Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juli 2019, 22:19   #21
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.226
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Voor zover ik me herinner is de luchtdruk gelijk aan ongeveer een kilogram per vierkante centimeter.
Schat ik het oppervlak van een ruimtepak op ongeveer 1 vierkante meter dan is de gezamenlijke druk gelijk aan 10.000 kg en dan ploft het pak uit elkaar.
Of het zou zo sterk als ijzer moeten zijn.
Ja, dus als jij op het strand ligt is er 10.000 kg lucht die op je drukt en toch ploft je ribbenkast niet ineen.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2019, 23:52   #22
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Klein taalfoutje in uw tekening !!
Julei ??
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  HH.png‎
Bekeken: 260
Grootte:  664,4 KB
ID: 111029  

__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 07:38   #23
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ja, dus als jij op het strand ligt is er 10.000 kg lucht die op je drukt en toch ploft je ribbenkast niet ineen.
Dit is omdat mijn lichaam een zelfde inwendige tegendruk bezit.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 07:41   #24
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat zal dan wel zeker als uw theorie klopt, want die pakken blijken toch niet uit elkaar te spatten. Of vergis ik me?
Ik neem aan dat die pakken van een zeer sterk materiaal zijn gemaakt.
En dat zal ook wel zo zijn omdat zo'n pak 55 kilo weegt.
Zo goed als een harnas van de vroegere ridders.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 07:50   #25
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
1. Jezelf gelijkgeven is feitelijk herhalen van beweringen. Herhalingen maakt die niet "waarder". Enkel onweerlegbare uitleg/argumentatie maakt geloofwaardigheid en bewijs.
Zinloos als je niet kunt lezen en de beschaving mist om beleefd te reageren.
Citaat:
2. Dito.
3. Dito.
4. Dito.
De gestelde eisen hebben ook een prioriteitsvolgorde, zijnde dat zonder aan 1. tegemoet te komen, 2- reeds op voorhand niet meer uitmaken.
Niet alleen is deze wereld blijkbaar veel te dom en willen ze alles geloven behalve de waarheid, maar ben ik blijkbaar veel te intelligent en met mijn atoomtheorie mijn tijd ver vooruit.
En verder ben ik echt niet de enige die niet wordt geloofd.
Toen Galilei de manen van Jupiter ontdekte door zijn telescoop wilden de andere geleerden niet eens kijken, zo overtuigd waren ze dat het onzin was.
En zo willen ze nu mijn atoomtheorie niet eens lezen.
Ook jij niet.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 07:55   #26
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mindset Bekijk bericht
Ben je zelf ook niet 100% zeker?
99.99 procent.
Dat klein beetje twijfel is overigens niet van mij, maar van anderen die van mening waren of nog zijn dat de maanlanding hier op aarde is opgezet om in geval het mocht mislukken dat te laten zien.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 07:58   #27
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat heeft luchtdruk nou te maken met de ruimte en de maan?
Ja, ga daar maar eens over na denken....

Als je zelfs dat niet eens weet, hoe zou je dan ooit mijn atoomtheorie kunnen begrijpen???....

Weet je wel wat een atoom is.....

Laat ik daar eens mee beginnen, misschien dat ik je dan ooit nog eens wakker kan maken....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 08:00   #28
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

https://medium.com/@ford/space-oddit...n-87d86eb90020
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 08:01   #29
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Klein taalfoutje in uw tekening !!
Julei ??
Julie is met moedwil gedaan. In Holland zeggen de mensen wel eens Julei in plaats van Juli, dat klinkt dan deftig.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2019, 10:14   #30
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Voor zover ik me herinner is de luchtdruk gelijk aan ongeveer een kilogram per vierkante centimeter.
Schat ik het oppervlak van een ruimtepak op ongeveer 1 vierkante meter dan is de gezamenlijke druk gelijk aan 10.000 kg en dan ploft het pak uit elkaar.
Of het zou zo sterk als ijzer moeten zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat heeft luchtdruk nou te maken met de ruimte en de maan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ja, ga daar maar eens over na denken....

Als je zelfs dat niet eens weet, hoe zou je dan ooit mijn atoomtheorie kunnen begrijpen???....

Weet je wel wat een atoom is.....

Laat ik daar eens mee beginnen, misschien dat ik je dan ooit nog eens wakker kan maken....
In de plaats van een antwoord, 12 smilies.

Dus nogmaals, wat heeft luchtdruk nou te maken met de ruimte en de maan?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 09:42   #31
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
In de plaats van een antwoord, 12 smilies.

