Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 oktober 2017, 16:17   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard Oppositie: 'Demir gooit de handdoek in de ring..."

Oppositie: 'Demir gooit de handdoek in de ring, terwijl bijna één kind op de vijf in armoede opgroeit'


SP.A en Groen reageren fel op de uitspraken van Zuhal Demir (N-VA). De staatssecretaris voor Armoedebestrijding zei dat de laagste uitkeringen deze legislatuur niet meer boven de Europese armoededrempel zullen worden getild.

Het is dweilen met de kraan open.
Welke gezinnen leven onder de armoedegrens?


'Ik heb in februari mijn eed afgelegd. Als je dan ziet hoe groot het traject is om tot die Europese armoedegrens te komen, dan heb ik gezegd dat ik mijn best ga doen. Maar laat ons ook eerlijk zijn en de mensen geen blaasjes wijsmaken. Op die 2,5 jaar gaat dit niet lukken', zei Zuhal Demir.

Ze heeft een punt, iets wat jaren aangesleept heeft op iets meer dan twee jaar rechttrekken ...


'Deze regering is onder impuls van N-VA een contract van 15 miljard aan het voorbereiden voor gevechtsvliegtuigen. En dan dit?', vraagt SP.A-voorzitter John Crombez.

Die weet duidelijk ook niet meer van welk hout pijlen maken. De SP.A heeft waarschijnlijk heimwee naar de tijden van tante Augusta.

SP.A-Kamerlid Monica De Coninck wijst erop dat ook de prijzen voor energie stijgen, dat de huurwaarborg is opgetrokken en dat de gezondheidsfacturen omhoog gaan. 'Deze regering wil de mensen responsabiliseren, maar dan moet men hen de middelen in handen geven om hun verantwoordelijkheid te nemen', zegt ze. Ook SP.A is er destijds niet geslaagd de uitkeringen boven de armoededrempel te tillen. 'Maar wij hebben wel de algemene dienstverlening in stand gehouden', aldus De Coninck.

Ze hebben vooral veel geld verkwist aan dingen die wij nu nog moeten betalen.

Herinner u de gratis bussen in Hasselt.

Herinner u het Zilverfonds.

Herinner u ook dat de SP.A de leveranciers van elektriciteit het mes op de keel gezet heeft om te verhinderen dat de elektriciteitsprijs zou stijgen. Natuurlijk dat de prijsstijging nadien gecompenseerd wordt.

Herinner u ook dat de SP.A tijdelijk de BTW op elektriciteit verlaagde naar 6% zonder dat daar budget voor was.

Herinner u de talrijke gebouwen die verkocht werdenb, deze gebouwen moeten nu gehuurd worden.

Herinner u de zonnepanelen.

Herinner u het windmolenpark.



'Demir gooit de handdoek in de ring, terwijl bijna één kind op de vijf in armoede opgroeit. Dit is een welvaartsstaat onwaardig', zegt Groen-Kamerlid Evita Willaert. Ze roept de regering op om het roer om te gooien en de belofte toch te houden. 'N-VA, Open Vld en CD&V verwijzen te pas en te onpas naar de gunstige economische cijfers, maar slagen er niet in een positief verhaal te schrijven voor alle landgenoten. In een klas van twintig leerlingen groeien er vier op in armoede. Dat is een regelrechte schande. Eens te meer toont deze regering haar ware gelaat: een regering voor zij die het al goed hebben.'



In een klas van 20 ...

Zou ze niet beter schrijven dat in bepaalde landsdelen 4 kinderen op de 20 niet in armoede leven?
Hoe zou zoiets toch komen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 18:14   #2
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

[quote=reservespeler;8544772[COLOR="Navy"]


'Deze regering is onder impuls van N-VA een contract van 15 miljard aan het voorbereiden voor gevechtsvliegtuigen. En dan dit?', vraagt SP.A-voorzitter John Crombez.


Herinner u de zonnepanelen.

Herinner u het windmolenpark.

