PDA

View Full Version : Islamitische politieke partij wil hoofddoek in openbare gebouwen verplichten in NL


Online
4 januari 2008, 22:33
Er wordt een politieke partij opgericht op islamitische grondslag. De naam van de partij wordt Islamitisch Democratische partij (IDP). De IDP stelt in een verklaring 'een echte Nederlandse politieke partij te zijn' en de grondwet te erkennen.
De IPD wil in de Tweede Kamer een politiek weerwoord geven tegen ‘anti-islamitische geluiden van PVV leider Geert Wilders'. Op termijn streeft de IDP ernaar langs politieke weg wetgeving aan te passen aan islamitische normen en waarden. De IDP roept de overheid op om de hoofddoek in openbare gebouwen en functies verplicht te stellen.
Volgens de IDP is er een groot politiek vacuüm doordat een miljoen Nederlandse moslims niet kunnen stemmen op een islamitisch georiënteerde partij. De IDP wil dit electoraat een politieke stem geven. Bij de laatste verkiezingen deed de partij Islam Democraten (ID) mee.

http://www.staatscourant.nl/staatscourant/parlementairbericht.asp?ID=13600

Het sluipend gif van de islamisering begint ons buurland, ooit het walhalla van de verrijkende multiculturaliteit, zuur op te breken.

the_special_one
4 januari 2008, 22:36
http://www.staatscourant.nl/staatscourant/parlementairbericht.asp?ID=13600

Het sluipend gif van de islamisering begint ons buurland, ooit het walhalla van de verrijkende multiculturaliteit, zuur op te breken.


Welk sluipend gif?
Alsof dat een werkelijke bedreiging is :')
Als die mannen een partij willen oprichten dat ze het doen.
De kans dat ze ooit verkozen raken is nihil en dat zoiets erdoor komt nog kleiner.

Online
4 januari 2008, 22:37
Wat is de IDP?

De Islamitisch Democratische Partij (IDP) is momenteel in oprichting, en zal de eerste politieke partij in Nederland zijn die op Islamitische leest geschoeid is. De standpunten van de IDP zijn gebaseerd op de Koran. De IDP is ervan overtuigd dat Allah alle eer behoort toe te komen en dat de waarden en normen zoals in de Koran opgetekend goed zijn voor iedereen.

Wat is het doel van de IDP?

De IDP streeft naar wetgeving in overeenstemming met de waarden en normen in de Koran en de Haddith. De IDP onderschrijft daarbij dat concentratie van macht ongewenst is. Ze streeft naar een democratisch systeem met een organisch kiesrecht waarbij de klassieke driedeling van de macht behouden blijft.

Wat betekent dat?

Dat betekend dat de Koran, het Woord van Allah, de basis is van waaruit politieke standpunten worden bepaald en discussies gevoerd. Nu staat in de Koran niet alles. We kunnen bijvoorbeeld niets lezen over de Europese Economische Unie en de bijbehorende handelsverdragen. Toch wil de IDP juist ook in deze kwesties een standpunt innemen vanuit een Islamitisch perspectief.
U vindt hier ons beginselverklaring.
Het partij program is op dit moment nog in ontwikkeling.

Waarom een Islamitische politieke partij

De direct aanleiding voor het oprichten van de IPD zijn de recente plannen van PVV leider Geert Wilders om voor een voor moslims kwetsende film te gaan vertonen. De IDP wil in de Tweede Kamer zelf een Islamtisch tegengeluid kunnen laten horen.

http://islamitischdemocratischepartij.org/


Waar is dat vermeende respect voor scheiding tussen moskee en staat waar de progressieve moslimsknuffelaars hun mond van vol hebben?

Uh-Huh
4 januari 2008, 22:46
Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

Zelfs je link bevestigt dit:

Waarom een Islamitische politieke partij

De direct aanleiding voor het oprichten van de IPD zijn de recente plannen van PVV leider Geert Wilders om voor een voor moslims kwetsende film te gaan vertonen. De IDP wil in de Tweede Kamer zelf een Islamtisch tegengeluid kunnen laten horen.

Hashiwokakero
4 januari 2008, 22:49
Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

Zelfs je link bevestigt dit:
En DIT project zal dan weer stemmen naar blondhoofd laten lopen.8-)

Babylonia
4 januari 2008, 22:50
Bennazir Bhutto noemde het de creatie van het Frankenstein Monster
Moderne islamieten maken zich zorgen over de extremisten binnne hun bevolkingsgroep. Zij houden ook van hun kinderen.

Vuyschthaemert
4 januari 2008, 22:53
De naam van die partij bevat al een onmogelijkheid: democratie en islam zijn onmogelijk met elkaar te verenigen.

the_special_one
4 januari 2008, 22:53
De naam van die partij bevat al een onmogelijkheid: democratie en islam zijn onmogelijk met elkaar te verenigen.

zucht :roll:
echt zucht

Online
4 januari 2008, 22:58
Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

Zelfs je link bevestigt dit:


Ze hebben de film nog niet gezien en daveren al van angst?

