Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Geschiedenis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Geschiedenis Van de Romeinen tot 9/11...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2007, 16:01   #41
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Walgelijk hoe sommigen hier het ene geweld met het andere rechtvaardigen. Dat het voor hen blijkbaar acceptabel is om onschuldige mensen te doden omdat ze op een ander arbitrair begrensde locatie bevinden waar vijandige dictators en hun gevolg zich schuilhouden.

Walgelijk hoe de slachtoffers van WO2 binnen het Nazi-Duitse dictaatgebied zo licht met het onderdrukkend dictaat vereenzelvigd worden.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 16:26   #42
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Walgelijk hoe sommigen hier het ene geweld met het andere rechtvaardigen. Dat het voor hen blijkbaar acceptabel is om onschuldige mensen te doden omdat ze op een ander arbitrair begrensde locatie bevinden waar vijandige dictators en hun gevolg zich schuilhouden.

Walgelijk hoe de slachtoffers van WO2 binnen het Nazi-Duitse dictaatgebied zo licht met het onderdrukkend dictaat vereenzelvigd worden.
Aléé,het is weer allemaal de schuld van de Mof...
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2007, 17:38   #43
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Aléé,het is weer allemaal de schuld van de Mof...
Ik vermoed dat je niet begrepen hebt wat ik schreef. Maar ach, dat verwondert me niet.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 09:51   #44
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
33.000 Duitsers vinden in de strenge winter van '45 bij Operatie Hannibal de dood in het water van de Oostzee. Bijna een derde van het aantal slachtoffers staat op rekening van de vergane Wilhelm Gustloff. Op 30 januari van dat laatste oorlogsjaar krijgt de Russische onderzeeboot S13 het door Hitler voor de Duitse arbeiders bestemde cruiseschip Wilhelm Gustloff in het vizier. Drie torpedotreffers laten de Wilhelm Gustloff naar de bodem van de Oostzee zinken. Slechts enkele honderden van de duizenden mensen aan boord overleven het drama.


Sir Arthur Harris voerde in de Tweede Wereldoorlog als luchtmaarschalk het commando over de Engelse bommenwerpers. In 1942 bedacht hij Operatie Gomorrha. 1000 Britse bommenwerpers moesten het centrum van Hamburg verwoesten. Als navigatiemiddel diende de door de Engelse architect gebouwde Nicolai-kerk. Bij de alles verzengende brand die werd veroorzaakt door duizenden tonnen afgeworpen brandbommen kwamen in een gebied van 20 vierkante kilometer meer als 40.000 burgers om het leven door verbranding of verstikking. In die ene operatie kwamen daarbij evenveel Duitsers om het leven als in 1940 gedurende de maanden lange bombardementen van de Duitse bommenwerpers op Britse steden zoals Londen en Coventry.
Sir Arthur Harris verdiende zijn bijnamen als 'Butcher' of 'Bomber Harris' schijnbaar met ere. Vooral de Britten hanteerden de doctrine dat met 'bommentapijten' afgegooid op de Duitse steden het moreel van de Duitse bevolking gebroken kon worden (moral bombing). Die militaire doctrine faalde in zijn geheel. De Duitsers raakten alleen maar verbitterder door de bombardementen op hun steden en kwamen niet zoals 'Bomber Harris' en Churchill hoopten in opstand tegen Hitler en zijn trawanten.
Hoogtepunt van deze terreurbombardementen was de vernietiging van Dresden op het einde van de oorlog. Terwijl de Russen aan de poorten van de stad stonden kwamen in een door het bombardement opzettelijk veroorzaakte vuurzee 200.000 mensen om het leven.

Laten we dan maar zwijgen over de Russen die bij het binnenvallen van Duitsland talloze burgers afslachtten en talloze Duitse vrouwen en meisjes verkrachten.
Correct! Alleen één zaak heeft u maar half vernoemd, dat Churchill wist dat er een bombardement op Coventry ging gebeuren maar dat hij weigerde van de bevolking hiervan op de hoogte te brengen laat staan in veiligheid. De reden was, dat door zulk optreden de Duitsers zouden kunnen door hebben dat de Britten de enigma-code hadden weten te kraken. Dus wie is in feite schuldig aan de dood van die 5000 Britse burgers aldaar?