/QUOTE]

Alsof dit geen goede beslissingen zijn voor het klimaat.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 18:37   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Aan oppositiepraatjes kan men beter niet te zwaar tillen.

Ik heb de groenen niet over kinderarmoede horen lullen toen zij deel uitmaakten van de paarsgroene regering van Verhofstadt, maar wél over het heffen van extra belastingen op milieubelastende produkten. Wegwerpscheermesjes bijvoorbeeld.

De gezondheid van de Belg ligt de groenen nauw aan het hart. Daarom verboden ze chocolade sigaretten. Gezondere stinkstokjes daarentegen hadden ze dolgraag gelegaliseerd.

Het welzijn van dieren is eveneens een groene bekommernis. Daarom stuurde de groenen hun kat toen er gestemd werd tegen onverdoofd slachten.

De groenen beloofden Doel te redden, maar Doel ziet er vandaag uit als oorlogsgebied.

Vredelievend groen betoogde in Kleine Brogel tegen het wapentuig waarmee wij werden opgescheept, maar deed geen poging om de verkoop van FN-wapens aan Nepal te beletten. Die verdamde Vlaams-nationalisten probeerden het wél. Het leverde een regeringscrisis en een aanpassing van de grondwet op, maar zo worden in Belgique de problemen opgelost: door te plooien voor de kleine Waalse Francomannetjes.

Gelukkig mogen we dankzij de groenen een extra belasting betalen op scheermesjes, en werden chocolade sigaretten verboden. Het legaliseren van softdrugs lukte hen jammer genoeg niet.
Ook het vroegtijdig vervangen van de schokdempers van onze wagens (de Volvo van Mie Vogels kan er misschien iets langer tegen) brengt extra belastinggeld in het laadje. Leve de veel te hoge bulten in de straat waar ik alle dagen door moet!

Gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel dat de groenen ons bezorgden. Mie Vogels deed haar naam eer aan door het volk op de juiste wijze te leren vogelen: eerst blabla en dan pas boem boem!

Maar de belangrijkste verwezenlijking van de anders-gaan-levers is het cordon sanitaire. Daarmee leverden de groenen het ultieme bewijs dat ze niet tegen discriminatie zijn.

Meer of minder Marokkanen? Méér! Méér! Méér!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 18:41   #4
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Aan oppositiepraatjes kan men beter niet te zwaar tillen.

Ik heb de groenen niet over kinderarmoede horen lullen toen zij deel uitmaakten van de paarsgroene regering van Verhofstadt, maar wél over het heffen van extra belastingen op milieubelastende produkten. Wegwerpscheermesjes bijvoorbeeld.

De gezondheid van de Belg ligt de groenen nauw aan het hart. Daarom verboden ze chocolade sigaretten. Gezondere stinkstokjes daarentegen hadden ze dolgraag gelegaliseerd.

Het welzijn van dieren is eveneens een groene bekommernis. Daarom stuurde de groenen hun kat toen er gestemd werd tegen onverdoofd slachten.

De groenen beloofden Doel te redden, maar Doel ziet er vandaag uit als oorlogsgebied.

Vredelievend groen betoogde in Kleine Brogel tegen het wapentuig waarmee wij werden opgescheept, maar deed geen poging om de verkoop van FN-wapens aan Nepal te beletten. Die verdamde Vlaams-nationalisten probeerden het wél. Het leverde een regeringscrisis en een aanpassing van de grondwet op, maar zo worden in Belgique de problemen opgelost: door te plooien voor de kleine Waalse Francomannetjes.

Gelukkig mogen we dankzij de groenen een extra belasting betalen op scheermesjes, en werden chocolade sigaretten verboden. Het legaliseren van softdrugs lukte hen jammer genoeg niet.
Ook het vroegtijdig vervangen van de schokdempers van onze wagens (de Volvo van Mie Vogels kan er misschien iets langer tegen) brengt extra belastinggeld in het laadje. Leve de veel te hoge bulten in de straat waar ik alle dagen door moet!

