Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 december 2018, 20:31   #981
Floozy
Lokaal Raadslid
 
Floozy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2013
Berichten: 338
Standaard

Aangezien iemand het argument opwierp dat cannabis meer kankerverwekkende stoffen zou bevatten, nog even dit:

Citaat:
The largest study of its kind has unexpectedly concluded that smoking marijuana, even regularly and heavily, does not lead to lung cancer.

The new findings "were against our expectations," said Donald Tashkin of the University of California at Los Angeles, a pulmonologist who has studied marijuana for 30 years.

"We hypothesized that there would be a positive association between marijuana use and lung cancer, and that the association would be more positive with heavier use," he said. "What we found instead was no association at all, and even a suggestion of some protective effect."
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn...?noredirect=on

Citaat:
The International Journal of Oncology published a study last year, for example, indicating that cannabinoids successfully kill cancer cells, and the benefits increase when combined with chemotherapy. An early preclinical study we recently conducted also found that cancer cells derived from patient blood samples were differentially sensitive to the two main active compounds in cannabis—tetrahydrocannabinol (THC) and tetrahydrocannabinolic acid (THCA).

A number of other laboratory and animal studies have been conducted in recent years on colon, breast and brain cancers. They indicate that cannabinoids may inhibit tumor growth by blocking cell growth, causing cell death and blocking the development of blood vessels that tumors require to grow. We have yet to make the leap to study these promising effects on humans.
https://blogs.scientificamerican.com...versus-cancer/
Floozy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 december 2018, 15:54   #982
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Duterte, de natte droom van War On Drugs adepten, gaat medicinale cannabis legaliseren

Citaat:
In a media briefing, Presidential Spokesman Salvador Panelo reiterated that Duterte favors the use of medical marijuana and will support any legislative measure consistent with his stand.

"He (The President) is in favor of limited use of marijuana," Panelo told reporters in Malacañang.
noteer de nuance: "limited use of marijuana", niet "medical marijuana"
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 09:38   #983
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Pennsylvania is next

Citaat:
“My bill would immediately release people jailed for crimes associated with cannabis,” Wheatley said. “Those who have criminal histories related to cannabis would be expunged, and professional and driver’s licenses that were revoked or suspended due to cannabis-related crimes would be reinstated. For far too long, the criminal justice system has unfairly punished Pennsylvanians, especially minorities, who are caught with cannabis.”
https://www.phillyvoice.com/marijuan...tley-petition/
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 11:11   #984
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

En dan verschiet men er van dat er meer- en meer verwarden op de wereld komen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 11:13   #985
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard



__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 11:15   #986
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Jointjes rokers opjagen arresteren en opsluiten waren en zijn dan ook De prioriteit van NVA. Ik constateer regelmatig dat wat wietplantjes kweken zwaarder wordt gestraft dan iemand halfdood slaan. Mij niet gelaten men oogst wat men zaait.
Het is een strijd die men waarschijnlijk nooit zal kunnen winnen, het zal zelfs van kwaad naar erger gaan de verkoop van die rommel.

In een ver verleden had Ronald Reagan nog een plan om al de velden waar men de 'shit' kweekte in brand te steken.

Is er nooit van gekomen en het idee kreeg uit bepaalde hoeken veel tegenstand.

Zij die er kassa*kassa aan hadden waarschijnlijk.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 11:56   #987
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
In een ver verleden had Ronald Reagan nog een plan om al de velden waar men de 'shit' kweekte in brand te steken.
Ja, da was nogal ne keer ne slimme kerel zelle
Door alles in schedule 1 te zwieren is er nooit enig deftig onderzoek kunnen gebeuren naar therapieën met stoffen als THC, CBD, psilocybine, LSD en andere.
Gelukkig dat de tijden veranderen... veel in te halen.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 11:57   #988
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ja, da was nogal ne keer ne slimme kerel zelle
Door alles in schedule 1 te zwieren is er nooit enig deftig onderzoek kunnen gebeuren naar therapieën met stoffen als THC, CBD, psilocybine, LSD en andere.
Gelukkig dat de tijden veranderen... veel in te halen.
nooit begrepen waarom de WHO daarin is meegegaan
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 12:06   #989
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is een strijd die men waarschijnlijk nooit zal kunnen winnen, het zal zelfs van kwaad naar erger gaan de verkoop van die rommel.

