Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2021, 23:22   #1
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard Waarom volgen gelovigen evengoed Grote Leugens?

Dit is een vraag die zich specifiek tot godsgelovigen van welke gezindte dan ook richt.


Hoe komt het dat gelovigen als groep geen onderscheidingsvermogen "van boven" verkrijgen om waarheid van onwaarheid te kunnen onderscheiden?
Waarom zou "God" zoiets toestaan?
Met gelovigen worden de diep-gelovigen bedoeld, niet de ocasionele kerkganger.
Individuele gelovigen die toch het licht zien zijn van geen tel aangezien ongelovigen evengoed het licht kunnen zien
Met waarheid wordt de feitelijke waarheid bedoeld; feiten, geen theologische of filosofische hersenkronkels waar al millennia over wordt gedebateerd.


Voorbeeld: een kerkvoorganger die niet inziet dat hij een leugen verspreid, of zijn publiek dat braafjes onwaarheden opneemt.
Hoe komt het dat het de voorganger aan "goddelijke inzicht" ontbreekt en waarom krijgen de aanwezigen geen "goddelijk alarmsignaal"?
Want door de onwaarheid te verspreiden / te aanvaarden kan niet enkel het individu of de groep, maar uiteindelijk de hele wereld worden geschaadt.
En het betreffende geloof kan er zelf door worden ondergraven! = heft zichzelf op.

Dat gelovigen evengoed gehersenspoeld, verblindt, of onnozel kunnen zijn, of er belang bij hebben is des mensen.
Maar waarom blijft de leugen met alle gevolgen van dien de overhand houden, en blijft God ondertussen rustig de gazet lezen?

Wat zegt dat over het geloof, God, of gelovigen?

Geen oplossingen zoals
'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk'
'In het einde der tijden zal het wel allemaal duidelijk worden'
aub

https://www.youtube.com/watch?v=0JPRvxTjfOk&t=41s
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 17 april 2021 om 23:22.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 00:24   #2
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Maar welke grote leugens bedoel je dan concreet? Je geeft een voorbeeld zonder een voorbeeld te geven.

Ik weet bv dat er wel zaken zijn die best onduidelijk zijn in de Schrift, maar dat ligt dan vaker aan mij dan de Schrift. Zo was ik ooit tegen de kerk voor hun standpunten rond sodomie. Toen overheden sodomieten pervers hun seksualiteit al van in de lagere school lieten uitsmeren wist ik wel waarom.
Nu ben ik daar fanatieker tegen gekant dan alle Europese kerken gecombineerd.

Het geloof is absoluut, de democratie is in constante correctie met haar hypocrisie en barbarisme. De geschiedenis herhaalt zich altijd opnieuw omdat ze van het absolute afwijken en denken beter te kunnen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 18 april 2021 om 00:25.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 22:47   #3
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Maar welke grote leugens bedoel je dan concreet? Je geeft een voorbeeld zonder een voorbeeld te geven.


Ik weet bv dat er wel zaken zijn die best onduidelijk zijn in de Schrift, maar dat ligt dan vaker aan mij dan de Schrift. Zo was ik ooit tegen de kerk voor hun standpunten rond sodomie. Toen overheden sodomieten pervers hun seksualiteit al van in de lagere school lieten uitsmeren wist ik wel waarom.
Nu ben ik daar fanatieker tegen gekant dan alle Europese kerken gecombineerd.
Het gaat nu eventjes niet over de Schrift.

Het geloof is absoluut, de democratie is in constante correctie met haar hypocrisie en barbarisme. De geschiedenis herhaalt zich altijd opnieuw omdat ze van het absolute afwijken en denken beter te kunnen.
Het draait 'm om feiten.

Geschiedenis bv. Geschiedenis wordt uiteraard door de overwinnaar geschreven.
Maar waarom maakt God gelovigen dan niet duidelijk wat de juiste versie is en laat ze hen integendeel verder aanmodderen 'zodat ze Gods werk uiteindelijk vierkantig tegenwerken'.
Concreet komt het erop neer dat gelovigen evengoed de overwinning vieren die hen in feite net als iedereen gevangen houdt.

