Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 13 juli 2008, 18:23   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Waarschuwing....

Beste moderatie,

Ik heb alweer een waarschuwing gekregen omdat ik zogezegd persoonlijk werd.

Waar gaat het om? Het gaat om Filosoof. Die vind het opportuun om mij en andere meer vlaams-gezinde mensen om het kwartier voor fascist en racist uit te maken. Dat is blijkbaar geen probleem voor de moderatie. Het moment dat ik hem een gluiperd noem omdat hij zo reageert, dan krijg ik een waarschuwing van de moderatie.

Ik ben steeds een liefhebber geweest van dit forum, maar de mod die me dit heeft gelapt is zijn of haar boekje te buiten geweest en zeker wanneer het gaat over Filosoof die iedereen die niet links is altijd een fascist noemt of refereert naar de concentratiekampen van Nazi-Duitsland.

Ik eis excuses voor deze demarche en wel snel. Ik wil me geen massamoordenaar laten noemen en als ik iets terug zeg en dat was dan het mensonterende "gluiperd" op mijn vingers getikt worden door de moderatie. Blijkbaar kan ik elke dag een fascist en nazi worden genoemd maar als ik iemand een gluiperd noem dan krijg ik waarschuwingen van de moderatie.

Ik wil hier duidelijkheid. Ofwel wordt schelden niet getolereerd en dan had ik dat ook niet moeten doen gezien ik enkel reageerde. Ofwel wordt het wel getolereerd en dan gaat het forum een leuke tijd tegemoet. Maar schieten op iemand die reageert op een belediging is laag.

Ik verwacht een antwoord.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 juli 2008 om 18:23.
Jazeker is offline  
Oud 13 juli 2008, 20:14   #2
Starfire
Provinciaal Statenlid

Starfire's schermafbeelding

Standaard

Geachte,

U heeft een waarschuwing gekregen, geen berisping.

Ik heb u per PB reeds laten weten dat het rode driehoekje hier met een reden staat. Als u geen zaken rapporteert kunnen wij ze niet behandelen.

mvg,

Starfire

Laatst gewijzigd door Starfire : 13 juli 2008 om 20:14.
Starfire is offline  
Oud 13 juli 2008, 20:22   #3
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Groot gelijk, die valse beschuldigingen en altijd die associaties met Hitler en toestanden ben ik ook beu iedere keer te lezen.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 13 juli 2008, 20:36   #4
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Groot gelijk, die valse beschuldigingen en altijd die associaties met Hitler en toestanden ben ik ook beu iedere keer te lezen.
In heel deze draad zie ik geen enkele keer iemand het woord hitler gebruiken noch iemand een ander forumlid fascist noemen (tenzij ik iets niet gezien heb). Stellen dat een groep mensen ergens in de maatschappij fasco's zijn of zich als fascisten gedragen bvb is verdorie toch geen persoonlijke aanval ?! Net zoals stellen dat linksen idioten zijn , ook geen persoonlijke aanval is. Maar iemand rechtstreeks aanspreken met een beledigend zelfstandig naamwoord wel. Ik heb hier nog nergens niemand op heel dit forum iemand anders hitler horen noemen , ik weet echt niet vanwaar jullie dat halen.
moser is offline  
Oud 13 juli 2008, 20:52   #5
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser Bekijk bericht
In heel deze draad zie ik geen enkele keer iemand het woord hitler gebruiken noch iemand een ander forumlid fascist noemen (tenzij ik iets niet gezien heb). Stellen dat een groep mensen ergens in de maatschappij fasco's zijn of zich als fascisten gedragen bvb is verdorie toch geen persoonlijke aanval ?! Net zoals stellen dat linksen idioten zijn , ook geen persoonlijke aanval is. Maar iemand rechtstreeks aanspreken met een beledigend zelfstandig naamwoord wel. Ik heb hier nog nergens niemand op heel dit forum iemand anders hitler horen noemen , ik weet echt niet vanwaar jullie dat halen.
wel, niet dat ik graag een naam toegeworpen krijg, maar dan toch liever een idioot dan een fascist.

Het kan zijn dat het woord "Hitler" niet letterlijk is gevallen, maar gaskamers en uitroeien lees ik wel regelmatig.
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 13 juli 2008, 20:58   #6
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
Oud 13 juli 2008, 21:02   #7
moser
Europees Commissaris

moser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel, niet dat ik graag een naam toegeworpen krijg, maar dan toch liever een idioot dan een fascist.

Het kan zijn dat het woord "Hitler" niet letterlijk is gevallen, maar gaskamers en uitroeien lees ik wel regelmatig.
Kijk , ik ben anderlechtsupporter. Als iemand zegt anderlechtsupporters zijn klootzakken , dan beschouw ik dat niet als een verwijt aan mijn adres. Dat is voor de rekening van diegene die dat beweert en dat raakt eigenlijk mijn koude kleren niet, ik heb tenslotte zelf gekozen om anderlechtsupporter te zijn en de stelling is in het algemeen. Zegt diezelfde persoon : "moser , jij bent een klootzak" , dan is dat een directe persoonlijke belediging en DAT is erover.

