeft zich vanochtend ziek gemeld. Ik kan het moeilijk geloven. Het is waar dat ze niet blij was toen ze terug naar de keuken moest. Nochtans verdiende ze daar meer. Maar die vrouw werkt hier al acht jaar tot ieders tevredenheid. Ze heeft een speciaal karakter, maar dit'' De werkneemster in kwestie maakte er in het bedrijf naar verluidt wel geen geheim van dat ze stemde voor het Vlaams Belang.

Ook Naïma Amzil had het gisteren moeilijk om te geloven dat een collega dit gedaan zou hebben.

,,Ik zou moeten blij zijn en dat ben ik voor een stuk ook. Als het klopt dan kunnen we vanaf nu weer gewoon ons leven leiden zonder angst. Maar aan de andere kant is iedereen hier bij Remmery geschokt dat het iemand van ons zou zijn. Ze was mijn vriendin niet, neen, maar toch.''


Het Nieuwsblad

__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:06   #43
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

Citaat:
en op basis van wat besluit u dat de hoofddoekdraagster de betrokkene pestte?
Citaat:
Op basis van een krant, ga naar www.nieuwsblad.be, het artikel heet "DNA speeksel verraadt verdachte"
er waren nochtans spanningen volgens diezelfde krant
Dixie is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:12   #44
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
er waren nochtans spanningen volgens diezelfde krant
En dus besluit u zomaar dat die spanningen veroorzaakt werden door Mevr. Amzill?





Ma vooroordelen hebben ze niet hoor....
Meia noite is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:12   #45
Briggs
Burger
 
Briggs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2005
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
Op basis van een krant, ga naar www.nieuwsblad.be, het artikel heet "DNA speeksel verraadt verdachte"


(Ps: Is het normaal dat je niks kan copyapsten op deze site als je firefox gebruikt? Zoniet, wat is een mogelijke oplossing?)
Extreem-rechts stemde. Dus dat kon even goed GroenRechts zijn of BUB.
Dan nog is dat louter speculatie, het is onmogelijk om te achterhalen wat iemand werkelijk gestemd heeft tijdens de verkiezingen. Zo kan ik stellen dat ik voor Groen! heb gestemt bij de laatste verkiezingen...hoe ga jij dat nu weten ofdat waar is of niet ?
Waarom stemt ze voor extreem-rechts & sinds wanneer, wie is extreem-rechts ?

Zou het mogelijk kunnen zijn dat ze stemde louter uit rancune, wegens haar "promotie"?
In alle geval moet dat mens eens naar een psycholoog, als je daarom zo een actie gaat opzetten dan mankeer je er een paar.

Ik heb geen copy & paste probleem bij Firefox.

-----------------------------
Bron : http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=GBVEJO3M
Dochter van aangehouden man: ,,Mijn ouders hebben niet eens een schrijfmachine''


,,Ik kan absoluut niet geloven dat mijn ouders die dreigbrieven hebben geschreven'', zegt de dochter van Bernard D. ,,Ze hebben geen computer en zelfs geen tikmachine. Als er een brief moest geschreven worden, kwamen ze bij mij.''

De dochter van Bernard D. en Marijke V. geeft toe dat haar ouders, haar broer en zijzelf gisterochtend een verklaring hebben moeten afleggen op verdenking van betrokkenheid bij het schrijven van de brieven. ,,Ik hoop dat het niet waar is, want dat zou een drama zijn."

Ook de moeder van Marijke V. weigert te geloven dat haar schoonzoon en dochter dit gedaan zouden hebben.

In de straat waar het echtpaar woont, staan ze bekend als weinig sociaal. ,,De man kon wel eens koleriek uit de hoek komen. Daardoor is hij ook de klanten van zijn carrosseriebedrijf kwijtgeraakt", zegt een buur.

