Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 oktober 2012, 10:47   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Op die pagina staat ook een link naar deze fotoreeks van jonge bruidjes
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...ld-brides.html

Ik ben veel te emotioneel vandaag, heb letterlijk zitten wenen bij die foto's.
Heb die fotoreeks ook gezien en zat tevens met een toegesnoerde keel.
Gelukkig hebben moslims daar minder last van, gezien sujetten als thewayyouthink&co hier niet op wensen te reageren en kunnen ze hier wat verder komen kwelen over hun 'discriminatie/racisme' door ongelovigen en zeveren over hunne Khilafa.

Platwalsen die islamzooi, want de rede is lang voorbij.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 13:04   #22
the way you think
Lokaal Raadslid
 
the way you think's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2011
Berichten: 316
Standaard

Citaat:
Wat ik bedoel is dat maar bitter weinig vrouwen een volledige burka zouden dragen als het niet verplicht werd door de mannen en imams, zij zijn geen vragende partij tenzij onder druk of als protest zoals in dat filmpke.
Dit is weer een veronderstelling zonder enig feitelijk bewijsmateriaal. Het is hetzelfde als ik zeg: de meeste vrouwen willen een hoofddoek dragen, maar het wordt door de overheid verboden gemaakt!! Dus zij mogen het niet dragen. Onderdrukking net zoals in Tunesië het geval was.

Kijk alleen naar de Westerse wereld hoeveel vrouwen een sluier dragen. Dit is toch in deze (zogenaamde) moderne samenleving toch onmogelijk voor te stellen? Oh, nee!! daar komt weer het argument dat deze vrouwen ook onderdrukt worden. Dan gebruik ik het argument dat vrouwen die geen hoofddoek dragen ook onderdrukt worden omdat zij hun lichaamsdelen moeten tonen c.q. als sexobjecten moeten worden gezien om deze reden worden zijn onderdrukt dat zij geen sluier mogen dragen. Jou argumentatie slaat nergens op. Het zijn enkel vermoedens en vermoedens kunnen niets tegen de waarheid baten.

Vrede zij met jou.

Laatst gewijzigd door the way you think : 14 oktober 2012 om 13:05.
the way you think is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 15:17   #23
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Dit is weer een veronderstelling zonder enig feitelijk bewijsmateriaal. Het is hetzelfde als ik zeg: de meeste vrouwen willen een hoofddoek dragen, maar het wordt door de overheid verboden gemaakt!! Dus zij mogen het niet dragen. Onderdrukking net zoals in Tunesië het geval was.

Kijk alleen naar de Westerse wereld hoeveel vrouwen een sluier dragen. Dit is toch in deze (zogenaamde) moderne samenleving toch onmogelijk voor te stellen? Oh, nee!! daar komt weer het argument dat deze vrouwen ook onderdrukt worden. Dan gebruik ik het argument dat vrouwen die geen hoofddoek dragen ook onderdrukt worden omdat zij hun lichaamsdelen moeten tonen c.q. als sexobjecten moeten worden gezien om deze reden worden zijn onderdrukt dat zij geen sluier mogen dragen. Jou argumentatie slaat nergens op. Het zijn enkel vermoedens en vermoedens kunnen niets tegen de waarheid baten.

Vrede zij met jou.
Haar tonen = sexobject zijn.

Dan lopen de vrouwen daar in het Midden-oosten zeker constant nat rond met de hoeveelheid baard- en hoofdhaar dat daar tentoontgesteld wordt.

Of hoe uw argument achterlijk is.
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 18:55   #24
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Dit is weer een veronderstelling zonder enig feitelijk bewijsmateriaal. Het is hetzelfde als ik zeg: de meeste vrouwen willen een hoofddoek dragen, maar het wordt door de overheid verboden gemaakt!! Dus zij mogen het niet dragen. Onderdrukking net zoals in Tunesië het geval was.

Kijk alleen naar de Westerse wereld hoeveel vrouwen een sluier dragen. Dit is toch in deze (zogenaamde) moderne samenleving toch onmogelijk voor te stellen? Oh, nee!! daar komt weer het argument dat deze vrouwen ook onderdrukt worden. Dan gebruik ik het argument dat vrouwen die geen hoofddoek dragen ook onderdrukt worden omdat zij hun lichaamsdelen moeten tonen c.q. als sexobjecten moeten worden gezien om deze reden worden zijn onderdrukt dat zij geen sluier mogen dragen. Jou argumentatie slaat nergens op. Het zijn enkel vermoedens en vermoedens kunnen niets tegen de waarheid baten.

