Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2015, 05:35   #41
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 oktober 2015 om 05:38.
Frankenstein is offline  
Oud 4 oktober 2015, 05:36   #42
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op termijn wil men alleen de strategische bedrijven houden zoals energie en transport. Er breken teveel schandalen van corruptie uit. Ik heb al met tientallen bedrijven samen gewerkt waaronder bedrijven met tientallen duizenden werknemers die privé kapitaal zijn. Ik heb de gouden tijd hier trouwens in Belgie ook nog gekend waar alles met envellopkes werd gearrangeerd.

En eerlijk gezegd persvrijheid is de minste van mijn zorgen. China is absoluut niet onvrij. Moest ik hier geen verplichtingen hebben was ik daar al lang resident.
Gipsy, hoe lang woon je nu in China ? Er gaat een punt komen dat je Belgie of Nederland zeer gaat waarderen. Zaken die je klein achtte in je geboorteland , zijn onbetaalbaar in den vreemde. En nee, ik doel ik doel niet op heimwee naar familie en eten...

Wat ik vernomen heb en verneem is dat Chinezen het zeer om het geld te doen en daarover mogelijkerwijs over lijken/je gezondheid & veiligheid kunnen gaan. Om maar een voorbeeld te noemen: Zie de voedselschandalen in dit land.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 4 oktober 2015 om 05:54.
Frankenstein is offline  
Oud 4 oktober 2015, 08:01   #43
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Gipsy, hoe lang woon je nu in China ? Er gaat een punt komen dat je Belgie of Nederland zeer gaat waarderen. Zaken die je klein achtte in je geboorteland , zijn onbetaalbaar in den vreemde. En nee, ik doel ik doel niet op heimwee naar familie en eten...

Wat ik vernomen heb en verneem is dat Chinezen het zeer om het geld te doen en daarover mogelijkerwijs over lijken/je gezondheid & veiligheid kunnen gaan. Om maar een voorbeeld te noemen: Zie de voedselschandalen in dit land.
Ik heb nooit echt gewoond in China maar sinds 1977 ga ik er gemiddeld 4 keer per jaar naargelang één of twee wekken. Samen is dat dus een respectabel aantal jaren en maakt me in zekere zin een bevoorrecht getuige van de Chinese evolutie. Ik leef daar ook tussen de Chinezen, mijn vrouw is trouwens een Chinese en ze vind Belgie zéér boring temeer ze hier haar beroep van apothekeres niet kan uitoefenen.

De Chinese overheid doet wel grote inspanningen op gebied van milieu. Alleen in Guangdong werden de laatste 2 jaar 2.000 fabrieken gesloten omdat ze de milieunormen niet haalden en ook het wagenpark is recent. Ik herinner me dat het ineens in de jaren 2.000 niet meer mogelijk was de hemel of de zon te zien in industriele satelietsteden van Guangzhou. Dat is nu wel terug mogelijk.

Er heerst wel nog corruptie en fraude daarom wil de overheid af naar de toekomst toe van alle niet strategische bedrijven. Op gebied van onderwijs, medische verzorging, openbaar vervoer, infrastructuur etc scoort China hoog. Voor ondernemers is het ook een enorme markt en wordt China méér en méér een afzetgebied.

Het eten is ook beter en gezonder in China maar daar kent helaas ook de fast food een onstuitbare opmars.
Gipsy is offline  
Oud 4 oktober 2015, 10:22   #44
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wanneer precies was dat?

Al vergeten??? Is de regimemedia al zo ver gevorderd dat zelfs de Vlamingen, of moet ik zeggen de anti-Vlamingen dat niet meer weten...
Volgende stap zal zijn dat de Vlamingen lui zijn, te vies om te werken en liever lui in hun stoel rondhangen en dat daarom heel Vlaanderen, in tegenstelling met Wallonië, waar ze nu met Vlaams geld aan een versnelde inhaalbeweging, reconversie genoemd, begonnen zijn, pijlsnel achteruit boert

Zo kennen we de Belgische anti-Vlaamse leugenmolen...
marie daenen is offline  
Oud 4 oktober 2015, 13:48   #45
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb nooit echt gewoond in China maar sinds 1977 ga ik er gemiddeld 4 keer per jaar naargelang één of twee wekken. Samen is dat dus een respectabel aantal jaren en maakt me in zekere zin een bevoorrecht getuige van de Chinese evolutie. Ik leef daar ook tussen de Chinezen, mijn vrouw is trouwens een Chinese en ze vind Belgie zéér boring temeer ze hier haar beroep van apothekeres niet kan uitoefenen.

