Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2022, 20:19   #261
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vlaanderen gaat zichzelf onafhankelijk verklaren bedoel je?

N-VA, CD&V, OVLD Vooruit, Groen en PVDA stemmen tegen, VB stemt voor.

En nu?
Gewoon : voorstel vliegt de vuilbak in.


==> Next !
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 20:25   #262
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Kijk eens: het VB heeft jaren geleden dat idiote en volstrekt ondemocratische schutkringnet over zich heen gekregen. Maar dat slaat alleen over het voor hen afblokken van een eventueel toetreden tot een beleidscoalitie. Maar ze hebben niet zover durven gaan om hen uit het parlement te zetten. Welnu, als NVA zowel als VB vóór confederalisme stemmen en ze halen samen >50% dan is dat wat Vlaanderen betreft een FEIT. Dan kunnen we formeel de Wallobrux laten weten dat Vlaanderen zich voortaan beschouwt als een onafhankelijke staat die bereid is een confederatie met Wallonië en Brussel te vormen. Weigeren die twee dat dan is Vlaanderen de facto onafhankelijk. Dat kan de EU ons niet beletten want we blijven bereid in de EU te blijven.
Hmm... daar gaat volk naar komen kijken... N-VA die samen met Bruin de revolutie gaat uitroepen en een interne staatsgreep gaat plegen.



Soms maak ik me zorgen over de volgende generatie, mijn kinderen die gaan tegen dat de laatste Volksunie-vendeliers ofwel geriatrisch ofwel dood zijn verstoken blijven van zulke hoogdravende prietpraat en gaan al de LOL missen die jullie ons al decennialang (gratis, dank u...) bezorgen.

Politiek & nostalgie, de link is soms niet ver te zoeken.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 20:27   #263
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is een aantal jaar geleden op de zevende dag, ik heb geen precieze datum.
Over context, uiteraard over Vlaamse onafhankelijkheid.
Enkele jaren geleden was hij nog zeer naïef, hij geloofde toen dat de Walen het op prijs zouden stellen in 2014 dat hij de N-VA het VB een verkiezingsnederlaag hadden verpast. Hij begreep toen niet dat voor de Franstaligen zowel N-VA als VB één pot nat zijn, namelijk het soort Vlamingen waarmee men liefst geen zaken doet. Gedogen meeloperij is het maximum bereikbare voor hen en zij zijn baas.

Hij zit nu al bijna 5 jaar met de N-VA in de federale politieke schutkring en het ziet er niet naar uit dat de Franstalige politieke partijen het over een andere boeg zullen gooien. Ben benieuwd of hij dit beseft.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 20:34   #264
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hmm... daar gaat volk naar komen kijken... N-VA die samen met Bruin de revolutie gaat uitroepen en een interne staatsgreep gaat plegen.

Soms maak ik me zorgen over de volgende generatie, mijn kinderen die gaan tegen dat de laatste Volksunie-vendeliers ofwel geriatrisch ofwel dood zijn verstoken blijven van zulke hoogdravende prietpraat en gaan al de LOL missen die jullie ons al decennialang (gratis, dank u...) bezorgen.
Politiek & nostalgie, de link is soms niet ver te zoeken.
Als zogezegde 'oer-democraat' hebt u een eigenaardige definitie van het begrip staatsgreep. Het mogelijks wisselen van de democratische meerderheid in een parlement is een gezond gebeuren en geen staatsgreep.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 20:40   #265
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Enkele jaren geleden was hij nog zeer naïef, hij geloofde toen dat de Walen het op prijs zouden stellen in 2014 dat hij de N-VA het VB een verkiezingsnederlaag hadden verpast. Hij begreep toen niet dat voor de Franstaligen zowel N-VA als VB één pot nat zijn, namelijk het soort Vlamingen waarmee men liefst geen zaken doet. Gedogen meeloperij is het maximum bereikbare voor hen en zij zijn baas.

Hij zit nu al bijna 5 jaar met de N-VA in de federale politieke schutkring en het ziet er niet naar uit dat de Franstalige politieke partijen het over een andere boeg zullen gooien. Ben benieuwd of hij dit beseft.
Ik denk niet dat dat hij het beseft.
Het maakt trouwens weinig uit, op Doorbraak staat er een artikel over dat confederalisme, zaken zoals, de Belgische federale regering blijft bestaan en bevoegd, en dergelijke meer.
Laat maar, Vlaanderen heeft van zulke constructies niets te verwachten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 20:43   #266
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Herinner u BDW zijn geschreeuw in de zevende dag, "wij zijn geen separatisten!"
Die uitspraak dateert al van 2009 en komt uit de mond van de partijstichter, Heert Bourgeois.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 20:46   #267
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die uitspraak dateert al van 2009 en komt uit de mond van de partijstichter, Heert Bourgeois.
Kan zijn, maar ik herinner me BDW die het luidop in de studio uitgruwelde. "We zijn geen separatisten!"
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 20:47   #268
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt !
Die stemmen die de tsjeven verloren gingen elders naar toe. Naar ons !!