Gelukkig is het niet allemaal kommer en kwel dat de groenen ons bezorgden. Mie Vogels deed haar naam eer aan door het volk op de juiste wijze te leren vogelen: eerst blabla en dan pas boem boem!

Maar de belangrijkste verwezenlijking van de anders-gaan-levers is het cordon sanitaire. Daarmee leverden de groenen het ultieme bewijs dat ze niet tegen discriminatie zijn.

Meer of minder Marokkanen? Méér! Méér! Méér!
.. ach strooit u gerust verder zand in de ogen .. kwaakielenzwaa .. u kan niet ontkennen dat wanneer een staatssecretaresse die nog bijna de helft van de legislatuur te gaan heeft kwansuis meedeelt die tijd onbenut te zullen laten, die staatssecretaresse maar beter haar mandaat inlevert .. wie weet kan een ander wel iets nuttigs uitvoeren in die periode .. bert wollants grijp uw kans, wordt staatssecretaresse ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 oktober 2017 om 18:45.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:11   #5
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
..... u kan niet ontkennen dat wanneer een staatssecretaresse die nog bijna de helft van de legislatuur te gaan heeft ..
Er moet oppositie zijn…..Echter decennia zaten de linkse ivoren torens mee aan het beleid en nooit zijn ze er in geslaagd ondanks het feit dat ze het steeds hadden over de mensen...om de laagste uitkeringen de Europese armoedegrens te late bereiken.
Ondanks het feit dat vorige regeringen mega schuldenberg gecreëerd hebben en alle reserves opgesoupeerd werden. Waar links ( en ook CD&V) vooral hun kiesvee tewerkgesteld bij gemeente, stad, staat, intercommunales, NMBS, en de vele belangen groepen omkocht om hun stem % te verzekeren voor hun postje.

Omkocht met betere arbeidsvoorwaardelijk, pensioenen enz. Dit ten nadele van AL de mensen die werkten in de privé, arbeiders, bedienden, zelfstandigen die bovendien al die omkoop gunsten financieel met opgedrongen solidariteit moesten opbrengen/bekostigen!!!

AL de mensen die werkten in de privé, arbeiders, bedienden, zelfstandigen bovendien getatoeëerd worden met de perceptie van de rijke om hen financieel leeg te zuigen …..

OOOOOOOH ja, hypocriet gemakshalve wil links niet dat er gesproken word over het verleden, over de MEGA schuldenberg…..of de toekomst waar onze kleinkinderen nog steeds aan de mega schulden zullen moeten afbetalen!

Waardoor we alleen kunnen concluderen dat LINKS ( en ook CD&V) dit feit decennia lang verzwegen hebben ondanks het feit dat ze steeds meer opgedrongen solidariteit eisten van iedereen!

Het is blijkbaar niet alleen de Brusselse burgemeester die zijn zaken gevuld heeft op de kap van de arme mensen in dit land!!

Hoe hypocriet van links om deze regering nu de schuld te geven dat de laagste uitkeringen van de Europese armoedegrens nog niet bereikt werd.

Terwijl megaschulden, slechte wegen, versleten infrastructuur, leeg zilverfonds en massa's geld verslindende toestanden die zelfs bij wet vastgelegd werden door de vorige regeringen geërfd werd!

De OMKOOP gunst toestanden aan het kiesvee van links nog steeds uitbetaald moet worden.

De linkse stoottroepen/vakbond zelf België wil plat leggen met de steun van de omgekochte in te schakelen tegen deze regering die omkoop gunst toestanden wil gelijk brengen tot iedereen eerlijk even veel zonder vriendjes politiek omkoop gunsten !!

