Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2013, 10:50   #41
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
De man weet duidelijk waar de klepel hangt.
Heeft zijn sporen in het verleden reeds 'verdiend' door de situatie juist in te schatten.

Zit op dezelfde golflengte wat goud betreft als wij .

Je kan echter niet solo tegenstroom roeien.
Zolang er geen massale vertrouwensbreuk is bij de kudde schapen, zal er juist niks gebeuren en brengt zijn rechtvaardigheidsstem nul zoden aan de dijk.
Ik zou niet meer praten over goud als ik jou was, mensen denken dan dat ze iets missen en gaan dan op zoek naar goud.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 10:53   #42
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat zou allemaal kunnen, maar dat doet hier niet ter zake. De focus ligt niet op die mens als dusdanig, wel op wat hij komt vertellen. De bal, niet de man.
Rechtvaardigheid? Ethiek? Zouden we niet beter die woorden in de schuif leggen? Niet dat ze geen waarde hebben maar het komt in deze wereld zo onwaarschijnlijk absurd over.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 11:00   #43
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Rechtvaardigheid? Ethiek? Zouden we niet beter die woorden in de schuif leggen? Niet dat ze geen waarde hebben maar het komt in deze wereld zo onwaarschijnlijk absurd over.
Dat is misschien nog het beste, ja.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 11:09   #44
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat is misschien nog het beste, ja.
Een mens is pas normaal als hij zich aanpast aan de gekte van de maatschappij, begrippen zoals ethiek en rechtvaardigheid is dan ook niet voor normale mensen. Om deze reden kunnen we over iets praten waar amper iemand iets van begrijpt, altijd leuk. Hoe wil je verder?

Laatst gewijzigd door tandem : 11 september 2013 om 11:10.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 11:13   #45
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Een mens is pas normaal als hij zich aanpast aan de gekte van de maatschappij, begrippen zoals ethiek en rechtvaardigheid is dan ook niet voor normale mensen. Om deze reden kunnen we over iets praten waar amper iemand iets van begrijpt, altijd leuk. Hoe wil je verder?
Inderdaad.

En Barosso heeft hiervoor de oplossing gevonden. Vind gewoon een nieuwe 'normaal' uit.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 11:28   #46
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Inderdaad. En Barosso heeft hiervoor de oplossing gevonden. Vind gewoon een nieuwe 'normaal' uit.
Een nieuwe 'normaal'? Zijn dat die mensen die Firewalls uitvinden bij gebrek aan gezond verstand?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 11:30   #47
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Een nieuwe 'normaal'? Zijn dat die mensen die Firewalls uitvinden bij gebrek aan gezond verstand?
Neen dat zijn van die mensen die spoofs bouwen in firewalls.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 11:33   #48
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Neen dat zijn van die mensen die spoofs bouwen in firewalls.
Wat zijn 'spoofs' ? Oeps, voel me al abnormaal worden nu
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 12:00   #49
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Een mens is pas normaal als hij zich aanpast aan de gekte van de maatschappij, begrippen zoals ethiek en rechtvaardigheid is dan ook niet voor normale mensen. Om deze reden kunnen we over iets praten waar amper iemand iets van begrijpt, altijd leuk. Hoe wil je verder?
Geen gemakkelijk te beantwoorden vraag.

Eigenlijk onthou ik uit heel het gebeuren dat men, hoe moeilijk het ook is, er aan moet werken om zo onafhankelijk mogelijk in de wereld te staan. En dan bedoel ik dat niet op een idiote wild schoppende manier. Eerder met een soort marketingplan en groeiplan als individu werken in de richting van een bepaald doel.
Daarover ben ik aan het nadenken en win ik advies in bij allerhande volk.
Misschien anders verwoord: de tijd van afwachten en toekijken, is voorbij voor wie minstens mentaal wil overleven.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 12:18   #50
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Geen gemakkelijk te beantwoorden vraag.

Eigenlijk onthou ik uit heel het gebeuren dat men, hoe moeilijk het ook is, er aan moet werken om zo onafhankelijk mogelijk in de wereld te staan. En dan bedoel ik dat niet op een idiote wild schoppende manier. Eerder met een soort marketingplan en groeiplan als individu werken in de richting van een bepaald doel. Daarover ben ik aan het nadenken en win ik advies in bij allerhande volk. Misschien anders verwoord: de tijd van afwachten en toekijken, is voorbij voor wie minstens mentaal wil overleven.
Ja, zeker vandaag, de waanzin is nog nooit zo groots geweest. Het ontbreekt zelfs niet aan alternatieve oplossingen, kan je nagaan hoeveel groter die waanzin hierdoor wordt. Ook in een gevangenis kan je nadenken, bedoel je dat met 'mentaal overleven'?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 13:02   #51
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Geen gemakkelijk te beantwoorden vraag.