Dus nogmaals, wat heeft luchtdruk nou te maken met de ruimte en de maan?
Het staat op post 13 te lezen:

Herhaling:

En nu schiet me een vraag te binnen: hoe kan een astronaut buiten zijn ruimteschip verkeren, want op de maan is er geen atmosfeer en geen luchtdruk en moet zijn ruimtepak toch als een ballon uit elkaar klappen?

Wie weet hier het antwoord.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2019, 13:21   #32
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Het staat op post 13 te lezen:
Dat is de post die ik linkte in mijn vorige, incluis latere.
Hier heb je het nog eens:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
En nu schiet me een vraag te binnen: hoe kan een astronaut buiten zijn ruimteschip verkeren, want op de maan is er geen atmosfeer en geen luchtdruk en moet zijn ruimtepak toch als een ballon uit elkaar klappen?

Wie weet hier het antwoord.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Voor zover ik me herinner is de luchtdruk gelijk aan ongeveer een kilogram per vierkante centimeter.
Schat ik het oppervlak van een ruimtepak op ongeveer 1 vierkante meter dan is de gezamenlijke druk gelijk aan 10.000 kg en dan ploft het pak uit elkaar.
Of het zou zo sterk als ijzer moeten zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Er is geen luchtdruk in de ruimte, noch op de maan.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ook niet in dat ruimtepak.
Je bewering "zo sterk als ijzer moeten zijn" is fout.
Het is drukverschil dat eisen stelt, niet druk.
Lichamen kunnen enkel exploderen (of imploderen) door een te groot (behuizingssterkte in die richting overschreden) drukverschil intern/extern. Een lichaam dat vanonder een 1000 meter kolom waterdruk zou "geflitst" worden naar onder een 1000 meter luchtkolom, zou exploderen.
En omgekeerd, imploderen.
Om schade te vermijden dient de druk dus gelijk te worden geregeld, of althans het verschil binnen het toelaatbare te houden.

Je gebrek aan de wetenschapperskennis die je graag als "lagere intelligentie" catalogeert, doet je de domste beweringen maken, en je arrogantie doet je pogen je er met wolken smilies uit te bluffen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 06:56   #33
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Dat is de post die ik linkte in mijn vorige,
Zeker en daar heb je nog steeds niets van begrepen.
Citaat:

incluis latere.
Hier heb je het nog eens:
Dat is onnodig er allemaal bij te zetten.
En de laatste post is ter plekke al beantwoord op het andere topic: Hoe heb ik mijn atoomtheorie gevonden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 10:42   #34
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Zeker en daar heb je nog steeds niets van begrepen.
Dat is onnodig er allemaal bij te zetten.
En de laatste post is ter plekke al beantwoord op het andere topic: Hoe heb ik mijn atoomtheorie gevonden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Voor zover ik me herinner is de luchtdruk gelijk aan ongeveer een kilogram per vierkante centimeter.
Schat ik het oppervlak van een ruimtepak op ongeveer 1 vierkante meter dan is de gezamenlijke druk gelijk aan 10.000 kg en dan ploft het pak uit elkaar.
Of het zou zo sterk als ijzer moeten zijn.
Ik zou u ook bronnen kunnen geven, maar tja, u noemde wetenschappers "lager verstand", en dat u (oa) "beter" was, impliciet duidelijk makende dat u dat bij voorbaat ook afwijst.

Dus voor de meelezers:
https://er.jsc.nasa.gov/seh/suitnasa.html
Citaat:
Earth's atmosphere is 20 percent oxygen and 80 percent nitrogen from sea level to about 75 miles up, where space begins. At 18,000 feet, the atmosphere is half as dense as it is on the ground, and at altitudes above 40/000 feet, air is so thin and the amount of oxygen so small that pressure oxygen masks no longer do the job. Above the 63,000-foot threshold, humans must wear spacesuits that supply oxygen for breathing and that maintain a pressure around the body to keep body fluids in the liquid state. At this altitude the total air pressure is no longer sufficient to keep body fluids from boiling.

Spacesuits for the space shuttle era are pressurized at 4.3 pounds per square inch (psi), but because the gas in the suit is 100 percent oxygen instead of 20 percent, the person in a spacesuit actually has more oxygen to breathe than is available at an altitude of 10,000 feet or even at sea level without the spacesuit.
Uw "atmosfeer", is 1 kg per cm2.
4.3 pounds per square inch, is 0.3 "atmosfeer".
Zoals ik zei, 1/3de, hoofdreden voor veel lager drukverschil is het zuurstofgehalteverschil.
Waarom is het gehalte in zuurstof verschillend: omdat een 80% volume stikstof meenemen zonder nodig te hebben, en ruimtevaart per massa een dure aangelegenheid, uiteraard dwaas is.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 10:45   #35
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Het is inderdaad de partieeldruk die telt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 11:07   #36
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik zou u ook bronnen kunnen geven, maar tja, u noemde wetenschappers "lager verstand", en dat u (oa) "beter" was, impliciet duidelijk makende dat u dat bij voorbaat ook afwijst.