Wat hebben moslims te vrezen als ze een zuiver geweten hebben en ervan overtuigd zijn dat de koran een eerbaar boek is?

Zijn ze zo bang dat de haat-en geweldverzen van de koran in de picture zullen worden gezet? Zijn ze zo bang dat het islamitisch sexisme, apartheidsdenken en hopeloos baarbaarse en achterhaalde praktijken zoals voorgeschreven door de koran letterlijk in de picture worden gezet?
Moeten die dan verzwegen worden Huh-uh? En, waarom?

Je reactie bevestigt precies wat iedereen intussen al weet : moslims verdragen geen islamkritische geluiden. Liever dan een schuchtere poging tot het verlichtingsdenken te ondernemen, gaan ze het debat uit de weg, en vervallen in radicalisering en/of geweld.

Vuyschthaemert
4 januari 2008, 22:59
zucht :roll:
echt zuchtDat kun je wel zeggen ja. Ik moet ook telkens zuchten als er weer eens een poging wordt gedaan om de sharia stukje bij beetje in te voeren.

Online
4 januari 2008, 23:01
Welk sluipend gif?
Alsof dat een werkelijke bedreiging is :')
Als die mannen een partij willen oprichten dat ze het doen.
De kans dat ze ooit verkozen raken is nihil en dat zoiets erdoor komt nog kleiner.

Keep dreaming.
Of beter : bekijk de demografische evolutie eens in NL.
In sommige steden vormt de allahtone bevolking al bijna een meerderheid.

the_special_one
4 januari 2008, 23:04
Keep dreaming.
Of beter : bekijk de demografische evolutie eens in NL.
In sommige steden vormt de allahtone bevolking al bijna een meerderheid.

En dan?
Denk jij nu echt dat alle allochtonen zo radicaal zijn?
Alsof ze allemaal plotseling op 1 partij gaan stemmen :')

Dat kun je wel zeggen ja. Ik moet ook telkens zuchten als er weer eens een poging wordt gedaan om de sharia stukje bij beetje in te voeren.

Talk about tunnelvisie.
Islam =/= aan slecht hoor ;-)

Vuyschthaemert
4 januari 2008, 23:08
Islam =/= aan slecht hoorGelukkig begrijp jij dus ook dat de islam door en door slecht is.

Online
4 januari 2008, 23:08
[QUOTE=the_special_one;3188589]En dan?
Denk jij nu echt dat alle allochtonen zo radicaal zijn?
Alsof ze allemaal plotseling op 1 partij gaan stemmen :')


Niet allemaal, maar genoeg om de Nederlandse samenleving te destabiliseren (voor zover ze daar al niet in grote mate in geslaagd zijn).

Overigens onderschat ik het islamitische broederschap niet.
De "gematigde" moslims blijven onverdroten hun extremistische broeders steunen, in alle omstandigheden. Uiteindelijk hebben ze allemaal hun steentje bij te dragen aan de realisatie van de grote Umma.

Online
4 januari 2008, 23:09
Ze hebben de film nog niet gezien en daveren al van angst?

Wat hebben moslims te vrezen als ze een zuiver geweten hebben en ervan overtuigd zijn dat de koran een eerbaar boek is?

Zijn ze zo bang dat de haat-en geweldverzen van de koran in de picture zullen worden gezet? Zijn ze zo bang dat het islamitisch sexisme, apartheidsdenken en hopeloos baarbaarse en achterhaalde praktijken zoals voorgeschreven door de koran letterlijk in de picture worden gezet?
Moeten die dan verzwegen worden Huh-uh? En, waarom?

Je reactie bevestigt precies wat iedereen intussen al weet : moslims verdragen geen islamkritische geluiden. Liever dan een schuchtere poging tot het verlichtingsdenken te ondernemen, gaan ze het debat uit de weg, en vervallen in radicalisering en/of geweld.



Wel Uh-Huh?

Uh-Huh
4 januari 2008, 23:14
Ze hebben de film nog niet gezien en daveren al van angst?

Wat hebben moslims te vrezen als ze een zuiver geweten hebben en ervan overtuigd zijn dat de koran een eerbaar boek is?

Zijn ze zo bang dat de haat-en geweldverzen van de koran in de picture zullen worden gezet? Zijn ze zo bang dat het islamitisch sexisme, apartheidsdenken en hopeloos baarbaarse en achterhaalde praktijken zoals voorgeschreven door de koran letterlijk in de picture worden gezet?
Moeten die dan verzwegen worden Huh-uh? En, waarom?

