Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 4 maart 2015, 08:31   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard Sympathie voor jihad én op zoek naar job bij politie

Deze is zo dom om zich te laten pakken.
Hoeveel zijn er hem al voor geweest, maar op iets slimmere wijze ?
Al of niet met de hulp van politieke partijen die graag en veel moslims op hun lijsten zetten ...

Maar ja, de flikken zoals de ambtenaren, moeten een 'afspiegeling' zijn van de maatschappij. Lol: ook criminelen dan bij de flikken en het gerecht zeker ?

titel: Sympathie voor jihad én op zoek naar job bij politie
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150304_01560921



Citaat:
De politie heeft een waarschuwing rondgestuurd voor een 31-jarige Brusselaar. De man zou banden hebben met radicale moslimgroepen en tegelijk proberen een job te bemachtigen bij de politie. Volgens de Staatsveiligheid gaat het hier meer dan waarschijnlijk om een poging tot infiltratie in de politiediensten. Dat bericht Het Nieuwsblad op woensdag.

‘De genaamde Imadeddine B. probeert al maanden op alle mogelijke manieren om in de politiediensten te worden opgenomen. Hij schrijft zich in als kandidaat voor alle openstaande betrekkingen. Telkens werd hij geweigerd.’ De waarschuwing die de politie verspreidt over de 31-jarige Brusselaar, klinkt bijzonder onheilspellend, aldus Het Nieuwsblad. De man is dan ook een ‘reëel gevaar’ voor de politiediensten.

‘Hij wordt gelinkt aan radicale kringen. Dat het hier om een poging gaat om in de politiediensten te infiltreren, is meer dan waarschijnlijk. Elke toegang moet hem dan ook tot elke prijs geweigerd worden.’

Hoe Imadeddine B. zich precies bij de Staatsveiligheid in de kijker heeft gewerkt en met welke radicale kringen hij contact heeft, wil niemand kwijt.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 maart 2015, 08:38   #2
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Het is blijkbaar stukken gemakkelijker om als "gematigde" moslim onder de pannen te geraken bij een politieke partij.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 maart 2015, 16:07   #3
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Symphatie voor de jihad is een basisvoorwaarde om moslim te zijn .
De sharia willen invoeren ook .
Deze beschuldiging geld dus voor alle moslims .
vlaams realist is offline  
Oud 4 maart 2015, 16:10   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Weet ik.
Toch lopen �*lle politieke partijen zich de benen onder hun kont uit om moslims binnen te halen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 maart 2015, 17:36   #5
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze is zo dom om zich te laten pakken.
Ik denk dat we als westerlingen onze handjes mogen kussen dat 99% van die kwasten die een aanslag willen plegen te dom is om hun veters te knopen
Klein Licht is offline  
Oud 4 maart 2015, 18:25   #6
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ik denk dat we als westerlingen onze handjes mogen kussen dat 99% van die kwasten die een aanslag willen plegen te dom is om hun veters te knopen
Maar over die 1 procent kun je toch beter alert blijven.
alice is offline  
Oud 4 maart 2015, 19:14   #7
schaakspeler
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar ja, de flikken zoals de ambtenaren, moeten een 'afspiegeling' zijn van de maatschappij.
Lol: ook criminelen dan bij de flikken en het gerecht zeker ?
Die "logica" kan je dan ook doortrekken naar kinderen en bejaarden en ... noem nog gerust enkele niet in aanmerking komende groepen.
Nee, even ernstig : vind je niet dat bij het overheidspersoneel en dus o.a. bij de politie ook allochtonen thuishoren?
schaakspeler is offline  
Oud 4 maart 2015, 21:05   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ach , die man , vermoedelijk zonder strafblad , wil gewoon meneer de polis worden ,
klik quote voor de geheime boodschap in dit antwoord:
!! Als men onraad ruikt: Beter voorkomen dan genezen !!

Zou de man in kwestie zich durven beroepen op discriminatie of racisme ??
Oh oh oh oh ooooh , hoe gaan de knuffeltjes hierover denken & reageren ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline  
Oud 4 maart 2015, 22:55   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Die "logica" kan je dan ook doortrekken naar kinderen en bejaarden en ... noem nog gerust enkele niet in aanmerking komende groepen.
Nee, even ernstig : vind je niet dat bij het overheidspersoneel en dus o.a. bij de politie ook allochtonen thuishoren?
1) de snelbelg-wet heeft teveel rommel binnen gehaald, dus we zitten met een probleem;
2) sommige groepen allochtonen vertonen een vergroot risico om gerecruteerd te kunnen worden voor verkeerde zaken; van een beetje verkeerd, tot aan Syrië-strijder. Daar moet dus mee rekening gehouden worden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 maart 2015, 00:03   #10
schaakspeler
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
sommige groepen allochtonen vertonen een vergroot risico om gerecruteerd te kunnen worden voor verkeerde zaken; van een beetje verkeerd, tot aan Syrië-strijder.
Is theoretisch mogelijk maar praktisch gezien lijkt me die kans miniem. Volgens mij zijn de meeste Syrië-strijders sadisten die gewoon de kans benutten om hun perverse fantasieën te realiseren. Zulke smeerlappen vind je even goed bij de autochtonen. In vredestijd zullen ze niet meteen gaan verkrachten, martelen of doden.