Dus voor de meelezers:
https://er.jsc.nasa.gov/seh/suitnasa.html
Ik wijs niet alles van de wetenschap af, alleen dat hun heelal niet klopt en mijn atoomtheorie veel beter is.
En kon je geen link in het Nederlands vinden?
Dat leest wat prettiger.
Citaat:

Uw "atmosfeer", is 1 kg per cm2.
4.3 pounds per square inch, is 0.3 "atmosfeer".
Zoals ik zei, 1/3de, hoofdreden voor veel lager drukverschil is het zuurstofgehalteverschil.
Waarom is het gehalte in zuurstof verschillend: omdat een 80% volume stikstof meenemen zonder nodig te hebben, en ruimtevaart per massa een dure aangelegenheid, uiteraard dwaas is.
Bedankt voor de informatie en excuses dat ik het eerst niet goed heb gelezen en niet goed begrepen.

Nochtans is het probleem daarmee niet opgelost, want er is toch nog de ongelijkheid gebleven van de druk van het lichaam = 1 atmosfeer en de druk is het pak van slechts 1/3 atmosfeer.
Lijkt mij niet gezond te zijn.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 24 juli 2019 om 11:17.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2019, 11:37   #37
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik wijs niet alles van de wetenschap af, alleen dat hun heelal niet klopt en mijn atoomtheorie veel beter is.
En kon je geen link in het Nederlands vinden?
Dat leest wat prettiger.
Bedankt voor de informatie en excuses dat ik het eerst niet goed heb gelezen en niet goed begrepen.

Nochtans is het probleem daarmee niet opgelost, want er is toch nog de ongelijkheid gebleven van de druk van het lichaam = 1 atmosfeer en de druk is het pak van slechts 1/3 atmosfeer.
Lijkt mij niet gezond te zijn.
Ik heb Nasa als bron gekozen. De rest kan het enkel via weten. Dat is dan Engelstalig.
En ik kan hier enkel herhalen: het is niet druk maar drukverschil waar het over gaat. Een lichaam kan een druk van 0 hebben en onderhevig zijn aan een druk van 0. En een druk van 1000 bar en onderhevig aan een druk van 1000 bar. Er zal niks implo-exploderen.
Kijk naar duikers in water. Water heeft een véél hogere dichtheid dan lucht. Op amper 30 meter (atmosferische kolom is orde km) diepte MOET de ingeademende lucht 3 bar zijn voor het water erboven, en +1 bar voor de lucht boven dat water, niet zozeer om voldoende zuurstof te hebben, maar louter om de druk binnen/buiten gelijk te houden. De ruimte is een precies omgekeerde situatie, de druk is gewoon 0, en dus volstaat de inademdruk vereist om het gewenste zuurstofgehalte te bekomen. Alzo kiest men voor een 100% zuurstofgehalte, via druk gedoseerd om de longen niet te weinig en ook niet teveel zuurstof te geven, want allerhande lichaamsstoffen gaan dan sterker dan normale reacties ondergaan, een beetje als bij giffen.
Reden zijnde gewichtsinperking van de te lanceren massa, en ook om de inertie/massatraagheid te minimaliseren / gemakkelijker bewegingen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 09:14   #38
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik heb Nasa als bron gekozen. De rest kan het enkel via weten. Dat is dan Engelstalig.
En ik kan hier enkel herhalen: het is niet druk maar drukverschil waar het over gaat. Een lichaam kan een druk van 0 hebben en onderhevig zijn aan een druk van 0. En een druk van 1000 bar en onderhevig aan een druk van 1000 bar. Er zal niks implo-exploderen.
Dit is de informatie die ik heb gevonden over of het mogelijk is 11 km onder water te verkeren in de diepste diepzeetrog:

Een normaal mens heeft een oppervlakte van ca 1,5 m2. Zou je dus op 50 meter diepte zwemmen, dan ondervindt het lichaam dus een kracht van : 6 bar x 1,5 m2 = 600.000 N/m2 x 1,5 m2 = 900.000 N = 90.000 kg = 90 ton !!!!! Gelukkig bestaat een mens voor het grootste gedeelte uit water, dat niet samendrukbaar is, waardoor de mens tot een bepaalde diepte niet in elkaar wordt gedrukt. ( Alleen de lichaamsholten vormen dan wel een probleem.)