De Chinese overheid doet wel grote inspanningen op gebied van milieu. Alleen in Guangdong werden de laatste 2 jaar 2.000 fabrieken gesloten omdat ze de milieunormen niet haalden en ook het wagenpark is recent. Ik herinner me dat het ineens in de jaren 2.000 niet meer mogelijk was de hemel of de zon te zien in industriele satelietsteden van Guangzhou. Dat is nu wel terug mogelijk.

Er heerst wel nog corruptie en fraude daarom wil de overheid af naar de toekomst toe van alle niet strategische bedrijven. Op gebied van onderwijs, medische verzorging, openbaar vervoer, infrastructuur etc scoort China hoog. Voor ondernemers is het ook een enorme markt en wordt China méér en méér een afzetgebied.

Het eten is ook beter en gezonder in China maar daar kent helaas ook de fast food een onstuitbare opmars.
Er zijn inpanningen wat betreft milieu, maar het is een druppel op een hete plaat. Deze zomer was ik in Guangzhou, en ik kom de witte berg enkel zien na een fiks onweer. ,nadien versperde de constante smog weer het zicht. Ik zie geen verbeterin qua lucht kwaliteit. Honderd kilometer oost-waards in Huizhou kan men wel de heuvels rond de stad zien, en de blauwe lucht.

Medische verzorging beter? Echt niet! En het eten is zeker niet gezonder. De Chinezen die ik hier in Antwerpen al de weg heb gewezen naar supermarkten met 'milk powder', die kan ik niet op 1 hand tellen. De Chinezen vertrouwen hun eigen voedsel niet. Ze gaan daarvoor zelfs speciaal naar Hong Kong.

Desalniettemin, China is een prachtig land, daar niet van.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 4 oktober 2015 om 13:49.
geertvdb is offline  
Oud 4 oktober 2015, 13:54   #46
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Op termijn wil men alleen de strategische bedrijven houden zoals energie en transport. Er breken teveel schandalen van corruptie uit. Ik heb al met tientallen bedrijven samen gewerkt waaronder bedrijven met tientallen duizenden werknemers die privé kapitaal zijn. Ik heb de gouden tijd hier trouwens in Belgie ook nog gekend waar alles met envellopkes werd gearrangeerd.

En eerlijk gezegd persvrijheid is de minste van mijn zorgen. China is absoluut niet onvrij. Moest ik hier geen verplichtingen hebben was ik daar al lang resident.
U verwart de begrippen 'vrij' met 'veilig'. Ik voel me ook veilig in China. Maar ik weet dat ik moet opletten wat ik zeg, en vooral schrijf. Politieke vrijheid is voor mij wel belangrijk. Daarom zit ik hier op dit forum, om alles te kunnen zeggen wat ik wil zeggen. Dat kan in China niet.
geertvdb is offline  
Oud 4 oktober 2015, 13:56   #47
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Al vergeten??? Is de regimemedia al zo ver gevorderd dat zelfs de Vlamingen, of moet ik zeggen de anti-Vlamingen dat niet meer weten...
Volgende stap zal zijn dat de Vlamingen lui zijn, te vies om te werken en liever lui in hun stoel rondhangen en dat daarom heel Vlaanderen, in tegenstelling met Wallonië, waar ze nu met Vlaams geld aan een versnelde inhaalbeweging, reconversie genoemd, begonnen zijn, pijlsnel achteruit boert

Zo kennen we de Belgische anti-Vlaamse leugenmolen...
Het ging hier over China. Ge gaat zelf off topic in uw eigen thread!
geertvdb is offline  
Oud 4 oktober 2015, 14:56   #48
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
U verwart de begrippen 'vrij' met 'veilig'. Ik voel me ook veilig in China. Maar ik weet dat ik moet opletten wat ik zeg, en vooral schrijf. Politieke vrijheid is voor mij wel belangrijk. Daarom zit ik hier op dit forum, om alles te kunnen zeggen wat ik wil zeggen. Dat kan in China niet.
Denkt ge echt dat wat u zegt belangrijk is en dat dat invloed heeft? Is dat niet een beetje tijdverlies? In China is daar trouwens geen draagvlak voor. Interesse is bijna nihil.
Gipsy is offline  
Oud 4 oktober 2015, 14:56   #49
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

