Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2007, 12:36   #1
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard Islamofobe politici stimuleren extremisme

In Nederland is de discussie over de multiculturele samenleving op allerlei fronten losgebarsten. Zo waarschuwt het hoofd terreurbestrijding voor de wijze waarop islamofoben als Kamerlid Geert Wilders de maatschappij radicaliseren.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb), Tjibbe Joustra, vreest de gevolgen van de toon die sommige prominente Nederlanders aanslaan in de discussie over moslims. Dat liet hij gisteren optekenen in het Algemeen Dagblad. Joustra doelt daarbij volgens de krant onder meer op uitspraken van Kamerlid Geert Wilders en van Ehsan Jami, oprichter van een comité voor ex-moslims.
Joustra zegt in de krant: "Zulke radicale uitspraken kunnen individuen die op de rand van geweld staan, het laatste duwtje geven." De terrorismebestrijder benadrukt in het artikel dat vrijheid van meningsuiting boven alles gaat. "Iedereen mag zeggen wat hij wil, maar dat betekent ook niet dat je alles móet zeggen."
Joustra vervolgt: "We hebben bijna een miljoen moslims in Nederland, maar de overgrote meerderheid keurt elke vorm van geweld af. De groep extremisten waar wij ons zorgen over maken, bestaat uit enkele honderden mensen. Als je sommige discussies de laatste tijd beluistert, lijkt het erop dat mensen dat perspectief niet zien."
Geert Wilders noemt in het AD de uitspraken van Joustra "ongepast". VVD-leider Mark Rutte toonde zich in het Radio 1-journaal "verbaasd" dat Joustra zich in de discussie mengt. Hij wil hierover vandaag in het parlement vragen stellen aan minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin.
Ook de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid (WRR) mengt zich in de discussie met een rapport over de dubbele nationaliteit. Conservatieve politici vinden dat Nederlanders van vreemde komaf hun originele nationaliteit niet kunnen behouden. De Wetenschappelijke Raad maakt brandhout van dat standpunt. "In een veranderende samenleving als de Nederlandse kunnen mensen meerdere loyauteiten hebben."
Wilders reageerde prompt op het rapport: "De WRR is een politiek correcte club van wereldvreemde mensen." Dennis Broeders van de WRR wuift de kritiek weg: "Wij propageren helemaal niet het ideaal van de multiculturele samenleving. Die multiculturele samenleving bestaat gewoon."

De Morgen 25/09/2007
---------------------------------

Dit artikel illustreert dat islamofobie dringend toe is aan een erkenning als ziekelijke storing, met mogelijke ernstige gevolgen.
Gezien de complexiteit van de samenleving lijkt het me normaal dat politiekers de verantwoordelijk dienen te hebben om bevolkingsgroepen niet op te hitsen. Je kan dit gerust interpreteren dat Wilders en Co geweld prefereren om electoraal mee te kunnen scoren.
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 12:43   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.856
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Dit artikel illustreert dat islamofobie dringend toe is aan een erkenning als ziekelijke storing, met mogelijke ernstige gevolgen.
Gezien de complexiteit van de samenleving lijkt het me normaal dat politiekers de verantwoordelijk dienen te hebben om bevolkingsgroepen niet op te hitsen. Je kan dit gerust interpreteren dat Wilders en Co geweld prefereren om electoraal mee te kunnen scoren.
1.If you can't stand the heat, stay out of the kitchen oftewel: kom niet buiten als je niet tegen kritiek kunt. De islamisten moeten leren dat kritiek op godsdienst kan in deze contreien.
2."erkenning als ziekelijke storing": ofwel ben jij een trol, ofwel ben jij zo echt zo geschift. Iemand staat u niet aan? Naar de Goulach ermee!
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 12:57   #3
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
1.If you can't stand the heat, stay out of the kitchen oftewel: kom niet buiten als je niet tegen kritiek kunt. De islamisten moeten leren dat kritiek op godsdienst kan in deze contreien.
Ja als je het verschil niet ziet tussen kritiek en een psychische aandoening, hoef je niet te reageren hé. Het gaat hier niet om kritiek, maar om islamofobie.
Deze psychische stoornis is eerder typerend aan mensen die niet buiten komen. Beter af en toe eens een luchtje scheppen. Diep ademhalen en onze Islam broeders met het respect behandelen dat ze verdienen. Dat zal de maatschappij goed doen.