Je reactie bevestigt precies wat iedereen intussen al weet : moslims verdragen geen islamkritische geluiden. Liever dan een schuchtere poging tot het verlichtingsdenken te ondernemen, gaan ze het debat uit de weg, en vervallen in radicalisering en/of geweld.
Ben je nu echt zo dom om niet te beseffen dat die partij niet enkel vanwege 'een film' wordt opgericht, maar om over het algemeen een anti-beweging te vormen t.o.v. Wilders en zijn partij? :roll:

Er moet m.i. trouwens helemaal niets 'verzwegen' worden en blijkbaar ben jij diegene die uit angst een partij als de IDP, zelfs noch voor ze van de grond is gekomen, het zwijgen wil opleggen. :lol: Dus hou eens op met steeds van die demente onzin uit te kramen...

the_special_one
4 januari 2008, 23:20
Gelukkig begrijp jij dus ook dat de islam door en door slecht is.

again
zucht :roll:
ik zei dus niet gelijk aan?
En op wat baseer je dat idiote ideetje eigelijk?


[QUOTE]


Niet allemaal, maar genoeg om de Nederlandse samenleving te destabiliseren (voor zover ze daar al niet in grote mate in geslaagd zijn).

Overigens onderschat ik het islamitische broederschap niet.
De "gematigde" moslims blijven onverdroten hun extremistische broeders steunen, in alle omstandigheden. Uiteindelijk hebben ze allemaal hun steentje bij te dragen aan de realisatie van de grote Umma.

en is heel dat bewerinkje eigelijk op iets gebaseerd?
Weet jij dat die hun broeders door dik en dun zullen steunen of denk je dat gewoon maar?
En wat de samenleving daar destabiliseren? :')
voorbeelden graag :-D

Online
4 januari 2008, 23:25
Ben je nu echt zo dom om niet te beseffen dat die partij niet enkel vanwege 'een film' wordt opgericht, maar om over het algemeen een anti-beweging te vormen t.o.v. Wilders en zijn partij? :roll:

En waarom voelen ze zich geroepen om een tegenpartij op te richten?
Kwetst de waarheid die Wilders bloot legt soms te hard?

Ik ben alvast niet zo dom om op te merken dat je angstvallig de vragen vermijdt die ik stelde. Blijkbaar ben je in het zelfde bedje ziek als je NL broedervolk ....

Er moet m.i. trouwens helemaal niets 'verzwegen' worden en blijkbaar ben jij diegene die uit angst een partij als de IDP, zelfs noch voor ze van de grond is gekomen, het zwijgen wil opleggen. :lol: Dus hou eens op met steeds van die demente onzin uit te kramen...


Waar stelde ik dat die nieuwe partij het zwijgen moet opgelegd worden? Wil je dat even quoten aub.
Ik maakte gewoon een vaststelling : dat het sluipend gif van de islamisering NL zuur begint op te breken.
Vrijheid van meningsuiting, heb je daar zo'n probleem mee?

Online
4 januari 2008, 23:26
Ben je nu echt zo dom om niet te beseffen dat die partij niet enkel vanwege 'een film' wordt opgericht, maar om over het algemeen een anti-beweging te vormen t.o.v. Wilders en zijn partij? :roll:

En waarom voelen ze zich geroepen om een tegenpartij op te richten?
Kwetst de waarheid die Wilders bloot legt soms te hard?

Ik ben alvast niet zo dom om op te merken dat je angstvallig de vragen vermijdt die ik stelde. Blijkbaar ben je in het zelfde bedje ziek als je NL broedervolk ....

Er moet m.i. trouwens helemaal niets 'verzwegen' worden en blijkbaar ben jij diegene die uit angst een partij als de IDP, zelfs noch voor ze van de grond is gekomen, het zwijgen wil opleggen. :lol: Dus hou eens op met steeds van die demente onzin uit te kramen...


Waar stelde ik dat die nieuwe partij het zwijgen moet opgelegd worden? Wil je dat even quoten aub.
Ik maakte gewoon een vaststelling : dat het sluipend gif van de islamisering NL zuur begint op te breken.
Vrijheid van meningsuiting, heb je daar zo'n probleem mee?

Online
4 januari 2008, 23:32
en is heel dat bewerinkje eigelijk op iets gebaseerd?
Weet jij dat die hun broeders door dik en dun zullen steunen of denk je dat gewoon maar?

Ik herinner me maandenlange massale protestmanifestaties worldwide toen Bush zijn oorlogsplannen bekend maakte. Maar ondanks de dagelijkse moordaanslagen door moslimterroristen waar ook ter wereld, ondanks de dagelijkse afslachtpartijen tussen islamitische jihadi's onderling in Irak, kan ik me niet één maasabetoging herinneren waar moslims betogen tegen het geweld dat in naam van hun religie dagelijks wordt gepleegd.
Jij wel?


En wat de samenleving daar destabiliseren? :')
voorbeelden graag :-D
De knievallen voor de islam zijn al meer dan merkbaar in Europa. Trek gewoon je oogjes eens open. ;-)

the_special_one
5 januari 2008, 09:44
Ik herinner me maandenlange massale protestmanifestaties worldwide toen Bush zijn oorlogsplannen bekend maakte. Maar ondanks de dagelijkse moordaanslagen door moslimterroristen waar ook ter wereld, ondanks de dagelijkse afslachtpartijen tussen islamitische jihadi's onderling in Irak, kan ik me niet één maasabetoging herinneren waar moslims betogen tegen het geweld dat in naam van hun religie dagelijks wordt gepleegd.
Jij wel?

