Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 mei 2019, 12:58   #1821
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.260
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht

dat is een discussie met iemand anders, maar goede poging om van onderwerp te veranderen.
Het onderwerp is een Etnische Zuivering in Israël.

Ik zie dat nog steeds niet gebeuren.
Of zijn die 21% Arabieren dan etnisch zuiver genoeg?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 13:20   #1822
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
En welke landen erkenden bilateraal die palestijnse staat ? Erkende de volkerenbond (voorloper van de VN) die ? Erkende het Ottomaanse rijk hen als afzonderlijke staat ? En wat met de europese landen die het gebied achteraf onder Brits mandaat plaatsten ?
Qua historie is het natuurlijk niet erg netjes gegaan allemaal. Palestijnen zijn verdreven. En dat omdat ze maar even plaats moesten maken voor immigranten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 13:33   #1823
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Qua historie is het natuurlijk niet erg netjes gegaan allemaal. Palestijnen zijn verdreven. En dat omdat ze maar even plaats moesten maken voor immigranten.
is gewoon de wet vd sterkste
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 13:38   #1824
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
is gewoon de wet vd sterkste
Is GeWoOn De WeT VaN De StErKsTe
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 13:39   #1825
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat maakt dat uit? De huidige Palestijnen zijn afstammelingen van een volk dat al eeuwen. Of ze nu onder Ottomaans, Brits of Arabisch bewind was, wat maakt dat uit?
U beschouwt Rubens toch ook als Belg of Vlaming. Terwijl hij eigenlijk een Spanjaard was.
Helemaal niet.

Niemand beschouwde hem in die tijd als een Spanjaard.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 13:39   #1826
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Qua historie is het natuurlijk niet erg netjes gegaan allemaal. Palestijnen zijn verdreven. En dat omdat ze maar even plaats moesten maken voor immigranten.
Het gebied van dewelke Tamam beweert dat het 'de staat palestina' is heeft nooit bestaan als staat. Totdat het Ottomaanse rijk militair is verslagen en men het deel opsplitste was dat gewoon turks (ottomaans) gebied. Daarna hebben de grote machten frankrijk en GB daar een verdeling afgesproken, wat we kennen als het Brits mandaatgebied. Kolonisering dus. Daarna kwam de opdeling beslist door de VN met als direct gevolg dat de pan-arabische legioenen over 'palestina' donderden en daar is de volksverhuizing/vlucht begonnen. Alleen had niemand verwacht dat die Joden zo taai zouden zijn en de arabische soldaten buiten zouden kunnen stampen. Daar heeft men de zetten op het internationale schaakbord gedaan, waarvan we nu het eindresultaat zien. Elk van de volgende oorlogen hebben de arabieren ook verloren, tot ze inzagen dat het in hun eigen belang was en is om geen ruzie met Israël te hebben. En dat zorgt er dan weer voor dat de 'palestijnen' niets te verwachten hebben van hun buren uit egypte en jordanië.

De probleemstelling gaat veel dieper dan een sloganeske verenging dat de palestijnen plaats moesten maken voor wat immigranten.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 13:43   #1827
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het gebied van dewelke Tamam beweert dat het 'de staat palestina' is heeft nooit bestaan als staat. Totdat het Ottomaanse rijk militair is verslagen en men het deel opsplitste was dat gewoon turks (ottomaans) gebied. Daarna hebben de grote machten frankrijk en GB daar een verdeling afgesproken, wat we kennen als het Brits mandaatgebied. Kolonisering dus. Daarna kwam de opdeling beslist door de VN met als direct gevolg dat de pan-arabische legioenen over 'palestina' donderden en daar is de volksverhuizing/vlucht begonnen. Alleen had niemand verwacht dat die Joden zo taai zouden zijn en de arabische soldaten buiten zouden kunnen stampen. Daar heeft men de zetten op het internationale schaakbord gedaan, waarvan we nu het eindresultaat zien. Elk van de volgende oorlogen hebben de arabieren ook verloren, tot ze inzagen dat het in hun eigen belang was en is om geen ruzie met Israël te hebben. En dat zorgt er dan weer voor dat de 'palestijnen' niets te verwachten hebben van hun buren uit egypte en jordanië.

