Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 december 2006, 08:46   #1
Amadeke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Locatie: G3nt
Berichten: 18
Stuur een bericht via MSN naar Amadeke
Standaard Snelheid Kennedytunnel

Er zijn dus echte zwart op wit cijfers wat de lengte van de files betreft. Dit is alvast meer dan er kan gezegd worden van cijfers ivm veiligheid. Peeters ging het evalueren toch? Geen sprake echter van een "tijdelijke" verkeerssituatie mi. Alles met spiksplinternieuwe VASTE borden (dus geen electronische die verschillende snelheden kunnen aanduiden). Met 1 optreden op TV was beslist om 70 in te voeren. Nu moet er volgens diezelfde Peeters een gans circus aan te pas komen om het ongedaan te maken. EN is er kritiek omdat de cijfers op TV worden getoond. Is Peeters minister van verkeer trouwens? Nog maar eens een voorbeeld hoe het idee van 1 individu een ganse maatschappij beinvloed en hoe die maatschappij maar laat gebeuren. BTW: Alles geprobeerd om hier een deftige indeling van de tekst te bekomen.
__________________
The word politics is derived from "poly", meaning "many" and "ticks", meaning "blood sucking parasites"
Amadeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 08:50   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amadeke Bekijk bericht
Er zijn dus echte zwart op wit cijfers wat de lengte van de files betreft. Dit is alvast meer dan er kan gezegd worden van cijfers ivm veiligheid. Peeters ging het evalueren toch? Geen sprake echter van een "tijdelijke" verkeerssituatie mi. Alles met spiksplinternieuwe VASTE borden (dus geen electronische die verschillende snelheden kunnen aanduiden). Met 1 optreden op TV was beslist om 70 in te voeren. Nu moet er volgens diezelfde Peeters een gans circus aan te pas komen om het ongedaan te maken. EN is er kritiek omdat de cijfers op TV worden getoond. Is Peeters minister van verkeer trouwens? Nog maar eens een voorbeeld hoe het idee van 1 individu een ganse maatschappij beinvloed en hoe die maatschappij maar laat gebeuren. BTW: Alles geprobeerd om hier een deftige indeling van de tekst te bekomen.
En toch is het daar nu véél en véél veiliger...dat zie je toch...als iedereen netjes stilstaat kunnen er geen ongevallen gebeuren.

Toch?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 08:51   #3
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.122
Standaard

Er is geen verkeersbeleid in dit landje. Er is de struikroverspolitiek met flitscamera's, die niet gesteund wordt met cijfers.

Het aantal gewonden en doden daalt wel, maar voor de absurde snelheidsverlagingen was dat ook al het geval. In dezelfde periode zijn er al veel zwarte punten opgelost waarvan het effect toch ook meetbaar moet zijn. Een degelijke wetenschappelijke studie mag echter niet, want dat zou hun beleid onderuit halen.

Aan de ene kant wil men veiliger verkeer, aan de andere kant maakt men van het rijbewijs een vodje met weinig waarde. Men moet nu zelfs niet meer aantonen dat men bekwaam is met een auto te manoevreren (de beruchte praktijkproef op terrein).
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 08:59   #4
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Er is geen verkeersbeleid in dit landje. Er is de struikroverspolitiek met flitscamera's, die niet gesteund wordt met cijfers.

Het aantal gewonden en doden daalt wel, maar voor de absurde snelheidsverlagingen was dat ook al het geval. In dezelfde periode zijn er al veel zwarte punten opgelost waarvan het effect toch ook meetbaar moet zijn. Een degelijke wetenschappelijke studie mag echter niet, want dat zou hun beleid onderuit halen.

Aan de ene kant wil men veiliger verkeer, aan de andere kant maakt men van het rijbewijs een vodje met weinig waarde. Men moet nu zelfs niet meer aantonen dat men bekwaam is met een auto te manoevreren (de beruchte praktijkproef op terrein).

Ik dacht dat dat manoevreren nu op de openbare weg gebeurde?
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 09:09   #5
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

een verlaging van snelheid is sowieso geen oplossing voor de kennedy / ring ! Een afschaffing van een afrit wel.. nl. Borgerhout daar zit em het knooppunt die zich tot in de kennedy manifesteerd door wissels en vertragingen binnen de verkeersstroom.
En een tweede probleem richting 2 (holland dus) zit net voor de tunnel. De oprit zou er rechts moeten invoegen dus over het galgeweel.. en niet links 2 keer kort na elkaar zoals nu...
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 10:26   #6
vesivius
Partijlid
 
Geregistreerd: 10 april 2004
Locatie: Merksem
Berichten: 247
Standaard

En toch stijgt minister Peeters in mijn achting. Bij mijn weten is het de eerste keer dat er een evaluatie wordt gemaakt van een verkeers maatregel.
Absurde snelheids beperkingen die bij werken worden ingevoerd krijgen NOOIT een evaluatie. Hebt u onlangs van Antwerpen naar de kust gereden? Werken en snelheidsbeperking van 70 km/uur, op de zijweg die ernaast loopt en veel smaller is kan men 90 km/uur rijden. Op mijn vraag aan de bevoegde(?) diensten kreeg ik als antwoord dat in samenwerking tussen de aannemer en de politie de snelheid bepaald werd op 70 km/uur.
Er is geen spraken van een risico analyse of enige andere studie, neen voor werken die maanden duren en miljoenen euro’s kosten word de snelheidsbeperking bepaald door (waarschijnlijk) de platen die de aannemer in zijn magazijn had staan.
Het gevolg is dat natuurlijk niemand deze snelheidsbeperking naleeft.
Geef mij dan maar iemand die zijn verantwoordelijkheid neemt, en zijn maatregelen in vraag stelt en ze durft te verbeteren.
vesivius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2006, 10:45   #7
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik dacht dat dat manoevreren nu op de openbare weg gebeurde?
Inderdaad, maar de eisen zijn veel minder streng dan vroeger. Men hoeft niet meer te bewijzen dat men achteruit kan inparkeren. Nu moet men enkel vooruit parkeren.
Hou je maar vast. Binnenkort zie je de mensen klungelen bij het parkeren, waardoor een hele file mensen dient te wachten. Ik heb het al een paar keer gezien.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be