Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2010, 11:32   #141
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat wou ik ook zeggen: volgens mij hebben ze hem een handje geholpen . Gewoonlijk ben ik tegen zulke beschamende praktijken, maar voor Kim mag men een uitzondering maken. Hij verdient dat.
Waarom Kim wel en anderen niet?
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:01   #142
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Waarom Kim wel en anderen niet?
Wat Kim deed, is te rekenen onder de buitengewoon walgelijke misdaden, die volgens mij een speciale behandeling vereisen. Zo een monster moet men absoluut onschadelijk maken, zo vlug als mogelijk en definitief.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:09   #143
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat Kim deed, is te rekenen onder de buitengewoon walgelijke misdaden, die volgens mij een speciale behandeling vereisen. Zo een monster moet men absoluut onschadelijk maken, zo vlug als mogelijk en definitief.

Ik vind dat de graad van ernst niet zozeer te bepalen moet zijn om het soort slachtoffer -bv baby's, volwassenen, hoogbejaarden: mensen zijn mensen- maar wel het soort intensiën.


Ik vind het erger bv iemand vermoorden om persoonlijke redenen (iemand die te lastig is (bv ex-vrouw vermoorden omdat ze om teveel alimentatie vraagt, bv rivaal vermoorden)) dan te moorden uit waanzin. De Gelder moordde uit waanzin, niet uit berekende persoonlijk impuls.

Maar in deze zaak wordt vooral met afschuw gereageerd omdat enkele slachtoffertjes kleine weerloze babytjes waren, wat natuurlijk helemaal begrijpelijk is.


Nog iets om aan te tonen dat De Gelder helemaal geschift is: dacht hij werkelijk dat hij ooit vrij zou kunnen komen na hetgene hij heeft uitgericht?
Of hij nu toerekeningsvatbaar is of niet, nooit mag hij vrij komen, en ik ben er zeker van dat hij nooit meer zal vrij komen ook. Vandaar dat ik eigenlijk geen aandacht hieraan besteed.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 18 juli 2010 om 12:11.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:16   #144
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Omdat je als hulpapotheker heel wat opsteekt over hoe je geneesmiddelen kunt gebruiken om mensen te doden en er toegang tot hebt.
Voor iemand met moordfantasieen een fantastisch beroep!
Vanwaar het gruwelijke gebruik van messen?

Ik vind daar niks 'logisch' en 'fantastisch' aan.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 12:17   #145
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat Kim deed, is te rekenen onder de buitengewoon walgelijke misdaden, die volgens mij een speciale behandeling vereisen. Zo een monster moet men absoluut onschadelijk maken, zo vlug als mogelijk en definitief.

Waarom ? Die net-(nog geen)-peuters hadden amper meer zelfbewustzijn dan een koe. Ik wou dat ik Kim De Gelder had mogen meemaken toen ik peuter was. Dan zat ik hier nu niet uw pseudo moralistische zever te lezen die volgens mij meer getuigt van gefrustreerdheid en negativiteit dan van menslievendheid en positiviteit. Voor die ouders zal het wel keihard zijn maar ze hadden maar geen anderen dit klote leven moeten aandoen in al hun naïviteit.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 14:48   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik vind dat de graad van ernst niet zozeer te bepalen moet zijn om het soort slachtoffer -bv baby's, volwassenen, hoogbejaarden: mensen zijn mensen- maar wel het soort intensiën.


Ik vind het erger bv iemand vermoorden om persoonlijke redenen (iemand die te lastig is (bv ex-vrouw vermoorden omdat ze om teveel alimentatie vraagt, bv rivaal vermoorden)) dan te moorden uit waanzin. De Gelder moordde uit waanzin, niet uit berekende persoonlijk impuls.

Maar in deze zaak wordt vooral met afschuw gereageerd omdat enkele slachtoffertjes kleine weerloze babytjes waren, wat natuurlijk helemaal begrijpelijk is.


Nog iets om aan te tonen dat De Gelder helemaal geschift is: dacht hij werkelijk dat hij ooit vrij zou kunnen komen na hetgene hij heeft uitgericht?
Of hij nu toerekeningsvatbaar is of niet, nooit mag hij vrij komen, en ik ben er zeker van dat hij nooit meer zal vrij komen ook. Vandaar dat ik eigenlijk geen aandacht hieraan besteed.
Een paar bemerkingen, als hij waanzinnig is dan moet hij niet gestraft maar verzorgd worden.