Het coronaverhaal is een ander voorbeeld.
bv Franklin Graham: Jesus Would Have Taken the Covid-19 Vaccine

Geen oplossingen zoals
'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk'
'In het einde der tijden zal het wel allemaal duidelijk worden'
aub
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984

Laatst gewijzigd door Stultitiae : 18 april 2021 om 22:48.
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2021, 22:59   #4
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Het draait 'm om feiten.

Geschiedenis bv. Geschiedenis wordt uiteraard door de overwinnaar geschreven.
Maar waarom maakt God gelovigen dan niet duidelijk wat de juiste versie is en laat ze hen integendeel verder aanmodderen 'zodat ze Gods werk uiteindelijk vierkantig tegenwerken'.
Concreet komt het erop neer dat gelovigen evengoed de overwinning vieren die hen in feite net als iedereen gevangen houdt.

Het coronaverhaal is een ander voorbeeld.
bv Franklin Graham: Jesus Would Have Taken the Covid-19 Vaccine

Geen oplossingen zoals
'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk'
'In het einde der tijden zal het wel allemaal duidelijk worden'
aub
Als mensen geloven dat Jezus een vaccin nodig zou hebben, zijn ze vergeten wie Hij was. Jezus genas blinden, melaatsen en liet kreupelen lopen, he.

“Waarom-God-vragen” zijn een splinter voor het brein. God heeft gesproken en Zijn agenda is ons openbaart. Begrijpen we daarom Zijn wegen altijd, of interpreteren we dat altijd juist? Volstrekt niet. God is niet door ons te begrijpen, maar er is een zeer duidelijk patroon en lopende draad in de Schrift waarin we Zijn wil wel kunnen inbeelden. De tien geboden bijvoorbeeld.

Dat er ziektes kwamen is ons voorspeld he? Het wordt zelfs erger Stulti. Veel erger. Oorlog, hongersnood, stenen uit de ruimte die tsunamis veroorzaken, ... Vervolging, onderdrukking, onthoofding is de normale gang van zaken als christen.
Wij gaan dit vlees verlaten en wij gaan dood want deze hele creatie is door de duivel gecorrumpeerd. Vaccins zijn van de slang en pharmakia. Research pharmakia.

Maar uiteindelijk zal Hij Zijn creatie herstellen. Nu is iedereen onder hypnose van (de) pan(demie)

__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 08:57   #5
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als mensen geloven dat Jezus een vaccin nodig zou hebben, zijn ze vergeten wie Hij was. Jezus genas blinden, melaatsen en liet kreupelen lopen, he.
Heel wat van zijn tijdgenoten konden dat. Vraag is wat er van aan is en wie dit geschreven heeft.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 09:40   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als mensen geloven dat Jezus een vaccin nodig zou hebben, zijn ze vergeten wie Hij was. Jezus genas blinden, melaatsen en liet kreupelen lopen, he.
Als je zulke kinderlijke sprookjes gelooft.
Bovendien was dat slechts beperkt tot enkelingen en geneest de moderne wetenschap miljoenen mensen door medicijnen, of voorkomt ziekte door een vaccin zoals nu tegen het corona virus.

En waar is die Jezus nu gebleven?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 09:42   #7
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Als je zulke kinderlijke sprookjes gelooft.
Bovendien was dat slechts beperkt tot enkelingen en geneest de moderne wetenschap miljoenen mensen door medicijnen, of voorkomt ziekte door een vaccin zoals nu tegen het corona virus.

En waar is die Jezus nu gebleven?
Ik geloof liever in iets absoluut dan een emo democratie die naar de waan van de dag plooit, als de waan maar voldoende herhaald wordt is ze echt he.