Maar waar gaan de stemmen die wij zouden (blijven) verkiezen naar toe?
Naar het Belang voor 80 procent en naar Vooruit voor 20 procent? Heb je dat liever?
Dat is toch geen probleem ? Het cordon sanitaire is héél flexibel, en past zich zonder enig probleem aan van 5,7% tot zelfs +24%. Have no fear, my friend.

Zolang de Braune Bataillonen in hun eentje geen meerderheid halen is de maatschappij veilig.

Mocht het ooit zo ver zou komen, gaan we wel massaal moeten politiek asiel aanvragen in holland of frankrijk om vervolging te ontlopen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 21:08   #269
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Herinner u BDW zijn geschreeuw in de zevende dag, "wij zijn geen separatisten!"
Inderdaad .
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 21:19   #270
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat klopt !
Die stemmen die de tsjeven verloren gingen elders naar toe. Naar ons !!

Maar waar gaan de stemmen die wij zouden (blijven) verkiezen naar toe?
Naar het Belang voor 80 procent en naar Vooruit voor 20 procent? Heb je dat liever?
Ja
Rechtse stemmen ongevaarlijk gemaakt achter het cordon. Het is iets waar ik het VB ten zeerste voor apprecieer. Het neutraliseren van rechts.
En Vooruit…hoeft voor mij ook niet. Ik vind het gewoon superinteressant hoe king connah zijn partij terug op de kaart zet.
Het is leuk om zien dat jonge mensen politiek naar hun hand zetten. U hebtntoch ook al gemerkt dat de twee stijgende partijen in de peilingen zeer jonge voorzitters hebben ?
En ja ik zie veeeeeeeeel liever Vooruit aan de macht dan de rechtse rakkertjes.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2022, 21:24   #271
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht

Soms maak ik me zorgen over de volgende generatie, mijn kinderen die gaan tegen dat de laatste Volksunie-vendeliers ofwel geriatrisch ofwel dood zijn verstoken blijven van zulke hoogdravende prietpraat en gaan al de LOL missen die jullie ons al decennialang (gratis, dank u...) bezorgen.
Juist.

Onze arme kleinkinderen… ze zullen terug naar Tom & Jerry moeten kijken in plaats van zich ziek te lachen met Sander Looneys Tunes. Het zal moeilijk worden
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 10:54   #272
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je mist de essentie, weer eens...

Nobody gives a shit about 'confederalisme', dat is wat geneuzel dat enkel leeft binnen het partijkader van één partij : N-VA. Verder is niemand daarmee bezig, noch heeft er enige interesse in.

Nu, ik begrijp ook wel dat een partijvoorzitter van een vendelierspartij, zelf al zijn zijn politieke aspiratie zuiver federaal, voor de vorm wat lippendienst moet bewijzen aan 'confederalisme' om de ouwe volksunie-kliek tevreden te houden. Niks mis mee. Zo werkt het. Die ouwe rakkers moeten regelmatig hun 'aaike' krijgen + de 'zekerheid' dat de partaai nog altijd artikel 1 als het absolute evangelie ziet en de heilige graal zal binnengedaan zijn als de republiek vlaendren zal uitgeroepen zijn.

Maar de dag erna moet die partijvoorzitter terug naar de echte wereld, en moet hij terug normaal doen.
Of ik de essentie zogezegd "weer eens" mis verschillen we duidelijk van mening. Ik kan u alleen maar zeggen dat dergelijke uitlating zeer beledigend overkomt. Het is duidelijk dat onze "essenties" sterk uiteenlopen.
U begint stante pede vanuit uw belgicistische hogere sferen met uitdrukkingen zoals "nobody gives a shit" als het gaat over eender welke politieke suggestie (zoals confederalisme) die u beschouwt als een aanslag op uw unitaristisch ideaal. Het zij zo. U zou best eens kunnen suggereren aan uw partijleiding om het logo aan te passen van OVLD naar OBLD. Dat zou de werkelijkheid beter weergeven.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 11:12   #273
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Of ik de essentie zogezegd "weer eens" mis verschillen we duidelijk van mening. Ik kan u alleen maar zeggen dat dergelijke uitlating zeer beledigend overkomt. Het is duidelijk dat onze "essenties" sterk uiteenlopen.
U begint stante pede vanuit uw belgicistische hogere sferen met uitdrukkingen zoals "nobody gives a shit" als het gaat over eender welke politieke suggestie (zoals confederalisme) die u beschouwt als een aanslag op uw unitaristisch ideaal. Het zij zo. U zou best eens kunnen suggereren aan uw partijleiding om het logo aan te passen van OVLD naar OBLD. Dat zou de werkelijkheid beter weergeven.
Niet zoveel projecteren...

