Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2005, 20:49   #1
sailer
Vreemdeling

sailer's schermafbeelding

Standaard Ons leger

Kan er mij iemand vertellen waarom wij een leger nodig hebben? Volgens mij totaal niet.Zwitserland doet het al eeuwen met een operetteleger en het gaat ook.Hoeveel miljarden,het is gewoon niet te becijferen en niemand weet het heeft dat leger al gekost sedert de laatste wereldoorlog en wat heeft het al opgebracht.Jaren een toevlucht en nog steeds voor mensen die ergens anders aan de bak niet komen wegens niet bekwaam.Veertig jaar Duitsland bezet,veertig jaar bier drinken,fuiven en taksvrije auto's en cigaretten.Ons leger heeft meer generaals dan het Duits leger binst de oorlog.Eén op de twee soldaten is een officier.Ik weet ook wel dat er verplichtingen zijn tegenover de Nato enz.Maar daar zullen ze dat nauwelijks merken moest ons leger daar niet meer aan meedoen.En de fameuse buitenlandse opdrachten,laat me niet lachen,bepaalde multinationals gaan beschermen in bv. Congo,ze zijn daar al 45 jaar onafhankelijk en hebben miljarden gekregen,allemaal weggegooid geld.Dat ze daar hun plan trekken.Gedurende de golfoorlog hebben de Belgen in een drie maanden durende missie welgeteld één oefenmijn kapot geschoten ,nu nog altijd het wereldrecord aan geldverspilling.Opdoeken dat zootje,en hou ergens een soort burgerwacht over,dat ware meer dan genoeg.
sailer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 21:00   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Het Zwitsers leger een operetteleger? Zwitersland heeft één van de sterkste legers van Europa. Ik denk dat je het Zwitsers leger verwart met de Zwitserse garde van de Paus (die overigens allemaal een militaire opleiding achter de rug hebben in het Zwitsers leger en meer kunnen dan met hun prikstok rondlopen.)

Een bekende spreuk.

Switzerland doesn't have an army, Switzerland is an army

Nope iedereen die het in zijn hoofd haalt om manu militari het Zwitsers bankgeheim op te heffen zal van een kale reis terug komen met een alpenhoorn in zijn r**t. Enfin als ie geluk heeft.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 20-07-2005 at 22:09
Reason:
--------------------------------

Het Zwitsers leger een operetteleger? Zwitersland heeft één van de sterkste legers van Europa. Ik denk dat je het Zwitsers leger verwart met de Zwitserse garde van de Paus (die overigens allemaal een militaire opleiding achter de rug hebben in het Zwitsers leger en meer kunnen dan met hun prikstok rondlopen.)

Een bekende spreuk.

Nope iedereen die het in zijn hoofd haalt om manu militari het Zwitsers bankgeheim op te heffen zal van een kale reis terug komen met een alpenhoorn in zijn r**t. Enfin als ie geluk heeft.[/size]

[size=1]After edit by solidarnosc on 20-07-2005 at 22:04
Reason:

Een bekende spreuk.

Nope iedereen die het in zijn hoofd haalt om manu militari het Zwitsers bankgeheim op te heffen zal van een kale reis terug komen. Enfin als ie geluk heeft.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Het Zwitsers leger een operetteleger? Zwitersland heeft één van de sterkste legers van Europa. Ik denk dat je het Zwitsers leger verwart met de Zwitserse garde van de Paus (die overigens allemaal een militaire opleiding achter de rug hebben in het Zwitsers leger en meer kunnen dan met hun prikstok rondlopen.)[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 20 juli 2005 om 21:09.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 21:04   #3
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