[

Laatst gewijzigd door Gipsy : 4 oktober 2015 om 14:57.
Gipsy is offline  
Oud 4 oktober 2015, 15:43   #50
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Denkt ge echt dat wat u zegt belangrijk is en dat dat invloed heeft?
Kijk, als gij u als een mak schaap wil onderwerpen aan een dictatuur. Doe maar! Maar ik doe dat niet. Hier niet, Nergens niet.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Is dat niet een beetje tijdverlies?
Tja, het argument van de luiaard en de lafaard. U mag zelf kiezen wat u het beste past.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
In China is daar trouwens geen draagvlak voor. Interesse is bijna nihil.
Bijlange niet. In Hong Kong werd nog hevig betoogd tegen de Beijing bemoeienissen. 3 jaar geleden was er in een stadje in Zuid-Guangdong nog een succesvolle opstand tegen de plaatselijke machtshebbers.
geertvdb is offline  
Oud 4 oktober 2015, 17:49   #51
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Kijk, als gij u als een mak schaap wil onderwerpen aan een dictatuur. Doe maar! Maar ik doe dat niet. Hier niet, Nergens niet.
Tja, het argument van de luiaard en de lafaard. U mag zelf kiezen wat u het beste past.

Bijlange niet. In Hong Kong werd nog hevig betoogd tegen de Beijing bemoeienissen. 3 jaar geleden was er in een stadje in Zuid-Guangdong nog een succesvolle opstand tegen de plaatselijke machtshebbers.
Manieren hebt u in ieder geval niet. Dus voel ik geen nood om verder te antwoorden.
Gipsy is offline  
Oud 4 oktober 2015, 21:43   #52
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Manieren hebt u in ieder geval niet. Dus voel ik geen nood om verder te antwoorden.
If you can't stand the heat, stay out the of kitchen.

Vond u dat u beleefd tegen mij was?
geertvdb is offline  
Oud 5 oktober 2015, 11:25   #53
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
If you can't stand the heat, stay out the of kitchen.

Vond u dat u beleefd tegen mij was?
Als ik stel Denkt ge echt dat wat u zegt belangrijk is en dat dat invloed heeft? Is dat niet een beetje tijdverlies?
is dat geen schelden maar een algemene constatie aan het meedoen aan een forum. Of gaan we de pretentie hebben dat dit forum enig impact op de samenleving heeft

Grof gescheld is me wel uitmaken voor mak schaap, lafaard en luiaard. Voor zo iemand bedank ik. Dat heeft niets te maken met the heat of the kitchen maar is gewoon schelden
Gipsy is offline  
Oud 5 oktober 2015, 14:33   #54
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik stel Denkt ge echt dat wat u zegt belangrijk is en dat dat invloed heeft? Is dat niet een beetje tijdverlies?
is dat geen schelden maar een algemene constatie aan het meedoen aan een forum. Of gaan we de pretentie hebben dat dit forum enig impact op de samenleving heeft

Grof gescheld is me wel uitmaken voor mak schaap, lafaard en luiaard. Voor zo iemand bedank ik. Dat heeft niets te maken met the heat of the kitchen maar is gewoon schelden
Ik dacht dat jij als zakenman meer vijanden had, niet dus.

De impact van dit forum op de samenleving is misschien minimaal, maar waarom zou je dan ook iets doen want alles heeft een minimale impact als je dood bent is iedereen je vergeten na 20 jaar. De dood vaagt alles weg, maar dat betekent niet dat alles zinloos of nutteloos is....
TV-verslaafde is offline  
Oud 5 oktober 2015, 15:44   #55
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Ik dacht dat jij als zakenman meer vijanden had, niet dus.

De impact van dit forum op de samenleving is misschien minimaal, maar waarom zou je dan ook iets doen want alles heeft een minimale impact als je dood bent is iedereen je vergeten na 20 jaar. De dood vaagt alles weg, maar dat betekent niet dat alles zinloos of nutteloos is....
In de zakenwereld heerst er veel comedie. Soms heb je goesting iemand een klop op zijn bakkes te geven maar je blijft vriendelijk als het een belangrijke klant is of een persoon die je toekomst kan beinvloeden. Als ondernemer bepaal je natuurlijk de toekomst van veel mensen en je kan niet iedereen ter wille zijn of moet zelfs harde beslissingen nemen. Dan maak je natuurlijk een vijand voor het leven. Maar het is een realiteit.