Solus Christus. Christ only and alone Christ.
Dit westers gedrocht liegt en doodt en geeft nooit haar ongelijk toe.
Wie dacht het beter te kunnen en weten, heeft ons duizenden jaren christelijke arbeid gekost.
Nu deze democratie zelfs tegen het christendom haat zaait via de msm en social media, moet ze niet verbaasd zijn geen vrienden over te houden aan het einde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 19 april 2021 om 09:46.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 09:52   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik geloof liever in iets absoluut dan een emo democratie die naar de waan van de dag plooit, als de waan maar voldoende herhaald wordt is ze echt he.
Zonder democratie is het absolute (een woord dat niet in de Bijbel is te vinden) een dictatuur.
Citaat:
Solus Christus. Christ only and alone Christ.
Alleen harriechristus die de wedergeboren Christus is.
Maar niet als dictatuur, maar tezamen met de moderne vrijheid en democratie.
Citaat:
Dit westers gedrocht liegt en doodt en geeft nooit haar ongelijk toe.
Het christendom liegt eveneens, en Jezus met name die de zonde der wereld weg zou nemen.
Citaat:
Wie dacht het beter te kunnen en weten, heeft ons duizenden jaren christelijke arbeid gekost.
Nu deze democratie zelfs tegen het christendom haat zaait via de msm en social media, moet ze niet verbaasd zijn geen vrienden over te houden aan het einde.
Geen haat maar de waarheid in de eerste plaats met argumenten dus en niet met leugens wat de christenen doen.

Te beginnen dat God de wereld niet in 6 dagen heeft geschapen, en dat het hele verhaal van Jezus een mythe is.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 09:55   #9
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Kan allemaal goed zijn en het boeit me geen hol meer wat de buitenwereld van christendom denkt. Westerlingen zijn geen voorbeeld om naar te leven of gehoor te geven. Hoewel er wel enkele toffe tussen zijn; maar dat weegt niet op aan het algemeen plaatje. Arrogantie ten top.

2 For men shall be lovers of their own selves, covetous, boasters, proud, blasphemers, disobedient to parents, unthankful, unholy,

3 Without natural affection, trucebreakers, false accusers, incontinent, fierce, despisers of those that are good,

4 Traitors, heady, highminded, lovers of pleasures more than lovers of God;

5 Having a form of godliness, but denying the power thereof: from such turn away.

6 For of this sort are they which creep into houses, and lead captive silly women laden with sins, led away with divers lusts,

7 Ever learning, and never able to come to the knowledge of the truth.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 10:02   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Kan allemaal goed zijn en het boeit me geen hol meer wat de buitenwereld van christendom denkt.
De moderne wetenschap weet heel veel en denkt na over de Bijbel in plaats van al die onzin te geloven.
Zo heeft bijvoorbeeld de archeologie bewezen dat het zogenaamde grote rijk van Salomo nooit heeft bestaan.
Citaat:
Westerlingen zijn geen voorbeeld om naar te leven of gehoor te geven. Hoewel er wel enkele toffe tussen zijn; maar dat weegt niet op aan het algemeen plaatje. Arrogantie ten top.
De arrogantie is bij de christenen te vinden.
Maar de waarheid alleen bij mij.
Citaat:
2 For men shall be lovers of their own selves, covetous, boasters, proud, blasphemers, disobedient to parents, unthankful, unholy,

3 Without natural affection, trucebreakers, false accusers, incontinent, fierce, despisers of those that are good,

4 Traitors, heady, highminded, lovers of pleasures more than lovers of God;

5 Having a form of godliness, but denying the power thereof: from such turn away.

6 For of this sort are they which creep into houses, and lead captive silly women laden with sins, led away with divers lusts,

7 Ever learning, and never able to come to the knowledge of the truth.
In het nederlands graag.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 10:09   #11
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik geloof liever in iets absoluut dan een emo democratie die naar de waan van de dag plooit, als de waan maar voldoende herhaald wordt is ze echt he.
Beiden plooien naar de waan van de dag.
En tegenover het absolute, of alvast het universum dat we ervaren, stellen beiden eigenlijk niks voor.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 11:27   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Beiden plooien naar de waan van de dag.
En tegenover het absolute, of alvast het universum dat we ervaren, stellen beiden eigenlijk niks voor.
Neen de Bijbel is alle dagen hetzelfde he?
Maar het westen is in constante correctie met zichzelf en is zo reeds iets geworden waar alle voorvaderen van walgen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 12:03   #13
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen de Bijbel is alle dagen hetzelfde he?
Tja, dat is nu net het probleem. De Bijbel is blijven steken in een cultuur wat reeds 2000 jaar voorbij is. Verlopen houdbaarheidsdatum.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2021, 12:34   #14
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen de Bijbel is alle dagen hetzelfde he?
Neen, nog maar een goeie 2000 jaar.
Slechts een fractie van de aanwezigheid van de mens dus.
En de Bijbel spreekt zichzelf tegen op verschillende plaatsen, tenzij ge u moet beroepen op 'interpretaties', wat de definitie 'absoluut' onderuit haalt.
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 09:10   #15
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Dit is een vraag die zich specifiek tot godsgelovigen van welke gezindte dan ook richt.


