Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Bekijk resultaten enquête: Zal de GW 'hysterie' verdwijnen?
Ja, ook al is het waar. 15 15,96%
Ja, want het is (grotendeels) nonsens. 26 27,66%
Neen, want het is waar. 30 31,91%
Neen, ook al is het (grotendeels) onzin. 19 20,21%
Ik weet het niet 4 4,26%
Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 april 2013, 07:52   #221
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

for those selfdeclared hard core scientists : ontwikkel een mega-fotosynthese-machine ! U verdoet uw tijd met hier wat te komen lullen.

Ik werk verder in mijn thermodynamische wereld ....


Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 3 april 2013 om 08:13.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 08:41   #222
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Wat wilt ge nu eigenlijk bereiken met uw posts hier Descartes?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 08:48   #223
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

ik versta niet hoe zelfverklaarde volbloed wetenschappers hier vragen naar de bekende weg (uitgestippeld in al mijn vorige posts). En dan nog via onbeleefd taalgebruik. Ik kan er alleen maar opgezette tegendraadsheid in herkennen, bij gebrek aan kunde om naar de andere te luisteren en te dialogeren. Blaf ze stil !
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 08:57   #224
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
ik versta niet hoe zelfverklaarde volbloed wetenschappers hier vragen naar de bekende weg (uitgestippeld in al mijn vorige posts). En dan nog via onbeleefd taalgebruik. Ik kan er alleen maar opgezette tegendraadsheid in herkennen, bij gebrek aan kunde om naar de andere te luisteren en te dialogeren. Blaf ze stil !
euhm, dacht je dat ik naar mezelf verwees toen ik dit schreef?:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
...We spreken hier over een vakgebied waar een horde slimme mensen het merendeel van hun actieve leven aan wijden.
Dat is dus niet het geval he.

Mijn stelling is dat de burger (gij, ik, iedere leek) technisch niets kan bijdragen aan de "mechanica" van klimaatwetenschap. Net zoals ik Paul de Grauwe niks kan bijbrengen over vraag en aanbod, net zoals jij een architect niet moet uitleggen hoe je een huis moet bouwen etc. etc.

Mijn stelling is dat het geen zin heeft over de technische aspecten van klimaatsverandering te discussieren. Het heeft enkel zin te discussieren over wat we doen met deze wetenschap (i.e. dat het klimaat verandert, dat de mens de oorzaak is en dat er meer schade zal zijn voor de mens als we niets doen dan als we wel iets doen).
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 09:00   #225
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Descrates, jij vindt dus eigenlijk dat deze analogie niet opgaat, juist?:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=205
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 09:09   #226
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
dat de mens de oorzaak is
Absoluut onjuist. Hij heeft er een "zéér klein beetje" toe bijgedragen. Zie CO2-grafiek hierboven (de mens bestaat geen 250.000 jaar).

Zie ook de bevolkingsexpansie over de laatste 250 jaar (van 0,7 naar 7 miljard).

Dat we er iets moeten aan doen is zeker. Dat we het hadden kunnen verhelpen niet. En dat we er daarom een hysterie moeten van maken absoluut niet.

Volgende ijstijd binnen een periode van 5 �* 10.000 jaar.

Maar dat zal dan ook weer de fout zijn van de mens, wellicht.

Toch een paar tips voor de homo hystericus : De Morgen

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 3 april 2013 om 09:29.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 09:47   #227
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Absoluut onjuist. Hij heeft er een "zéér klein beetje" toe bijgedragen. Zie CO2-grafiek hierboven (de mens bestaat geen 250.000 jaar).

Zie ook de bevolkingsexpansie over de laatste 250 jaar (van 0,7 naar 7 miljard).

Dat we er iets moeten aan doen is zeker. Dat we het hadden kunnen verhelpen niet. En dat we er daarom een hysterie moeten van maken absoluut niet.

Volgende ijstijd binnen een periode van 5 �* 10.000 jaar.

Maar dat zal dan ook weer de fout zijn van de mens, wellicht.

Toch een paar tips voor de homo hystericus : De Morgen
Schommelingen tussen 180 en 300 ppm over 300.000 jaar, behalve in de laatste 1000 �* 2000 jaar waar het van 280 naar 380 ppm schiet.

Een stijging van 100 ppm duurde in de vorige schommelingen ongeveer 10 �* 20.000 jaar.