Even vermelden, er zijn er die deze zet durven verkopen als "zeer" strategisch gezien van Churchill. Zijn ook deze personen die beweren dat het NS en AH met het verder voeren van de oorlog het leven van onschuldige burgers op het spel zetten. Waarom zou na het afwijzen van het Duitse vredesaanbod door Churchill en z'n regering hetzelfde verwijt niet kunnen tellen voor deze.

Misschien de angst dat het opkomend NS in England hetzelfde resultaat zou kunnen behalen als in Duitsland met het einde van klasse en standen tot gevolg? Wie weet en wie al het ons ooit zeggen zeker niet de éénzijdige geschiedschrijving.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 10:03   #45
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Hmz...heb ik mijn bedenkingen bij hoor.
Staat vermeld in verschillende boeken dat Hitler het bevel gegeven had dat Londen en andere steden niet gebombardeerd mochtten worden.
Dat bombardement op Londen was een jammerlijke vergissing,navigatiefout want doel van die missie was het bombarderen van de industriecomplexen in Noord-londen.
Het zijn de Britten die erna OPZETTELIJK Berlijn gebombardeerd hebben met alle gevolgen van dien zodat de Duitsers dan ook maar overgingen tot bombarderen van Britse burgerdoelen.
U moet weten, geschiedschrijving gebeurt nu al een 62 jaar éénzijdig. Al 62 jaar wordt er verteld wat waar is en wat niet, hetgeen in boeken staat moet daar aan voldoen andere worden van tafel geveegd en worden bestempeld als zijnde gevaarlijke literatuur. Is nu eenmaal zo, aan het 62 jarig verhaal mag niet worden geraakt waarom, wie zal het zeggen laat staan durven zeggen!
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 10:19   #46
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wat was er "misdadig" aan het verdrijven van de Duitse agressor ??
Dat m'n de toekomst heeft belast met linkse slinkse volksverraders misschien. Die zichzelf verkopen als pc en hard op roepen dat ze democraat zijn maar die de vrije mening langs alle kanten aan banden willen leggen indien deze hun niet goed uitkomt.

Off topic: Hebben personen die ervan uitgaan, wat zou er misdadig zijn aan het verdrijven van de "islam agressor" ook het recht zo te denken, of is dit in uw links denkbeeld ongewenst en racistisch? Want zoals we al in verschillende Europese steden hebben kunnen bekijken, kan men wel zeer duidelijk in dit geval van een "agressor" spreken nietwaar. Maar u bent zeker een andere mening toegedaan niet, hoe zou u het stellen het zijn de groeipijnen van de "multicul misschien.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 10:21   #47
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Correct! Alleen één zaak heeft u maar half vernoemd, dat Churchill wist dat er een bombardement op Coventry ging gebeuren maar dat hij weigerde van de bevolking hiervan op de hoogte te brengen laat staan in veiligheid. De reden was, dat door zulk optreden de Duitsers zouden kunnen door hebben dat de Britten de enigma-code hadden weten te kraken. Dus wie is in feite schuldig aan de dood van die 5000 Britse burgers aldaar?

Even vermelden, er zijn er die deze zet durven verkopen als "zeer" strategisch gezien van Churchill. Zijn ook deze personen die beweren dat het NS en AH met het verder voeren van de oorlog het leven van onschuldige burgers op het spel zetten. Waarom zou na het afwijzen van het Duitse vredesaanbod door Churchill en z'n regering hetzelfde verwijt niet kunnen tellen voor deze.

Misschien de angst dat het opkomend NS in England hetzelfde resultaat zou kunnen behalen als in Duitsland met het einde van klasse en standen tot gevolg? Wie weet en wie al het ons ooit zeggen zeker niet de éénzijdige geschiedschrijving.
U bent goed u. En dan verraden dat de Engelsen de code gekraakt hadden? Het is mede dank zij de voorkennis van Enigma dat de Engelsen (geallieerden) de oorlog hebben gewonnen. Zij waren vaak op de hoogte van elke Duitse aanval of Duitse zet voordat die zelfs begonnen was. Nogmaals, het ging hier om een strijd om het zijn of niet (meer) zijn van Engeland. Dus letterlijk om een strijd op leven en dood.