Die dagelijkse moordaanslagen hebben niet per se met de Islam te maken. Doorheen de geschiedenis is het vaak genoeg gebleken dat zowat elke religie met zulk fundamentalisme te maken kan hebben. Dat vrijwel elke religie aanzet kan geven tot geweld tegen andere. Dat is niet iets intrinsieks slech aan de Islam.
En die dagelijkse slachtpartijen? :-D
"Ondanks de dagelijkse slachtpartijen in een heel pak Afrikaanse landen onderling..."
En dat zijn meestal geen moslims ;-)
Er zijn btw heus wel al genoeg initiatieven geweest van moslims tegen dat geweld hoor, daarom geen massabetogingen maar kom het is nogal moeilijk zoeen te organiseren zonder dat het tegen 1 specifiek feit is.




De knievallen voor de islam zijn al meer dan merkbaar in Europa. Trek gewoon je oogjes eens open. ;-)

Dat is het weakste argumetn ooit, serieus.
Trek je ogen eens open is in geen geval een argument over iets.
Perception does not equal reality

lombas
5 januari 2008, 09:59
Die dagelijkse moordaanslagen hebben niet per se met de Islam te maken. Doorheen de geschiedenis is het vaak genoeg gebleken dat zowat elke religie met zulk fundamentalisme te maken kan hebben. Dat vrijwel elke religie aanzet kan geven tot geweld tegen andere. Dat is niet iets intrinsieks slech aan de Islam.


Het is niet omdat iets eigen blijkt te zijn aan iets, dat het daarom goed is en getolereerd moet worden. Tegen de onnozeliteiten van het christendom zijn genoeg mensen in gegaan en er uiteindelijk soms ook het slachtoffer van geworden. Die strijd is, op zijn minst in Europa, gestreden. Dus bon, op naar de volgende.

the_special_one
5 januari 2008, 10:05
Het is niet omdat iets eigen blijkt te zijn aan iets, dat het daarom goed is en getolereerd moet worden. Tegen de onnozeliteiten van het christendom zijn genoeg mensen in gegaan en er uiteindelijk soms ook het slachtoffer van geworden. Die strijd is, op zijn minst in Europa, gestreden. Dus bon, op naar de volgende.

Ja, nee natuurlijk niet.
Mijn punt was gewoon dat sommigen hier schijnen te denken dat enkel de Islam zo'n dingen veroorzaakt. Er moet ten allen tijde worden ingegaan tegen zo'n dingen maar dat hoeft niet met een haatcampagne tegen de Islam zoals velen er blijkbaar van willen maken.

Online
5 januari 2008, 10:22
Ja, nee natuurlijk niet.
Mijn punt was gewoon dat sommigen hier schijnen te denken dat enkel de Islam zo'n dingen veroorzaakt. Er moet ten allen tijde worden ingegaan tegen zo'n dingen maar dat hoeft niet met een haatcampagne tegen de Islam zoals velen er blijkbaar van willen maken.

Indien je opjectief zou zijn zou je niet spreken van een haatcampagne.
Het is hooguit een verwitting van wat ons overal in Europa te wachten staat.
Jouw kleinkinderen zullen je d'r niet dankbaar voor zijn.

Blijkbaar zitten de poco's met een reflex dat ze bij elke islamkritische noot snel, snel steeds dezelfde terminologie (haatcampagne, islamofobie, etc) moeten oprispen die ze van de partaai voorgeschoteld kregen.

alice
5 januari 2008, 11:42
Dat er een Islamitische partij aankomt was te verwachten, die plannen bestaan ook in Vlaanderen.
En ja; de democratie biedt die mogelijkheid, er zijn immers ook partijen op basis van andere levensbeschouwingen, tot dit punt zie ik dan ook geen probleem.

Waar ik helemaal niets van geloof is dat dit wordt opgericht omdat Wilders die film maakt, het gaat namelijk niet over die film maar volgens mij over het gegeven dat kritiek wordt geleverd op islam, dat wordt handig uitgebuit om te kunnen overgaan tot de oprichting van een Islamitische partij.
De motivatie ligt er vooral in om de samenleving aan te passen aan islam, en dat wordt duidelijk bij de oproep om hoofddoeken verplicht te maken in openbare gebouwen.

Als de keuze op hoofddoeken vrij zou zijn zoals ik moslims vaak hoorde beweren, waarom moet de overheid dit dan verplichten?Dit vind ik persoonlijk veel bedreigender dan de film van Wilders, en ik ben het er niet mee eens dat Wilders die dus in wezen uitlokt, kritiek op een ideologie mocht tot voor kort in Nederland!