Als hij toch gestraft wordt, dan komt hij vroeg of laat vrij.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 17:19   #147
Sammael
Gouverneur
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Berichten: 1.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik wou dat ik Kim De Gelder had mogen meemaken toen ik peuter was.
De ouders van de slachtoffertjes zullen het graag lezen. Ik heb zelden zo'n harteloze uitspraak gelezen op dit forum. Walgelijk.

Er zijn grenzen aan hoe ver ge kunt gaan in een debat. U heeft die overschreden.

Laatst gewijzigd door Sammael : 18 juli 2010 om 17:19.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 17:33   #148
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Waarom ? Die net-(nog geen)-peuters hadden amper meer zelfbewustzijn dan een koe. Ik wou dat ik Kim De Gelder had mogen meemaken toen ik peuter was. Dan zat ik hier nu niet uw pseudo moralistische zever te lezen die volgens mij meer getuigt van gefrustreerdheid en negativiteit dan van menslievendheid en positiviteit. Voor die ouders zal het wel keihard zijn maar ze hadden maar geen anderen dit klote leven moeten aandoen in al hun naïviteit.
Niets belet u de hand aan uzelf te slaan zo dit leven u ondraaglijk is...Of heb je zelfs daar de moed niet voor ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 17:34   #149
den dinges
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 december 2009
Locatie: midgard
Berichten: 12.674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
De ouders van de slachtoffertjes zullen het graag lezen. Ik heb zelden zo'n harteloze uitspraak gelezen op dit forum. Walgelijk.

Er zijn grenzen aan hoe ver ge kunt gaan in een debat. U heeft die overschreden.
2
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:01   #150
DebianFox
Minister
 
DebianFox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 oktober 2005
Locatie: Zuidelijke Nederlanden
Berichten: 3.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het enige dat hem echt boeide was: kaarten. .
Voor kaarten moet je toch met z'n vieren zijn en hij had helemaal geen vrienden (of één) toch?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
La France enmerde la flandre. Et si cela vous suffit pas, on peut toujours vous enculer nucléairement.
Taalfoutjes van onze 'Franstalige' vriend staan in het vet aangeduid.

Laatst gewijzigd door DebianFox : 18 juli 2010 om 18:02.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:05   #151
Patrick Bateman
Vreemdeling
 
Patrick Bateman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 juli 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
American Psycho (het boek dan)
Ja ik dacht al 'zou ik met deze avatar nu wel men eigen laten zien in dit topic' maar ach zo zie je maar dat de meest gruwelijke boek niet verantwoordelijk kan zijn voor de daad want de peroon moet het nog altijd doen natuurlijk!
Patrick Bateman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:23   #152
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Niets belet u de hand aan uzelf te slaan zo dit leven u ondraaglijk is...Of heb je zelfs daar de moed niet voor ?

Neen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:25   #153
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
De ouders van de slachtoffertjes zullen het graag lezen. Ik heb zelden zo'n harteloze uitspraak gelezen op dit forum. Walgelijk.

Er zijn grenzen aan hoe ver ge kunt gaan in een debat. U heeft die overschreden.

Pffff, de ouders van de kinderen die dagelijks sterven van honger zullen u en mij ook graag zien zitten met onze zak chips voor de computer.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:32   #154
an1958
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 381
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Psychiater #11: "Kim de Gelder heeft wél schizofrenie"

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100716_007

Weer een nieuwe psychiater heeft Kim de Gelder onderzocht, ditmaal een neuropsychiater genaamd Karel Ringoet.

Schizofrenie is volgens psychiaters een aangeboren hersenstoornis die echter tot op heden onmeetbaar is via hersenscans. Desondanks behandelen ze de hersenziekte alsof het zou bestaan met zware hersenmedicijnen (antipsychotica).

Vele hoogleraren stellen dat het fraude is wat er gaande is (bron), want er is geen bewijs voor de hersenziekte die ze met de medicijnen toch behandelen.

Nederlandse hoogleraar prof. dr. Jim van Os heeft in 2009 in medisch tijdschrift The Lancet bepleit om de diagnose schizofrenie af te schaffen omdat het wetenschappelijk ondeugdelijk is.

http://www.psy.nl/meer-nieuws/nieuws...ie-nergens-op/

Dus waarom zouden we deze neuropsychiater geloven als hij zegt dat Kim de Gelder de hersenziekte wel zou hebben, terwijl vijf andere psychiaters oordelen van niet?