In jouw geval zal er op 11 km diepte een druk zijn van ca 1101 bar. Wil je het exact berekenen, dan gebruiken we 9,81 x 1025 (zeewater) = 1005,525 bar + 1 bar (atmosferische druk) = 1006,525 bar. Dit komt overeen met een kracht 10.065.250 x 1,5 = 15.097.875 N = 1.509.787,5 kg = 15097,9 ton !

Je ziet wel dat dit enorm is, en dat de mens niet in staat is om op deze diepten te vertoeven. Er is wel een duikboot zo diep geweest. Deze speciale boot 2 man erin ging in 1960 tot 10.950 mtr diep om de bodem van een diepzee trog te bekijken. Hier troffen ze tegen verwachting in aangepaste vormen van leven. (Het is er altijd aarde donker en meestal heel koud, tenzij er vulkanische activiteit is)

Dus ik neem aan dat 1000 meter onder water wel kan.

Citaat:
Kijk naar duikers in water. Water heeft een véél hogere dichtheid dan lucht. Op amper 30 meter (atmosferische kolom is orde km) diepte MOET de ingeademende lucht 3 bar zijn voor het water erboven, en +1 bar voor de lucht boven dat water, niet zozeer om voldoende zuurstof te hebben, maar louter om de druk binnen/buiten gelijk te houden. De ruimte is een precies omgekeerde situatie, de druk is gewoon 0, en dus volstaat de inademdruk vereist om het gewenste zuurstofgehalte te bekomen. Alzo kiest men voor een 100% zuurstofgehalte, via druk gedoseerd om de longen niet te weinig en ook niet teveel zuurstof te geven, want allerhande lichaamsstoffen gaan dan sterker dan normale reacties ondergaan, een beetje als bij giffen.
Reden zijnde gewichtsinperking van de te lanceren massa, en ook om de inertie/massatraagheid te minimaliseren / gemakkelijker bewegingen.
Oké, dit was me dan bekend.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 15:21   #39
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
De bewijzen voor de maanlanding zijn harder dan die voor jouw bestaan.
Ah, die goede, oude Descartes toch...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2019, 21:34   #40
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Dit is de informatie die ik heb gevonden over of het mogelijk is 11 km onder water te verkeren in de diepste diepzeetrog:

Een normaal mens heeft een oppervlakte van ca 1,5 m2. Zou je dus op 50 meter diepte zwemmen, dan ondervindt het lichaam dus een kracht van : 6 bar x 1,5 m2 = 600.000 N/m2 x 1,5 m2 = 900.000 N = 90.000 kg = 90 ton !!!!! Gelukkig bestaat een mens voor het grootste gedeelte uit water, dat niet samendrukbaar is, waardoor de mens tot een bepaalde diepte niet in elkaar wordt gedrukt. ( Alleen de lichaamsholten vormen dan wel een probleem.)

In jouw geval zal er op 11 km diepte een druk zijn van ca 1101 bar. Wil je het exact berekenen, dan gebruiken we 9,81 x 1025 (zeewater) = 1005,525 bar + 1 bar (atmosferische druk) = 1006,525 bar. Dit komt overeen met een kracht 10.065.250 x 1,5 = 15.097.875 N = 1.509.787,5 kg = 15097,9 ton !

Je ziet wel dat dit enorm is, en dat de mens niet in staat is om op deze diepten te vertoeven. Er is wel een duikboot zo diep geweest. Deze speciale boot 2 man erin ging in 1960 tot 10.950 mtr diep om de bodem van een diepzee trog te bekijken. Hier troffen ze tegen verwachting in aangepaste vormen van leven. (Het is er altijd aarde donker en meestal heel koud, tenzij er vulkanische activiteit is)

Dus ik neem aan dat 1000 meter onder water wel kan.

Oké, dit was me dan bekend.
U blijft maar suggereren, compleet los van waar of niet waar, dat ik stelde dat een menselijk lichaam 1000 meter onder zee kan.
Ik stelde dat niet, ik zei "lichaam" en "behuizing", niet "huid" of zoiets, en ik hanteerde de 1000 meter als een voorbeeldcijfer, ik kon ook 10, 100, 100000 genomen hebben, in welks laatste geval u me dan even valselijk kon toedichten dat ik beweerde dat de zee ergens 100000 m diep zou zijn.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be