Laatst gewijzigd door system : 31 december 2007 om 10:25.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 14:13   #48
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
U bent goed u. En dan verraden dat de Engelsen de code gekraakt hadden? Het is mede dank zij de voorkennis van Enigma dat de Engelsen (geallieerden) de oorlog hebben gewonnen. Zij waren vaak op de hoogte van elke Duitse aanval of Duitse zet voordat die zelfs begonnen was. Nogmaals, het ging hier om een strijd om het zijn of niet (meer) zijn van Engeland. Dus letterlijk om een strijd op leven en dood.
Volgens eerdere reactie's van u zou u redelijk goed op de hoogte zijn wat betreft WO2. Zou u het volgende zeker moeten weten wordt zelf door de grootste NS vergruizers toegegeven in docu's en boeken dat "AH" nooit op een oorlog met England is uitgeweest. Tegendeel deze had volgens sommige van deze NS vergruizers grote achting voor Engeland. Eén van de reden dat deze er voor aanhalen is het halt houden van de Duitse opmars bij Duinkerken terwijl de Duitse legertop liever verder was gegaan aangezien het Britse expeditie leger er op z'n knieën zat samen met hetgeen er nog overschoot van het Franse leger. Hadden ze doorgegaan, wat zou England nog in de strijd hebben kunnen werpen tegen een mogelijk Duitse invasie? Dus heel uw praat heeft niets te maken met het overleven van Engeland wel of niet, wel met het overleven van de gevestigde orde aldaar de klasse, de adel de personen van standing simpel uitgedrukt, de parasiet. Die in het NS een groot gevaar zagen voor hun traditionele levenswijze. Stel u voor, een man uit het niets, opgeklommen tot een groot staatsman met het volk achter hem, werkloosheid oplossend, levensstandaard van de gewone man/vrouw verbeterend. Deze erkening werd bevestigd door een persoon van de Britse adel, met de woorden "zulk man moest Engeland hebben". Kunt misschien met uw kennis snel weten over welke Brit we het hebben.

Verder geeft u nogmaals aan dat slachtoffers u niets uitmaken zolang ze een bepaald doel kunnen dienen, het doel dat volgens "u" rechtvaardig is. Slachtoffers zijn toch slachtoffers of niet. Om kort te zijn, iemand die zonder blikken of blozen 5000 mensen (landgenoten, wie weet waren zelfs z'n kiezers bij) voor zijn mogelijke overwinning de dood injaagd, is geen held, geen bevrijder van wie of wat dan ook, is een oorlogsmisdadiger en een massmoordenaar. Of is volgens u 5000 geen massa en zoals we weten is het daar niet bij gebleven.

Het enige dat ik er nog kan aan toevoegen, succes met uw versie van de geschiedenis.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 14:22   #49
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Om kort te zijn, iemand die zonder blikken of blozen 5000 mensen (landgenoten, wie weet waren zelfs z'n kiezers bij) voor zijn mogelijke overwinning de dood injaagd, is geen held, geen bevrijder van wie of wat dan ook, is een oorlogsmisdadiger en een massmoordenaar.
Op dit punt ben ik het volledig met je eens.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 14:58   #50
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Op dit punt ben ik het volledig met je eens.
Dat is allemaal praat voor de vaak. Als uw huis in brand staat en u staat voor de verscheurende keuze 4 van uw vijf kinderen te redden, wetende dat u dan het vijfde zult moeten opofferen, dan is de keuze vlug gemaakt.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 15:02   #51
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Volgens eerdere reactie's van u zou u redelijk goed op de hoogte zijn wat betreft WO2. Zou u het volgende zeker moeten weten wordt zelf door de grootste NS vergruizers toegegeven in docu's en boeken dat "AH" nooit op een oorlog met England is uitgeweest. Tegendeel deze had volgens sommige van deze NS vergruizers grote achting voor Engeland. Eén van de reden dat deze er voor aanhalen is het halt houden van de Duitse opmars bij Duinkerken terwijl de Duitse legertop liever verder was gegaan aangezien het Britse expeditie leger er op z'n knieën zat samen met hetgeen er nog overschoot van het Franse leger. Hadden ze doorgegaan, wat zou England nog in de strijd hebben kunnen werpen tegen een mogelijk Duitse invasie? Dus heel uw praat heeft niets te maken met het overleven van Engeland wel of niet, wel met het overleven van de gevestigde orde aldaar de klasse, de adel de personen van standing simpel uitgedrukt, de parasiet. Die in het NS een groot gevaar zagen voor hun traditionele levenswijze. Stel u voor, een man uit het niets, opgeklommen tot een groot staatsman met het volk achter hem, werkloosheid oplossend, levensstandaard van de gewone man/vrouw verbeterend. Deze erkening werd bevestigd door een persoon van de Britse adel, met de woorden "zulk man moest Engeland hebben". Kunt misschien met uw kennis snel weten over welke Brit we het hebben.

