![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/11...g-over-5-jaar/
Citaat:
Citaat:
(toch altijd mooi achteraf te kunnen bevestigd zien dat men voor de verkiezingen 100% gelijk had)
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tot zover de Vlaamse Volksverrader.
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bijzonder dom om uzelve in zo'n zwakke politieke positie te zetten.
Maar ik veronderstel dat dit allemaal bij de "leve Belgie, weg met alle zaken Vlaams" houding past.
|
|
|
|
|
#4 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Laat die VB-ers maar in hun hok sterk denken te zijn.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar volgens mij zijn er nog zeer veel Vlaamsgezinden die in tegen stelling tot de huidige NVA-top de Forza Flandria niet opgegeven hebben. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niemand op dit forum is verbaasd, Bart De Wever kon reeds in 2012 en elke verkiezing nadien met het Vlaams Belang een coalitie vormen in Antwerpen. Een coalitie met het Vlaams Belang was voor Bart De Wever nooit van niet kunnen, het was van niet willen. Zijn ongefundeerd misprijzen doet hem stemmen kosten. Het Vlaams Belang is hun "België Barst" slogan ontgroeid die massaal op de partijcongressen werd gescandeerd. De tijd dat Vlaams Belang voorzitters de nacht na de verkiezingen op café "We plaatsen de federale onder curatele" declameerde ligt ver achter ons.
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En leugenaar!
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, maar de VB'ers hebben niets te zien met de pro Belgische en anti-Vlaamse houding van de N-VA.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het VB is nog de enige partij die écht voor de Vlamingen opkomt !
Laatst gewijzigd door daiwa : 3 december 2025 om 11:48. |
|
|
|
|
|
#10 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ook niet overal blijkbaar, zie Brussel, daar zit N-VA zelf in het cordon. Daar staan ze dan met hun Belgische broek op de enkels.
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is al tientallen jaren het geval.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 3 december 2025 om 12:27. |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind dit dus beneden het peil van iemand als De Wever.
|
|
|
|
#13 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Men hoeft geen coalitie aan te gaan om Vlaanderen van België af te scheiden. Al De Wevers beweringen, boutades en schrijfsels over hoe Vlaanderen en Wallonië teveel verschillen, twee democratieën zijn, op z'n minst confederalisme nodig is ... blijken niet meer dan fabulaties te zijn geweest.
Mij kan het niet schelen, Vlaanderen of België. Zolang er geen miljarden en miljarden verloren gaan en uit de zakken van de werkenden en gepensioneerden moeten geslagen worden om tig niveaus en overlappende administraties overeind te houden. De Wever is een grote blaas gebleken.
Islam is islamisme in rust, islamisme is islam in actie. (Wim Van Rooy) De smeltkroezen zijn aan het smelten. Breng het kolenwoud terug. Laatst gewijzigd door Vlad : 3 december 2025 om 13:17. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"als de tijd rijp is" "als we een Vlaamse meerderheid hebben" "je zult wel zien" "de zusterpartij" |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Die twee tegenstemmers op jullie laatste partijcongres, waarvan jij 50% van de populatie uitmaakt ?
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
dan zouden er al heel wat meer tegenstemmers zijn. En in 2026 zullen er nog meer zijn , als ze zullen zien dat de afschaffing van de levenslange werkloosheid gewoon een broekzak-vestzak operatie is naar de levenslange ziekenkas. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 3 december 2025 om 14:27. |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik heb gehoord Dat BDW eigen standpunt verkondigt nu het mag als ex voorzitter Als voorzitter moest zwijgen omdat er binnen N-VA grote voorstanders en tegenstanders waren Als ik de vergelijking mag maken met CDNV Daar zijn ook twee stromingen in die partij In het verleden is binnen deze partij verschillende machtsovername geweest De vraag is binnen N-VA Hoelang heeft dewever nog zijn volle gezag binnen N-VA Hoe evalueert VBL de komende jaren Hoe ziet de nieuwe generatie het binnen N-VA Niets is ondenkbaar. Zoals een N-VA als premier ook 5 jaar geleden een utopie was
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 3 december 2025 om 14:47. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Hoe harder ze interne partijpunten publiek maken Hoe harder ze partijgenoten proberen de partijlijn te laten volgen Ze doen dat meestal omdat ze iets voelen opkomen onder de partijleden ik zie een groeiende onderstromen in N-VA Momenteel zie ik ook twee stromingen in Vlaanderen Een stroming die de regering Arizona met tegenzin goedkeurd. Met tegenzin omdat wat Arizona doet is met het Europees mes op de keel Een andere stroming die geen offers wil brengen om de federale situatie te helpen Dewever begint stilaan op Dehaene te lijken. Met voor en tegenstanders. Voorstanders gaan vooral N-VA dewever belonen , in minder mate CDNV en VOORUIT Tegenstanders gaan naar VBL en PVDA PVDA heeft een groot nadeel tov VBL Ze vernoemen het migratie probleem niet 5 jaar geleden was het ondenkbaar in Wallonië dat die facistische voorzitter van N-VA zou premier worden Ondenkbaar Binnen 10 jaar is er wissel van wacht bij N-VA en VBL Dewinter zal verdwijnen, ook dewever En zo zullen oude vete verdwijnen En hoe zal het Ninove experiment verlopen? Pandareus, we zijn van een oudere generatie We hebben dingen zien veranderen En er zal nog veranderen Als blijkt uit opiniepeiling dat de optelsom VBL en N-VA blijft groeien Dan zijn dat hersenzaadjes die bij N-VA en VBL leden zal ontkiemen Belangrijkste taak ligt bij VBL Hoe kunnen VBL de tweedracht binnen N-VA naar zich toe trekken? En daarop heeft de afkeer van een N-VA voorzitter geen vat op Momenteel zit ik als N-VA lid op 60/40 Nog niet overtuigd voor samenwerking met VBL Maar laat VBL afkomen met een degelijk Vlaams meerjarenplan en aanvaardbare politici die voldoende gezag hebben voor een ministerschap Dan zou ik wel overtuigd zijn Momenteel is VBL voor mij iets teveel ABVV Daarmee bedoel ik, met de voorzitter van het ABVV gaat u toch geen regering vormen en die minister laten worden
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept......... Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 3 december 2025 om 15:49. |
|
|
|
|