Vrede zij met jou.
Vroeger waren de eerste feministen ook tegen uitdagende kledij maar dat is volledig verdwenen, we zijn naakt geboren en we hebben een lichaam waar niets verkeerd aan is. Je hebt duidelijk geen idee hoe westerse vrouwen denken.

Als vrouwen een hoofddoek dragen is het door de mannen of door de islam, alle islam teksten zijn natuurlijk toevallig van mannen, alle imams zijn mannen en de vrouwen worden door de mannen opzettelijk dom gehouden door minder onderwijs. Ja, het is door mannen dat ze die hoofddoek dragen, hoe je het ook bekijkt.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 19:07   #25
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Haar tonen = sexobject zijn.

Dan lopen de vrouwen daar in het Midden-oosten zeker constant nat rond met de hoeveelheid baard- en hoofdhaar dat daar tentoontgesteld wordt.

Of hoe uw argument achterlijk is.
Meer dan achterlijk, mannen mogen inderdaad wel hun haren gebruiken als sexuele uitstraling. ze proberen uit te leggen dat vrouwen in niets gedwongen worden maar het zit overal.

Ieder jaar sterven er 500.000 meisjes door genitale besnijding en door oppositie van mannelijke islamieten wordt er nauwelijks tegen opgetreden. Als er iets bereikt wordt is het door westerse organisaties en de vrouwen zelf die in opstand komen. Islam is de grootste schande op aarde en als die gasten dan beweren dat vrouwen alles vrijwillig doen en niets verkeerd is aan die kind-huwelijken dan zijn ze zelf niet beter dan die beulen.

Laatst gewijzigd door BonBon : 14 oktober 2012 om 19:08.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 21:35   #26
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the way you think Bekijk bericht
Dit is weer een veronderstelling zonder enig feitelijk bewijsmateriaal. Het is hetzelfde als ik zeg: de meeste vrouwen willen een hoofddoek dragen, maar het wordt door de overheid verboden gemaakt!! Dus zij mogen het niet dragen. Onderdrukking net zoals in Tunesië het geval was.

Kijk alleen naar de Westerse wereld hoeveel vrouwen een sluier dragen. Dit is toch in deze (zogenaamde) moderne samenleving toch onmogelijk voor te stellen? Oh, nee!! daar komt weer het argument dat deze vrouwen ook onderdrukt worden. Dan gebruik ik het argument dat vrouwen die geen hoofddoek dragen ook onderdrukt worden omdat zij hun lichaamsdelen moeten tonen c.q. als sexobjecten moeten worden gezien om deze reden worden zijn onderdrukt dat zij geen sluier mogen dragen. Jou argumentatie slaat nergens op. Het zijn enkel vermoedens en vermoedens kunnen niets tegen de waarheid baten.
Over welke waarheid heeft u het dan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 21:39   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Vroeger waren de eerste feministen ook tegen uitdagende kledij maar dat is volledig verdwenen, we zijn naakt geboren en we hebben een lichaam waar niets verkeerd aan is. Je hebt duidelijk geen idee hoe westerse vrouwen denken.
Hoe denken westerse vrouwen dan wel? M.i. is het gevaar groot dat u een bijzonder eenzijdige versie tot de uwe maakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 21:42   #28
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Als vrouwen een hoofddoek dragen is het door de mannen of door de islam, alle islam teksten zijn natuurlijk toevallig van mannen, alle imams zijn mannen en de vrouwen worden door de mannen opzettelijk dom gehouden door minder onderwijs. Ja, het is door mannen dat ze die hoofddoek dragen, hoe je het ook bekijkt.
Ongetwijfeld zijn er een aantal vrouwen die een hoofddoek dragen omdat ze daartoe verplicht worden, een dermate sociale druk voelen of zaken klakkeloos aannemen. Toch zijn er ook gestudeerde en ontwikkelde moslima's die uit een bewuste keuze voor de hoofddoek kiezen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 21:55   #29
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld zijn er een aantal vrouwen die een hoofddoek dragen omdat ze daartoe verplicht worden, een dermate sociale druk voelen of zaken klakkeloos aannemen. Toch zijn er ook gestudeerde en ontwikkelde moslima's die uit een bewuste keuze voor de hoofddoek kiezen.
Ik denk eerder dat het gros der mannen, moslims even buiten beschouwing gelaten, aan een heropvoeding van menselijke waarden toe zijn, Jan.