Dit is de fout van het beleid zelf, nergens werd aandacht besteed aan goed georganiseerde netwerken die moslims opzetten tegen de samenleving, die zijn jaren zonder een strobreed in de weg te worden gelegd actief geweest, waardoor hun aanhang is gegroeid, hetzelfde gebeurt nu in Vlaanderen, wie kijkt naar deze processen? Niemand! Die fout breekt Nederland nu zwaar op en het AIVD rapport wat onlangs verscheen toonde dit pijnlijk aan! Hopen dat Vlaanderen hieruit leert en zelf radicale organisaties uit de a

alice
5 januari 2008, 11:42
anonimiteit haalt zal niet gebeuren!

Kay_
5 januari 2008, 11:57
http://www.staatscourant.nl/staatscourant/parlementairbericht.asp?ID=13600

Het sluipend gif van de islamisering begint ons buurland, ooit het walhalla van de verrijkende multiculturaliteit, zuur op te breken.



We zullen eens zien hoeveel stemmen ze halen. Zoals Abou Jah Jah ook dacht massale steun te krijgen zeker? ;-)

the_special_one
5 januari 2008, 12:18
Indien je opjectief zou zijn zou je niet spreken van een haatcampagne.
Het is hooguit een verwitting van wat ons overal in Europa te wachten staat.
Jouw kleinkinderen zullen je d'r niet dankbaar voor zijn.

Blijkbaar zitten de poco's met een reflex dat ze bij elke islamkritische noot snel, snel steeds dezelfde terminologie (haatcampagne, islamofobie, etc) moeten oprispen die ze van de partaai voorgeschoteld kregen.

Ik heb het toch niet over jou?
Ik zei sommigen, en als jet het objectief bekijkt kan je ook niet anders dan toegeven dat ook dat klopt.
En ons in Europa te wachten staat?
Kom nou, het is al 30 jaar zo. Het gros van de immigranten zijn btw EU-burgers.

En wat moet een partaai nu weer voorstellen? ;-)

alice
5 januari 2008, 12:22
Kay -gell, je maakt een foute vergelijking. Yah Yah was geen Marokkaan en richtte zich vooral op Marokkanen, maar gezien de verdeeldheid onder Marokkanen onderling liep zijn partij op een sisser uit.
Een Islamitische partij die opkomt voor Islamitische principes zal automatisch een veel bredere aanhang kennen, het spannningsveld tussen islam en samenleving zal worden uitgebuit en dat gaat stemmen opleveren, zeker weten.

liberalist_NL
5 januari 2008, 12:50
http://www.staatscourant.nl/staatscourant/parlementairbericht.asp?ID=13600

Het sluipend gif van de islamisering begint ons buurland, ooit het walhalla van de verrijkende multiculturaliteit, zuur op te breken.

Net als de Pedopartij, zal ook deze partij geen stemmen krijgen. Krijgen ze die wel, dan riskeren ze een verbod.

lombas
5 januari 2008, 12:58
Ja, nee natuurlijk niet.
Mijn punt was gewoon dat sommigen hier schijnen te denken dat enkel de Islam zo'n dingen veroorzaakt. Er moet ten allen tijde worden ingegaan tegen zo'n dingen maar dat hoeft niet met een haatcampagne tegen de Islam zoals velen er blijkbaar van willen maken.

Een haatcampagne is nergens voor nodig.

Ik zou zelfs durven suggereren dat er een danig verschil is tussen Arabieren en de islam en dat de invloed die de Arabieren (en hun meest vooraanstaande fiqh) tegenwoordig hebben op de islam voor een groot deel enkele problemen oplost alsook de perceptie van de islamitische wereld.

Sjaax
5 januari 2008, 13:20
Dat er een Islamitische partij aankomt was te verwachten, die plannen bestaan ook in Vlaanderen.
En ja; de democratie biedt die mogelijkheid, er zijn immers ook partijen op basis van andere levensbeschouwingen, tot dit punt zie ik dan ook geen probleem.Gelukkig wordt er weer een poging gedaan om een islamitische partij op te richten. Keep trying, guys. Zolang het wordt geprobeerd, kan worden gewezen op het gebrek aan steun dat zulke partijen verwerven. Brandstichters en ruiten-ingooiers komen zo duidelijker als vandalen te voorschijn, zonder veel politieke steun.

smiley
5 januari 2008, 13:48
Net als de Pedopartij, zal ook deze partij geen stemmen krijgen. Krijgen ze die wel, dan riskeren ze een verbod.

Allemaal mooi en wel. Maar wat indien in de toekomst de moslimgemeenschap (waarvan ongeveer de helft reeds voorstander is voor de invoering van de sharia)zo groot geworden is dat zij het zijn die de wetten bepalen. Gaat zulk een partij dan ook een verbod riskeren ?


De islam legt aan de moslimgemeenschap de strijd tegen de ongelovigen op als religieuze plicht.

