Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2012, 09:25   #21
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Dat Olivier Strelli het moeilijk heeft is trouwens geen geheim: http://www.gva.be/nieuws/economie/be...a51774629.aspx

Walter VB had eerder z'n faillissement al aangevraagd...
__________________

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 27 mei 2012 om 09:26.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 11:18   #22
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Klein detail: een crisis is doorgaans het botsen op menselijke/technologische/organisatorische limieten van het producerend bevolkingsdeel, waarbij ondernemers kunnen worden gezien als het centrum. Het is dus niet zo dat 'er tegenaan gaan' dan nog een optie is.
Het is meestal het luie bevolkingsdeel dat nog steeds halsstarrig weigert iets aan zichzelf te doen.
De crisis heeft helemaal niks te maken met een 'lui bevolkingsdeel', de uitstoot van jobs is een inherente en onvermijdelijke tendens van ons economisch systeem.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 11:46   #23
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Begrijp je niet wat "gepasseerd" wil zeggen of wat?

Ik ken winkels, enfin minstens 1 toch die de afgelopen maand niet 1 verkoop heeft gehad.
Niet 1!
Winkel van Rolls Royce's?
Citaat:
Andere die gelegen zijn op top locaties, beste van het beste met ijzersterk merk en al altijd zeer succesvol zijn geweest staan nu al maanden gewoon met hun vingers te draaien.



Nu ja als jij een tip hebt dan zal dat door iedereen in dank afgenomen worden hé.
Gouden tip: vervoerbedrijven doen het momenteel uitstekend. Service aan huis, nu bellen, binnen een uur of zo leveren.
Citaat:
Ik zou zeggen; haast u er een beetje mee of het is hier finaal gedaan.
Van Beirendonck zijn stal is ook inmiddels opgedoekt. Olivier strelli zijn stal is ook leeggehaald deze week. Er staan er velen op de lijst hoor.
Allemaal in de komende weken of maanden ...alle ketens bijna.
Dat is zo goed als volledige leegloop.
Laat de ketens maar vertrekken ... kunnen eindelijk weer eens kleine zelfstandigen aan het werk.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 12:20   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Nee? Internet is een informatiemedium waar tegenwoordig vanalles te grabbel wordt gegooid, bedoeld en onbedoeld. Vaak kun je via gericht zoeken heel wat meer te weten komen.
Deed u dan die moeite niet? U maakt een onderwerp op een forum met een maatschappij omvattende bewering ondersteund door niks. Stel u in de plaats van uw lezers. Zou u niet wat kritischer zijn dan dit zomaar voor waar aan te nemen?
Ik heb bijna dagelijks contact met enorm veel winkels in vele steden en in de beste straten die er daar zijn. De allerbeste merken en namen. Kortom ik ben de bron uit eerste hand.

De leegloop is nu bezig, discreet worden s'avonds in kartonnen dozen de magazijnen leeggehaald en met gewone autos bij zowat alle "topwinkels".
En nee het is niet zomaar.
De verkoopsters, en dat is een barometer eerste klas die weten perfect hoe het zit en die werken doorgaans met een percentje op de verkoop. Bijna allen zijn bezig nu zich ergens anders aan te bieden.
De etalages blijven zoals ze zijn momenteel om geen indrukken te geven natuurlijk waar ze mee bezig zijn. Kortom zo tegen september na nog 1 zomer van hoop en verwachting wat verlies goed te maken gaat er een enorme verschuiving komen van alle bestaande winkels. De grootste hoop gaat sluiten. Wat eventueel nog zal overschieten zal hoogstens hier en daar nog iets zijn tot betere tijden zich aankondigen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 12:32   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Winkel van Rolls Royce's?

Gouden tip: vervoerbedrijven doen het momenteel uitstekend. Service aan huis, nu bellen, binnen een uur of zo leveren.

Laat de ketens maar vertrekken ... kunnen eindelijk weer eens kleine zelfstandigen aan het werk.
De betreffende winkel die geen verkoop had is van kunstwerken. Ook de eerste keer dat ze dat meemaken.
Nog 1 maand en die gaat al sluiten hebben ze me laten weten.