Verder geeft u nogmaals aan dat slachtoffers u niets uitmaken zolang ze een bepaald doel kunnen dienen, het doel dat volgens "u" rechtvaardig is. Slachtoffers zijn toch slachtoffers of niet. Om kort te zijn, iemand die zonder blikken of blozen 5000 mensen (landgenoten, wie weet waren zelfs z'n kiezers bij) voor zijn mogelijke overwinning de dood injaagd, is geen held, geen bevrijder van wie of wat dan ook, is een oorlogsmisdadiger en een massmoordenaar. Of is volgens u 5000 geen massa en zoals we weten is het daar niet bij gebleven.

Het enige dat ik er nog kan aan toevoegen, succes met uw versie van de geschiedenis.
Ik heb nooit gezegd dat ik goed op de hoogte ben, wel dat ik me altijd geïnteresseerd aan WO II. Ik probeer de dingen in het juiste perspectief te plaatsen. Ik hoop dat u dat ook doet. Helaas, uw verhaal dat u ons komt ophangen van de 'door de oorlog overspannen Einzatsgruppen', doet mij daaraan twijfelen.

U zeurt de hele tijd dat dat 'anderen' geen objectief verslag geven van Hitler, de oorlog, de kampen, enz. Dat men de mensen allerlei dingen probeert wijs te maken. Welnu, met uw verhaal over de 'Einzatstruppen', enz, doet u precies hetzelfde als dat wat u de zogenaamde 'anderen' verwijt dat ze doen:mensen dingen proberen wijs te maken dus.

Laatst gewijzigd door system : 31 december 2007 om 15:13.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 17:10   #52
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik heb nooit gezegd dat ik goed op de hoogte ben, wel dat ik me altijd geïnteresseerd aan WO II. Ik probeer de dingen in het juiste perspectief te plaatsen. Ik hoop dat u dat ook doet. Helaas, uw verhaal dat u ons komt ophangen van de 'door de oorlog overspannen Einzatsgruppen', doet mij daaraan twijfelen.

U zeurt de hele tijd dat dat 'anderen' geen objectief verslag geven van Hitler, de oorlog, de kampen, enz. Dat men de mensen allerlei dingen probeert wijs te maken. Welnu, met uw verhaal over de 'Einzatstruppen', enz, doet u precies hetzelfde als dat wat u de zogenaamde 'anderen' verwijt dat ze doen:mensen dingen proberen wijs te maken dus.
Als ik iemand iets heb wijsgemaakt, bij deze sorry dan. Anderzijds de zaken die ik heb aangehaald kunt u misschien zelf ook terugvinden in boeken, docu's en op internet. Het één al wat makkelijker dan het ander, hangt van de richting af waar m'n in zoekt. Hangt ook zeker af wat u verstaat onder mogelijk en on-mogelijk. Dus verder debateren of welles nietes spellekes spelen heeft geen nut en leveren niets op. Juist zoals halve waarheden of enkelzijdige waarheden. Dus hoe u voor bepaalde zaken open staat of niet openstaat beslist u volledig zelf of zou u normaler wijze zelf moeten kunnen over beslissen maar is wettelijk gezien een ander paar mouwen.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 31 december 2007 om 17:11.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 17:15   #53
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Als ik iemand iets heb wijsgemaakt, bij deze sorry dan. Anderzijds de zaken die ik heb aangehaald kunt u misschien zelf ook terugvinden in boeken, docu's en op internet. Het één al wat makkelijker dan het ander, hangt van de richting af waar m'n in zoekt. Hangt ook zeker af wat u verstaat onder mogelijk en on-mogelijk. Dus verder debateren of welles nietes spellekes spelen heeft geen nut en leveren niets op. Juist zoals halve waarheden of enkelzijdige waarheden. Dus hoe u voor bepaalde zaken open staat of niet openstaat beslist u volledig zelf of zou u normaler wijze zelf moeten kunnen over beslissen maar is wettelijk gezien een ander paar mouwen.
Wettelijk inderdaad een ander paar mouwen. Weet wel, ik ben gekant tegen het strafbaar stellen van de ontkenning van de Holocaust. 'Die gedanken sind frei!'. In Hitler-Duitsland was dat laatste wel effe anders, maar goed. Edoch, het geschiedkundig feit van de holocaust staat bij mij vast als een paal boven water. Tenzij, ja tenzij dat iemand met klinkklare bewijzen komt dat het een fabel is. Niemand tot nu toe op dat appel aanwezig.