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkel land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.
Koenraad Elst

LiberaalNL
5 januari 2008, 13:58
Van mij mag iedereen een partij oprichten, dus ook een Islamitische partij is legaal wat mij betreft. Echter: ik zal me keihard verzetten tegen hun, in mijn ogen, waanzinnige standpunten! Overigens zijn er geen 1 miljoen moslims in Nederland, maar 850.000.( bron CBS)

smiley
5 januari 2008, 15:04
Van mij mag iedereen een partij oprichten, dus ook een Islamitische partij is legaal wat mij betreft. Echter: ik zal me keihard verzetten tegen hun, in mijn ogen, waanzinnige standpunten! Overigens zijn er geen 1 miljoen moslims in Nederland, maar 850.000.( bron CBS)

En snel groeiende via hoge geboortes, gezinsherenigingen, kinderen uit elk gemengd huwelijk (moslim met niet-moslim) worden als moslim opgevoed, meer dan 70 % haalt de huwelijkspartner uit het moslimland van herkomst, illegalen, bekeringen (door de leugenachtige suikerversie van islam die men lusitig kan verspreiden dit in tegenstelling tot islamcritici die als 'islambashers' in de islamofobe xenofobe racistische onverdraagzame etc. hoek worden gedreven)

Kritiek op islam leveren is weldra zelfs strafbaar.

VN: De waarheid vertellen is laster.
http://www.godvoordommen.nl/2008/01/02/vn-de-waarheid-vertellen-is-laster/#more-616

Don't criticise Islam, says UN
http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=11073

"The only thing that makes us extreme far right racist figots is that we dare to say that there is something about islam that is responsible for this problem"

Waarom de islam zelf wel degelijk het (wereldwijde) probleem is
http://www.motionbox.com/video/player/1c9dddb01c1de492?#1

liberalist_NL
5 januari 2008, 15:57
Van mij mag iedereen een partij oprichten, dus ook een Islamitische partij is legaal wat mij betreft. Echter: ik zal me keihard verzetten tegen hun, in mijn ogen, waanzinnige standpunten! Overigens zijn er geen 1 miljoen moslims in Nederland, maar 850.000.( bron CBS)

Ik vind dat je als liberaal moet vechten tegen wat vrijheid bedreigt. Verbieden dus, die partij. :evil:

liberalist_NL
5 januari 2008, 15:58
Allemaal mooi en wel. Maar wat indien in de toekomst de moslimgemeenschap (waarvan ongeveer de helft reeds voorstander is voor de invoering van de sharia)zo groot geworden is dat zij het zijn die de wetten bepalen. Gaat zulk een partij dan ook een verbod riskeren ?


De islam legt aan de moslimgemeenschap de strijd tegen de ongelovigen op als religieuze plicht.

Het aantal moslims zal over een aantal decennia niet zover gegroeid zijn dat we ons zorgen zullen moeten maken. Bovendien zal, als die groep groeit, de onvrede erover toenemen, zullen maatregelen genomen moeten worden; zoals het promoten van afvalligheid, wat er wellicht aan zit te komen.

circe
5 januari 2008, 16:03
Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

Zelfs je link bevestigt dit:

hoo! KILL GEERT WILDERS!

zijn we ineens van die moslim vanaf?

Is het dat wat je wil zeggen?

Theo van Gogh is toch al een paar jaren geleden geslacht? En Pim Fortuyn toch ook? blijkbaar helpt het dus niet als men de kritikasters afslacht.

Of bedoel je nu dat we ineens met z'n allen met onze kont omhoog moeten gaan zitten om de slachtingen te laten stoppen?

circe
5 januari 2008, 16:40
Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

Zelfs je link bevestigt dit:

hoo! KILL GEERT WILDERS!

zijn we ineens van die moslim vanaf?

Is het dat wat je wil zeggen?

Theo van Gogh is toch al een paar jaren geleden geslacht? En Pim Fortuyn toch ook? blijkbaar helpt het dus niet als men de kritikasters afslacht.

Of bedoel je nu dat we ineens met z'n allen met onze kont omhoog moeten gaan zitten om de slachtingen te laten stoppen?

garfield
5 januari 2008, 16:49
De naam van die partij bevat al een onmogelijkheid: democratie en islam zijn onmogelijk met elkaar te verenigen.

de DDR deed het ook.

het woord democratisch woord nogal verkracht.

de democratische partijen
Duitse Democratische Republiek
....

Online
5 januari 2008, 17:49
Gelukkig begrijp jij dus ook dat de islam door en door slecht is.

Waarom zouden de moslims kwaad worden omdat taferelen uit de koran in beeld worden gebracht? Ze zouden het juist moeten toejuichen dat hun religie zoveel publiciteit krijgt. Of hebben ze schrik dat de rest van de wereld het niet zo begrepen heeft op islamitische apartheid, de minderwaardigheid van de 'sexueel schuldige' vrouw, pedofilie, eremoorden, rituele slachtingen, geweld bij geloofsafval, terrorisme en verminkingen van minderjarigen?

circe
5 januari 2008, 17:58
Waarom zouden de moslims kwaad worden omdat taferelen uit de koran in beeld worden gebracht? Ze zouden het juist moeten toejuichen dat hun religie zoveel publiciteit krijgt. Of hebben ze schrik dat de rest van de wereld het niet zo begrepen heeft op islamitische apartheid, de minderwaardigheid van de 'sexueel schuldige' vrouw, pedofilie, eremoorden, rituele slachtingen, geweld bij geloofsafval, terrorisme en verminkingen van minderjarigen?