België zonder leger?Wie gaat er dan de amerikaanse nuke's op Kleine Brogel in het oog houden?Nee,het leger moeten ze behouden,maar dan zou ik liever een vlaamse leeuw op de staartvin van de f-16 zien ipv die droge tri-colore.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 21:06   #4
Flandriar
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik vraag me ook af waarom er recentelijk zoveel miljarden in ons 'leger' zijn gepompt, kan men dat geld niet aan nuttigere zaken besteden (sociale huisvesting, wachtlijsten gehandicaptenopvang terugdringen, onderwijsinfrastructuur, ...)?
Flandriar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 21:10   #5
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sailer
Kan er mij iemand vertellen waarom wij een leger nodig hebben? Volgens mij totaal niet.Zwitserland doet het al eeuwen met een operetteleger en het gaat ook.Hoeveel miljarden,het is gewoon niet te becijferen en niemand weet het heeft dat leger al gekost sedert de laatste wereldoorlog en wat heeft het al opgebracht.Jaren een toevlucht en nog steeds voor mensen die ergens anders aan de bak niet komen wegens niet bekwaam.Veertig jaar Duitsland bezet,veertig jaar bier drinken,fuiven en taksvrije auto's en cigaretten.Ons leger heeft meer generaals dan het Duits leger binst de oorlog.Eén op de twee soldaten is een officier.Ik weet ook wel dat er verplichtingen zijn tegenover de Nato enz.Maar daar zullen ze dat nauwelijks merken moest ons leger daar niet meer aan meedoen.En de fameuse buitenlandse opdrachten,laat me niet lachen,bepaalde multinationals gaan beschermen in bv. Congo,ze zijn daar al 45 jaar onafhankelijk en hebben miljarden gekregen,allemaal weggegooid geld.Dat ze daar hun plan trekken.Gedurende de golfoorlog hebben de Belgen in een drie maanden durende missie welgeteld één oefenmijn kapot geschoten ,nu nog altijd het wereldrecord aan geldverspilling.Opdoeken dat zootje,en hou ergens een soort burgerwacht over,dat ware meer dan genoeg.
De vlamingen die in het leger zijn zullen het appreciëren. Jij bent blijkbaar nooit in het leger geweest. Ook uit de lagere klasse, laf en kleinzielig,... Het verwondert mij echt niet ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 21:11   #6
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
België zonder leger?Wie gaat er dan de amerikaanse nuke's op Kleine Brogel in het oog houden?Nee,het leger moeten ze behouden,maar dan zou ik liever een vlaamse leeuw op de staartvin van de f-16 zien ipv die droge tri-colore.
Dat doen we het edele aluminium niet aan....

Het krijgt spontaan fatigue cracks als er die leeuw opstaat.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 21:13   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
De vlamingen die in het leger zijn zullen het appreciëren. Jij bent blijkbaar nooit in het leger geweest. Ook uit de lagere klasse, laf en kleinzielig,... Het verwondert mij echt niet ...
Is je pukkelcrème weer al op?
Oud 21 juli 2005, 17:23   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zwitserland een "operette-leger"

Enig opzoekwerk over uitrusting,aantal manschappen en organisatie zal aantonen dat het Zwitsers leger bepaald geen kunst-uiting is......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:07   #9
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Maar nee, dat ze dat maar opdoeken en dat de amerikanen hun nukes in hunnen eigen hof neerplanten!
Oud 21 juli 2005, 18:19   #10
MaximusC
Vreemdeling

Standaard

Hey,

Ik ben voor een Vlaams leger met dienstplicht. Dat het nu een belgisch leger is daar probeer ik iets aan te doen maar wat kan ik er aan doen? Het leger moet voor mij blijven bestaan. Okal is het in tijden van oorlog mss nutteloos en hebben we inderdaad (men opa bevestigede) te veel generaals die te veel verdienen. Dan nog, wat is er nu mietjesachtiger dan een kunstmatig land en dan nog eens zonder leger. Ieder land heeft tog een leger, al altijd gehad? En aangezien oorlog de wereld nog niet uit is en wij ons zeker niet achter een antioorlogsgordijn bevinden moeten wij zkr een leger hebben.
Over hoe en wat het fameuze belgische leger moet zijn heb ik ook nog mijn twijfels. Toch moet er echt een zijn.

Oprechte Vlaamsche Groeten,
Maximus
MaximusC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 18:58   #11
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Zelfs een leger onloopt niet de verlammende uitwerking van de belgiscistische kanker.
Oud 21 juli 2005, 19:03   #12
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

eey fritzer,

wat bedoelt ge daar nu mee ... ? Verklaar u nader ...
Oud 21 juli 2005, 19:11   #13
phoebe
Parlementsvoorzitter

phoebe's schermafbeelding

Standaard

Ik vindt dat men de dienstplicht terug moet invoeren, iedereen in het leger voor een bepaalde termijn, dan heeft het leger volk genoeg en leren de jonge knapen terug karakter ontwikkelen.

phoebe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 19:14   #14
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
eey fritzer,

Laatst zag ik onze belgische militairen eens op een autosnelwegparking uit hun busvoertuigen stappen, het leken wel schoolkinderen waarvan ik een meisje
heel aandachtig en gedwee een vrouwenblad zag doorbladeren in de winkeltoestand.