Velen van hen kunnen zich zelfs niet de positie en het (bedreigde) gevoel van een vrouw inbeelden, die in een voornamelijk door mannen bevolkte omgeving loopt.
Zelf man zijnde voel ik dan soms diepe schaamte en verontwaardiging, over het onbetamelijke gedrag van mijn lullige soortgenoten, als er een vrouw in de buurt is.
Dan vraag ik hen wel eens of ze zich ook zo zouden gedragen, als hun moeder er zou bij staan, wat steevast stamelende grondzoekers oplevert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 22:15   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Ik denk eerder dat het gros der mannen, moslims even buiten beschouwing gelaten, aan een heropvoeding van menselijke waarden toe zijn, Jan.

Velen van hen kunnen zich zelfs niet de positie en het (bedreigde) gevoel van een vrouw inbeelden, die in een voornamelijk door mannen bevolkte omgeving loopt.
Zelf man zijnde voel ik dan soms diepe schaamte en verontwaardiging, over het onbetamelijke gedrag van mijn lullige soortgenoten, als er een vrouw in de buurt is.
Dan vraag ik hen wel eens of ze zich ook zo zouden gedragen, als hun moeder er zou bij staan, wat steevast stamelende grondzoekers oplevert.
Eerlijk gezegd stel ik mij toch vragen bij uw mening als zouden moslimmannen hier een positieve uitzondering vormen. Uit een voorbije reportage blijkt immers wel het omgekeerde: een westers geklede vrouw wordt door jonge moslims verbaal aangesproken, aangepakt of benaderd. Niet echt getuigend van veel goede smaak en opvoeding ten opzichte van vrouwen.

Wel legt u de vinger op de wonde: heel mannen missen enige vorm van cultuur als het om vrouwen gaat. Dit hangt m.i. ook samen met de steeds toenemende erotisering en instrumentalisering van de vrouw en haar lichaam in onze maatschappij. Daarom ook begrijp ik dat sommige ontwikkelde vrouwen uiteindelijk beslissen een hoofddoek te dragen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 22:34   #31
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld zijn er een aantal vrouwen die een hoofddoek dragen omdat ze daartoe verplicht worden, een dermate sociale druk voelen of zaken klakkeloos aannemen. Toch zijn er ook gestudeerde en ontwikkelde moslima's die uit een bewuste keuze voor de hoofddoek kiezen.
Omdat het zogezegd bij de Islam past, maar wie heeft dat beslist, toch ook een hele meute mannen?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 22:48   #32
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe denken westerse vrouwen dan wel? M.i. is het gevaar groot dat u een bijzonder eenzijdige versie tot de uwe maakt.
Ik weet alvast wel dat een vrouw zich geen hoer voelt als ze in bikini op het strand ligt, ze is geen hoer als ze een borst uitfloept om melk te geven aan haar kleine, ze wil ook niet als hoer behandeld worden als ze sexy op straat loopt en al zeker niet in 'gewone' kledij. Ze willen zich veilig voelen op straat en niet belaagd zelfs als ze in bikini rondloopt, zoveel weet ik wel van westerse vrouwen. Ik weet ook dat ze zich niet sexy kleden om veel mannen aan te trekken, moslims hebben daar blijkbaar grote problemen mee om dat te begrijpen.

Reclame gebruikt inderdaad veel naakt maar dat maakt naakt niet slecht, het blijkt gewoon effectief. Ultime vrijheid is zonder problemen naakt te kunnen rondlopen, daar zijn we nog lange niet.

Moslim mannen hebben een groot probleem om met vrouwen om te gaan, daarom ook dat het ze maar zelden lukt om een westerse moslima aan de haak te slaan. Dat lijkt me bewijs genoeg.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 22:50   #33
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongetwijfeld zijn er een aantal vrouwen die een hoofddoek dragen omdat ze daartoe verplicht worden, een dermate sociale druk voelen of zaken klakkeloos aannemen. Toch zijn er ook gestudeerde en ontwikkelde moslima's die uit een bewuste keuze voor de hoofddoek kiezen.
Niet vergeten, het ging hier wel over volledige lichaam- en gezicht-verhullende burka's, niet een simpel sjaaltje.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 22:52   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Omdat het zogezegd bij de Islam past, maar wie heeft dat beslist, toch ook een hele meute mannen?
Daar gaat het gewoon niet over. Er zijn nu eenmaal vrouwen met een vrij hoge opleiding die ervan overtuigd zijn dat de hoofddoek hen een zekere bescherming biedt voor de relativering waarmee de vrouw in het Westen te maken krijgt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 22:56   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Ik weet alvast wel dat een vrouw zich geen hoer voelt als ze in bikini op het strand ligt, ze is geen hoer als ze een borst uitfloept om melk te geven aan haar kleine, ze wil ook niet als hoer behandeld worden als ze sexy op straat loopt en al zeker niet in 'gewone' kledij. Ze willen zich veilig voelen op straat en niet belaagd zelfs als ze in bikini rondloopt, zoveel weet ik wel van westerse vrouwen. Ik weet ook dat ze zich niet sexy kleden om veel mannen aan te trekken, moslims hebben daar blijkbaar grote problemen mee om dat te begrijpen.
Laten we zeggen dat iedere vrouw zich veilig wil voelen. De geschiedenis leert echter dat vrouwen soms een terechte achtergrond koesteren een bepaalde categorie mannen. In alle culturen, in alle tijden.

