Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Heeft de islam gelijk over vrouwen?
Ja, vrouwen moet je onder controle houden. 5 35,71%
Nee, de waanzin van vandaag is prima voor mij. 9 64,29%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2019, 18:07   #281
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Zelden, er zijn er blijkbaar zo weinig dat die amper het nieuws halen. Sinds wanneer zijn die trouwens de norm voor de gemiddelde moslim?
Euh, ik tik in Google "Marokkaan + loverboy" in en er komen onmiddellijk honderden referenties.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 18:10   #282
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Moslims hebben het natuurlijk makkelijker, als het 'hoeren' zijn dan mogen de moslim mannen er op los neuken en blijven ze vrome gelovigen.
Waarom zouden moslim mannen überhaupt graag naar de hoeren gaan? Projecteer je ofzo?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 18:16   #283
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom zouden moslim mannen überhaupt graag naar de hoeren gaan? Projecteer je ofzo?
Schijnbaar bent u blind voor de werkelijkheid: in het kalifaat van IS waren er seksslavinnen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 18:16   #284
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wetenschappers liegen al... Of hoe ziende blind bent. Wat is de volgende stap in uw negationisme? Ontkennen dat er Marokkaanse hangjongeren bestaan? Ontkennen dat moslims aanslagen plegen? Ontkennen dat de aanslag in Brussel door een moslim werd gepleegd en beweren dat het allemaal het werk is van de CIA en de Mossad?

Ik vind het trouwens merkwaardig dat de Nederlands-Marokkaanse journaliste Fadoua Bouali geen probleem heeft om die dubbele moraal in de Marokkaanse gemeenschap aan de kaak te stellen. Die liegt volgens u ook?
Dan ben ik blij voor u en Bouali maar... ik ken veel Marokkanen waar er helemaal geen dubbel moraal is. En ik ben een Pakistaanse moslim, dus niet bevoegd om over Marokkanen te praten. Ik heb zelf ook nooit met een dubbel moraal te maken gehad, gewoon met de islamitische man-vrouw verhoudingen.
En nogmaals, om religieus iets goed of af te keuren, daar zijn geleerden en imams voor, de moslim executieve, moslim rechtsspraak, etc. Wij kunnen als moslims niks met studies van kafir aanvangen op religieus gebied.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 27 december 2019 om 18:16.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 18:18   #285
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Euh, ik tik in Google "Marokkaan + loverboy" in en er komen onmiddellijk honderden referenties.
Tja, ik ken wel toffere bezigheden. Dat soort resultaten krijg je trouwens ook als je 'Jan Lul' intikt.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 18:20   #286
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schijnbaar bent u blind voor de werkelijkheid: in het kalifaat van IS waren er seksslavinnen.
Voor de jihadi's. U weet goed dat de islam in normale niet-oorlogse omstandigheden voor het huwelijk is op de eerste plaats. Seksslavinnen liever niet, tenzij het niet anders kan.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 27 december 2019 om 18:21.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 18:22   #287
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dan ben ik blij voor u en Bouali maar... ik ken veel Marokkanen waar er helemaal geen dubbel moraal is. En ik ben een Pakistaanse moslim, dus niet bevoegd om over Marokkanen te praten. Ik heb zelf ook nooit met een dubbel moraal te maken gehad, gewoon met de islamitische man-vrouw verhoudingen.
En nogmaals, om religieus iets goed of af te keuren, daar zijn geleerden en imams voor, de moslim executieve, moslim rechtsspraak, etc. Wij kunnen als moslims niks met studies van kafir aanvangen op religieus gebied.
Merkwaardig... In een andere draad benadrukte u nog dat u als iemand van Pakistaanse afkomst niet echt vertrouwd was met de Marokkaanse gemeenschap. Nu schijnt u het in en uit feilloos te weten.

Studies brengen feiten aan het licht. U hebt het in uw laatste alinea over de morele dimensie van de werkelijkheid: hoe oordelen we over feiten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 18:32   #288
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Voor de jihadi's. U weet goed dat de islam in normale niet-oorlogse omstandigheden voor het huwelijk is op de eerste plaats. Seksslavinnen liever niet, tenzij het niet anders kan.
Ook dat is een dubbele moraal.

