![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees je vaak non-fictie boeken om uw ideologische visie bij te spijkeren?
Zo ja; welke zoal?
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rond economische onderwerpen vind ik eerlijk gezegd de linkse literatuur interessanter om te lezen, omdat daar ook sprake is van een duidelijke politieke hunkering. Hoewel ik betwijfel of dit allemaal non-fictie is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Minister
|
![]() Hoeveel vrouwen had je al?
Heb je er mooie foto's van? Ga je die plaatsen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben natuurlijk pas 19, dus écht spreken over serieuze relaties kan niet, volgens mij dan. Ik ga nu echter wel het studentenleven in, en dat is behoorlijk bewogen, heb ik horen zeggen.
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Minister
|
![]() Zal ik hem ff voor je opzoeken? Beschrijf maar precies wat er op het filmpje te zien is, dan heb ik hem zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() hij bedoelt wellicht zeepijl ipv zeepeil, alhoewel waterpeil meer aangewezen lijkt.
dit geheel terzijde.
![]() |
#248 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vind je het belangrijk dat er libertariërs en communisten zijn? Of kan het je niets schelen?
Zou je een 'classical liberalism/libertarian' journal' - maar dan in't Nederlands - overwegen te kopen/abonnement op te nemen? Tettn of billn?
![]() |
![]() |
![]() |
#249 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 27 augustus 2008 om 14:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kanttekening : In Antwerpen studeren er veel Nederlanders, alle landgenoten-toeristen die ze op plaatsen zoals de "vogeltjesmarkt" zien opduiken noemen ze enthoesiast : "Ollanders", alsof dit zou volstaan om de "Antwerpse" Nationaliteit te verkijgen !
![]() |
#251 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vraag 1
Een politieker (ik ben zijn nationaliteit vergeten) zei ooit "De mogelijkheid om tussen verschillende politieke partijen vrij te kunnen kiezen volstaat niet om een regime democratisch te noemen" Ben je het hiermee eens of oneens ? Waarom ?
![]() |
#252 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rechtstaat of democratie?
Heeft Tatcher iets goed gedaan? Enige sites die je wilt aanraden?
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vraag 2
In de USA zijn er slechts 2 politieke partijen met een impact op het politieke leven (in het totaal zijn er tientallen..maar die doen nauwelijksniets terzake) De Republikeinen : te vergelijken met bv. de conservatieve partij in de UK of diverse gematigd rechtse partijen zoals de formatie van Berlusconi, de vrolijke poolse tweelingen e.d. -De democrats : een beetje D66 of wat de VLD in België het progressieve liberalisme noemt. Eén van de voortdurende geschilpunten tussen deze partijen is de sociale zekerheid , in de USA bestaat er niet zoiets als een verplichte ziekteverzekering en/of een staatstussenkomst bij deze volledig aan de privé overgelaten ziekteverzekering. Dit onder andere maakt van de "Democrats" steevast ook als "liberals" aangeduide politieke strekking een ideologie die evoor een grotere staatsinmenging is dan de "Republicans" Waaraan is dit verschil met de europese "liberalen" volgens U te wijten, vindt U de Republikeinen eigenlijk de meer liberale partij ?
![]() |
#254 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien is alleen op verschillende partijen kunnen stemmen ook niet garantie op democratie. Partijen kunnen net zoals monopolies in de bedrijfswereld de macht opsplitsen of machtsafspraken maken. Dit doen ze door middel van ondemocratische toeters en bellen zoals kiesdrempels, veto's of ongewone benodigde meerderheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een democratische rechtstaat.
![]() U kunt daar wat mij betreft van uitgaan dat voor mij de nadruk absoluut op de rechtstaat van toepassing is. Het heeft bewezen de effectiefste staatsvorm te zijn, en is niet meer weg te denken uit de westerse wereld. Met name de scheiding tussen rechterlijke en politieke macht, en die van Kerk en politieke/rechterlijke macht vind ik essentieel. Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#256 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Denk je ook dat het weer tijd wordt om Roger zijn fvdw weer op te rakelen, nu hij zijn verslaving om antwoorden te geven in andermans draadje opnieuw niet kan onderdrukken? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Democraten, die vooral hun stemmen halen uit de staten aan de kust, en de staten die aan Canada grenzen, halen vooral hun stemmen bij de wat nuchtere mens, de mens die noodzaak ziet om te relativeren, en te kijken naar wat men goed doet in het buitenland. Van enige sociale zekerheid zijn zij dus niet vies, zeker niet als je bekijkt dat dit nu de welvarendste gebieden zijn van het land. Bigger towns contain bigger minds. Amerika bewijst die stelling wel, als je het mij vraagt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een 19-jarige mannelijke Ollander uit Apeldoorn staat niet bovenaan het lijstje van de gemiddelde forummer. Hoe denk je over homo's? Wat vind je van Marrokanen? Is Nederlands bier erg veel lekkerder dan bier uit België? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Minister
|
![]() Weet Preusse al dat je atheist bent?
|
![]() |
![]() |