Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 februari 2017, 11:01   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.040
Standaard

Unia duidelijk geïnspireerd door die andere grote filosoof :
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  jahjah.png‎
Bekeken: 46
Grootte:  175,5 KB
ID: 105544  

__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:03   #22
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Toch geweldig om te zien hoe hysterisch rechts hier weer tekeer gaat. Iedereen met een intelligentie hoger dan zij schoenmaat ziet dat die titel niet letterlijk bedoeld is. Het onderschrift maakt dat overduidelijk: men neemt een veel voorkomend vooroordeel over migranten, en draait dat om om te tonen hoe belachelijk en nutteloos dat klinkt. Een bewust idioot vooroordeel lanceren om het probleem van vooroordelen aan te kaarten dus.

Maar ik begrijp dat dat iets minder spectaculair is dan doen alsof je denkt dat ze het letterlijk bedoelen en hier een beetje 'faux outrage' te komen rondstrooien. Drama en het creëren van vijandbeelden zijn tenslotte waar rechts-populisme op gestoeld is. Eventjes afstand nemen en logisch en redelijk redeneren zijn daarbij verboden...
een beetje zoals FDW letterlijk nemen als hij weer eens iets op scherp stelt?
tiens, dacht dat ze hem daar zelfs op veroordeeld hebben.
stond jij toen ook als eerste in de rij om te melden dat hij t niet letterlijk bedoeld had?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:05   #23
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En uw regels bevestigen wat anderen hier aanbrachten: schijnbaar is het de blanke man die zich "veel" schuldig maakt aan racisme. U spreekt immers over "een veel voorkomend vooroordeel over migranten".

Waarop is dat eigenlijk gebaseerd? Gedegen wetenschappelijk onderzoek? Of gewoon op "een veel voorkomend vooroordeel" in linkse kringen?
U maakt een grapje?
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:06   #24
Scorpio
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2007
Berichten: 4.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
een beetje zoals FDW letterlijk nemen als hij weer eens iets op scherp stelt?
tiens, dacht dat ze hem daar zelfs op veroordeeld hebben.
stond jij toen ook als eerste in de rij om te melden dat hij t niet letterlijk bedoeld had?
Onderwerp veranderen, ook een gekende taktiek.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:11   #25
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Onderwerp veranderen, ook een gekende taktiek.
jij stelt dat 'niet letterlijk te nemen' voldoende zou moeten zijn om niet onderworpen te zijn aan de geldende anti-discriminatie wetgeving ...

mijn voorbeeld vraagt daar slechts verduidelijking bij ... wanneer of wie bedoelt dan een uitspraak letterlijk en wie niet ???

en vooral, wie eindvonnist in deze gedachtenprocessen? gij ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:13   #26
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Onderwerp veranderen, ook een gekende taktiek.
Niets onderwerp veranderen veranderen! de twee maten en gewichten aantonen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:35   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jij stelt dat 'niet letterlijk te nemen' voldoende zou moeten zijn om niet onderworpen te zijn aan de geldende anti-discriminatie wetgeving ...

mijn voorbeeld vraagt daar slechts verduidelijking bij ... wanneer of wie bedoelt dan een uitspraak letterlijk en wie niet ???

en vooral, wie eindvonnist in deze gedachtenprocessen? gij ?
In ieder geval beoordeel je een tekst of een boek niet voordat je er tenminste iets in gelezen hebt. En dat is waar het hier over gaat.

Er zijn hier ook een hele hoop lawaaimakers die vanalles over de Koran schreeuwen zonder er zelfs maar in gelezen te hebben.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:49   #28
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In ieder geval beoordeel je een tekst of een boek niet voordat je er tenminste iets in gelezen hebt. En dat is waar het hier over gaat.