Laatst gewijzigd door system : 31 december 2007 om 17:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 17:39   #54
VlaamseKracht
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Locatie: Kortrijk,de Guldensporenstad
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wettelijk inderdaad een ander paar mouwen. Weet wel, ik ben gekant tegen het strafbaar stellen van de ontkenning van de Holocaust. 'Die gedanken sind frei!'. In Hitler-Duitsland was dat laatste wel effe anders, maar goed. Edoch, het geschiedkundig feit van de holocaust staat bij mij vast als een paal boven water. Tenzij, ja tenzij dat iemand met klinkklare bewijzen komt dat het een fabel is. Niemand tot nu toe op dat appel aanwezig.
Sja,de Holocaust.
Iets anders vertellen dan dat er nu over geweten is,is strafbaar in dit land.
Daarom komt er ook niemand op dat appél.
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 17:44   #55
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht Bekijk bericht
Sja,de Holocaust.
Iets anders vertellen dan dat er nu over geweten is,is strafbaar in dit land.
Daarom komt er ook niemand op dat appél.
Misschien wel. Maar diegenen die vóór het bestaan van de wet af en toe op het appel kwamen, konden weinig substantieel waar maken van al datgene wat ze vertelden.

Laatst gewijzigd door system : 31 december 2007 om 17:47.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 18:18   #56
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht
Sja,de Holocaust.
Iets anders vertellen dan dat er nu over geweten is,is strafbaar in dit land.
Daarom komt er ook niemand op dat appél.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Misschien wel. Maar diegenen die vóór het bestaan van de wet af en toe op het appel kwamen, konden weinig substantieel waar maken van al datgene wat ze vertelden.
En om u wat in stemming te brengen in uw nostalgie naar deze jaren:

http://www.youtube.com/watch?v=ao4qZ...eature=related

Of dit nog gedraaid mocht worden van Göbbels na de Machtübername, zou ik niet zo direct weten.

Laatst gewijzigd door system : 31 december 2007 om 18:26.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 20:47   #57
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Ardennees's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2004
Locatie: aan lager wal
Berichten: 13.520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
U moet weten, geschiedschrijving gebeurt nu al een 62 jaar éénzijdig. Al 62 jaar wordt er verteld wat waar is en wat niet, hetgeen in boeken staat moet daar aan voldoen andere worden van tafel geveegd en worden bestempeld als zijnde gevaarlijke literatuur. Is nu eenmaal zo, aan het 62 jarig verhaal mag niet worden geraakt waarom, wie zal het zeggen laat staan durven zeggen!

ik ga daar niet mee akkoord. Inmiddels is de geschiedschrijving veel neutraler. Ook over geallieerde misdaden als het bombardement op Dresden, of de Russische misdaden jegens het Duitse volk wordt nu uitvoerig gesproken.

Zélfs Hollywood durft het tegenwoordig: ooit gekeken naar de serie Band of Brothers? Men toonde er dat het ook gebeurde dat Duitse krijgsgevangenen werden vermoord, hun lijken geplunderd enz...
__________________
Citaat:
Ivan DeVadder in "De keien vd Wetstraat"14/09/07: vindt u zichzelf 1 van de keien van de Wetstraat?
-Louis Tobback: goh, dat is niet aan mij om dat uit te maken
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 31 december 2007 om 20:48.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2007, 22:04   #58
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Volgens eerdere reactie's van u zou u redelijk goed op de hoogte zijn wat betreft WO2. Zou u het volgende zeker moeten weten wordt zelf door de grootste NS vergruizers toegegeven in docu's en boeken dat "AH" nooit op een oorlog met England is uitgeweest. Tegendeel deze had volgens sommige van deze NS vergruizers grote achting voor Engeland. Eén van de reden dat deze er voor aanhalen is het halt houden van de Duitse opmars bij Duinkerken terwijl de Duitse legertop liever verder was gegaan aangezien het Britse expeditie leger er op z'n knieën zat samen met hetgeen er nog overschoot van het Franse leger. Hadden ze doorgegaan, wat zou England nog in de strijd hebben kunnen werpen tegen een mogelijk Duitse invasie? Dus heel uw praat heeft niets te maken met het overleven van Engeland wel of niet, wel met het overleven van de gevestigde orde aldaar de klasse, de adel de personen van standing simpel uitgedrukt, de parasiet. Die in het NS een groot gevaar zagen voor hun traditionele levenswijze. Stel u voor, een man uit het niets, opgeklommen tot een groot staatsman met het volk achter hem, werkloosheid oplossend, levensstandaard van de gewone man/vrouw verbeterend. Deze erkening werd bevestigd door een persoon van de Britse adel, met de woorden "zulk man moest Engeland hebben". Kunt misschien met uw kennis snel weten over welke Brit we het hebben.