Hoe komt het dat gelovigen als groep geen onderscheidingsvermogen "van boven" verkrijgen om waarheid van onwaarheid te kunnen onderscheiden?
Waarom zou "God" zoiets toestaan?
Met gelovigen worden de diep-gelovigen bedoeld, niet de ocasionele kerkganger.
Individuele gelovigen die toch het licht zien zijn van geen tel aangezien ongelovigen evengoed het licht kunnen zien
Met waarheid wordt de feitelijke waarheid bedoeld; feiten, geen theologische of filosofische hersenkronkels waar al millennia over wordt gedebateerd.


Voorbeeld: een kerkvoorganger die niet inziet dat hij een leugen verspreid, of zijn publiek dat braafjes onwaarheden opneemt.
Hoe komt het dat het de voorganger aan "goddelijke inzicht" ontbreekt en waarom krijgen de aanwezigen geen "goddelijk alarmsignaal"?
Want door de onwaarheid te verspreiden / te aanvaarden kan niet enkel het individu of de groep, maar uiteindelijk de hele wereld worden geschaadt.
En het betreffende geloof kan er zelf door worden ondergraven! = heft zichzelf op.

Dat gelovigen evengoed gehersenspoeld, verblindt, of onnozel kunnen zijn, of er belang bij hebben is des mensen.
Maar waarom blijft de leugen met alle gevolgen van dien de overhand houden, en blijft God ondertussen rustig de gazet lezen?

Wat zegt dat over het geloof, God, of gelovigen?

Geen oplossingen zoals
'Gods wegen zijn ondoorgrondelijk'
'In het einde der tijden zal het wel allemaal duidelijk worden'
aub

https://www.youtube.com/watch?v=0JPRvxTjfOk&t=41s
Ook leugens hebben zo hun functie, zoals ook het kwaad en de duisternis, waaruit het licht geboren wordt.
Dat is het Kruis van Jezus, waaraan ook het hele christendom nog steeds hangt.
Maar de waarheid van de wedergeboorte is in mijn nieuwe Bijbel te lezen.
Ook de wereld der ongelovigen wil die niet lezen.
Want ook deze is in de grote leugen van de moderne wetenschap gevangen.

Dus mijn tegenvraag in deze is: waarom wil niemand mijn nieuwe Bijbel lezen?
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 09:14   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.944
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Neen, nog maar een goeie 2000 jaar.
Slechts een fractie van de aanwezigheid van de mens dus.
En de Bijbel spreekt zichzelf tegen op verschillende plaatsen, tenzij ge u moet beroepen op 'interpretaties', wat de definitie 'absoluut' onderuit haalt.
Niets spreekt zich tegen.
Levitische wetten zijn bijvoorbeeld niet op u van toepassing vandaag, he? We zijn de heidenen die bevoorrecht zijn het testament van God in het Vlees te hebben mogen kennen.
Halleluja.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2021, 09:41   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Niets spreekt zich tegen.
Niets IS, het bestaat als idee, dat is de tegenspraak, waaruit het bestaan van het heelal en van God zich verklaren laat.
Citaat:
Levitische wetten zijn bijvoorbeeld niet op u van toepassing vandaag, he? We zijn de heidenen die bevoorrecht zijn het testament van God in het Vlees te hebben mogen kennen.
Halleluja.
Al na 2000 jaar is de Bijbel al behoorlijk versleten.
Over triljoenen jaren is er niks meer van over dan de herinnering.
Maar mijn atoomtheorie is er dan nog steeds als we inderdaad bezig zijn het heelal om te bouwen tot een ruimtevaartcultuur van macro-atomen.
Eindelijk voldoende bewezen, en zelfs de christenen zullen dan eindelijk wakker worden...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be