Je dicht mij bv een 'unitaristisch ideaal' toe... Dat ik helemaal niet heb. De staatshervorming(en) zijn een realiteit, en we leven al 40 jaar in een federaal land. Voor mij mag dat zo blijven. Géén institutionele hocus-pocus meer, wat mij betreft. Puur voor de efficiëntie zou ik wel alles rond bv milieunormen en geluidsnormen (denk aan zaventem...) herfederaliseren. Verkeersregels ook, en verder alles laten zoals het is.

En je weet heel goed dat 'nobody gives a shit' wil zeggen dat er naast N-VA zelf géén enkele partij ook maar enige interesse heeft in dat confederale verhaal.
Of heb jij wel weet van een partij die daar mee bezig is ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 11:17   #274
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
We spreken even over confederalisme en steken het vervolgens weer voor 4 jaar in de diepvries?

Je hebt de kiezer 1 keer in 't zak gezet De Wever, geen tweede keer.

Blijkbaar hoor je bij die groep die denken dat De Wever op zijn eentje alles kan beslissen in België. Weet je dan echt niet dat er nog anderen zijn die de volgende keer nog willen herkozen worden en dus alles wat goed is voor Vlaanderen saboteren? Vlaanderen heeft maar 2 partijen....al de rest is Francofoon of er collaborateur van.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 11:22   #275
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Blijkbaar hoor je bij die groep die denken dat De Wever op zijn eentje alles kan beslissen in België. Weet je dan echt niet dat er nog anderen zijn die de volgende keer nog willen herkozen worden en dus alles wat goed is voor Vlaanderen saboteren? Vlaanderen heeft maar 2 partijen....al de rest is Francofoon of er collaborateur van.
De harde en ongemakkelijke waarheid. Ook al staat bij sommigen een "V" in het logo.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 12:44   #276
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niet zoveel projecteren...

Je dicht mij bv een 'unitaristisch ideaal' toe... Dat ik helemaal niet heb. De staatshervorming(en) zijn een realiteit, en we leven al 40 jaar in een federaal land. Voor mij mag dat zo blijven. Géén institutionele hocus-pocus meer, wat mij betreft. Puur voor de efficiëntie zou ik wel alles rond bv milieunormen en geluidsnormen (denk aan zaventem...) herfederaliseren. Verkeersregels ook, en verder alles laten zoals het is.

En je weet heel goed dat 'nobody gives a shit' wil zeggen dat er naast N-VA zelf géén enkele partij ook maar enige interesse heeft in dat confederale verhaal.
Of heb jij wel weet van een partij die daar mee bezig is ?
Zelfs binnen de NVA en zijn kiespubliek is er maar een kleine fractie die wil splitsen om te splitsen. De meesten hebben een nuchterdere visie op dat sort zaken.

De uitspraken van De Wever waren ook enkel voor dat doelpubliek bedoeld. Of het nog gaat pakken na de vorige diepvries-operatie is maar de vraag.

Maar het obligate toneeltje is alvast opgevoerd.

Anyway, moest hij dat menen, zou ik alvast niet meer NVA stemmen.
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 14:57   #277
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
als N-VA mertk dat het er niet komt, kan ze wel samenwerken met VB, en dan halen ze gerust de 51 %
Een 2/3 bedoelt u ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 15:00   #278
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en daar is de n-va-basher bij uitstek weer met zijn zoveelste trolpost.
Kunt u ook on topic poneren a.u.b. ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 15:33   #279
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

De kernkritiek in deze draad op de stellingname van De Wever is:
de nva is veel te klein om iets in de pap te brokken te hebben.

Maar dat dat zoveel malen herhaald moet worden, doet toch het tegengestelde vrezen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2022, 16:04   #280
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De kernkritiek in deze draad op de stellingname van De Wever is:
de nva is veel te klein om iets in de pap te brokken te hebben.

Maar dat dat zoveel malen herhaald moet worden, doet toch het tegengestelde vrezen.
Ik ken uwe politieke historiek niet Schoof, maar zoals de kaarten nu liggen kunt ge beter uwe frak draaien en BLOKKER worden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be