Mannen zijn nu eenmaal visueel ingesteld, wat ervoor zorgt dat schaars of uitdagend geklede vrouwen hun aandacht trekken. Men kan zoiets betreuren, maar hier is het vernis van de beschaving soms dermate dun in vergelijking met de instincten van een man.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 22:59   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht

Reclame gebruikt inderdaad veel naakt maar dat maakt naakt niet slecht, het blijkt gewoon effectief. Ultime vrijheid is zonder problemen naakt te kunnen rondlopen, daar zijn we nog lange niet.
Naakt in reclame zorgt ervoor dat het lichaam van de vrouw geïnstrumentaliseerd wordt. Het wordt dus ontmenselijkt; steeds verder tot een object gemaakt. Wat we dus nu meemaken in het Westen, dient de vrouw niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 23:00   #37
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Laten we zeggen dat iedere vrouw zich veilig wil voelen. De geschiedenis leert echter dat vrouwen soms een terechte achtergrond koesteren een bepaalde categorie mannen. In alle culturen, in alle tijden.

Mannen zijn nu eenmaal visueel ingesteld, wat ervoor zorgt dat schaars of uitdagend geklede vrouwen hun aandacht trekken. Men kan zoiets betreuren, maar hier is het vernis van de beschaving soms dermate dun in vergelijking met de instincten van een man.
Dan is dat hoe mannen denken, niet vrouwen. De ene keer zijn we ontworpen door God en de andere keer hebben we dierlijke instinkten, maak eens een keuze graag. Het overgrote deel van de westerse mannen kan zich inhouden en niet elke vrouw bespringen, ze kunnen dat dus ook leren.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 23:02   #38
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Naakt in reclame zorgt ervoor dat het lichaam van de vrouw geïnstrumentaliseerd wordt. Het wordt dus ontmenselijkt; steeds verder tot een object gemaakt. Wat we dus nu meemaken in het Westen, dient de vrouw niet.
De mens leer daarmee omgaan, zo dom zijn we ook niet. Het is niet perfect maar het alternatief om naakt te verbieden is veel slechter, ik ga bewust om met reclame, dat kan ook geleerd worden.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 23:03   #39
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eerlijk gezegd stel ik mij toch vragen bij uw mening als zouden moslimmannen hier een positieve uitzondering vormen.
Dan heb je dat verkeerd begrepen, Jan, sorry, my bad.
Ik wilde nl mannelijke moslims even buiten beschouwing laten, in mijn vb over hoe veel westerse mannen zich verhouden tov vrouwen.
Over die eerste groep is de minachting/behandeling tgo vrouwen voor iedereen al duidelijk genoeg, dacht ik zo.

Over de rest van je post ben ik het met je eens.

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 14 oktober 2012 om 23:03.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 23:05   #40
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar gaat het gewoon niet over. Er zijn nu eenmaal vrouwen met een vrij hoge opleiding die ervan overtuigd zijn dat de hoofddoek hen een zekere bescherming biedt voor de relativering waarmee de vrouw in het Westen te maken krijgt.
Er zijn ook vrouwen die voor dezelfde reden naakt in een kerk willen zingen, over wel percentage spreken we dan? Vrouwen worden ofwel gedwongen die te dragen door hun directe omgeving, gedwongen door een mannelijk islam land of door een schuldbesef ingegeven door een mannelijk gedomineerde islam.

In de tijden dat er in Iran en Irak geen islamitisch land was dan zag je een stuk minder burka's en sluiers, de iraanse steden zagen er haast westers uit. Geef vrouwen echte vrijheid en vrijwillige sluier dragers worden een kleine minderheid, zelfs bij moslims.

Laatst gewijzigd door BonBon : 14 oktober 2012 om 23:08.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be