En vervoer aan huis is goed voor wat prullen die men niet moet passen of zo. Nee zo werkt het dus zeker niet.

En wat de kleine zelfstandige winkels betreft, die werken in de schaduw van grote merken anders hebben ze geen schijn van kans.
Dus die gaan mee de dieperik in.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 12:54   #26
Karma
Europees Commissaris
 
Karma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De betreffende winkel die geen verkoop had is van kunstwerken. Ook de eerste keer dat ze dat meemaken.
Nog 1 maand en die gaat al sluiten hebben ze me laten weten.

En vervoer aan huis is goed voor wat prullen die men niet moet passen of zo. Nee zo werkt het dus zeker niet.
Toch niet hoor. Dergelijke vervoerbedrijven breiden momenteel in recordtijd enorm uit.
Citaat:
En wat de kleine zelfstandige winkels betreft, die werken in de schaduw van grote merken anders hebben ze geen schijn van kans.
Dus die gaan mee de dieperik in.
We hebben het over winkelketens hé. Als ze allemaal vertrekken staan de huisbazen daar met hun gigantische huishuren aan die ketens en zullen ze wel moeten verhuren aan kleinere winkels. Goede zaak. Het zijn de multinationals die alles kapot maken en zorgen voor alsmaar minder werkgelegenheid.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 14:54   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.865
Standaard

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/...073531653.htm#

in 2011 was de internethandel al meer dan 1 miljard euro waard in Belgie.....en zeggen dat we,relatief gezien,wat achterop hinken bij Nederland,het VK en Duitsland bvb....

Het zal in 2012 ongetwijfeld opnieuw met een kwart miljard aangedikt zijn......
Voor een "fysieke handelaar",met al zijn kosten verbonden aan het uitbaten van een winkel wordt de concurrentiepositie onmogelijk tegenover een efficient gerund magazijn,e-commercetoepassing en ervaren privé-transportbedrijven die in een flits de goederen in de handen van de klant gaan stoppen....

Dit MOET gevolgen hebben!

Laatst gewijzigd door kelt : 27 mei 2012 om 14:59.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 21:34   #28
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb bijna dagelijks contact met enorm veel winkels in vele steden en in de beste straten die er daar zijn. De allerbeste merken en namen. Kortom ik ben de bron uit eerste hand.

De leegloop is nu bezig, discreet worden s'avonds in kartonnen dozen de magazijnen leeggehaald en met gewone autos bij zowat alle "topwinkels".
En nee het is niet zomaar.
De verkoopsters, en dat is een barometer eerste klas die weten perfect hoe het zit en die werken doorgaans met een percentje op de verkoop. Bijna allen zijn bezig nu zich ergens anders aan te bieden.
De etalages blijven zoals ze zijn momenteel om geen indrukken te geven natuurlijk waar ze mee bezig zijn. Kortom zo tegen september na nog 1 zomer van hoop en verwachting wat verlies goed te maken gaat er een enorme verschuiving komen van alle bestaande winkels. De grootste hoop gaat sluiten. Wat eventueel nog zal overschieten zal hoogstens hier en daar nog iets zijn tot betere tijden zich aankondigen.
Waar gaat die kleding dan naartoe?

Hier is er weinig van te merken en ik kan me moeilijk voorstellen op een dag wakker te worden zonder een C&A, H&M, Zara, CoolCat, NewYorker, New Look, Vero Moda, 123, L&L, hunkemöller, mexx, esprit, inno galleria, ... (ik noem maar lukraak wat ketens)... en welke ik ook vergeet om de hoek.
Klopt wel zoals Karma zegt, dat er dan tenminste weer plaats is voor de kleine zelfstandige die nu door deze ketens wordt verstikt. Ketens die maken dat iedere stad er zowat hetzelfde uitziet ... (of althans hetzelfde aanbod heeft).
__________________
Bedankt!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 mei 2012 om 21:37.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 23:17   #29
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Waar gaat die kleding dan naartoe?