Hey en, dit is niet een denkkronkel van mezelf, maar van De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, Tjibbe Joustra.
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:11   #4
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.075
Standaard

Stating the obvious en een artikel copy pasten zonder aanzet tot een discussie is nogal stom imho
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:13   #5
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde
 
Infidel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ja als je het verschil niet ziet tussen kritiek en een psychische aandoening, hoef je niet te reageren hé.
Jij maakt hier een post terwijl jij het verschil blijkbaar niet kent.

Door kritiek meteen islamofobie te noemen, maak je iedereen monddicht.
Kritiek mag niet meer tenzij het door de politiek correct mensen, die het verbieden, aanvaard word.
Als je moet zwijgen voor "mensen die op het randje" staan, moet je je eerst eens goed afvragen waar het probleem zit.

Laatst gewijzigd door Infidel : 25 september 2007 om 13:21.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:18   #6
Brandaan
Minister
 
Brandaan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2005
Locatie: Delft
Berichten: 3.739
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Dit artikel illustreert dat islamofobie dringend toe is aan een erkenning als ziekelijke storing, met mogelijke ernstige gevolgen.
Gezien de complexiteit van de samenleving lijkt het me normaal dat politiekers de verantwoordelijk dienen te hebben om bevolkingsgroepen niet op te hitsen. Je kan dit gerust interpreteren dat Wilders en Co geweld prefereren om electoraal mee te kunnen scoren.
Als Islamofobie toe is aan erkenning als een ziekelijk storing, is een fobie voor Islamofobie dan ook een ziekelijke storing? Beiden zijn namelijk een (vaak) overtrokken reactie op de vermeende intolerantie an de geviseerde "ideologie"
__________________
--------------
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:21   #7
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Jij maakt hier een post terwijl jij het verschil blijkbaar niet kent.

Door kritiek meteen islamofobie te noemen, maak je iedereen monddicht.
Kritiek mag niet meer tenzij het door de politiek correct mensen, die het verbieden, aanvaard word.
Als je moet zwijgen voor "mensen die op het randje" staan, moet je je eerst eens goed afvragen waar het probleem het zit.

De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, Tjibbe Joustra en ikzelf vinden dat de ziekelijke nijging tot het criminaliseren van de Islam gemeenschap niet meer tot kritiek kan gecategoriseerd worden, maar tot islamofobie.
Wij hebben helemaal niets tegen kritiek.

Wij zijn dan ook van mening dat die mensen die 'op het randje staan' beter naar de goede kant worden getrokken dan de afgrond worden ingeduwd.
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:25   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Als je moet zwijgen voor "mensen die op het randje" staan, moet je je eerst eens goed afvragen waar het probleem zit.
Voila.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:29   #9
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Als Islamofobie toe is aan erkenning als een ziekelijk storing, is een fobie voor Islamofobie dan ook een ziekelijke storing? Beiden zijn namelijk een (vaak) overtrokken reactie op de vermeende intolerantie an de geviseerde "ideologie"
Om nog niet te spreken van de mensen met een fobie op mensen met een fobie voor islamofobie..

Ik neem aan dat je het niet over mij hebt. Naar mijn mening hebben islamofoben dezelfde rechten als alle mensen en hoop ik dat ze in aanmerking komen voor de beste geneeskundige zorgen, net als de andere erkende geestesziekten. Enkel moet hier toch wel omzichtig mee worden omgesprongen, gezien zij een reëel gevaar blijken voor een gezonde maatschappij
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 13:41   #10
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Voila.
Wat "voila"? Het gaat niet enkel over 'mensen die op het randje staan' maar ook over gewone burgers die zouden kunnen gaan extremiseren. En geef toe, Wilders en Jami geven niet (alleen) kritiek op de islam maar beledigen vlakaf de godsdienst en moslims.

Persoonlijk vind ik dat de vrije meningsuiting ook een verantwoordelijkheid met zich meebrengt; men is verantwoordelijk voor wat men zegt en mede-verantwoordelijk voor de reactie die dat veroorzaakt.