Tja, als ik heel die bende aanschouwde, wist ik pertinent zeker dat ons leger gedegenereerd was tot een geuniformeerd ambtenaarorgaan wiens job hoofdzakelijk het resideren is in onze overblijvende kazernes en zodoende de burger nog de illusie te geven dat ons staatsapparaat nog altijd niet één is van een brousserepubliek.[edit]
[size=1]After edit by herr fritz on 21-07-2005 at 20:14
Reason:

Citaat:
eey fritzer,

Laatst zag ik onze belgische militairen eens op een autosnelwegparking uit hun busvoertuigen stappen, het leken wel schoolkinderen waarvan ik een meisje
heel aandachtig en gedwee een vrouwenblad zag doorbladeren in de winkeltoestand.

Tja, als ik heel die bende aanschouwde, wist ik pertinent zeker dat ons leger gedegenereerd was tot een geuniformeerd ambtenaarorgaan wiens job hoofdzakelijk het resideren is in onze overblijvende kazernes en zodoende de burger nog de illusie te geven dat ons staatsapparaat nog altijd niet één is van een brousserepubliek.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
eey fritzer,

Laatst zag ik onze belgische militairen eens op een autosnelwegparking eens uit hun busvoertuigen stappen, het leken wel schoolkinderen waarvan ik een meisje

Tja, als ik heel die bende aanschouwde, wist ik pertinent zeker dat ons leger gedegenereerd was tot een geuniformeerd ambtenaarorgaan wiens job hoofdzakelijk het resideren is in onze overblijvende kazernes en zodoende de burger nog de illusie te geven dat ons staatsapparaat nog altijd niet één is van een brousserepubliek.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door herr fritz : 21 juli 2005 om 19:14.
herr fritz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 20:48   #15
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herr fritz
Zelfs een leger onloopt niet de verlammende uitwerking van de belgiscistische kanker.
"The army is a copy of society and suffers from all its diseases, usually at a higher temperature." Trotsky. Military Writings.
Oud 21 juli 2005, 20:58   #16
Gargamel
Banneling

Standaard

Om den admiraal te behouden moet er wel iets als leger blijven,vergeet ook niet dat zijn kroost grote krijgers zijn
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 21:08   #17
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
"The army is a copy of society and suffers from all its diseases, usually at a higher temperature." Trotsky. Military Writings.
Trotzky,een man van aanzienlijke militaire capaciteiten,zoals hij bewezen heeft in de strijd tegen de "Witten", doelde wel op het concept "Volksleger",of een leger dat voornamelijk uit "dienstplichtigen"(lees:"vrijwilligers van het Chinese type") bestaat....,het typische kanonnenvlees waar hij mee moest werken

Wat we zien is de terugkeer naar het kleine,vrijwillige, beroepsleger.Een organisatie die beter gekneed kan worden naar wat een regering ervan wil.....

Die organisatie kan zich desnoods geheel "losweken" van de maatschappij.

Een nieuwbakken militair in de lagere rangen van het Belgisch leger kan eigenlijk,voor zolang zijn contract loopt,beter niet aan een gezinsleven denken,hij heeft een nieuw,veeleisend ,lief.....

Een dergelijk leger kan voor- en nadelen hebben!

Tobback senior merkte dit reeds ruwweg 12 jaar geleden,toen de legerdienst gestopt werd,haarscherp op.......
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 21:15   #18
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sailer

Zodat de domste onder ons ook de kans krijgen om ergens bij te horen en wat te doen... voor de rest heeft het leger idd geen nut
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2005, 23:10   #19
prutske
Burgemeester

prutske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flandriar
Ik vraag me ook af waarom er recentelijk zoveel miljarden in ons 'leger' zijn gepompt, kan men dat geld niet aan nuttigere zaken besteden (sociale huisvesting, wachtlijsten gehandicaptenopvang terugdringen, onderwijsinfrastructuur, ...)?

pensioenen niet vergeten
Oud 22 juli 2005, 02:13   #20
Gray
Burger

Gray's schermafbeelding

Standaard

het leger is gewoon ontwikkelingshulp.
en dan klage dat er teweinig ontwikkelingshulp is...
Gray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be