Wat de recrutering door wraakzuchtige jihadisten betreft, zie ik niet in waarom zij hun kandidaten zouden verplichten te infiltreren bij de politie (of het leger). Om terreur te zaaien kan je ze beter onmiddellijk op pad sturen met een kalasjnikov of een bommengordel (of desnoods een ander dodelijk wapen, zoals een auto).
schaakspeler is offline  
Oud 5 maart 2015, 08:29   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.177
Standaard

Het lijkt me toch altijd interessant dat criminele organisaties een mannetje in huis hebben om te checken wat er al over hen geweten is ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 5 maart 2015, 08:31   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het lijkt me toch altijd interessant dat criminele organisaties een mannetje in huis hebben om te checken wat er al over hen geweten is ...

.
lastig nu de PS niet meer in de fedreg zit toch.
Anna List is offline  
Oud 6 maart 2015, 10:53   #13
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
Wat de recrutering door wraakzuchtige jihadisten betreft, zie ik niet in waarom zij hun kandidaten zouden verplichten te infiltreren bij de politie (of het leger). Om terreur te zaaien kan je ze beter onmiddellijk op pad sturen met een kalasjnikov of een bommengordel (of desnoods een ander dodelijk wapen, zoals een auto).
Als je 'binnen' bent kan je toch nog heel wat meer schade aanrichten volgens mij. Een zaal vol pas afgestudeerde flikkers opblazen of zo.

De domheid van onze champetters druipt er ook weer vanaf. Neemt die toch aan en steek zijn geweerke vol losse flodders oid, of maak hem wijs dat ge eerst drie jaar de wc's moet kuisen voor ge een wapen krijgt.
Klein Licht is offline  
Oud 6 maart 2015, 12:52   #14
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Die IS-posterboy die onlangs België met aanslagen dreigde, was hier alleszins beroepsmilitair.
Het zal lang niet de enige zijn.
Als reactie daarop liet een woordvoerster van het leger weten dat radicalisering geen wettelijke basis vormt voor ontslag, m.a.w.: laisser faire...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 6 maart 2015, 13:17   #15
schaakspeler
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 26 oktober 2010
Berichten: 330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Als je 'binnen' bent kan je toch nog heel wat meer schade aanrichten volgens mij. Een zaal vol pas afgestudeerde flikkers opblazen of zo.
Misschien. Als je flikkers wilt opblazen moet je goed kunnen blazen ; flikken opblazen vereist een andere techniek, maar ook zonder infiltratie zijn de mogelijkheden legio.
schaakspeler is offline  
Oud 6 maart 2015, 16:17   #16
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Weet ik.
Toch lopen �*lle politieke partijen zich de benen onder hun kont uit om moslims binnen te halen.
Niet het Vlaams Belang!!!
Sukkelaar is offline  
Oud 6 maart 2015, 16:19   #17
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Deze is zo dom om zich te laten pakken.
Hoeveel zijn er hem al voor geweest, maar op iets slimmere wijze ?
Al of niet met de hulp van politieke partijen die graag en veel moslims op hun lijsten zetten ...

Maar ja, de flikken zoals de ambtenaren, moeten een 'afspiegeling' zijn van de maatschappij. Lol: ook criminelen dan bij de flikken en het gerecht zeker ?

titel: Sympathie voor jihad én op zoek naar job bij politie
http://www.standaard.be/cnt/dmf20150304_01560921
Als mol heeft hij het trachten te verwezenlijken. Meer moet daar niet bij nagedacht te worden.
Sukkelaar is offline  
Oud 6 maart 2015, 16:21   #18
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaakspeler Bekijk bericht
.

Wat de recrutering door wraakzuchtige jihadisten betreft, zie ik niet in waarom zij hun kandidaten zouden verplichten te infiltreren bij de politie (of het leger). Om terreur te zaaien kan je ze beter onmiddellijk op pad sturen met een kalasjnikov of een bommengordel (of desnoods een ander dodelijk wapen, zoals een auto).
Gezien er heel weinig structuur is handelen die schurken volledig zelfstandig en doen ze maar.
Sukkelaar is offline  
Oud 6 maart 2015, 17:29   #19
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Die IS-posterboy die onlangs België met aanslagen dreigde, was hier alleszins beroepsmilitair.
Het zal lang niet de enige zijn.
Als reactie daarop liet een woordvoerster van het leger weten dat radicalisering geen wettelijke basis vormt voor ontslag, m.a.w.: laisser faire...
Toch wel heel tof van ons , dat we islamieten trainen om met wapens om te gaan .
Hen vertellen waar de nucleaire raketten liggen , en hoe ze beveiligd worden .
Ik vind dat dom , maar wie ben ik ?
vlaams realist is offline  
Oud 7 maart 2015, 11:14   #20
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Toch wel heel tof van ons , dat we islamieten trainen om met wapens om te gaan .
Hen vertellen waar de nucleaire raketten liggen , en hoe ze beveiligd worden .
Ik vind dat dom , maar wie ben ik ?
Een Vlaamse realist??
Sukkelaar is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be