Er zijn hier ook een hele hoop lawaaimakers die vanalles over de Koran schreeuwen zonder er zelfs maar in gelezen te hebben.
je lijkt te suggereren dat een atheist geen godsdienstkritiek mag schrijven ???

de acties van de mensen die zich op de Koran beroepen, lijken mij toch ook wel van enige betekenis.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:54   #29
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Toch geweldig om te zien hoe hysterisch rechts hier weer tekeer gaat. Iedereen met een intelligentie hoger dan zij schoenmaat ziet dat die titel niet letterlijk bedoeld is. Het onderschrift maakt dat overduidelijk: men neemt een veel voorkomend vooroordeel over migranten, en draait dat om om te tonen hoe belachelijk en nutteloos dat klinkt. Een bewust idioot vooroordeel lanceren om het probleem van vooroordelen aan te kaarten dus.

Maar ik begrijp dat dat iets minder spectaculair is dan doen alsof je denkt dat ze het letterlijk bedoelen en hier een beetje 'faux outrage' te komen rondstrooien. Drama en het creëren van vijandbeelden zijn tenslotte waar rechts-populisme op gestoeld is. Eventjes afstand nemen en logisch en redelijk redeneren zijn daarbij verboden...
Kutmarokkaantjes (niet letterlijk te nemen titel)
Een onderzoek naar de beleving van sexualiteit bij Marokkaanse vrouwen (onderschrift)
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 11:57   #30
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je lijkt te suggereren dat een atheist geen godsdienstkritiek mag schrijven ???

de acties van de mensen die zich op de Koran beroepen, lijken mij toch ook wel van enige betekenis.
Ik heb het hier al dikwijls gezegd aan verschillenden die zeggen dat de Koran een haatboek is: ga eens naar de bieb en neem een (letterlijke) vertaling en lees daar wat in.

Gewoon doen, je gaat niet weten wat je leest

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 februari 2017 om 11:59.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:01   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb het hier al dikwijls gezegd aan verschillenden die zeggen dat de Koran een haatboek is: ga eens naar de bieb en neem een (letterlijke) vertaling en lees daar wat in.

Gewoon doen, je gaat niet weten wat je leest
je weet ook wat de volgende zet is wanneer je dat doet en betrokkenen bepaalde haatdragende stukken in hun gezicht smijt ?

ik wel.

de volgende repliek is dan steevast : jouw kritiek telt niet, want he hebt het heilige boek niet in het arabisch gelezen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:01   #32
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb het hier al dikwijls gezegd aan verschillenden die zeggen dat de Koran een haatboek is: ga eens naar de bieb en neem (een letterlijke) vertaling en lees daar wat in.

Gewoon doen, je gaat niet weten wat je leest
We moeten dan misschien de moslims verplichten om die, waarschijnlijk voor de buitenwereld, vertaalde korans te lezen en tegelijker tijd niet vergeten om de echte koran, of toch die koran waarop alle djihadpartijen zich beroepen, op de index te plaatsen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:06   #33
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb het hier al dikwijls gezegd aan verschillenden die zeggen dat de Koran een haatboek is: ga eens naar de bieb en neem een (letterlijke) vertaling en lees daar wat in.

Gewoon doen, je gaat niet weten wat je leest
"And you know well the story of those among you who broke Sabbath. We said to them: "Be apes—despised and hated by all. Thus We made their end a warning to the people of their time and succeeding generation, and an admonition for God-fearing people."

Qur'an 2:65


"Allah enjoins you concerning your children: The male shall have the equal of the portion of two females; then if they are more than two females, they shall have two-thirds of what the deceased has left, and if there is one, she shall have the half; and as for his parents, each of them shall have the sixth of what he has left if he has a child, but if he has no child and (only) his two parents inherit him, then his mother shall have the third; but if he has brothers, then his mother shall have the sixth after (the payment of) a bequest he may have bequeathed or a debt; your parents and your children, you know not which of them is the nearer to you in usefulness; this is an ordinance from Allah: Surely Allah is Knowing, Wise."

Qur'an 4:11


"Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection."

Qur'an 9:29



Quran (3:151) - "Soon shall We cast terror into the hearts of the Unbelievers, for that they joined companions with Allah, for which He had sent no authority".
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:08   #34
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je weet ook wat de volgende zet is wanneer je dat doet en betrokkenen bepaalde haatdragende stukken in hun gezicht smijt ?

ik wel.

de volgende repliek is dan steevast : jouw kritiek telt niet, want he hebt het heilige boek niet in het arabisch gelezen ...
Ja maar dat is niet wat ik bedoel.
Vertalingen zijn nooit perfect, maar er zijn er catechismusachtige waar men al aan interpretatie aan het doen is en ook letterlijke.
Deze heb ik en die is 'letterlijk'



En je moet daar eens in lezen dan zal je snappen wat ik bedoel.