In de periode waar de mens de dominantie over de aarde opneemt is er een stijging van 100 ppm boven het normale maximum op 1 tiende van de normale tijdsspanne.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 09:59   #228
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Absoluut onjuist. Hij heeft er een "zéér klein beetje" toe bijgedragen. Zie CO2-grafiek hierboven (de mens bestaat geen 250.000 jaar).
Sorry Descartes. maar met dat "argument" heb je je credibiliteit ter zake totaal in de vernieling gereden.

Zoals Voltian zeer terecht reeds opmerkte :
Je komt nu over als de nozem die af en toe eens prutst aan zijn brommertje en op die basis raketgeleerden van NASA even de les gaat spellen.
Newsflash : die mensen WETEN hoe de motoren van brommertjes werken, maar ze weten ook meer.

Laatst gewijzigd door parcifal : 3 april 2013 om 10:07.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:12   #229
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Absoluut onjuist. Hij heeft er een "zéér klein beetje" toe bijgedragen.
Ja, dat is dus fout he.

Je beseft toch dat he hier ingaat tegen de wetenschappelijke consensus?, ik bedoel, zelfs "klimaatcritici" accepteren dat ondertussen. Klimaatcritici focussen nu op de sensitiviteit, de "absorptiecapaciteit" van de aarde. Allé, de aanleiding van de recente discussie was dat artikel uit The Economist; dat zijn geen "groene fundi's" hé, die focussen op het economische verhaal en zelfs die mannen pleiten voor actie...

Kijk he, geen probleem als je wilt vasthouden aan het idee dat mens niet de hoofdoorzaak is, dan weet ik tenmisnte waar we strop zitten in onze discussie (en dan weet ik dat het geen zin heeft verder te discussieren). Besef dan wel dat ge uzelf iets wijsmaakt...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:19   #230
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Sorry Descartes. maar met dat "argument" heb je je credibiliteit ter zake totaal in de vernieling gereden.

Zoals Voltian zeer terecht reeds opmerkte :
Je komt nu over als de nozem die af en toe eens prutst aan zijn brommertje en op die basis raketgeleerden van NASA even de les gaat spellen.
Newsflash : die mensen WETEN hoe de motoren van brommertjes werken, maar ze weten ook meer.
300 ppm hadden we alvast zonder de mens ook. En de mens heeft inderdaad deelse schuld aan die extra 80 ppm.

Ga je ze nu allemaal (7 miljard) afknallen of geef je ze de raad in holen te gaan wonen met ruw vlees van wilde dieren of insecten ?

Gaat het hier op dit forum over "Heb ik gelijk of heb ik gelijk ?" of wordt een wederwoord ook al eens gelezen en erover nagedacht met zin voor verstandelijke relativiteit ?

De zinsnede "het is de schuld van de mens" moet op zijn zachtst gezegd zéér sterk genuanceerd worden.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 3 april 2013 om 10:21.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:26   #231
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
300 ppm hadden we alvast zonder de mens ook. En de mens heeft inderdaad deelse schuld aan die extra 80 ppm.

Ga je ze nu allemaal (7 miljard) afknallen of geef je ze de raad in holen te gaan wonen met ruw vlees van wilde dieren of insecten ?

Gaat het hier op dit forum over "Heb ik gelijk of heb ik gelijk ?" of wordt een wederwoord ook al eens gelezen en erover nagedacht met zin voor verstandelijke relativiteit ?

De zinsnede "het is de schuld van de mens" moet op zijn zachtst gezegd zéér sterk genuanceerd worden.
Het is niet alleen die 80 ppm, het is de snelheid van de stijging, kijk nog eens goed naar die grafiek die je gepost hebt.

De laatste stijging, de enige waar de mens een factor is, gaat 10 tot zelfs 20 maal sneller dan alle andere stijgingen.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:27   #232
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Je komt nu over als de nozem die af en toe eens prutst aan zijn brommertje en op die basis raketgeleerden van NASA even de les gaat spellen.
Newsflash : die mensen WETEN hoe de motoren van brommertjes werken, maar ze weten ook meer.
Ik pruts niet aan brommetjes, rijd met een hybride wagen en ben zuinig met energie. Bij NASA sturen ze hele CO2-bommen de lucht in ...

Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:30   #233
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Het is niet alleen die 80 ppm, het is de snelheid van de stijging, kijk nog eens goed naar die grafiek die je gepost hebt.

De laatste stijging, de enige waar de mens een factor is, gaat 10 tot zelfs 20 maal sneller dan alle andere stijgingen.
Met dank aan de lucht- en ruimtevaart.