Hier is er weinig van te merken en ik kan me moeilijk voorstellen op een dag wakker te worden zonder een C&A, H&M, Zara, CoolCat, NewYorker, New Look, Vero Moda, 123, L&L, hunkemöller, mexx, esprit, inno galleria, ... (ik noem maar lukraak wat ketens)... en welke ik ook vergeet om de hoek.
Klopt wel zoals Karma zegt, dat er dan tenminste weer plaats is voor de kleine zelfstandige die nu door deze ketens wordt verstikt. Ketens die maken dat iedere stad er zowat hetzelfde uitziet ... (of althans hetzelfde aanbod heeft).
Je moet ten eerste begrijpen dat het voltallige stadsbeeld dat jij en ik heb gedomineerd worden door die ketens, en dat die ketens samenwerken in bepaalde delen van steden. Zo krijg je aantrekkelijke winkelstraten.

Haal die er van tussen en er schiet niks meer over. De kleintjes gaan er zo van tussen want winkels leven van passage. Als die wegvalt door aantrekkelijke deals hebben kleintjes niks meer over.
Gaat u misschien ooit gaan shoppen in een dorp met een winkel of 2? Ik denk het niet.
Het is een magneet pool. Veel volk trekt veel ander volk en weinig volk trekt weinig volk.

Nu verkoop is illusie; je schept een illusie van alles gaat goed en dit is de nu de mode en blabla. Je loopt er blindelings in. Iedereen.

Maar dat kost allemaal handenvol geld hé. En de verkoop stockt al maanden en de kaskredieten hiervoor hebben de limieten bereikt. U moet weten dat het bijna onmogelijk is iets te huren op top locaties zonder geld van de fabrikanten en dat de fabrikanten door het huren van die toplocaties break even draaien.

Dus ja wie denkt dat er miljoenen opzij liggen voor de slechte dagen is verkeerd bezig.
En de slechte dagen zijn nu wel al te lang bezig. Het geld is op, de kredieten onder nul bereiken hoogtepunten waar geen kredieten meer verstrekt worden...dus wat volgt is een sanering in de beginne en een failliet op het einde.

Laatst gewijzigd door Mambo : 27 mei 2012 om 23:31.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 23:23   #30
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
http://datanews.knack.be/ict/nieuws/...073531653.htm#

in 2011 was de internethandel al meer dan 1 miljard euro waard in Belgie.....en zeggen dat we,relatief gezien,wat achterop hinken bij Nederland,het VK en Duitsland bvb....

Het zal in 2012 ongetwijfeld opnieuw met een kwart miljard aangedikt zijn......
Voor een "fysieke handelaar",met al zijn kosten verbonden aan het uitbaten van een winkel wordt de concurrentiepositie onmogelijk tegenover een efficient gerund magazijn,e-commercetoepassing en ervaren privé-transportbedrijven die in een flits de goederen in de handen van de klant gaan stoppen....

Dit MOET gevolgen hebben!
Een sector van 1 miljard euro is echt een kleine sector hoor.
Laten we wel wezen, als uw vrouw een kleedje wil dan wil ze dat gaan passen en nog eens en nog eens en zo verder.

Het probleem is al een tijd bezig. Rijke klanten zoals in Knokke Heist betalen hun kleine aankopen van een paar tientallen euro al een ganse tijd met visa...die ze op afbetalingen terug betalen.

Wij commercanten werken met de neus hé. En die faalt zelden.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2012, 23:27   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Toch niet hoor. Dergelijke vervoerbedrijven breiden momenteel in recordtijd enorm uit.

We hebben het over winkelketens hé. Als ze allemaal vertrekken staan de huisbazen daar met hun gigantische huishuren aan die ketens en zullen ze wel moeten verhuren aan kleinere winkels. Goede zaak. Het zijn de multinationals die alles kapot maken en zorgen voor alsmaar minder werkgelegenheid.
Die eigendommen zijn al lang in handen van investeerders. En als die geen geld meer zien, dan stuikt ook die sector in elkander.
No...het zal een ketting reactie op gang zetten zoals in Griekenland, Spanje en god weet waar nog allemaal.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 00:25   #32
de Wakkere burger
Banneling
 