Voor de rest staan daar zeker passagen in die als haatdragend kunnen bestempeld worden. Net als in de Bijbel. Daar staan passages in die je kan interpreteren als goedpraten van kindermoord en abortus
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:08   #35
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
We moeten dan misschien de moslims verplichten om die, waarschijnlijk voor de buitenwereld, vertaalde korans te lezen en tegelijker tijd niet vergeten om de echte koran, of toch die koran waarop alle djihadpartijen zich beroepen, op de index te plaatsen...
Uiteindelijk kan je elke bewering dat de islam 'past in de westers wereld' met één zinnetje, uit ongeveer gelijk welke pagina van de Koran, onderuit halen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:09   #36
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
"And you know well the story of those among you who broke Sabbath. We said to them: "Be apes—despised and hated by all. Thus We made their end a warning to the people of their time and succeeding generation, and an admonition for God-fearing people."

Qur'an 2:65


"Allah enjoins you concerning your children: The male shall have the equal of the portion of two females; then if they are more than two females, they shall have two-thirds of what the deceased has left, and if there is one, she shall have the half; and as for his parents, each of them shall have the sixth of what he has left if he has a child, but if he has no child and (only) his two parents inherit him, then his mother shall have the third; but if he has brothers, then his mother shall have the sixth after (the payment of) a bequest he may have bequeathed or a debt; your parents and your children, you know not which of them is the nearer to you in usefulness; this is an ordinance from Allah: Surely Allah is Knowing, Wise."

Qur'an 4:11


"Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, out of those who have been given the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection."

Qur'an 9:29



Quran (3:151) - "Soon shall We cast terror into the hearts of the Unbelievers, for that they joined companions with Allah, for which He had sent no authority".
Volgens mij is dat geen letterlijke vertaling.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:11   #37
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar dat is niet wat ik bedoel.
Vertalingen zijn nooit perfect, maar er zijn er catechismusachtige waar men al aan interpretatie aan het doen is en ook letterlijke.
Deze heb ik en die is 'letterlijk'



En je moet daar eens in lezen dan zal je snappen wat ik bedoel.

Voor de rest staan daar zeker passagen in die als haatdragend kunnen bestempeld worden. Net als in de Bijbel. Daar staan passages in die je kan interpreteren als goedpraten van kindermoord en abortus
Wat een opgedrongen lectuur is me dat nu ..... totaal geen interesse als Westerse mens ...stuit tegen mijn fundamentele opvoeding .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:13   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.001
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Wat een opgedrongen lectuur is me dat nu ..... totaal geen interesse als Westerse mens ...stuit tegen mijn fundamentele opvoeding .
Ken uw vijand is dat

Ik heb ook de officiele vertaling van de Bijbel trouwens. Ook interessant.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 februari 2017 om 12:13.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:18   #39
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je weet ook wat de volgende zet is wanneer je dat doet en betrokkenen bepaalde haatdragende stukken in hun gezicht smijt ?

ik wel.

de volgende repliek is dan steevast : jouw kritiek telt niet, want he hebt het heilige boek niet in het arabisch gelezen ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens mij is dat geen letterlijke vertaling.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2017, 12:26   #40
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja maar dat is niet wat ik bedoel.
Vertalingen zijn nooit perfect, maar er zijn er catechismusachtige waar men al aan interpretatie aan het doen is en ook letterlijke.


Deze heb ik en die is 'letterlijk'


En je moet daar eens in lezen dan zal je snappen wat ik bedoel.

Voor de rest staan daar zeker passagen in die als haatdragend kunnen bestempeld worden. Net als in de Bijbel. Daar staan passages in die je kan interpreteren als goedpraten van kindermoord en abortus
Hoe weet ge dat ??
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be