Bijvoorbeeld: als ik morgen een VB-café binnenstap en daar het VB begin te beledigen, dan moet ik daarna ook niet al te verontwaardigd gaan doen als ik er de aframmeling van mijn leven krijg.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 14:00   #11
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ja als je het verschil niet ziet tussen kritiek en een psychische aandoening, hoef je niet te reageren hé. Het gaat hier niet om kritiek, maar om islamofobie.
Deze psychische stoornis is eerder typerend aan mensen die niet buiten komen. Beter af en toe eens een luchtje scheppen. Diep ademhalen en onze Islam broeders met het respect behandelen dat ze verdienen. Dat zal de maatschappij goed doen.

Hey en, dit is niet een denkkronkel van mezelf, maar van De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, Tjibbe Joustra.
Islambroeders??? Goe zot gij. Ga maar rap u pilleke pakken... tegen Islamslijmziekte.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 14:14   #12
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Veel problemen zouden kunnen vermeden worden als idioten hun bek zouden houden.
Maar van iemand met een groot ego kunde moeilijk anders verwachten: binnen het wettelijke wat zitten provoceren tot hem/haar daadwerkelijk iets overkomt. Of familieleden. Daar zitten ze dan met hun kutprincipe van "ik heb het recht om dat te zeggen en de wet staat aan mijn kant". Geen compassie (behalve met familieleden misschien) als hem iets overkom, zeker niet met Pim Fortuyn. Vrije meningsuiting is niet evident, maar hier zijn ze verontwaardigd en compleet uit de lucht gevallen: vrij betekend idd vrij, maar de reactie erop kan ook "vrij" zijn.
Westerse normen en waarden, allemaal leuk en aardig maar we leven nu eenmaal in de praktijk...

Laatst gewijzigd door Bhairav : 25 september 2007 om 14:20.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 14:42   #13
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.856
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ja als je het verschil niet ziet tussen kritiek en een psychische aandoening, hoef je niet te reageren hé. Het gaat hier niet om kritiek, maar om islamofobie.
Deze psychische stoornis is eerder typerend aan mensen die niet buiten komen. Beter af en toe eens een luchtje scheppen. Diep ademhalen en onze Islam broeders met het respect behandelen dat ze verdienen. Dat zal de maatschappij goed doen.

Hey en, dit is niet een denkkronkel van mezelf, maar van De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, Tjibbe Joustra.
Voor u is het een aandoening, voor mij is het kritiek. Het is duidelijk dat u gewoon geen argumenten heeft en niet verder komt dan mensen, die het niet eens zijn met u, voor gek uit te maken. Ik zet u een tijdje op mijn negeerlijst en als u braaf bent, zal ik nog wel eens met u debatteren. Auf Wiedersehen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 22:26   #14
Starkan
Staatssecretaris
 
Starkan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 oktober 2006
Locatie: Een niet-Vlaams-nationalistische gemeente
Berichten: 2.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Voor u is het een aandoening, voor mij is het kritiek.
Islamofobie is voor u niet meer dan kritiek hebben op, dus. Ja, dan zijn we inderdaad wel uitgepraat.
__________________
Starkan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2007, 23:44   #15
forumspook
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 september 2007
Berichten: 5.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
1.If you can't stand the heat, stay out of the kitchen oftewel: kom niet buiten als je niet tegen kritiek kunt. De islamisten moeten leren dat kritiek op godsdienst kan in deze contreien.
2."erkenning als ziekelijke storing": ofwel ben jij een trol, ofwel ben jij zo echt zo geschift. Iemand staat u niet aan? Naar de Goulach ermee!

Hij droomt nog over de slechte oude tijd, van de Soviet Unie, van Stalin, de KGB....De Soviets, eens de bondgenoten der nazis, en, in zekere gebieden, hun leermeesters.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 02:18   #16
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Wat "voila"? Het gaat niet enkel over 'mensen die op het randje staan' maar ook over gewone burgers die zouden kunnen gaan extremiseren. En geef toe, Wilders en Jami geven niet (alleen) kritiek op de islam maar beledigen vlakaf de godsdienst en moslims.

Persoonlijk vind ik dat de vrije meningsuiting ook een verantwoordelijkheid met zich meebrengt; men is verantwoordelijk voor wat men zegt en mede-verantwoordelijk voor de reactie die dat veroorzaakt.