Een recent voorbeeld :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Animalman Bekijk bericht
de links-fascistische raad neemt het hier over.
Wel , dat beschouw ik , als linkse , niet als een persoonlijke aanval.

Dus de dag dat iemand stelt : "vette pois(s)on je bent een fasco" , dan kom je mij maar halen.
moser is offline  
Oud 13 juli 2008, 21:04   #8
Unie der Provinciën
Parlementslid

Unie der Provinciën's schermafbeelding

Standaard

Ach wat zou het, ik ben al een Ollander genoemd in de ruimste zin van het scheldwoord waar Ollander onder een bepaalde groep Belgen voor staat. In totaal worden daarmee ruim 16 miljoen inwoners van de EU eigenlijk persoonlijk beledigd, maar kijk nou toch eens uit welke monden dit soort ''scheldwoorden'' komen, het zijn vaak niet de meest open, mensvriendelijke en wijze mensen die beginnen te schelden Immers...wie in een discussie begint te schelden, heeft verloren! En het is me trouwens ook opgevallen hoe gauw Hitler om de hoek komt kijken in een discussie die sommigen niet zint. Misschien zou het goed zijn als het woord Hitler zou worden verboden op zo'n forum, dan wordt het al gelijk een stuk eenvoudiger om met elkaar van gedachten te wisselen.
Unie der Provinciën is offline  
Oud 13 juli 2008, 23:00   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Soms stel ik mij de vraag waar jullie eigenlijk mee bezig zijn.

Beter. Soms stel ik mij al eens de vraag of je niet beter wat liefhebbend kan zijn, în plaats van elkaar aan te vallen.

En dan stel ik mij de vraag wat ik hier kom doen.

Ik begrijp de situatie van de moderatie. Maar een moderatie dient in de eerste plaats de wet te respecteren, en voor de rest te zorgen dat leden van hun forum dit ook te doen. De rest is bijzaak, of heb ik dit na 47 jaar verkeerd begrepen.

Wat niet belet dat dit forum een must is. Een evenwichtsoefening even moeilijk als wat we nu meemaken op het politic platform.

Chapeau politics. Maar word aub niet te nerveus.

R.
Rudy is offline  
Oud 14 juli 2008, 11:10   #10
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Soms stel ik mij de vraag waar jullie eigenlijk mee bezig zijn.

Beter. Soms stel ik mij al eens de vraag of je niet beter wat liefhebbend kan zijn, în plaats van elkaar aan te vallen.

En dan stel ik mij de vraag wat ik hier kom doen.

Ik begrijp de situatie van de moderatie. Maar een moderatie dient in de eerste plaats de wet te respecteren, en voor de rest te zorgen dat leden van hun forum dit ook te doen. De rest is bijzaak, of heb ik dit na 47 jaar verkeerd begrepen.

Wat niet belet dat dit forum een must is. Een evenwichtsoefening even moeilijk als wat we nu meemaken op het politic platform.

Chapeau politics. Maar word aub niet te nerveus.

R.
²
Ik begrijp ook niet waar de grenzen van de moderatie liggen ivm persoonlijke aanvallen.
In een bepaald subforum werd ik door een rechts persoon uitgescholden voor racist. Iets waar ik niet mee gediend ben (en wat mijlenver staat van mijn denkbeelden), maar blijkbaar was het voor de moderatie zelfs niet nodig om dit te knippen?... Bepaalde personen mogen ook one-liners blijven schrijven en zoveel mogelijk persoonlijke aanvallen maken als ze willen, blijkbaar.
Ik begrijp niet waarom men de lijn niet hard doortrekt voor alle persoonlijke aanvallen. De mensen die niet kunnen posten zonder persoonlijke aanvallen te doen, maken dat de mensen die altijd inhoudelijk (wensen te) blijven het minder en minder zien zitten om hier nog te posten. Het lijken immers parels voor de zwijnen. Zo post die laatste groep minder en minder, en is al wat hier nog te lezen is persoonlijke aanvallen... Dat lijkt me niet wenselijk voor het forum.
Groentje-18 is offline  
Oud 14 juli 2008, 23:31   #11
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
²
Ik begrijp ook niet waar de grenzen van de moderatie liggen ivm persoonlijke aanvallen.
Ik noemde iemand hier 'onze plaatselijke fundamentalist' en kreeg een waarschuwing wegens persoonlijke aanval. Was dit over de grens van mij?
longhorn is offline  
Oud 14 juli 2008, 23:39   #12
BenX
Burger

BenX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beste moderatie,

Waar gaat het om? Het gaat om Filosoof. Die vind het opportuun om mij en andere meer vlaams-gezinde mensen om het kwartier voor fascist en racist uit te maken. Dat is blijkbaar geen probleem voor de moderatie. Het moment dat ik hem een gluiperd noem omdat hij zo reageert, dan krijg ik een waarschuwing van de moderatie.

Ik ben steeds een liefhebber geweest van dit forum, maar de mod die me dit heeft gelapt is zijn of haar boekje te buiten geweest en zeker wanneer het gaat over Filosoof die iedereen die niet links is altijd een fascist noemt of refereert naar de concentratiekampen van Nazi-Duitsland.