Eigenlijk onthou ik uit heel het gebeuren dat men, hoe moeilijk het ook is, er aan moet werken om zo onafhankelijk mogelijk in de wereld te staan. En dan bedoel ik dat niet op een idiote wild schoppende manier. Eerder met een soort marketingplan en groeiplan als individu werken in de richting van een bepaald doel.
Daarover ben ik aan het nadenken en win ik advies in bij allerhande volk.
Misschien anders verwoord: de tijd van afwachten en toekijken, is voorbij voor wie minstens mentaal wil overleven.
Verzadiging

De evolutie en omstandigheden brengen ons tot een punt van verzadiging of bezinning waardoor belangrijke keuzes moeten gemaakt worden. Blijven we deze concurrentieslag aanhouden of transformeren we naar een systeem van co-creatie? Veel maatschappelijke trends laten zien dat we meer en meer kiezen voor co-creatie, de vraag stelt zich hoe een monetaire reset hiertoe een bijdrage kan leveren. Een monetaire reset herbergt een tijdloos of non lineair gegeven, dit wil zeggen dat we getallen kunnen herschikken wanneer we die keuze maken en dat kan op elk willekeurig moment in de tijd. Als een reset orde brengt dan kan het systeem ook uit balans geraken, dit speelt in beide richtingen. Stereotiep zullen we denken aan egoïsme, hebzucht, onwetendheid, gebrek aan moraliteit, machtswellust, monopolies, belangenvermenging … als voornaamste redenen voor ongelijkheden, in het verlengde hiervan ontstaat allerhande strijd die niet veel goeds voorspelt. Hierbovenop is onze wereld gemondialiseerd, twee gebieden mogen afzonderlijk in evenwicht zijn, als ze interageren ontstaat er plots een ongelijkheid die eerder ongewild tot stand komt en dat vergt synchronisatie.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 13:03   #52
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Wat zijn 'spoofs' ? Oeps, voel me al abnormaal worden nu
Achterdeurtjes in software. Al dan niet bewust ingebouwd.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 13:14   #53
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Achterdeurtjes in software. Al dan niet bewust ingebouwd.
Die bewustheid is relatief naargelang de doelstelling, het kan ook een vorm van totale onbewustheid zijn. Ik kan ook software schrijven en dan krijgt iedereen een miljoen op z'n rekening. Hoezo? Waar zijn ze nog mee bezig hé?
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 13:20   #54
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Die bewustheid is relatief naargelang de doelstelling, het kan ook een vorm van totale onbewustheid zijn. Ik kan ook software schrijven en dan krijgt iedereen een miljoen op z'n rekening. Hoezo? Waar zijn ze nog mee bezig hé?
Gelijk die softwareontwerper die het mogelijk maakte om toch nog te frauderen met kassa's.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2013, 17:09   #55
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Ja, zeker vandaag, de waanzin is nog nooit zo groots geweest. Het ontbreekt zelfs niet aan alternatieve oplossingen, kan je nagaan hoeveel groter die waanzin hierdoor wordt. Ook in een gevangenis kan je nadenken, bedoel je dat met 'mentaal overleven'?
Nee, zo bedoel ik het niet. Laat ik het anders verwoorden. Het gaat over de switch van denken als werknemer naar denken als werkmaker. Niet per se werkgever. Dat mag, maar minstens als werkmaker.
Misschien nog duidelijker: het is een mooi moment om risico's te nemen. Doordacht en voldoende voorbereid, ten volle kennis, passies, vaardigheden enzovoort inzettend.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 06:45   #56
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Gelijk die softwareontwerper die het mogelijk maakte om toch nog te frauderen met kassa's.
Met de nieuwe software is frauderen slechts een uiting van onbegrip, zelfs belachelijk.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 06:48   #57
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nee, zo bedoel ik het niet. Laat ik het anders verwoorden. Het gaat over de switch van denken als werknemer naar denken als werkmaker. Niet per se werkgever. Dat mag, maar minstens als werkmaker.
Misschien nog duidelijker: het is een mooi moment om risico's te nemen. Doordacht en voldoende voorbereid, ten volle kennis, passies, vaardigheden enzovoort inzettend.
Wat bedoel je met 'werkmaker'? We zijn nu bezig met drastische vereenvoudigingen, er is nog wat twijfel over hoeveel uur we per week moeten werken dan. Een eerste richtlijn is 20 hr per week maar we denken dat het teveel is, stap voor stap anders is de schok misschien te groot.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 07:39   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Wat bedoel je met 'werkmaker'? We zijn nu bezig met drastische vereenvoudigingen, er is nog wat twijfel over hoeveel uur we per week moeten werken dan. Een eerste richtlijn is 20 hr per week maar we denken dat het teveel is, stap voor stap anders is de schok misschien te groot.
Als ik van mijn werkgever het voorstel zou krijgen van een 20-uren-contract, dan is de kans bijzonder groot dat ik daar akkoord mee zou gaan.

Op dit moment ben ik er als werknemer toe bereid om mijn voltijds contract te herzien naar een deeltijds contract. De zo vrijgekomen tijd zou ik dan gebruiken om zelfstandige in bijberoep te worden. Zodat ik niet alleen werknemer ben, maar ook de maker van mijn eigen werk. Dat bedoel ik met werkmaker: zelf de handen uit de mouwen steken. Dat risico durf ik op dit eigenste moment zeker nemen.

