![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat de overgangsfase betreft waarbij dieren die nu in circus aanwezig zijn nog mogen optreden: wat gaat men doen met dieren die nu nog in circus geboren worden? Achterlaten langs de snelweg? Een belachelijke betuttelende maatregel me dunkt.
Vriendelijke groeten, DaffyDuck Laatst gewijzigd door DaffyDuck : 22 juli 2004 om 19:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() tja, misschien zijn circussen domweg niet meer van deze tijd ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Waar gaat men naar toe,mijn kleinnkinderren zullen nog een leeuw of tijger zien.Moet men naar Afrika gaan om daar een leeuw of tijger te zien.Gaat diene motte dat betalen dat men kleinkind dit kan zien in afrika
![]() |
#4 |
Burgemeester
|
![]() Ik vind het nog niet zo'n slechte maatregel. Het stoort mij enorm dat dieren uit de hun natuurlijk leefmilieu gehaald worden waar zij het hoedanook al moeilijk hebben. Nog véél moeilijker dan het circus het heeft. Door het verwijderen van deze dieren uit hun ecosysteem brengt met kwadrataire schade toe aan het ecosysteem (dwz dat als en dier verdwijnt, er 4 anderen bedreigd worden). De VN vindt de biodiversiteit een erfgoed. Wij gaan een erfgoed toch niet gaan bedreigen omwillen van louter amusement??
Bovendien is het mens- en dieronwaardig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Misschien in een dierentuin Beer ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Julles domweg niet meer van onze tijd.Nee meschien leeft De motte in een ander tijd
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8) Leeuwen en tijgers, zijn er niet, om ons "kunstjes" te tonen 8) Het mag eens stoppen, dat de dieren zich moeten "onderwerpen" aan de mens, en dan nog voor diens vermaak. Verleden maand, was het "hier" kermis; stond hier zo'n molen met levende paarden : gruwelijk is dat; die dieren "draaien gewoon gek"
![]() ![]()
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Akkoord met wat Pietje zegt. Begin deze eeuw werd de muskusrat uit Amerika geïmporteerd voor het (jacht-)amusement van 1 man. Amper 10 diertjes werden binnengebracht. Enkele wisten te ontsnappen, met de gekende destastreuze gevolgen.
Dieren horen thuis in hùn leefmilieu. Zoniet brengen ze aan alles en iedereen schade toe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pietje ik heb 4 paarden moet ik die nu zo effen loslaten.Ik heb 2 slanggen 2Tijgerphythons ik zal ze zo maar loslaten.Beseft u wat er met deze dieren zal gebeuren?Als ik een fout schrijf druk er maar op want dit is een sterk punt van u.
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ja mijn paarden gaan ieder dag van de weide ,ook in de winter.Dat mijn slangen niet gelukkig zijn daar twijvel ik aan.Als ik thuis ben zijn ze niet opgesloten.En geloof me of niet als ik het licht uit doe dan gaan ze van zelf naar hun terarium.Deze dieren nu in het wild zetten,dan zouden ze ongelukkig zijn
eigen volk eerst men wordt niet als racist geboren maar wel gemaakt HELL WAS FULL ,SO I CAME BACK Laatst gewijzigd door Beer : 22 juli 2004 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach ja, geef de beestjes maar terug wat wij hebben verloren, heb daar niets op tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
we hebben allemaal wel al eens al kind naar het circus geweest en dat was FUN !! al die grote dieren die allerlei truukjes laten zien... pas als je ouder bent en wat beter geinformeerd weet je dat achter die fun heel wat dierenleed schuilt.... hoe goed de cirkuslui het ook voorhebben , het blijft uitbuiting ten koste van een dier dat men moet "shapen" om een bepaalde gedrag te verkrijgen.dat gebeurt met aanmoediging maar eveneens met de ocassionele bestraffing... Zelfs als het helemaal vredelievend gebeurt, is zoveel opgesloten in een kooi niet een situatie waar een dier zichzelf kan zijn (goed voelen) Laat de circussen gerust bestaan ! maar enkel met mensen die truukjes uitvoeren! die kiezen er tenminste voor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 8) Het ging hier trouwens over "circusdieren". Ik ga er geen cijfer opplakken, hoeveel maal een dier (eender welke soort) moet oefenen eer het een "kunstje" onder de knie heeft (zal wel enorm vele malen zijn). Zoiets beschouw ik als "psychische marteling" .
![]()
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Fernand ik denk dat sommige personen denken dat dieren denken zoals menssen.Laat dan koeien varkens schapen kippen vrij.Want meer en meer beginnen te denken als dieren.