Wat is het nut als deze diagnose wordt aanvaard? Krijgt Kim dan de medicijnen die hij 'nodig' heeft?
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:45   #155
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
Voor kaarten moet je toch met z'n vieren zijn en hij had helemaal geen vrienden (of één) toch?
Hij had 1 vriend waar hij mee omging. De andere jongens waren gewoon speelmaatjes.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 18:53   #156
an1958
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 6 april 2009
Berichten: 381
Standaard Psychiaters over Kimde Gelder(Dendermonde)jongen is volkomen gezond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjanD Bekijk bericht
Psychiater #11: "Kim de Gelder heeft wél schizofrenie"

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20100716_007

Weer een nieuwe psychiater heeft Kim de Gelder onderzocht, ditmaal een neuropsychiater genaamd Karel Ringoet.

Schizofrenie is volgens psychiaters een aangeboren hersenstoornis die echter tot op heden onmeetbaar is via hersenscans. Desondanks behandelen ze de hersenziekte alsof het zou bestaan met zware hersenmedicijnen (antipsychotica).

Vele hoogleraren stellen dat het fraude is wat er gaande is (bron), want er is geen bewijs voor de hersenziekte die ze met de medicijnen toch behandelen.

Nederlandse hoogleraar prof. dr. Jim van Os heeft in 2009 in medisch tijdschrift The Lancet bepleit om de diagnose schizofrenie af te schaffen omdat het wetenschappelijk ondeugdelijk is.

http://www.psy.nl/meer-nieuws/nieuws...ie-nergens-op/

Dus waarom zouden we deze neuropsychiater geloven als hij zegt dat Kim de Gelder de hersenziekte wel zou hebben, terwijl vijf andere psychiaters oordelen van niet?

Wat is het nut als deze diagnose wordt aanvaard? Krijgt Kim dan de medicijnen die hij 'nodig' heeft?

Maar psychiater Karel Ringoet zou wel de énige zijn,die Kim de Gelder aan de praat kreeg,volgens Het Nieuwsblad..Hoe zouden die andere dan,zonder met DeGelder te spreken,tot hun conclusie gekomen zijn ???Alléén door observatie?
Welke psychiater heeft nu gelijk?Wat gaan ze nog allemaal doen,alvorens men tot een juiste en rechtvaardige uitspraak kan komen???
Assissenjury of de aangepaste Verzorgingsinstelling,wat zal het worden?

Maar wat het ook wordt,de slachtoffers krijg je hier niet mee terug.
an1958 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 20:09   #157
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Dat Kim maar 1 vriend had (enkel maar een kaartvriend?) zegt voor mij al genoeg. Die jongen kon geen mensen vertrouwen. Dat hij vriendelijk is in de omgang wilt niets zeggen. Dat vriendelijk zijn is eerder een middel om af te blokken. Hou mijn gesprekspartner tevreden en hij zal mij geen kwaad berokkenen.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 20:17   #158
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Waarom ? Die net-(nog geen)-peuters hadden amper meer zelfbewustzijn dan een koe. Ik wou dat ik Kim De Gelder had mogen meemaken toen ik peuter was. Dan zat ik hier nu niet uw pseudo moralistische zever te lezen die volgens mij meer getuigt van gefrustreerdheid en negativiteit dan van menslievendheid en positiviteit. Voor die ouders zal het wel keihard zijn maar ze hadden maar geen anderen dit klote leven moeten aandoen in al hun naïviteit.
Man, jij bent precies ook rijp voor de psychiatrie.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 20:18   #159
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
De ouders van de slachtoffertjes zullen het graag lezen. Ik heb zelden zo'n harteloze uitspraak gelezen op dit forum. Walgelijk.

Er zijn grenzen aan hoe ver ge kunt gaan in een debat. U heeft die overschreden.
2
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 20:23   #160
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

John Nash beweert van zichzelf dat hij nooit schizofrenie zou gekregen hebben indien hij niet hopeloos op zoek was geweest naar zijn eigen theorie waar niemand in wou geloven. Hij stond helemaal alleen in zijn strijd. Eens hij zijn prijs had ontvangen ging het plots beter met hem. John Nash zijn speltheorieën gingen ook over niets anders dan hoe spelers met elkaar interreageren. Dat ze hun denken op elkaar afstemmen. Eigenlijk wou hij alleen maar in een theorie gieten dat mensen vals zijn en dat hij ze niet kon vertrouwen, ze spelen een rol om jou te vriend te houden.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be