Bekijkt u eens het volgende:

https://www.youtube.com/watch?v=yRE6EjQtRRg

De dubbele moraal spat bijna uit iedere minuut...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 18:41   #289
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ook dat is een dubbele moraal.

Bekijkt u eens het volgende:

https://www.youtube.com/watch?v=yRE6EjQtRRg

De dubbele moraal spat bijna uit iedere minuut...
Dat is geen dubbel moraal, het staat in de koran.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 18:46   #290
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardig... In een andere draad benadrukte u nog dat u als iemand van Pakistaanse afkomst niet echt vertrouwd was met de Marokkaanse gemeenschap. Nu schijnt u het in en uit feilloos te weten.

Studies brengen feiten aan het licht. U hebt het in uw laatste alinea over de morele dimensie van de werkelijkheid: hoe oordelen we over feiten?
Feiten? Al die vuilspuiterij van u, alice en bepaalde 'wetenschappers' zijn geen feiten.

Ik woon m.i. Tussen brave moslimgezinnen. I hear No, see No, sprak No evil, zoals het hoort. Tenzij het om mijn persoonlijk gezin gaat en ik op de hoogte ben van bepaalde feiten.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 18:58   #291
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Dat is geen dubbel moraal, het staat in de koran.
Waar staat dat jongens voorhuwelijkse betrekkingen mogen hebben en meisjes niet? Graag de soera.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2019, 19:02   #292
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Feiten? Al die vuilspuiterij van u, alice en bepaalde 'wetenschappers' zijn geen feiten.

Ik woon m.i. Tussen brave moslimgezinnen. I hear No, see No, sprak No evil, zoals het hoort. Tenzij het om mijn persoonlijk gezin gaat en ik op de hoogte ben van bepaalde feiten.
Als u eerder in een andere draad verklaarde dat u als Pakistaanse de Marokkaanse gemeenschap niet echt kent, kunt u hier niet afkomen alsof u alles weet en alles kent in die groep. Het hangt niet samen.

Feit is wel dat Marokkanen zelf erkennen dat de dubbele moraal bestaat en dat heel veel jonge kerels er een nogal "losse" levensstijl op nahouden.

Citaat:
Volgens de geïnterviewde jongens hebben alle Marokkaanse jongens seksuele contacten. Ze hebben een Belgische, of in veel mindere mate een Marokkaanse vriendin, of ze gaan naar prostituees. Het hebben van een relatie gaat volgens Marokkaanse jongens samen met geslachtsgemeenschap. Is dat binnen een relatie onmogelijk, dan zoeken zij hiervoor een toevallige partner zonder dat de bestaande relatie wordt verbroken. Jongens vertellen thuis niet dat ze een vriendin hebben omdat zoiets verboden is. Zij hebben schrik dat hun ouders hun vrijheid zullen inperken. Sommige ouders zijn wel op de hoogte van het seksuele gedrag van hun zoon, maar doen alsof hun neus bloedt. Jongens zijn van mening dat meisjes willen dat hun toekomstige man nog maagd is, maar volgens hen beseffen meisjes wel dat zo'n man bijna onvindbaar is. De meisjes gaan er inderdaad van uit dat alle jongens seks voor het huwelijk hebben, maar verdenken jongens ervan over hun seksleven te bluffen en minder ervaring te hebben dan zijzelf beweren. Veel meisjes vinden het niet eerlijk dat zij maagd moeten blijven, terwijl jongens op dat punt een veel grotere vrijheid genieten.
https://www.academia.edu/26117844/Ma...r_Seksualiteit

Inderdaad, de dubbele moraal: no hear, no see, no evil...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2019, 00:26   #293
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom zouden moslim mannen überhaupt graag naar de hoeren gaan? Projecteer je ofzo?
'Hoeren' tussen aanhalingstekens, vrouwen die zij als 'hoeren' zien.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2019, 11:40   #294
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Voor de jihadi's. U weet goed dat de islam in normale niet-oorlogse omstandigheden voor het huwelijk is op de eerste plaats. Seksslavinnen liever niet, tenzij het niet anders kan.
Ok.. even samenvatten, deze mevrouw vindt dat wie verkracht wordt dit vooral aan zichzelf te danken heeft, en seksslavinnen? Nou ja, " wanneer het niet anders kan"!!
Over loverboys heeft ze nog nooit gehoord, net zo min als over problemen met vooral Marokkaanse jongeren die rondhangen in straten, en dan geven wij, terwijl ouderen amper rondkomen met hun pensioen, subsidie aan moskees en integratie? Wanneer ik Guinni lees, weggegooid geld en dames met haar mening zijn een gevaar voor een vrije samenleving.