Bijvoorbeeld: als ik morgen een VB-café binnenstap en daar het VB begin te beledigen, dan moet ik daarna ook niet al te verontwaardigd gaan doen als ik er de aframmeling van mijn leven krijg.
Beste Uh-huh, het gaat erom dat er op voorhand al gewag wordt gemaakt van extremiserende mensen nog voor er zelfs maar sprake kan zijn van een tegenbeweging. Als het van mij afhing dan gingen moslims houden van de seculiere maatschappij. Hoe erg zijn de opmerkingen van Wilders tegenover de effectieve beestachtige moord op Van Gogh? Wat zijn woorden tegenover kogels en messen? Wat is afslachten tegen een woord?

Enne... als jij een VB café binnenstapt en vraagt om iemand die je fietsband kan oppompen dan denk ik dat er genoeg vrijwilligers gaan zijn gezien je niet slechte voorkomen. Toen ik 10 jaar geleden in gent twee moslim cafeetjes of theehuizen binnenging om iemand te zoeken met een fietspomp heb ik geleerd wat het is om buitengekeken te worden. De hele bende verstomde en een autochtone dienster heeft me toen snel naar buiten getrokken om de lieve vrede te behouden. Eens buiten heeft ze me haar fietspomp geleend en vertelde me dat ze blij was er even uit te zijn want dat ze steeds opmerkingen kreeg dat ze een hoer was en dat ze geen hoofddoek droeg. Toen ze 1 minuut met me alleen was om me dat te zeggen, terwijl we mijn fietsband aan het oppompen waren kwamen de good old lads al uit het theehuis om te zien of ik de dame niet lastig viel... dat ging ongeveer als een kruisverhoor:

Jazeker pompt zijn fietsbandje op. De eerste komt buiten en trekt die dienster weg... "wa wilde gij doen eh."
Jazeker: "ik kwam enkel vragen om een fietspomp"
Moslim nr. 1 "Gij komt hier zomaar binne en gij pakt ons vriendin?"
moslim nr.2 "ik denk dat ge beter rap hier weg zijt"
Jazeker: "nee, ik kwam hier enkel binnen omdat ik platte band had. gewoon een platte band."
moslim x : ge kunt maar beter weggaan.
Jazeker.... geef me 20 seconden en dan is mijn band opgepompt.
moslim y: diene klootzak! (werd tegengehouden door een baardig figuur)
Jazeker: ok... mijn fietsband is opgepompt.... wat is er geworden van de toogdame?
moslim whatever: dat is uw probleem niet... maakt dat ge weg zijt.
moslim 2 en 3 komen mijn fiets vasthouden.
tof.... ik voel me nog altijd een coward maar ik moest toen verder rijden.
als ik moslim 2 en 3 uit die tijd en wat ik denk dat ze deden met die vrouw dan zou ik vandaag niet echt denken. Nu ik met een wagen rijdt zou ik die twee graag aan mijn bumper rijgen en een moslim vrouwtje redden van de totale tirannie.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 04:09   #17
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding, Tjibbe Joustra en ikzelf vinden dat de ziekelijke nijging tot het criminaliseren van de Islam gemeenschap niet meer tot kritiek kan gecategoriseerd worden, maar tot islamofobie.
Wij hebben helemaal niets tegen kritiek.

Wij zijn dan ook van mening dat die mensen die 'op het randje staan' beter naar de goede kant worden getrokken dan de afgrond worden ingeduwd.
Vergeten rondkijken hoeveel misdaden tegen de mensheid worden bedreven in islam staten?


http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=322
Citaat:


De voorbeelden zijn: Afghanistan, Albania, Algeria, Azerbaijan, Bahrain, Bangladesh, Benin, Brunei, Burkina Faso, Cameroon, Chad, Comoros, Côte d'Ivoire, Djibouti, Egypt, Gabon, Gambia, Guinea, Guinea-Bissau, Guyana, Indonesia, Iran, Iraq, Jordan, Kazakhstan, Kuwait, Kyrgyz Republic, Lebanon, Libya, Malaysia, Maldives, Mali, Mauritania, Morocco, Mozambique, Niger, Nigeria, Oman, Pakistan, Palestine , Qatar, Saudi Arabia, Senegal, Sierra Leone, Somalia, Sudan, Suriname, Syria , Tajikistan , Togo, Tunisia, Turkey, Turkmenistan, Uganda , United Arab Emirates, Uzbekistan, Yemen.

Stuk voor stuk landen die aan de leer die volledig of in grote mate aan de mohammedaanse leer onderworpen zijn.