Als zelfstandige in bijberoep teken ik dan meteen in op de KMO-portefeuille, zodat ik een paar extra cursussen kan volgen in domeinen die ik nu minder goed beheers. Een opfrissing boekhouden, bijvoorbeeld. Een cursusje professioneel gebruik van social media ook.
Het telefoonnummer van het Agentschap Ondernemen zou altijd voor mijn neus hangen, bij wijze van spreken.

Ik ben de mogelijkheden op dat vlak grondig aan het bekijken. Daarom heb ik in augustus een loopbaancoach onder de arm genomen. We brengen eerst mij als persoon goed in kaart, en op basis daarvan krijg ik zicht op de bouwstenen voor een "toekomst in eigen handen".

Het komt er op neer niet te ondergaan, maar net vanuit eigen kracht, kennis en motivatie alternatieven te zoeken. Werkloosheid en koekeloeren is voor mij het allerlaatste. Als er echt, echt, echt nergens in heel deze wereld niets meer gedaan kan worden.

Met werkmaker bedoel ik: ergens in de wereld de handen uit de mouwen steken op in een sector waar je echt graag wil werken, met mensen met wie je goed kan samenwerken en in omstandigheden waar je je goed bij voelt. Dat lukt nooit 100%, maar je moet er zelf naartoe werken. Stap voor stap. En daar geloof ik in. Al duurt dat jaren om "het doel" te bereiken, het kan.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 07:52   #59
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als ik van mijn werkgever het voorstel zou krijgen van een 20-uren-contract, dan is de kans bijzonder groot dat ik daar akkoord mee zou gaan. Op dit moment ben ik er als werknemer toe bereid om mijn voltijds contract te herzien naar een deeltijds contract. De zo vrijgekomen tijd zou ik dan gebruiken om zelfstandige in bijberoep te worden. Zodat ik niet alleen werknemer ben, maar ook de maker van mijn eigen werk. Dat bedoel ik met werkmaker: zelf de handen uit de mouwen steken. Dat risico durf ik op dit eigenste moment zeker nemen. Als zelfstandige in bijberoep teken ik dan meteen in op de KMO-portefeuille, zodat ik een paar extra cursussen kan volgen in domeinen die ik nu minder goed beheers. Een opfrissing boekhouden, bijvoorbeeld. Een cursusje professioneel gebruik van social media ook. Het telefoonnummer van het Agentschap Ondernemen zou altijd voor mijn neus hangen, bij wijze van spreken. Ik ben de mogelijkheden op dat vlak grondig aan het bekijken. Daarom heb ik in augustus een loopbaancoach onder de arm genomen. We brengen eerst mij als persoon goed in kaart, en op basis daarvan krijg ik zicht op de bouwstenen voor een "toekomst in eigen handen". Het komt er op neer niet te ondergaan, maar net vanuit eigen kracht, kennis en motivatie alternatieven te zoeken. Werkloosheid en koekeloeren is voor mij het allerlaatste. Als er echt, echt, echt nergens in heel deze wereld niets meer gedaan kan worden. Met werkmaker bedoel ik: ergens in de wereld de handen uit de mouwen steken op in een sector waar je echt graag wil werken, met mensen met wie je goed kan samenwerken en in omstandigheden waar je je goed bij voelt. Dat lukt nooit 100%, maar je moet er zelf naartoe werken. Stap voor stap. En daar geloof ik in. Al duurt dat jaren om "het doel" te bereiken, het kan.
Mooi, je verwijst hier naar de co-creatietheorie? Een opfrissing boekhouden kan heel de wereld wel gebruiken vandaag, het systeem vandaag staat bol van de misvattingen, de neveneffecten zijn dan ook zichtbaar. Het is bijna onwaarschijnlijk wat we vandaag nog zien, blijkbaar zijn we niet meer in staat om ons verstand te gebruiken. Eenvoudig voorbeeld, 'werkloosheid' is de vrucht van onze arbeid en daar maken we een probleem waardoor we de vrucht als een kanker beschouwen. Tja, dat je dan in de problemen komt, heel logisch natuurlijk.

Laatst gewijzigd door tandem : 12 september 2013 om 07:54.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2013, 08:06   #60
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Mooi, je verwijst hier naar de co-creatietheorie? Een opfrissing boekhouden kan heel de wereld wel gebruiken vandaag, het systeem vandaag staat bol van de misvattingen, de neveneffecten zijn dan ook zichtbaar. Het is bijna onwaarschijnlijk wat we vandaag nog zien, blijkbaar zijn we niet meer in staat om ons verstand te gebruiken. Eenvoudig voorbeeld, 'werkloosheid' is de vrucht van onze arbeid en daar maken we een probleem waardoor we de vrucht als een kanker beschouwen. Tja, dat je dan in de problemen komt, heel logisch natuurlijk.
Het kan dat ik onbewust naar die co-creatietheorie verwezen heb. Ik heb het gewoon neergeschreven zoals ik het zelf zie.

Wat bedoel je met 'werkloosheid' is de vrucht van onze arbeid en daar maken we een probleem waardoor we de vrucht als een kanker beschouwen"?
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be