![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"
De dagvaarding is nog maar net de deur uit, zegt voorzitter Michael Discart van de Vlaamse Volksbeweging (VVB), een organisatie die streeft naar Vlaamse onafhankelijkheid. “Ik zou u maar al te graag vertellen om wie het gaat, maar mijn advocaten hebben me aangeraden om zo weinig mogelijk informatie te delen om de rechtszaak niet te schaden”, zegt hij telefonisch. Het gaat om een gezamenlijke klacht van de VVB, het Vlaams Komitee voor Brussel en het Vlaams artsenverbond. “Wij stellen ons burgerlijke partij in naam van één vrouw, wiens taalrechten ernstig zijn geschonden”, zegt Discart. Volgende week wil de Vlaamse Volksbeweging meer toelichting geven tijdens een persconferentie, maar zelfs daar zullen ze de naam van het betrokken ziekenhuis niet lossen. 150 klachten “Dit is deel van een langer proces. Sinds het voorjaar hebben wij meer dan 150 klachten verzameld over taalproblemen in Brusselse ziekenhuizen”, zegt Discart. “Eigenlijk meer, maar met een deel konden we niets aanvangen omdat er geen bewijslast was. Nederlandstalige patiënten vinden vaak geen of onvoldoende hulp in hun moedertaal, wat leidt tot onbegrip en angst tijdens hun zorgtraject.” Spoedgevallendiensten, medische urgentiegroepen (mug) en openbare ziekenhuizen in Brussel moeten bij wet tweetalig zijn. Op basis van de weerhouden klachten wil het VVB de komende maanden een zogenoemd 'Zwartboek' opstellen, waarin de vastgestelde misstanden worden omschreven. “Daarin zullen we de ziekenhuizen wél met naam en toenaam benoemen”, besluit Discart." Goed gedaan van de Vlaamse Volksbeweging. Deze schandilge toestanden hebben al te lang ongestraft kunnen plaatsvinden. Hopelijk worden de Franstalige Nederlandsonkundige hulpverleners nu wakker. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Minister-President
|
Bij vele Franstalige Brusselaars en Vlaamse collaborateurs is het nog steeds zo dat de Vlaamse taal en vlag gelijk staat aan facisme Dat krijg je er niet zomaar uit. Ook al spreekt een rechter zich daarover uit Mocht elke Vlaming in Brussel voortaan zijn taal gebruiken op horeca bezoek enzovoort. Dat zou een sterker signaal zijn. Geen menukaart in het Nederlands. Geen bezoek meer
|
|
|
#4 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar een flinke straf van de rechter zal de Franstalige Brusselaars ook wel doen beseffen dat ze de taalwetten niet langer ongestraft naast zich kunnen blijven neerleggen.. |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het Vloms probleem zou zichzelf opgelost hebben als realistisch resultaat: alle extremistische flaminganten gestorven van de honger!
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/regio/oost.../99874634.html Nuja, ik zie het nog gebeuren dat iedereen dit fantastisch vindt en dan protest van franstaligen die schuimbekkend eisen dat iedereen Frans moet spreken...
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. Laatst gewijzigd door IJsboer : 28 oktober 2025 om 11:15. |
|
|
|
|
|
|
#9 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Terwijl we dan een hele tijd aan de kassa stonden en de kassierster niet begrepen begonnen de producten te ontdooien. Tja, dan moesten we die natuurlijk ook niet meer hebben. We lieten dan alles staan en begaven ons naar de volgende eentalige supermarkt. Waar zijn de tijden gebleven.
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik in Wallonie te gast ben spreek ik uiteraard altijd Frans. Ik verwacht van mijn gasten en gesprekspartners dezelfde hoffelijkheid en respect. Indien je dat niet kan opbrengen dan rot je maar lekker op. Het enige probleem dat we hier in Vlaanderen hebben is dat er nog steeds heel wat Fransdolle collaborateurs rondlopen. Die heb je hier op dit forum ook en die geven uiteraard aan de Walen het gevoel dat ze met onze kloten kunnen blijven rammelen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
https://www.ringtv.be/samenleving/vl...4SxyNp8vb6UtKw
"De Vlaamse Volksbeweging opent zeven juridische dossiers tegen Brusselse ziekenhuizen omdat ze de taalwetgeving met de voeten treden. Er werden ook vier klachten ingediend bij de Vaste Commissie voor Taaltoezicht, waarbij één klacht intussen ontvankelijk én gegrond werd verklaard. "Uit alle klachten die we ontvangen blijkt dat patiënten zich minderwaardig behandeld voelen als ze in een Brussels ziekenhuis Nederlands spreken", zegt Michael Discart van de Vlaamse Volksbeweging." Hopelijk worden er nu ook effectieve straffen uitgesproken tegen die Brusselse ziekenhuizen die de taalwet blijven overtreden |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Spoeddiensten politie brandweer gemeentehuizen en allerhande nutsinstellingen dat is andere koek. |
|
|
|
|
|
|
#13 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#14 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verder, in die tijd was er geen terminal voorhanden in de winkels. Maar zelfs dan nog, geen Nederlands, geen centen. Je ziet, ambetant doen kunnen de Nederlandstaligen evengoed als de Franstaligen.
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Walvader : 4 november 2025 om 22:44. |
|