Verder geeft u nogmaals aan dat slachtoffers u niets uitmaken zolang ze een bepaald doel kunnen dienen, het doel dat volgens "u" rechtvaardig is. Slachtoffers zijn toch slachtoffers of niet. Om kort te zijn, iemand die zonder blikken of blozen 5000 mensen (landgenoten, wie weet waren zelfs z'n kiezers bij) voor zijn mogelijke overwinning de dood injaagd, is geen held, geen bevrijder van wie of wat dan ook, is een oorlogsmisdadiger en een massmoordenaar. Of is volgens u 5000 geen massa en zoals we weten is het daar niet bij gebleven.

Het enige dat ik er nog kan aan toevoegen, succes met uw versie van de geschiedenis.
Eén der punten van het programma van de NSDAP, en niet het minste, was de grootgrondbezitters onteigenen. In Engeland bezit de ADEL, ook vandaag nog, bijna alle grond van het land...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 17:21   #59
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ik ga daar niet mee akkoord. Inmiddels is de geschiedschrijving veel neutraler. Ook over geallieerde misdaden als het bombardement op Dresden, of de Russische misdaden jegens het Duitse volk wordt nu uitvoerig gesproken.

Zélfs Hollywood durft het tegenwoordig: ooit gekeken naar de serie Band of Brothers? Men toonde er dat het ook gebeurde dat Duitse krijgsgevangenen werden vermoord, hun lijken geplunderd enz...
Maar terzelfdertijd rechtvaardigd majoor 'Winters' deze plunderingen zoals gebeurt in Duitsland (Berchtesgaden, Hitlers woning en het Kehlsteinhaus) door Amerikanen als gevolg van hetgeen zij zouden hebben gezien in de delen van Europa door hen bevrijd.

Wat betreft het vermoorden van Duitse krijgsgevangen, komt zoals u zegt in deze reeks ter sprake maar wordt geen enkele schuldige voor veroordeeld laat staan echt aangewezen. Dat Duitse krijgsgevangen werden vermoord, komt zelfs ter sprake in een docu gemaakt naar aanleiding van de 60ste herdenking van D-day. Hierin wordt dit aangehaald door een Joods/Amerikaanse officier die geland is op Omaha Beach. Deze verklaarde dat ze geen krijgsgevangen namen met reden, het bloedbad tijdens de ontschepping op dit strand.

Dat zulks door Duitse militaire werd gedaan is afgeschilderd als misdaad, dezelfde daden gepleegd door de Amerikanen, daar moet men begrip voor opbrengen aangezien zij er volgens hun uitleg wel een reden kunnen aan geven. Tot de dag dat 'alle' misdaden misdaden zijn ongeacht wie ze heeft gepleegd, zal het spelleke welles nietes voort worden gespeeld en zal een echte correcte geschiedschrijving wat betreft WO2 op zich laten wachten. En neem me niet kwalijk, wachten zullen we moeten doen tot in de eeuwigheid. Wreed spijtig niet.
__________________
Gott mit uns.
Wo Recht zu Unrecht wird, wird Widerstand zur Pflicht! (Johann Wolfgang von Goethe)

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2008, 20:44   #60
Bolsjewiek
Minister
 
Bolsjewiek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Daar zijn geen oorlogsmisdadigers. Waren geallieerde, bevrijders. De massamoordenaar van de bevolking in Dresden en Hamburg
Jammer dat president Truman niet heeft geboet voor zijn oorlogsmisdaden in Hiroshima en Nagasaki.
__________________
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen"
Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be