Terwijl sp.a ivoren toren van Oostende voorstel lanceert om emigranten NIET te belasten, en Agalev-groen privé woningen wil annexeren om die vreemdelingen te huisvesten............ in hun streven naar "alles AAN en VOOR de staat"
__________________
Al heb ik dyslexie en probeer ik te beschrijven. Dat ik Toch droom van een kanton systeem hier, met functioneel referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 8 oktober 2017 om 19:20.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:22   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. ach strooit u gerust verder zand in de ogen .. kwaakielenzwaa .. u kan niet ontkennen dat wanneer een staatssecretaresse die nog bijna de helft van de legislatuur te gaan heeft kwansuis meedeelt die tijd onbenut te zullen laten, die staatssecretaresse maar beter haar mandaat inlevert .. wie weet kan een ander wel iets nuttigs uitvoeren in die periode .. bert wollants grijp uw kans, wordt staatssecretaresse ..
Waar wordt dat geschreven?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:26   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht


'Deze regering is onder impuls van N-VA een contract van 15 miljard aan het voorbereiden voor gevechtsvliegtuigen. En dan dit?', vraagt SP.A-voorzitter John Crombez.


Herinner u de zonnepanelen.

Herinner u het windmolenpark.


Alsof dit geen goede beslissingen zijn voor het klimaat.
Het gaat niet over het feit dat dingen goed of slecht zijn, het gaat hem over de kostprijs van de zonnepanelen. Het gaat hem ook over de kostprijs van het windmolenpark en over de sponsoring oor de basketbalclub van Oostende.

Maar als je dat al niet weet, dan ben je ne sukkelaar.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 8 oktober 2017 om 19:27.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:33   #8
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waar wordt dat geschreven?
.. geschreven ? gezegd en wel door madamme de staatssecretaresse zelf vandaag op de nationale verrehoorder : "Ik heb in februari mijn eed afgelegd. Als je dan ziet hoe groot het traject is om tot die Europese armoedegrens te komen, dan heb ik gezegd dat ik mijn best ga doen. Maar laat ons ook eerlijk zijn en de mensen geen blaasjes wijsmaken. Op die 2,5 jaar gaat dit niet lukken"
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 8 oktober 2017 om 19:33.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:36   #9
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. geschreven ? gezegd en wel door madamme de staatssecretaresse zelf vandaag op de nationale verrehoorder : "Ik heb in februari mijn eed afgelegd. Als je dan ziet hoe groot het traject is om tot die Europese armoedegrens te komen, dan heb ik gezegd dat ik mijn best ga doen. Maar laat ons ook eerlijk zijn en de mensen geen blaasjes wijsmaken. Op die 2,5 jaar gaat dit niet lukken"
Waar zegt ze dat ze niets meer gaat doen? Met andere woorden de tijd onbenut gaat laten?

Leer luisteren en leer lezen i.p.v. hier de onnozele uit te hangen.
Spreek en schrijf gewoon, dat is al zot genoeg!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:51   #10
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.970
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. geschreven ? gezegd en wel door madamme de staatssecretaresse zelf vandaag op de nationale verrehoorder : "Ik heb in februari mijn eed afgelegd. Als je dan ziet hoe groot het traject is om tot die Europese armoedegrens te komen, dan heb ik gezegd dat ik mijn best ga doen. Maar laat ons ook eerlijk zijn en de mensen geen blaasjes wijsmaken. Op die 2,5 jaar gaat dit niet lukken"
Wel ik vind dat eerlijk!!!! “Op die 2,5 jaar gaat dit niet lukken"

Waar vele voorgaande regeringen waar links decennia mede aan het roer zat er NIET in geslaagd zijn Europese armoedegrens te bereiken.

Terwijl de bevolking en dan in het bijzonder zij die werken inde privé omdat ze er het minst voor terug krijgen, hier in België decennia lang al de hoogste belastingen ter wereld betalen door opgedrongen solidariteit links gedachten goed!!!! Opgedrongen solidariteit >>>Waar hoofdzakelijk hun links kiesvee mee OMGEKOCHT werd!