De probleemstelling gaat veel dieper dan een sloganeske verenging dat de palestijnen plaats moesten maken voor wat immigranten.
Ik stel dan ook nergens dat het niet verder terug gaat. Maar dat maakt de feitelijks situatie nog niet minder waar. Rond 48 moesten heel wat Palestijnen plaats maken voor joodse immigranten. Met geweld. Dat is een etnische zuivering.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 14:31   #1828
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.084
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik stel dan ook nergens dat het niet verder terug gaat. Maar dat maakt de feitelijks situatie nog niet minder waar. Rond 48 moesten heel wat Palestijnen plaats maken voor joodse immigranten. Met geweld. Dat is een etnische zuivering.
In de maanden voorafgaande aan de aanval door egypte-syrië-libanon-irak en jordanië was 1/3 van de bevolking al gevlucht omdat de arabische landen hen daartoe opriepen. De rest volgde toen de arabische legioenen het brits mandaatgebied aanvielen. Het zijn dus de eigen 'broeders' die de fameuze al nakba in gang staken.
De geschiedenis is veel cynischer dan men ze nu graag wil voorstellen. Zo had de koning van Jordanië al een geheim akkoord met de joodse leiders dat hij de westbank zou verdelen met hen. Koning abdoelah pleegde dus verraad zowel tgo de 'palestijnen' als tegen de andere arabische landen.
Doordat de joden het conflict wonnen en de arabische buren hun woord niet hielden zijn die 'palestijnen' het kind van de rekening geworden. Westbank waren ze kwijt aan Jordanië, Gaza verloren ze aan Egypte. En 3/4 van het mandaatgebied kwam in handen van Israël.

Vraag is : kun je bovenstaande verhaal van verraad tot in het kwadraat door de arabische buren echt gaan verengen tot een ethnische zuivering door Israël ? Dan kunnen we evengoed de geschiedenisboeken weggooien en ons beperken tot wat slogans en propaganda...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 14:50   #1829
S-K
Partijlid
 
S-K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 298
Standaard

Israël versus Palestijnen; een conflict dat nooit opgelost zal worden,....
S-K is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 15:37   #1830
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Helemaal niet.

Niemand beschouwde hem in die tijd als een Spanjaard.
Wat dan wel? Hij was een inwoner van Spanje.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 15:41   #1831
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het onderwerp is een Etnische Zuivering in Israël.

Ik zie dat nog steeds niet gebeuren.
Of zijn die 21% Arabieren dan etnisch zuiver genoeg?
We zitten nu aan pagina 92 van deze draad, en gij wilt nog eens opnieuw uw standpunt aan mij vertellen het draad onderwerp? Ik ben uitermate niet geinteresseerd.

Ik erger mij enkel aan hypocrisie. Daarom dat ik hier een interventie doe op deze draad.

ge kunt in de toekomst nog meerdere interventies van mij verwachten. want ik denk niet dat ik in de toekomst mij niet meer zal ergeren aan hypocrisie.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 16:56   #1832
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de maanden voorafgaande aan de aanval door egypte-syrië-libanon-irak en jordanië was 1/3 van de bevolking al gevlucht omdat de arabische landen hen daartoe opriepen. De rest volgde toen de arabische legioenen het brits mandaatgebied aanvielen. Het zijn dus de eigen 'broeders' die de fameuze al nakba in gang staken.
De geschiedenis is veel cynischer dan men ze nu graag wil voorstellen. Zo had de koning van Jordanië al een geheim akkoord met de joodse leiders dat hij de westbank zou verdelen met hen. Koning abdoelah pleegde dus verraad zowel tgo de 'palestijnen' als tegen de andere arabische landen.
Doordat de joden het conflict wonnen en de arabische buren hun woord niet hielden zijn die 'palestijnen' het kind van de rekening geworden. Westbank waren ze kwijt aan Jordanië, Gaza verloren ze aan Egypte. En 3/4 van het mandaatgebied kwam in handen van Israël.

