Politics.be Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2020, 22:35   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 37.704
Standaard Corona: welke autoconstructeur maakte nog winst tijdens het eerste semester 2020?

BMW blijkt de grote verliezer te zijn... 1135 € verlies per wagen...

Seat en vooral Bentley doen nog meer verlies, maar die merken vallen onder de VW Gp, waar Skoda en Porsche het totaalverlies van VW Gp wat kan milderen.

Citaat:
Is BMW de grote verliezer van de Covid-19 crisis?

Geschreven door Stéphane Monsin | 24/08/2020

Volgens een studie van een Duitse universiteit heeft de coronacrisis niet dezelfde impact op alle autoconstructeurs, die een verscheiden lot ondergaan.

De universiteit Ferdinand Duddenhöffer onderzocht de financiële resultaten van het eerste semester van 2020 van alle autoconstructeurs om een analyse van hun toestand te maken.

Uit deze studie blijkt dat BMW deze uitzonderlijke periode het moeilijkst heeft verteerd met een financieel verlies van gemiddeld 1.100 € per verkochte wagen. Dan volgen Mercedes en Audi (600 €) en Volkswagen (415 €).

Toch leden niet alle constructeurs zware verliezen, verre van. Zo maakte Porsche nog steeds een winst van 10.000 € per auto. Veel verder achterop komen Tesla (3.000 €) en PSA (707 €).

Met een vrijwel gelijkaardige daling van de verkoop (-29%) als Volkswagen (-28%), slaagde Toyota er toch in 533 € per verkocht voertuig te verdienen, terwijl zijn Duitse concurrent 600 € verloor. Een verschil dat te verklaren is door de uitzonderlijke rendabiliteit van het Japanse merk, dat op dit vlak een schoolvoorbeeld is.

https://gocar.be/nl/autonieuws/actua...ovid-19-crisis
Citaat:
https://www.welt.de/wirtschaft/plus2...d-handeln.html

1135 Euro Verlust pro Wagen – dieser deutsche Autobauer muss dringend handeln

idem:
https://www.fuldainfo.de/studie-bmw-...-und-mercedes/

Tot spijt van wie het benijdt maar Tesla maakte dan (als OEM) de meeste winst.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2020 om 22:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 06:18   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 43.148
Standaard

Wat is verlies?
__________________
Wie de waarheid niet kent is wellicht een domkop.
Maar die de waarheid verneemt en ze een leugen noemt, is een misdadiger”
(Berthold Brecht)
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 18:27   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 37.704
Standaard

Tesla kondigt battery day aan met op de achtergrond nanowire technologie.

Dat zou pakweg tot 50% betere cijfers kunnen geven, zie grafiek x/y via link **Amprius Technologies.

Citaat:
https://electrek.co/2020/08/24/tesla...y-battery-day/

Tesla teases nanowire technology in Battery Day announcement

Fred Lambert - Aug. 24th 2020

Tesla is teasing some sort of nanotechnology in a new Battery Day announcement ahead of the presentation next month.

The automaker’s Battery Day and Shareholders Meeting have been pushed several times.

Battery Day was delayed at first for unknown reasons and later they were both pushed at the same time due to the COVID-19 pandemic as Tesla looked to combine the events with limited in-person attendance.

Last week, Tesla announced that it will instead hold its Shareholders Meeting virtually and Battery Day mostly virtually with some limited in-person attendance for people randomly selected.

On the page where people can sign up to potentially be selected, Tesla has an interesting background:




A reverse Google search on the image shows that it is similar to silicon nanowires, a nanostructure that has been used to create batteries with higher performance though it has yet to be commercialized.

One of the main companies developing the technology is Amprius:

“Developed on a patented technology platform that includes a 100% silicon nanowire anode, Amprius Technologies batteries provide significantly more energy and power with less weight and volume than any other lithium-ion battery technology. Amprius Technologies batteries provide up to 50% higher energy density than standard lithium ion batteries with carbon anodes”

Interestingly, Amprius is based right next to Tesla’s 901 Page Ave. building in Fremont, California.

That building is actually where Tesla plans to hold battery day and it is also home to Tesla’s “Tera battery manufacturing facility” using the company’s Roadrunner battery manufacturing process.

There’s no other clear link between Tesla and Amprius, but we found out that Tesla hired Yi-Lei Chow last year from Amprius where he had been a long-time engineering and manufacturing leader.

Tesla will hold its Battery Day on September 22.
...

If it would be a new battery based on the **Amprius technology, it could potentially mean a massive improvement:





** https://www.amprius.com/technology/

https://en.wikipedia.org/wiki/Nanowire_battery
Soit afwachten dan maar.

Laatst gewijzigd door Micele : 25 augustus 2020 om 18:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 19:31   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 30.904
Standaard

Een iets ouder artikel ...

Autosector herstelt licht, maar nog altijd dramatische cijfers

p.s.

Te vinden onderaan de bovenstaande site.

Duizenden nieuwe BMW's en Mini's op autokerkhof in Canada

En dat zullen niet de enige 'autokerkhoven' zijn.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2020, 18:12   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 37.704
Standaard

Beursprestaties pure EV-constructeurs:

Tesla: https://www.marketwatch.com/investin...recentlyviewed

PERFORMANCE
5 Day 13.32%
1 Month 42.00%
3 Month 159.53%
YTD 408.86%
1 Year 887.39%

NIO https://www.marketwatch.com/investin...recentlyviewed

PERFORMANCE
5 Day 44.17%
1 Month 59.61%
3 Month 386.09%
YTD 404.23%
1 Year 613.73%

Year to Date is huidig kalenderjaar tot nu (=topic)

Laatst gewijzigd door Micele : 26 augustus 2020 om 18:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be