 
Geregistreerd: 14 mei 2012
Locatie: Adrianopolis
Berichten: 444
Standaard

sinds 2004 sta ik op een zwarte-sneeuw-dieet
de Wakkere burger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 17:35   #33
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Die eigendommen zijn al lang in handen van investeerders. En als die geen geld meer zien, dan stuikt ook die sector in elkander.
No...het zal een ketting reactie op gang zetten zoals in Griekenland, Spanje en god weet waar nog allemaal.
Interessante draad, Mambo! Ik heb de indruk dat mijn werkgever ook al wat minder opdrachten binnenkrijgt. Ik zie dat aan het soort werk dat ze me geven: er is veel bij dat vroeger werd uitbesteed. Maar ik moet nog zien of die trend aanhoudt, en ook bij mijn collega's te bespeuren valt. Ik heb alvast een plan B om in de crisis zelfstandig aan de slag te gaan.

Maar één ding snap ik echt niet: in Knokke Heist kunnen de RIJKEN niet meer betalen? Als je nou nog schreef dat de armen, of de middenklasse, het lieten afweten of op de pof leven. Heb jij daar een verklaring voor?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 18:14   #34
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

En in september zal ie wel iets anders vinden om over te mekkeren
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2012, 19:17   #35
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Interessante draad, Mambo! Ik heb de indruk dat mijn werkgever ook al wat minder opdrachten binnenkrijgt. Ik zie dat aan het soort werk dat ze me geven: er is veel bij dat vroeger werd uitbesteed. Maar ik moet nog zien of die trend aanhoudt, en ook bij mijn collega's te bespeuren valt. Ik heb alvast een plan B om in de crisis zelfstandig aan de slag te gaan.

Maar één ding snap ik echt niet: in Knokke Heist kunnen de RIJKEN niet meer betalen? Als je nou nog schreef dat de armen, of de middenklasse, het lieten afweten of op de pof leven. Heb jij daar een verklaring voor?
Vorig jaar en dat kan je nalezen op unizo ergens, is de verkoop al reeds verminderd met 25 �* 35% ten opzichte van het jaar daarvoor. En dat was ook al niet te fameus.
Dit jaar is het nogmaals zo iets in die aard. De cijfers zullen allicht maar volgend jaar ergens uitkomen, maar tussendoor is het wel zo.

Tenzij de zon de ommekeer brengt is het finaal einde in zicht in de eerstvolgende maanden.

En in Knokke-Heist kan u makkelijk zelf gaan zien dat zo ongeveer minstens de helft van alle eigendommen zichtbaar, of via kantoor gewoon te koop staat. Nu de prijzen zijn nog steeds heel hoog daar maar blijkbaar blijven ze gewoon onverkocht ook.
Nu ja; er verkoopt altijd wel eens iets natuurlijk.
Maar daar trek je het niet meer mee.
Er is wel een grote verschuiving bezig ook in het toerisme die steeds meer uit andere richtingen beginnen te komen en de vaste klanten die steeds meer en meer wegblijven.

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 mei 2012 om 19:21.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 18:37   #36
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

De donkere wolken boven de handel beginnen nu gitzwart te zien.
Nog een week of 10 �* 12 en alles klapt in elkander.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 19:57   #37
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Wat ik reeds lang voorspeld had. De credit crunch wordt een feit. Spanje is aan het vallen en sleurt de hele eurozone met zich mee. Vandaag betalen België, Nederland, Frankrijk en Duitsland een minimumrente op hun obligaties. Beleggers zijn zo wanhopig dat ze hun geld nog het liefst toevertrouwen aan quasi bijna-failliete landen.

Ik vraag mij wel af naar welke plek deze winkels zich dan zullen begeven. Want elders is het niet veel beter. Gaat het hier over multinationals of kleine zelfstandigen ?
__________________
I'm a barbie girl
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 20:29   #38
Buyck Ruben
Parlementslid
 
Geregistreerd: 9 mei 2007
Berichten: 1.793
Standaard Complete melddown op de financiële markten !