In een ver verleden had Ronald Reagan nog een plan om al de velden waar men de 'shit' kweekte in brand te steken.

Is er nooit van gekomen en het idee kreeg uit bepaalde hoeken veel tegenstand.

Zij die er kassa*kassa aan hadden waarschijnlijk.
U onderschat Bartman Bart en zijn trawanten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 12:09   #990
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
nooit begrepen waarom de WHO daarin is meegegaan
Inderdaad.
En ondertussen liet hij de Contras wel lustig cocaïne smokkelen.
En laten ze de productie en voorschrijven van opioiden boomen, met alle gevolgen van dien.
Maar magic mushrooms, wat nu meer en meer een doeltreffend middel TEGEN verslavingen blijkt te zijn, ho maar.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 12:09   #991
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U onderschat Bartman Bart en zijn trawanten.
Wiet staat al lang niet meer in velden.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2019, 20:08   #992
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U onderschat Bartman Bart en zijn trawanten.
Serieus?

p.s.

Drugsverslaafden, mensen die er véél geld voor over hebben om hun eigen gezondheid naar de bom te helpen?

Mensen die de aanbieders van de waren zonder erbij stil te staan verrijken?

Zoals ik al eerder schreef: Als het fout loopt en ze moeten naar een ziekenhuis zullen ze achteraan in de rij hun beurt moeten afwachten, eerst de normale mensen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 februari 2019 om 20:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 09:08   #993
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Serieus?

p.s.

Drugsverslaafden, mensen die er véél geld voor over hebben om hun eigen gezondheid naar de bom te helpen?

Mensen die de aanbieders van de waren zonder erbij stil te staan verrijken?

Zoals ik al eerder schreef: Als het fout loopt en ze moeten naar een ziekenhuis zullen ze achteraan in de rij hun beurt moeten afwachten, eerst de normale mensen.
De paters trappisten zijn inderdaad geen sukkelaars.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 14:55   #994
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Het is een strijd die men waarschijnlijk nooit zal kunnen winnen, het zal zelfs van kwaad naar erger gaan de verkoop van die rommel.

In een ver verleden had Ronald Reagan nog een plan om al de velden waar men de 'shit' kweekte in brand te steken.

Is er nooit van gekomen en het idee kreeg uit bepaalde hoeken veel tegenstand.

Zij die er kassa*kassa aan hadden waarschijnlijk.
Vooral uit kringen van mensen met een dosis gezond verstand.

En die tegenstand hoeft dan nog niet eens iets te maken te hebben met cannabis op zich.
Probeer het praktisch maar eens uit te voeren.
Hoe brand je bv. een veldje cannabis midden in een bos af zonder de rest van het bos mee in de fik te steken?


Bovendien gaan degenen die er kassa*kassa aan hadden waarschijnlijk niet de macht gehad hebben om het Reagan moeilijk te maken.
Een illegale kweker met een veldje ergens in een bos is nu niet direct de beste persoon om de president van de Verenigde Staten het vuur aan de schenen te leggen eh?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 6 februari 2019 om 14:57.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 15:09   #995
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Serieus?

p.s.

Drugsverslaafden, mensen die er véél geld voor over hebben om hun eigen gezondheid naar de bom te helpen?

Mensen die de aanbieders van de waren zonder erbij stil te staan verrijken?

Zoals ik al eerder schreef: Als het fout loopt en ze moeten naar een ziekenhuis zullen ze achteraan in de rij hun beurt moeten afwachten, eerst de normale mensen.
U bent blijkbaar wel goed in het verzinnen van 'oplossingen' die, hoewel ze voor een simpele toehoorder misschien goed klinken, in de praktijk onhaalbaar zijn eh?