Een bord aan het huis verwijst nog naar de zelfstandige zaak van Bernard D. De man werkte sindsdien in de plaatslagerij van het busbedrijf Jonckheere in Roeselare. Omdat hun zoon en dochter niet meer onder het ouderlijke dak woonden, waren Bernard D. en Marijke V. van plan hun woning te verkopen.
__________________
It matters not how strait the gate, how charged with punishments the scroll, I am the master of my fate; I am the captain of my soul.
Invictus - William E. Henley

Laatst gewijzigd door Briggs : 4 mei 2005 om 14:14.
Briggs is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:16   #46
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Vlaanderen Boven is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:18   #47
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Godverdomme, dat lachend gezichtje was dus bedoeld voor Dixie zijn post op de vorige pagina 'het kan dat ze een tikkletje racistisch is geworden'

Freaks!!!!
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:20   #48
noenkel swa
Vreemdeling
 
noenkel swa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 maart 2005
Berichten: 61
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
seg, cafépraat doen jullie maar in de leeuw van vlaanderen ofzo hoor, hier horen argumenten en onderbouwde meningen te komen.
Als we dat doen dan zijn we racisten. De waarheid zeggen is illegaal in dit land.
__________________
BILL VAUGHAN: Het zou niet slecht zijn mochten de armen de helft krijgen van het geld dat wordt uitgegeven aan studies over armoede.
noenkel swa is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:33   #49
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door noenkel swa
Als we dat doen dan zijn we racisten. De waarheid zeggen is illegaal in dit land.
Het feit dat je deze zin kan schrijven bewijst al het tegendeel...





(sapere aude! Denk voordat je zomaar achter een vlag gaat aanhollen)
Meia noite is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:36   #50
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

@ Briggs: In dat artikel staat toch duidelijk VB hoor. Haar redenen om dit te doen zijn inderdaad haar zaak, maar het ging mij dan ook vooral om de poll waarbij blijkbaar heel velen meenden dat het om opgezet spel ging..

En dat zo'n mensen psychologische hulp nodig hebben is wel duidelijk ja
Meia noite is offline  
Oud 4 mei 2005, 14:57   #51
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

in het laatste nieuws staat nochtans niets over het VB!!
Dixie is offline  
Oud 4 mei 2005, 16:35   #52
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
in het laatste nieuws staat nochtans niets over het VB!!
Vindt u dat nu zo'n verrassing?
Meia noite is offline  
Oud 4 mei 2005, 19:31   #53
Briggs
Burger
 
Briggs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2005
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
@ Briggs: In dat artikel staat toch duidelijk VB hoor. Haar redenen om dit te doen zijn inderdaad haar zaak, maar het ging mij dan ook vooral om de poll waarbij blijkbaar heel velen meenden dat het om opgezet spel ging..

En dat zo'n mensen psychologische hulp nodig hebben is wel duidelijk ja
In welk artikel ?
Niet in het artikel van het Nieuwsblad.
__________________
It matters not how strait the gate, how charged with punishments the scroll, I am the master of my fate; I am the captain of my soul.
Invictus - William E. Henley
Briggs is offline  
Oud 4 mei 2005, 19:48   #54
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ashrawi
Die bekende kan ook wel een gek of een racist zijn, hoor.
We wachten af om te weten wie het juist zal zijn.
Geertje is offline  
Oud 5 mei 2005, 00:58   #55
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Berichten: 654
Standaard

We weten het nog niet precies, maar gek is hij zeker, dus ik heb dat maar gestemd.
Cyberfreak is offline  
Oud 5 mei 2005, 02:45   #56
Meia noite
Provinciaal Gedeputeerde
 
Meia noite's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 december 2004
Berichten: 928
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Briggs
In welk artikel ?
Niet in het artikel van het Nieuwsblad.
jawel, staat zelfs in het vet gezet even hierboven
Meia noite is offline  
Oud 7 mei 2005, 18:15   #57
Briggs
Burger
 
Briggs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2005
Berichten: 151
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meia noite
jawel, staat zelfs in het vet gezet even hierboven
Tiens, kzalt dan niet gezien hebben. Anyway ik heb het druk....heb een aantal problemen op te lossen
__________________
It matters not how strait the gate, how charged with punishments the scroll, I am the master of my fate; I am the captain of my soul.
Invictus - William E. Henley
Briggs is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:20   #58
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Berichten: 13.284
Standaard

Dju, ik heb jaloerse echtgenoot vergeten als keuze
Geertje is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:29   #59
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Deze mensen waren er alleszins grandioos naast:

Een racist Andromeda1968, ashrawi, Brugge Veilig en Leefbaar, de limburgse leeuw, Duvelke, King of beggars and fleas, Marco, Najim, Pietje, Raf, Seba, t134806, thePiano, vryko
14
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 8 mei 2005, 21:59   #60
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Hoe weet jij dat nu?
Vlaanderen Boven is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be