Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2008, 11:11   #241
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Lees je vaak non-fictie boeken om uw ideologische visie bij te spijkeren?

Zo ja; welke zoal?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 11:52   #242
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Lees je vaak non-fictie boeken om uw ideologische visie bij te spijkeren?

Zo ja; welke zoal?
Ik lees vaak maatschappelijke boeken, zoals die van Richard Dawkins. Erg interessant voor iemand die zelf geen onderzoeken omtrent die onderwerpen heeft gedaan.

Rond economische onderwerpen vind ik eerlijk gezegd de linkse literatuur interessanter om te lezen, omdat daar ook sprake is van een duidelijke politieke hunkering. Hoewel ik betwijfel of dit allemaal non-fictie is. Ik denk niet dat die boeken invloed hebben gehad op mijn eigen visie.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 12:32   #243
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel vrouwen had je al?

Heb je er mooie foto's van?

Ga je die plaatsen?
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 13:10   #244
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
Hoeveel vrouwen had je al?
Ik ben natuurlijk pas 19, dus écht spreken over serieuze relaties kan niet, volgens mij dan. Ik ga nu echter wel het studentenleven in, en dat is behoorlijk bewogen, heb ik horen zeggen.
Citaat:
Heb je er mooie foto's van?

Ga je die plaatsen?
Denkt u dat ik mijn hele privéleven bloot ga stellen aan internet? Ik wil later misschien nog wel de politiek in, snapt u? Ik heb ook gehoord dat ik inmiddels op Youtube sta (heb de video nog niet gevonden), maar daar was ik dus ook al niet erg blij mee.
Oud 27 augustus 2008, 13:34   #245
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht

Ik heb ook gehoord dat ik inmiddels op Youtube sta (heb de video nog niet gevonden), maar daar was ik dus ook al niet erg blij mee.
Zal ik hem ff voor je opzoeken? Beschrijf maar precies wat er op het filmpje te zien is, dan heb ik hem zo.
Oud 27 augustus 2008, 13:47   #246
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zal ik hem ff voor je opzoeken? Beschrijf maar precies wat er op het filmpje te zien is, dan heb ik hem zo.
Ik blijf liever onwetend wat er precies van mij opstaat.
Oud 27 augustus 2008, 14:17   #247
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Het taalniveau anders ook.
hij bedoelt wellicht zeepijl ipv zeepeil, alhoewel waterpeil meer aangewezen lijkt.

dit geheel terzijde.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 14:31   #248
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vind je het belangrijk dat er libertariërs en communisten zijn? Of kan het je niets schelen?

Zou je een 'classical liberalism/libertarian' journal' - maar dan in't Nederlands - overwegen te kopen/abonnement op te nemen?

Tettn of billn?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 27 augustus 2008, 14:38   #249
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vind je het belangrijk dat er libertariërs en communisten zijn? Of kan het je niets schelen?
Zeker, de huidige toepassingen van ideologieën zijn gebaseerd op deze ''fundamentele'' basisprincipes. Liberalisme zou niet bestaan hebben om het conservatisme tegen te gaan, zonder het libertarisme om zich op te baseren. Andersom zou de sociaal-democratie ook nooit bestaan zonder communisme.
Citaat:
Zou je een 'classical liberalism/libertarian' journal' - maar dan in't Nederlands - overwegen te kopen/abonnement op te nemen?
Ja, ik vind het altijd leuk om de argumenten van mezelf en anderen aan te horen. Of dit nu in het Engels of het Nederlands is, maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Citaat:
Tettn of billn?
Daar ben ik nog niet uit. Volgens mij kan het een niet zonder het ander.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 augustus 2008 om 14:41.
Oud 27 augustus 2008, 14:40   #250
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
In Antwerpen noemen we Nederlanders allemaal "Hollander" ... Heb je daar problemen mee??? (Blijkbaar vinden sommige Nederlanders dat een Hollander iets helemaal anders is ...)
Kanttekening : In Antwerpen studeren er veel Nederlanders, alle landgenoten-toeristen die ze op plaatsen zoals de "vogeltjesmarkt" zien opduiken noemen ze enthoesiast : "Ollanders", alsof dit zou volstaan om de "Antwerpse" Nationaliteit te verkijgen !