Vraag is : kun je bovenstaande verhaal van verraad tot in het kwadraat door de arabische buren echt gaan verengen tot een ethnische zuivering door Israël ? Dan kunnen we evengoed de geschiedenisboeken weggooien en ons beperken tot wat slogans en propaganda...
Goed, laten we niet moeilijk doen om een woordje. Het is elk geval niet onbegrijpelijk dat de Palestijnen niet blij waren met de manier hoe dat allemaal ging.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 17:39   #1833
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat maakt dat uit? De huidige Palestijnen zijn afstammelingen van een volk dat al eeuwen. Of ze nu onder Ottomaans, Brits of Arabisch bewind was, wat maakt dat uit?
U beschouwt Rubens toch ook als Belg of Vlaming. Terwijl hij eigenlijk een Spanjaard was.
Onzin. Palestijnen zijn zich pas halverwege de jaren 60 als een volk gaan beschouwen. Daarvoor was er alleen Pan-Arabisch nationalisme of Syrisch nationalisme.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 8 mei 2019 om 17:41.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 17:45   #1834
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Wat dan wel? Hij was een inwoner van Spanje.
Staat-en natievorming in de huidige vorm bestaan pas sinds de 19de eeuw. Rubens was in elk geval geen Spanjaard en hij zag zichzelf waarschijnlijk ook niet als Vlaming.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 18:29   #1835
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
We zitten nu aan pagina 92 van deze draad, en gij wilt nog eens opnieuw uw standpunt aan mij vertellen het draad onderwerp? Ik ben uitermate niet geinteresseerd.

Ik erger mij enkel aan hypocrisie. Daarom dat ik hier een interventie doe op deze draad.

ge kunt in de toekomst nog meerdere interventies van mij verwachten. want ik denk niet dat ik in de toekomst mij niet meer zal ergeren aan hypocrisie.

Ik erger mij aan Maddox zijn geheugen van een goudvis.dementie is a b*tch.

Laatst gewijzigd door Tamam : 8 mei 2019 om 18:32.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 18:31   #1836
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Onzin. Palestijnen zijn zich pas halverwege de jaren 60 als een volk gaan beschouwen. Daarvoor was er alleen Pan-Arabisch nationalisme of Syrisch nationalisme.
Raar de boeken, films, foto s, postkaarten, etc allemaal vals volgens u ?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 18:38   #1837
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Raar de boeken, films, foto s, postkaarten, etc allemaal vals volgens u ?
Dit is te vaag om op te antwoorden. Er was een Brits mandaatgebied Palestina, maar de Joodse inwoners beschouwden zich als Joden en de Arabische inwoners als Arabieren. Eerst werden ze samen Palestijnen genoemd. Later sloeg de term Palestijnen alleen op de Arabische inwoners.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 19:09   #1838
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dit is te vaag om op te antwoorden. Er was een Brits mandaatgebied Palestina, maar de Joodse inwoners beschouwden zich als Joden en de Arabische inwoners als Arabieren. Eerst werden ze samen Palestijnen genoemd. Later sloeg de term Palestijnen alleen op de Arabische inwoners.
"Vaag". Zelf zionistische leiders noemden het "palestina" voor '48. Moet ik een bekende postkaart van 1 van hen posten of kan u zelf u zich informeren?

Of u ben zo'n schattig negationistje?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 19:28   #1839
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dit is te vaag om op te antwoorden. Er was een Brits mandaatgebied Palestina, maar de Joodse inwoners beschouwden zich als Joden en de Arabische inwoners als Arabieren. Eerst werden ze samen Palestijnen genoemd. Later sloeg de term Palestijnen alleen op de Arabische inwoners.
De bevolking in 't Brits Mandaatgebied Palestina & TransJordani? bestond uit ondermeer moslims, joden en christenen, Bedoeïenen, Joden, Druzen, Circassiërs, Turken, Armeniërs, Berbers, Duitse Tempeliers en Bosniërs, allemaal Palestijnen genoemd

Pas in de jaren '60, 1964 meerbepaald vond arabisch-"palestijns' politicus Zahir Muhsein dat palestijnen deel uitmaken van een groter Arabisch geheel, evenals Jordaniërs, Syriërs en Libanezen, en dat in het conflict met Israël een Palestijnse (id)entiteit nodig was om op te komen voor hun nationale rechten in Palestina.

Pas dan zijn de Arabieren zichzelf Palestijnen gaan noemen, zich 't Israelisch grondgebied toe?igenend, niet tevreden met 't aan hen toegekende deel van 't mandaatgebied Palestina, nl. Transjordani?, aan de andere kant van de Jordaan.
Waar ze ook niet gewenst zijn

Laatst gewijzigd door SDX : 8 mei 2019 om 19:29.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 19:56   #1840
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dit is te vaag om op te antwoorden. Er was een Brits mandaatgebied Palestina, maar de Joodse inwoners beschouwden zich als Joden en de Arabische inwoners als Arabieren. Eerst werden ze samen Palestijnen genoemd. Later sloeg de term Palestijnen alleen op de Arabische inwoners.
Hoeveel zin heeft deze discussie? Palestijnen bestaan nu. Of wil je ze dat helemaal ontzeggen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be