Over uw 'beurt afwachten' is hier al eens een hele discussie gevoerd en het werd al snel duidelijk dat dat praktisch gewoon niet haalbaar was.

Heeft u ook 'oplossingen' in de koker zitten die wel praktisch haalbaar zijn?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 15:16   #996
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Mensen die de aanbieders van de waren zonder erbij stil te staan verrijken?
Dat is nou net hetgene wat de strijd tegen cannabis oplevert. De dealers zijn steeds de eersten die zo'n strijd toejuichen. Hun product wordt minder makkelijk beschikbaar dus stijgt de prijs.

Kijk naar Nederland toen die enige jaren geleden de 'wietpas' invoerden. De enigen die daar op dat moment beter van werden waren de straatdealers. Die dan ook met de tientallen in het straatbeeld opdoken. Gewoon door het feit dat cannabis voor veel mensen (buitenlanders bv) moeilijker beschikbaar werd.

Dus als je het hebt over mensen die de 'aanbieders van waren' verrijken kijk je in de eerste plaats best naar degenen die strijd voeren tegen die waren. Hoe harder BdW zijn strijd tegen drugs opvoert, hoe meer stemmen uit het drugsmilieu hij gaat krijgen.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2019, 15:40   #997
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En dan verschiet men er van dat er meer- en meer verwarden op de wereld komen.
Ik zou zeggen doe mee met de andere verwarden. Rol eens een jointje of eet een stukje spacecake.

Niks zo vervelend als nuchter naast een zatlap staan.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 februari 2019 om 15:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 14:52   #998
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.262
Standaard

Wat ik altijd al bleef herhalen: stapje per stapje.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 15:09   #999
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat ik altijd al bleef herhalen: stapje per stapje.
Miljaar, mijn glaucoom speelt weer op.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2019, 22:08   #1000
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Tegenwoordig kijk ik er raar van op, als een discussie begint met zinloze tegendraadse argumenten.

Ik ga grotendeels mee in BIGF replieken, ik geef graag toe dat ik gebruiker ben en heel graag dat gelegaliseerd zie worden.

De laatste keer dat ik nog gebruikt heb was september vorig jaar, en ik heb niet altijd tijd om eens naar Nederland te gaan of op de zwarte markt nog eens te gaan zoeken naar wat spul zonder bijgevoegde brol in, al is dat niet zo evident dat te herkennen of die zuiver is of niet, zelfs ben ik een jaar of meer geleden zwaar bedot geweest door iemand die me voor 50 euro minder dan een gram gaf, onmiddellijk ben ik gestopt met die kerel nog te contacteren.


In ieder geval, legaliseer het gewoon plaatst dat onder overheidscontrole, open hiervoor specifieke shops zoals in nederland waar bvb geen alcohol geserveerd mag worden, dan kan ik tenminste terug ontspannen na maanden van drukte, en het teveel overdosis aan discussies en ruzies die op den duur over niets meer gaat behalve dan over het gelijk te hebben/krijgen of niet, verwerk dan maar eens alle klappen van ass, ziekte van crohn en dan nog een schot in de roos in verband met veranderende omstandigheden waar ik nooit van zal begrijpen hoe de meeste mensen dan reageren op iemand die volledig geïsoleerd is geraakt, geen sociale contacten meer kan onderhouden, behalve ferme betalingen aan medische onkosten en ziekhuisbezoeken...plus dag in en dag uit met niets anders bezig is dan met zich bezighouden met werken en klussen en onderhouden...vrije tijd is sinds twee jaar bijna onmogelijk geweest en dan nog een financiële aderlating bovenop...ik weet het niet meer, ben ik het die geen verantwoordelijkheid neem of is het de maatschappij die mij voortdurende wijst op mijn verantwoordelijkheden ?

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 8 februari 2019 om 22:11.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be