Bewijs: de meeste armoe ook te situeren is bij mensen die werken/werkten bij of in de privé, omdat ze de hoogste belastingen ter wereld betalen en er het minst voor terug krijgen!!!!
__________________
Al heb ik dyslexie en probeer ik te beschrijven. Dat ik Toch droom van een kanton systeem hier, met functioneel referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2017, 19:58   #11
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

De sossen moeten hun muil houden over armoede want ze hebben die zelf gecreëerd en verergerd.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 06:16   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De sossen moeten hun muil houden over armoede want ze hebben die zelf gecreëerd en verergerd.
Inderdaad, de massale import is niet vreemd aan de grote armoedecijfers.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 09:04   #13
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De sossen moeten hun muil houden over armoede want ze hebben die zelf gecreëerd en verergerd.
Bovendien hebben de sossen 30 jaar lang, ononderbroken, mee de lakens uitgedeeld. 30 jaar zou moeten volstaan om de armoede volledig weg te werken. Wie daar in een tijdsbestek van 30 jaar niet in slaagt kan zich beter doorschamen ipv anderen de les te lezen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 09:07   #14
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

een linkse oppositie die klaagt dat de rechtse regering asociaal zou zijn. zotter kan het niet worden.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 09:07   #15
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
.. geschreven ? gezegd en wel door madamme de staatssecretaresse zelf vandaag op de nationale verrehoorder : "Ik heb in februari mijn eed afgelegd. Als je dan ziet hoe groot het traject is om tot die Europese armoedegrens te komen, dan heb ik gezegd dat ik mijn best ga doen. Maar laat ons ook eerlijk zijn en de mensen geen blaasjes wijsmaken. Op die 2,5 jaar gaat dit niet lukken"
Iets of wat journalist had moeten vragen om dat traject eens uit te leggen!


Om bijv. de btw op electro terug naar 21% te brengen had de regering slechts een kort traject nodig.
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 09:15   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een linkse oppositie die klaagt dat de rechtse regering asociaal zou zijn. zotter kan het niet worden.
Dat vind ik ook. "Socialisten" die er in 30 jaar niet in slagen waar de asociale rechtsen in een tijdspanne van drie jaar niet in slagen hebben groot gelijk dat ze klagen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 09:15   #17
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het gaat niet over het feit dat dingen goed of slecht zijn, het gaat hem over de kostprijs van de zonnepanelen. Het gaat hem ook over de kostprijs van het windmolenpark en over de sponsoring oor de basketbalclub van Oostende.

Maar als je dat al niet weet, dan ben je ne sukkelaar.
Neen, dan moet je beter communiceren.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 09:23   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Iets of wat journalist had moeten vragen om dat traject eens uit te leggen!


Om bijv. de btw op electro terug naar 21% te brengen had de regering slechts een kort traject nodig.
En dan ? De verlaging van de btw op electriciteit naar 6% was een populistische maatregel, die het volk moest doen geloven dat de zogenaamde groene energie, gratis energie was. Gevolg is natuurlijk dat het geld op is.
Wel verlaag de staatspensioenen, en gebruik dit geld om de kansarmoede te bestrijden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 11:33   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.585
Standaard

BTW Nederland heeft zojuist (eindelijk) een nieuw regeerakkoord.
De belasting op dividenden wordt er afgeschaft, en er komen nieuwe belastingen op energie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2017, 12:00   #20
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat vind ik ook. "Socialisten" die er in 30 jaar niet in slagen waar de asociale rechtsen in een tijdspanne van drie jaar niet in slagen hebben groot gelijk dat ze klagen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bovendien hebben de sossen 30 jaar lang, ononderbroken, mee de lakens uitgedeeld. 30 jaar zou moeten volstaan om de armoede volledig weg te werken. Wie daar in een tijdsbestek van 30 jaar niet in slaagt kan zich beter doorschamen ipv anderen de les te lezen.
wat een leugens!!!

weeral!

we moeten al tot 1938 teruggaan om een socialistische minister van Financiën van België te vinden, en op Vlaams niveau zelfs geeneen!
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 9 oktober 2017 om 12:05.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be