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 augustus 2008, 14:42   #251
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vraag 1

Een politieker (ik ben zijn nationaliteit vergeten) zei ooit

"De mogelijkheid om tussen verschillende politieke partijen vrij te kunnen kiezen volstaat niet om een regime democratisch te noemen"

Ben je het hiermee eens of oneens ? Waarom ?

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 augustus 2008, 14:47   #252
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rechtstaat of democratie?

Heeft Tatcher iets goed gedaan?

Enige sites die je wilt aanraden?
Oud 27 augustus 2008, 14:48   #253
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Vraag 2

In de USA zijn er slechts 2 politieke partijen met een impact op het politieke leven (in het totaal zijn er tientallen..maar die doen nauwelijksniets terzake)
De Republikeinen : te vergelijken met bv. de conservatieve partij in de UK of diverse gematigd rechtse partijen zoals de formatie van Berlusconi, de vrolijke poolse tweelingen e.d.
-De democrats : een beetje D66 of wat de VLD in België het progressieve liberalisme noemt.

Eén van de voortdurende geschilpunten tussen deze partijen is de sociale zekerheid , in de USA bestaat er niet zoiets als een verplichte ziekteverzekering en/of een staatstussenkomst bij deze volledig aan de privé overgelaten ziekteverzekering. Dit onder andere maakt van de "Democrats" steevast ook als "liberals" aangeduide politieke strekking een ideologie die evoor een grotere staatsinmenging is dan de "Republicans"

Waaraan is dit verschil met de europese "liberalen" volgens U te wijten, vindt U de Republikeinen eigenlijk de meer liberale partij ?

Tempo toleras
sed vero aperas
Oud 27 augustus 2008, 15:48   #254
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Vraag 1

Een politieker (ik ben zijn nationaliteit vergeten) zei ooit

"De mogelijkheid om tussen verschillende politieke partijen vrij te kunnen kiezen volstaat niet om een regime democratisch te noemen"

Ben je het hiermee eens of oneens ? Waarom ?
Ik ben het daar geheel mee eens. Met alle connotaties die we tegenwoordig aan ''democratie'' en ''democratische waarden'' toekennen is het begrip een stuk breder geworden. Het is nu bijvoorbeeld heel erg belangrijk dat de vrijheid van minderheden en van het individu in het algemeen beschermd worden tegen de stem van de meerderheid. Dit is een democratische waarde.

Bovendien is alleen op verschillende partijen kunnen stemmen ook niet garantie op democratie. Partijen kunnen net zoals monopolies in de bedrijfswereld de macht opsplitsen of machtsafspraken maken. Dit doen ze door middel van ondemocratische toeters en bellen zoals kiesdrempels, veto's of ongewone benodigde meerderheden.
Oud 27 augustus 2008, 15:52   #255
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rechtstaat of democratie?
Een democratische rechtstaat.

U kunt daar wat mij betreft van uitgaan dat voor mij de nadruk absoluut op de rechtstaat van toepassing is. Het heeft bewezen de effectiefste staatsvorm te zijn, en is niet meer weg te denken uit de westerse wereld.