Ik snap dat dus ook niet.

Alleen van het ontploffingsjihad+paradijsgevolggeval zou men al een vijftiguur (of eeuwigdurende) film kunnen maken:

PLOF en dan neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken neuken etc...

waarom zouden de islametieten daar iets op tegen hebben? ze gaan dat toch niet beu worden of zo? Want dan is het natuurlijk beangstigend: te weten dat je daar nooit meer van af gaan geraken... voor eeuwig en eeuwig en eeuwig altijd maar moeten neuken;..;

soit! dat is HUN probleem dan, toch niet dat van Wilders?

Mahalingam
5 januari 2008, 19:09
Zou het niet allemaal een hoax kunnen zijn?
Zie
http://www.lucaswashier.nl/?p=5501
voor een argumentatie.
En dit zouden de oprichters zijn:
http://islamitischdemocratischepartij.org/images/oprichters.jpg

Mahalingam
5 januari 2008, 20:34
Ik zat net te kijken op
http://www.sgp.nl/Media/download/5257/Toelichting%20Pr.v.B.pdf
TOELICHTING OP HET PROGRAM VAN BEGINSELEN VAN
DE STAATKUNDIG GEREFORMEERDE PARTIJ
en had al de volgende vergelijking klaar :

Artikel 1

De IDP streeft naar een regering van ons volk geheel op de grondslag van de in de Heilige Koran geopenbaarde ordening van Allah.

SGP:
De Staatkundig Gereformeerde Partij (SGP) streeft naar een regering
van ons volk geheel op de grondslag van de in de Heilige Schrift
geopenbaarde ordening Gods en staat mitsdien voor de handhaving
van het onverkorte artikel 36 van de Nederlandse Geloofsbelijdenis

Artikel 2

De Islamitisch Democratische Partij stelt zich ten doel de beginselen van Allah’s Woord op staatkundig terrein tot grotere erkenning te brengen in het hele land. Haar streven is niet zozeer gericht op een meerderheid van kiezers, als wel op de handhaving en doorwerking van de beginselen, door haar beleden, waarvan haar program een korte samenvatting vormt.


SGP:
De Staatkundig Gereformeerde Partij stelt zich ten doel de beginselen
van Gods Woord op staatkundig terrein tot meerdere erkenning te
brengen in den lande. Haar streven is niet zozeer gericht op een
meerderheid van kiezers, als wel op de handhaving en doorwerking
van de beginselen, door haar beleden, waarvan haar program een korte
samenvatting vormt.

Artikel 3

De overheid is als dienaar van Allah in haar ambt onvoorwaardelijk onderworpen aan Allah’s Woord en Wet, waarnaar zij geoordeeld zal worden. Bij de uitoefening van haar ambt dient zij zorg te dragen voor de inrichting van de samenleving overeenkomstig de in de Heilige Koran geopenbaarde normen en voor de naleving van die normen.

SGP:
De overheid is als dienaresse Gods in haar ambt onvoorwaardelijk
onderworpen aan Gods Woord en Wet, waarnaar zij geoordeeld zal
worden. Bij de uitoefening van haar ambt dient zij zorg te dragen voor
de inrichting van de samenleving overeenkomstig de in Gods Woord
geopenbaarde normen en voor de naleving van die normen.
Regerende bij de gratie Gods en gebonden aan Zijn wetten is de
overheid geroepen de eed te eisen.

Artikel 4

Wetgeving en bestuur mogen de verspreiding van het woord van Allah niet hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Moskee dient wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen rechten beschermd worden.
Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en anti-islamitische ideologieën door de overheid uit het openbare leven te worden geweerd.

SGP:
Wetgeving en bestuur mogen de prediking van het Evangelie niet
hinderen, maar moeten deze bevorderen. De Kerk van Christus dient
wel onderscheiden te worden van elke vereniging en moet naar eigen
rechten beschermd worden.
Dientengevolge behoren ongeloofspropaganda, valse religies en antichristelijke
ideologieën door de overheid uit het openbare leven te
worden geweerd.

Artikel 5

De overheid dient als uitgangspunt te hebben dat ieder mens een uniek schepsel is, geschapen door Allah, de almachtige, de genadige. De overheid moet de vrijdag als dag voor Allah respecteren en bevorderen dat iedereen die dag kan heiligen, zoals de Koran gebied.

De overheid is geroepen de lastering van Allah’s naam en de ontheiliging van Zijn dag strafbaar te stellen.

SGP:
De overheid dient als uitgangspunt te hebben dat ieder mens een
uniek schepsel is, geschapen als beelddrager Gods. Onder erkenning
dat de mens van God is afgevallen en sindsdien geneigd is God en zijn
naaste te haten, geldt onverkort dat het de mens geboden is om God en
zijn naaste lief te hebben. De overheid moet de zondagsrust bevorderen
opdat iedereen die dag naar het Goddelijk gebod kan heiligen.
De overheid is geroepen de lastering van Gods naam en de ontheiliging
van Zijn dag strafbaar te stellen.