De Europese beurzen startten juni met een forse tik. Het begin van juni levert een waslijst tegenvallend economisch nieuws op: de Chinese economie sputtert, het ondernemersvertrouwen in onder meer het VK en Spanje varieert van dramatisch tot catastrofaal, en nu lijkt ook de Amerikaanse jobmachine te haperen. De Duitse DAX, zeg maar 'de wereldeconomie in één muisklik', is het grootste slachtoffer.

Bron: DE TIJD




De Europese beurzen zijn vrijdag met grote verliezen gesloten. De zorgen over de schuldencrisis en een reeks tegenvallende berichten over de Chinese, Amerikaanse en Europese economie joegen beleggers massaal naar veilige havens.

De AEX-index sloot 2,2 procent lager op 283,77 punten. De hoofdgraadmeter van het Damrak zakte daarmee naar het laagste niveau sinds eind november vorig jaar. De MidKap-index van middelgrote fondsen verloor 2,6 procent tot 483,29 punten. De graadmeters in Parijs en Frankfurt zakten 2,2 en 3,4 procent. Londen hield de schade enigszins beperkt tot een min van 1,1 procent.

De stemming op de beurzen was vanaf de start zeer negatief door tegenvallende berichten over de Chinese economie en de bevestiging van een aanhoudende krimp van de productie in de eurozone. Hier kwamen in de middag zwaar tegenvallende cijfers over de Amerikaanse arbeidsmarkt overheen.

De tekenen van economische verzwakking kwamen bovenop de grote zorgen over de toekomst van de eurozone. Die joegen het verschil tussen de rente op Spaanse en Duitse obligaties naar het hoogste niveau sinds de invoering van de euro. Dit kwam vooral door de sterke daling van de Duitse rente. Die zakte dankzij de enorme vraag naar veilig geacht Duits staatspapier naar een nieuw dieptepunt. Ook de Nederlandse en Franse rente nam verder af.

Bron: De beursduivel



Het lijkt erop dat we hoe dan ook we een complete inéénstorting meemaken van het systeem. Niks lijkt nog te werken. Alle stimuli ten spijt verergeren de kwaal nog meer dan het een remedie zou moeten zijn !

China boert slecht en in Amerika draait het ook in de soep. De euro daar lijkt niets meer van over.

Vele landen met structurele hoge staatsschuld zoals Japan 200% BBP. Amerika rond de 100% en ook voor België is dat het geval. Voor de zuidelijke landen in Europa is het al helemaal voor de vaantjes.

Waar zijn de lichtpuntjes... !?
Buyck Ruben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2012, 21:01   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Wat ik reeds lang voorspeld had. De credit crunch wordt een feit. Spanje is aan het vallen en sleurt de hele eurozone met zich mee. Vandaag betalen België, Nederland, Frankrijk en Duitsland een minimumrente op hun obligaties. Beleggers zijn zo wanhopig dat ze hun geld nog het liefst toevertrouwen aan quasi bijna-failliete landen.

Ik vraag mij wel af naar welke plek deze winkels zich dan zullen begeven. Want elders is het niet veel beter. Gaat het hier over multinationals of kleine zelfstandigen ?
Het gaat over zowel kleinere winkelketens van zo een stuk of 30 winkels tot hele grote waar meerdere merken (winkelnamen) onder één dak zitten en dan spreken we soms wel van 2 �* 3000 winkels.
Schlecker heeft bv 11000 winkels en vraagt nu bescherming aan tegen faillisement, wat naar alle waarschijnlijkheid zal geweigerd worden.


T' is echt zeer ernstig nu.

Laatst gewijzigd door Mambo : 1 juni 2012 om 21:06.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 00:37   #40
Silverfields
Burgemeester
 
Silverfields's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2009
Berichten: 587
Standaard

"The End Game: 2012 And 2013 Will Usher In The End" - The Scariest Presentation Ever?

http://www.zerohedge.com/news/big-re...sentation-ever

The Global Economy Is Sitting on a Volcano. What Happens Next?
http://www.economonitor.com/blog/201...-happens-next/


Ik heb toch zo mijn bedenkingen, gaan we door deze crisis geraken zonder al te veel kleerscheuren?
Silverfields is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be