Citaat:
De uitstoot van broeikasgassen door de luchtvaartindustrie ligt 20 procent hoger dan tot nog toe was aangenomen. Tegen 2025 zou de jaarlijkse CO2-uitstoot kunnen stijgen tot 1,2 en zelfs 1,5 miljard ton, zo blijkt uit een studie van deskundigen.
Het rapport, Trends in Global Noise and Emissions from Commercial Aviation for 2000 through 2025, is één van de meest toonaangevende schattingen tot nog toe. Het werd opgesteld door het Amerikaanse ministerie van Transport, de Europese organisatie van luchtverkeersleiders (Eurocontrol), de Universiteit van Manchester en het technologiebedrijf QinetiQ.

De studie maakt gebruik van Europese en Amerikaanse data en komt tot de conclusie dat de groei van de luchtvaartsector tussen 2000 en 2025 aanzienlijke milieuschade met zich mee zal brengen. Het aantal mensen dat te maken krijgt met geluidsoverlast zal stijgen van 24 miljoen naar 30,3 miljoen tegen 2025. De uitstoot van vervuilende partikels groeit van 2,5 miljoen naar 6,1 miljoen ton, en de CO2-uistoot groeit van 572 miljoen ton naar 1229 miljoen ton.

Ingrijpen

“De kans is groot dat de groei van de uitstoot door de luchtvaart op deze schaal alle andere CO2-doelstellingen teniet doet”, zegt Jeff Gazzard van de AEF. “De sector groeit zo snel dat ook de verbeteringen in technologie en efficiëntie uitgevlakt worden.”

Volgens de AEF blijkt uit de studie dat er dringend moet worden ingegrepen. “We moeten snel de vraag naar meer vluchten beheersen door strenge ecotaksen en sensibilisering om iets te doen aan de milieu-impact”, aldus Gazzard. “Meer geluidsoverlast, slechtere luchtkwaliteit rond luchthavens en een groeiende CO2-uitstoot zijn gewoonweg onaanvaardbaar.”
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:35   #234
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Mijn god Descartes Jr, je zit hier iedereen te verwijten dat-ie gelijk wil halen en andermans posts niet leest. Doe eens moeite om mijn posts te lezen en te begrijpen, ik denk dat je niet weet wat mijn stelling precies is.

Allé ja, als ge wilt blijven blaffen om welke reden dan ook, blaf dan maar, het discussieert alleen niet zo praktisch (en het is bovendien onbeleefd )
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:46   #235
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Pour apaiser les consciences : Ijsboerke failliet

De ijsboer die mij goesting baarde
verloor ondanks alles zijn waarde.
Hij trok tot zijn spijt
geen eerlijk profijt
uit d'opwarming van onze aarde

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 3 april 2013 om 10:46.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:47   #236
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard



hoe oud zijt gij eigenlijk?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:48   #237
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=225
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:49   #238
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Met dank aan de lucht- en ruimtevaart.
Wat is het nu eigenlijk met u?

Heeft de mens nu wel of geen impact?
In één post minimaliseer je de bijdrage van de mens, in andere posts doe je het omgekeerde.

En voor je weer met dezelfde intellectuele dooddoener afkomt: neen ik suggereer niet dat we 6 miljard mensen afmaken of dat we terug naar het stenen tijdperk gaan. Dat suggereer jij om iedere discussie over menselijke impact in het belachelijke te trekken.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:57   #239
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Wat is het nu eigenlijk met u?

Heeft de mens nu wel of geen impact?
In één post minimaliseer je de bijdrage van de mens, in andere posts doe je het omgekeerde.

En voor je weer met dezelfde intellectuele dooddoener afkomt: neen ik suggereer niet dat we 6 miljard mensen afmaken of dat we terug naar het stenen tijdperk gaan. Dat suggereer jij om iedere discussie over menselijke impact in het belachelijke te trekken.
Zeg jongen, lees eerst al mijn voorgaande postings alvorens het hier zelf in de soep te komen draaien.

Uiteraard is er een beperkte invloed door menselijke activiteit maar de hysterie errond (dit topic gaat hier toch over ?) is overbodig. Wij zijn niet beter dan de dino's en de mammoeten.

Toevallig zijn het ook dezelfden hysterici die tegen kernenergie zijn.

Laat mij duidelijk zijn : als ingenieur-wetenschapper ben ik PRO kernenergie, met in het achterhoofd de idee dat naar een valabale uitstap moet worden gezocht.

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 3 april 2013 om 10:58.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2013, 10:59   #240
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.622
Standaard

Descartes,

een reactie misschien?...

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=225
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be