Dus ja, de vraag waar ze dit soort opvattingen haalt, wordt echt wel relevant.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2019, 11:54   #295
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Feiten? Al die vuilspuiterij van u, alice en bepaalde 'wetenschappers' zijn geen feiten.

Ik woon m.i. Tussen brave moslimgezinnen. I hear No, see No, sprak No evil, zoals het hoort. Tenzij het om mijn persoonlijk gezin gaat en ik op de hoogte ben van bepaalde feiten.
Welke vuilspuiterij lieve schat?
Blind zijn is echt geen positieve eigenschap, waarmee ik zeker niet zeg dat er ook fijne moslimgezinnen bestaan. Maar meestal zijn die ook meer open dan de mentaliteit die jij neer schrijft.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 08:21   #296
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Waarom zouden moslim mannen überhaupt graag naar de hoeren gaan? Projecteer je ofzo?
Een voorproefje van het Paradijs?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 10:43   #297
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Een voorproefje van het Paradijs?
Je hoeft anders maar rond te kijken in de rosse buurt van Antwerpen, en daar loopt toch vooral veel los, wat mogelijk tot moslim gerekend kan worden.

Helemaal boeiend is wat moslims zelf zeggen over hun gedrag om seks te hebben buiten hun huwelijk.
" De islam verbiedt meerdere vrouwen niet, maar jullie samenleving staat dit niet toe".
En wanneer je dan vraagt hoe eerlijk dit is tegenover hun vrouw" daarom wacht ik met naar Mekka gaan, want daar worden al mijn zonden vergeven".
Ondertussen loopt mevrouw met haar hoofddoek braaf te wezen in de Aldi, dubbele moraal tot en met!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 14:12   #298
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Je hoeft anders maar rond te kijken in de rosse buurt van Antwerpen, en daar loopt toch vooral veel los, wat mogelijk tot moslim gerekend kan worden.

Helemaal boeiend is wat moslims zelf zeggen over hun gedrag om seks te hebben buiten hun huwelijk.
" De islam verbiedt meerdere vrouwen niet, maar jullie samenleving staat dit niet toe".
En wanneer je dan vraagt hoe eerlijk dit is tegenover hun vrouw" daarom wacht ik met naar Mekka gaan, want daar worden al mijn zonden vergeven".
Ondertussen loopt mevrouw met haar hoofddoek braaf te wezen in de Aldi, dubbele moraal tot en met!
Hun voorstelling van het hiernamaals is 1 groot festijn van vleselijke geneugten. Waarom zouden ze zichzelf dan zulk een liederlijk gedrag ontzeggen? Voor hun vrouwen gelden andere regels uiteraard. Die dubbele moraal mogen ze wel toepassen. Maar o wee als ze je kunnen betichten van zelf een dubbele moraal na te streven. Ernstig kun je ze niet nemen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 14:25   #299
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Hun voorstelling van het hiernamaals is 1 groot festijn van vleselijke geneugten. Waarom zouden ze zichzelf dan zulk een liederlijk gedrag ontzeggen? Voor hun vrouwen gelden andere regels uiteraard. Die dubbele moraal mogen ze wel toepassen. Maar o wee als ze je kunnen betichten van zelf een dubbele moraal na te streven. Ernstig kun je ze niet nemen.
Doe je anders beter wel, want ze zijn met nogal veel...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2019, 20:42   #300
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

G, waer bestu bleven?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar staat dat jongens voorhuwelijkse betrekkingen mogen hebben en meisjes niet? Graag de soera.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be