Het forum in tegenstelling blijft een mengelmoes van toeschouwers die denken dat ze iets te betekenen hebben maar in het beste geval zijn het slechts machteloze getuigen. In dat geval ben ik ook een toeschouwer die denkt dat hij het beter weet maar de caravaan trekt voorbij en ik kan alleen maar blaffen. Daarover maak ik mij geen illusies.
Gipsy is offline  
Oud 5 oktober 2015, 15:47   #56
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik stel Denkt ge echt dat wat u zegt belangrijk is en dat dat invloed heeft? Is dat niet een beetje tijdverlies?
is dat geen schelden maar een algemene constatie aan het meedoen aan een forum. Of gaan we de pretentie hebben dat dit forum enig impact op de samenleving heeft
Nee, dat was neerbuigend bedoeld. Anders begint de zin niet met: 'denkt ge echt dat wat u zegt belangrijk is ...'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Grof gescheld is me wel uitmaken voor mak schaap, lafaard en luiaard. Voor zo iemand bedank ik. Dat heeft niets te maken met the heat of the kitchen maar is gewoon schelden
Ik heb u niet uitgemaakt voor lafaard en luiaard. LEES opnieuw wat ik geschreven heb.

U steekt mij, ik steek gewoon terug. Bespaar mij uw krokodillentranen!
geertvdb is offline  
Oud 5 oktober 2015, 18:48   #57
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
http://de-bron.org/content/de-chines...en-andere-kijk

enkel uitreksels uit de tekst:


en nog meer, de moeite om te lezen en zich vooral af te vragen wie er onderdrukt wordt; wij de Belgen (met daarin nog in het kwadraat de Vlamingen) of de Chinezen...
En volgens die 'normale verdeling' (de Gausscurve of Bell Curve) zijn Aziaten over het algemeen gemiddelder dan blanken. Ergo, er zijn meer blanke domoren, maar ook meer blanke genieën in verhouding tot de totale populatie.


Laatst gewijzigd door Weyland : 5 oktober 2015 om 18:51.
Weyland is offline  
Oud 7 oktober 2015, 13:47   #58
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Het gaat hier niet over China
Klein Licht is offline  
Oud 7 oktober 2015, 14:12   #59
Bollywood
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 december 2010
Berichten: 1.231
Standaard

Zelf ook al vaak in China geweest. Vrouw ook Chinese. Als het niet zo moeilijk was om een goede job te vinden voor mij was ik al lang weg naar daar. Zaken als beperking van de vrijheid worden hier schromelijk overroepen. Nog nooit problemen had buitenlandse media en andere zaken op internet te openen.

In vergelijking met Belgie en zeker met brussel is het wel telkens een verademing om daar s avonds rond te lopen, zonder het risico op overvallers. Ben er zeker van dat er daar ook criminaliteit is, maar niet zo op grote schaal als in belgie, en al zeker niet publiekelijk.

Ook wordt steeds meer aan positieve politiek gedaan. Bijvoorbeeld fraude tegengaan door krasbiljetten ipv een kliklijn hier of dure kassas en dergelijke.
Bollywood is offline  
Oud 7 oktober 2015, 16:53   #60
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Zelf ook al vaak in China geweest. Vrouw ook Chinese. Als het niet zo moeilijk was om een goede job te vinden voor mij was ik al lang weg naar daar. Zaken als beperking van de vrijheid worden hier schromelijk overroepen. Nog nooit problemen had buitenlandse media en andere zaken op internet te openen.
Serieus? Facebook, youtube en google kan u openen in China?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
In vergelijking met Belgie en zeker met brussel is het wel telkens een verademing om daar s avonds rond te lopen, zonder het risico op overvallers. Ben er zeker van dat er daar ook criminaliteit is, maar niet zo op grote schaal als in belgie, en al zeker niet publiekelijk.
Het is er inderdaad veilig. Maar problemen worden daar toch anders aangepakt dan hier.
Mijn schoonouders wonen in een groot appartementen complex; Toen er wat problemen waren (oa. met de gemeenschappelijke parking) en enkele eigenaars zich begonnen te verenigen om te klagen stuurde het management (vergelijkbaar hier met syndicus) een knokploeg op de eigenaars af. Probleem opgelost.
De beschaving is daar een dunner laagje dan bij ons.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht

Ook wordt steeds meer aan positieve politiek gedaan. Bijvoorbeeld fraude tegengaan door krasbiljetten ipv een kliklijn hier of dure kassas en dergelijke.
Ik ken nog een leuk verhaal wat er met de populaire burgemeester van Shenyang is gebeurd 15 jaar geleden. Dat was geen 'positieve politiek'.
geertvdb is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be