Ik eis excuses voor deze demarche en wel snel. Ik wil me geen massamoordenaar laten noemen en als ik iets terug zeg en dat was dan het mensonterende "gluiperd" op mijn vingers getikt worden door de moderatie. Blijkbaar kan ik elke dag een fascist en nazi worden genoemd maar als ik iemand een gluiperd noem dan krijg ik waarschuwingen van de moderatie.

Ik wil hier duidelijkheid. Ofwel wordt schelden niet getolereerd en dan had ik dat ook niet moeten doen gezien ik enkel reageerde. Ofwel wordt het wel getolereerd en dan gaat het forum een leuke tijd tegemoet. Maar schieten op iemand die reageert op een belediging is laag.

You've got my support ...

Oei, een waarschuwing omdat ik in het Engels schrijf?
BenX is offline  
Oud 14 juli 2008, 23:51   #13
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik noemde iemand hier 'onze plaatselijke fundamentalist' en kreeg een waarschuwing wegens persoonlijke aanval. Was dit over de grens van mij?
Hangt van de context af denk ik. Als ik Moslima zou zijn bv, zou ik niet vrolijk worden als ik werd uitgemaakt voor een fundi denk ik.

Zoals ik, als linkse, het niet grappig vindt om raciste genoemd te worden. Ik heb dit gerapporteerd maar de moderatie heeft er niets aan gedaan. Iemand racist noemen mag dus. Nochtans ben je aan te klagen als je racist bent (CGKR), en is een beschuldiging van racisme dus niets minder dan laster en eerroof.
Groentje-18 is offline  
Oud 15 juli 2008, 09:41   #14
shaddy
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt van de context af denk ik. Als ik Moslima zou zijn bv, zou ik niet vrolijk worden als ik werd uitgemaakt voor een fundi denk ik.

Zoals ik, als linkse, het niet grappig vindt om raciste genoemd te worden. Ik heb dit gerapporteerd maar de moderatie heeft er niets aan gedaan. Iemand racist noemen mag dus. Nochtans ben je aan te klagen als je racist bent (CGKR), en is een beschuldiging van racisme dus niets minder dan laster en eerroof.
Wanneer is iemand een racist? Als deze persoon iemand aanvalt wegens een andere huidskleur? Of wanneer deze persoon iemand aanvalt vanwege afkomst of sexe? Ik vind in alle gevallen is sprake van discriminatie.
shaddy is offline  
Oud 15 juli 2008, 09:50   #15
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Beste moderatie,

conclusie ?

Filosoof hanteert het driehoekje
en Jazeker (principieel?) niet ...

ik prefereer de edelmoedige houding van Jazeker boven de houding van Filosoof, meer zelfs, ik vind die houding van Filosoof ronduit gluiperig.

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 juli 2008 om 09:50.
Anna List is offline  
Oud 15 juli 2008, 10:00   #16
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Drukken op "het rode driehoekje" is naar mijn mening laf. Eerst zelf beledigen en dan hypocriet doen.

Off-topic :

Citaat:
Kijk , ik ben anderlechtsupporter.
Kijk, we komen toch eens overeen!

Laatst gewijzigd door Pantoffeldiertje : 15 juli 2008 om 10:00.
Pantoffeldiertje is offline  
Oud 15 juli 2008, 10:35   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje Bekijk bericht
Drukken op "het rode driehoekje" is naar mijn mening laf. Eerst zelf beledigen en dan hypocriet doen.

Off-topic :

Kijk, we komen toch eens overeen!
als jij ook Anderlechtsupporter bent ... wil dat dan zeggen dat we jou ook ongestraft klootzak mogen noemen ?
Anna List is offline  
Oud 15 juli 2008, 12:00   #18
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
als jij ook Anderlechtsupporter bent ... wil dat dan zeggen dat we jou ook ongestraft klootzak mogen noemen ?
Oja,. Ik kick daarop .
Oud 15 juli 2008, 12:11   #19
Groentje-18

Standaard

Niet mee eens dat klikken op het rode driehoekje laf is, tenzij je zelf eerst hebt gescholden natuurlijk. Maar de moderatie zal dit dan wel zien in de voorgaande posts.
In andere gevallen kan het de forumkwaliteit alleen maar ten goede komen. Schelders jagen nl serieuze posters weg, en het lijkt me niet de bedoeling dat het hier een scheld-oord wordt.
Groentje-18 is offline  
Oud 15 juli 2008, 12:14   #20
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet mee eens dat klikken op het rode driehoekje laf is, tenzij je zelf eerst hebt gescholden natuurlijk. Maar de moderatie zal dit dan wel zien in de voorgaande posts.
In andere gevallen kan het de forumkwaliteit alleen maar ten goede komen. Schelders jagen nl serieuze posters weg, en het lijkt me niet de bedoeling dat het hier een scheld-oord wordt.
Liever dat dan een censuur-oord. Persoonlijke (directe) aanvallen mogen imo wel geknipt worden, maar de moderatie moet niet iedere keer knippen als iemand op het driehoekje klikt.
Savatage is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be