Stuk voor stuk landen die onderontwikkeld gebleven zijn, waar armoede, analfabetisme en geweld heersen.

En vaak is die onderwerping zeer onschuldig begonnen.

Het zijn die kleine pesterijen die uiteindelijk het leven onmogelijk maken. Een korte bloemlezing uit de Europese feiten, niet zo maar eisen, maar stuk voor stuk 'overwinningen' die geboekt werden in naam van een totalitaire en intolerante ideologie:
  • kruisbeelden moeten verwijderd worden,
  • eeuwenoude feesten mogen niet meer gevierd worden,
  • heiligenbeelden moeten verstopt worden,
  • vleesverwerkende bedrijven (varkensvlees) mogen niet meer ingeplant worden,
  • het slaan van vrouwen wordt door de rechtbank goedgekeurd,
  • klokken mogen niet meer geluid worden,
  • enclaves in honderden Europese steden mogen niet meer door 'vreemde' dienstverleners betreden worden,
  • kerken worden beklad,
  • cartoons mogen niet gepubliceerd worden,
  • meisjes worden verplicht een hoofddoek te dragen,
  • homoseksuelen worden gemolesteerd,
  • tienduizenden auto's worden in brand gestoken,
  • winkelruiten worden ingegooid,
  • spaarvarkentjes en zelfs Piglet mogen niet meer,
  • tijdens de ramadan mag er ook door ongelovigen niet meer gegeten worden op het werk,
  • iedereen op school wordt verplicht halal voedsel te eten,
  • schrijvers en journalisten worden het zwijgen opgelegd of leggen zichzelf censuur op.
Waar de mohammedaanse leer heerst moeten de ongelovigen zich leren aanpassen aan de dhimmitude.
Niet slecht eh....
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 04:13   #18
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Islambroeders??? Goe zot gij. Ga maar rap u pilleke pakken... tegen Islamslijmziekte.
Wiens tekst lees ik hier ook regelmatig?
Denial is not a river


Als je niet wil inzien, dat een ideologie -vermomd als religie- die al 1400+ jaren bewijst dat ze EN gewelddadig EN geen respekt heeft voor anderen, geen recht op bestaan heeft en de volgers ervan broeders noemt...
wat kan je er dan nog op zeggen.

Al dat zand in de ogen, moet op den duur toch pijn doen?
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 04:14   #19
hermanvk
Minister
 
hermanvk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2006
Locatie: Turner Valley, AB, Canada
Berichten: 3.020
Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Voor u is het een aandoening, voor mij is het kritiek. Het is duidelijk dat u gewoon geen argumenten heeft en niet verder komt dan mensen, die het niet eens zijn met u, voor gek uit te maken. Ik zet u een tijdje op mijn negeerlijst en als u braaf bent, zal ik nog wel eens met u debatteren. Auf Wiedersehen.
__________________
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm
Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf
Send an email to: [email protected]
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2007, 05:20   #20
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Dit artikel illustreert dat islamofobie dringend toe is aan een erkenning als ziekelijke storing, met mogelijke ernstige gevolgen.
Gezien de complexiteit van de samenleving lijkt het me normaal dat politiekers de verantwoordelijk dienen te hebben om bevolkingsgroepen niet op te hitsen. Je kan dit gerust interpreteren dat Wilders en Co geweld prefereren om electoraal mee te kunnen scoren.

Mij lijkt het eerder dat Wilders 100% gelijk heeft als zijn uitspraken (nog meer) geweld uitlokken. Ik vind het niet acceptabel dat we constant op eieren moeten gaan lopen omdat 1 specifieke religieuze groep enkel geweld als antwoord kent.

Ik vind Wilders soms provocerend en grof, maar hij heeft au fond wel vaak gelijk.

Bovendien: Islamofoob = angst voor de Islam. En dat lijkt mij volkomen terecht.

Btw: het enige verschil tussen zogenaamde 'Islamofoben' en de meeste PoCo's is niet dat de ene geen en de andere wel angst voor de Islam zou hebben, maar dat de poco's al zoveel angst hebben dat ze tot eender wat bereid zijn in de ijdele hoop daarmee hun eigen vege lijf te redden of de zaken ozm nog te kunnen onder controle houden tot ze d'er zelf niet meer zijn. Allebei hebben ze vaak angst voor de Islam, maar de enen zijn lafaards en de anderen niet.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 26 september 2007 om 05:25.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be