Met name de scheiding tussen rechterlijke en politieke macht, en die van Kerk en politieke/rechterlijke macht vind ik essentieel.
Citaat:
Heeft Tatcher iets goed gedaan?
Ze heeft in Groot-Brittannië de hypotheekrenteaftrek afgeschaft.
Citaat:
Enige sites die je wilt aanraden?
Ik zou er zo niet direct een paar weten, maar als ik geïnspireerd raak, weet ik er zo een aantal op te noemen.
Oud 27 augustus 2008, 15:55   #256
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Kanttekening : In Antwerpen studeren er veel Nederlanders, alle landgenoten-toeristen die ze op plaatsen zoals de "vogeltjesmarkt" zien opduiken noemen ze enthoesiast : "Ollanders", alsof dit zou volstaan om de "Antwerpse" Nationaliteit te verkijgen !
@ Liberalist_NL:

Denk je ook dat het weer tijd wordt om Roger zijn fvdw weer op te rakelen, nu hij zijn verslaving om antwoorden te geven in andermans draadje opnieuw niet kan onderdrukken?
Oud 27 augustus 2008, 16:01   #257
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vraag 2

In de USA zijn er slechts 2 politieke partijen met een impact op het politieke leven (in het totaal zijn er tientallen..maar die doen nauwelijksniets terzake)
De Republikeinen : te vergelijken met bv. de conservatieve partij in de UK of diverse gematigd rechtse partijen zoals de formatie van Berlusconi, de vrolijke poolse tweelingen e.d.
-De democrats : een beetje D66 of wat de VLD in België het progressieve liberalisme noemt.

Eén van de voortdurende geschilpunten tussen deze partijen is de sociale zekerheid , in de USA bestaat er niet zoiets als een verplichte ziekteverzekering en/of een staatstussenkomst bij deze volledig aan de privé overgelaten ziekteverzekering. Dit onder andere maakt van de "Democrats" steevast ook als "liberals" aangeduide politieke strekking een ideologie die evoor een grotere staatsinmenging is dan de "Republicans"

Waaraan is dit verschil met de europese "liberalen" volgens U te wijten, vindt U de Republikeinen eigenlijk de meer liberale partij ?
Waaraan ik dit verschil wijt? Dat is niet zo heel moeilijk te bedenken. De Republikeinse partij dankt vooral haar stemmen aan conservatieve Amerikanen die niet aan de kust wonen, of de achterlijke staten zoals ik ze eerder zie. Sommigen van deze mensen zijn nog zo ver in het verleden dat ze terug willen naar de Confederatie van Amerikaanse Staten. Maar goed, het is me duidelijk dat vooral deze mensen nog een erg oud-Amerikaanse opvatting hebben over de economie en de inrichting van de maatschappij; geen staatsbemoeienis in de economie, en het liefst een zo ''conservatief-christelijk'' mogelijk beleid op maatschappelijk gebied. Het is niet zo vreemd dat de Amerikaanse droom hier nog heel erg sterk leeft.

Democraten, die vooral hun stemmen halen uit de staten aan de kust, en de staten die aan Canada grenzen, halen vooral hun stemmen bij de wat nuchtere mens, de mens die noodzaak ziet om te relativeren, en te kijken naar wat men goed doet in het buitenland. Van enige sociale zekerheid zijn zij dus niet vies, zeker niet als je bekijkt dat dit nu de welvarendste gebieden zijn van het land. Bigger towns contain bigger minds. Amerika bewijst die stelling wel, als je het mij vraagt.
Oud 27 augustus 2008, 16:03   #258
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@ Liberalist_NL:

Denk je ook dat het weer tijd wordt om Roger zijn fvdw weer op te rakelen, nu hij zijn verslaving om antwoorden te geven in andermans draadje opnieuw niet kan onderdrukken?
Het helpt wel om aan de 1000 berichten te komen.
Oud 27 augustus 2008, 16:08   #259
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Het helpt wel om aan de 1000 berichten te komen.
Is 1000 berichten je doelstelling? Dan zul je in deze draad toch een extreem onderwerp moeten aansnijden denk ik.

Een 19-jarige mannelijke Ollander uit Apeldoorn staat niet bovenaan het lijstje van de gemiddelde forummer.

Hoe denk je over homo's?
Wat vind je van Marrokanen?
Is Nederlands bier erg veel lekkerder dan bier uit België?

Oud 27 augustus 2008, 16:09   #260
André de Hollander
Minister

Standaard

Weet Preusse al dat je atheist bent?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be