Moet ik nog verder gaan?

filosoof
5 januari 2008, 20:37
http://www.staatscourant.nl/staatscourant/parlementairbericht.asp?ID=13600

Het sluipend gif van de islamisering begint ons buurland, ooit het walhalla van de verrijkende multiculturaliteit, zuur op te breken.Pff, die anderen, de SGP, stellen ook de wet niet (gelukkig maar) Waar jij je druk over maakt.
Schreef je ooit over de SGP? Waarom niet?

djimi
5 januari 2008, 21:26
'Better the devil you know'

Het grote voordeel van zo'n Islamitische Partij is dat deze mensen zich tenminste in het openbaar uiten en hun ideeën aan kiezers voorleggen, i.p.v. in het geheim allerlei complotten te smeden waarmee ze onschuldigen om zeep willen brengen.

Ik denk ook niet dat die partij veel stemmen zal behalen, zelfs niet als er nog wat meer gepolariseerd wordt. Zoals iemand hier al aangaf, de meeste moslims willen gewoon dat hun kinderen kunnen opgroeien en slagen in het leven, zoals de meeste andere mensen dat willen.

En nu twee vraagjes :

- Nu zoiets als 'abortus' wettelijk geregeld is, moet elke partij die die wetgeving in vraag stelt en wil aangepast zien (abortus terug 'illegaal' wil maken, bvb.) dan maar verboden worden?

- Nu België een 'federaal' land is, moet elke partij die dat 'federalisme' in vraag stelt en wil vervangen door 'confederalisme' of zelfs 'independentisme' dan maar verboden worden?


Indien u op de twee bovenstaande vraagjes met NEEN zou antwoorden,

waarom zou u dan wel een verbod op een partij als die IDP goedkeuren?

(Dit is dan een derde, maar wel de belangrijkste, vraag)



Overigens vind ik het voorstel om afvalligheid te promoten nog zo slecht niet, maar het is natuurlijk niet de taak van de overheid dat te doen.

Misschien kunnen jullie een paar vzw's oprichten die zich daarmee bezighouden? Dat werk moet bij voorkeur gedaan worden door afvalligen die het overleefd hebben, maar ook anderen zouden zich daarvoor kunnen engageren.


Zelf hou ik me op de vlakte, omdat ik meer dan genoeg moslims ken die helemaal niet beantwoorden aan de meningen die over hen de ronde doen, maar als jullie die Islam werkelijk zo'n probleem vinden, zal je daar toch iets moeten aan doen, en dan liefst iets dat jullie eigen westerse, democratische, beschaafde 'waarden en normen' niet verkracht, maar integendeel in de verf zet, zoniet snijden jullie enkel in eigen vingers, en dat is een nogal potsierlijk zicht.

Benieuwd hoe jullie het gaan aanpakken, eigenlijk.

filosoof
5 januari 2008, 21:36
Ik zat net te kijken op
http://www.sgp.nl/Media/download/5257/Toelichting%20Pr.v.B.pdf
TOELICHTING OP HET PROGRAM VAN BEGINSELEN VAN
DE STAATKUNDIG GEREFORMEERDE PARTIJ
en had al de volgende vergelijking klaar :

....


Moet ik nog verder gaan?Mooi en voldoende bewezen zo. :-D
Ik voelde het aan toen ik mijn post hierboven schreef, maar zocht het bewijs niet.

smiley
5 januari 2008, 22:07
als jullie die Islam werkelijk zo'n probleem vinden, zal je daar toch iets moeten aan doen, en dan liefst iets dat jullie eigen westerse, democratische, beschaafde 'waarden en normen' niet verkracht, maar integendeel in de verf zet, zoniet snijden jullie enkel in eigen vingers, en dat is een nogal potsierlijk zicht.

Benieuwd hoe jullie het gaan aanpakken, eigenlijk.

Er bestaat toch een lijst met gevaarlijke sektes.

djimi
5 januari 2008, 22:20
Er bestaat toch een lijst met gevaarlijke sektes.

Dat is een mogelijke piste, ja. Ik ben benieuwd.

djimi
5 januari 2008, 22:47
Zou het niet allemaal een hoax kunnen zijn?
Zie
http://www.lucaswashier.nl/?p=5501
voor een argumentatie.
En dit zouden de oprichters zijn:
http://islamitischdemocratischepartij.org/images/oprichters.jpg

Op die http://www.lucaswashier.nl

vond ik volgende bijdrage :

>>>

christinA Says:

January 5th, 2008 at 3:14 pm

""Een Nederlandse politieke partij gefundeerd op Islamitische grondslag is momenteel in oprichting onder de naam Islamitisch Democratische partij (IDP). De IDP stelt in een verklaring ‘een echte Nederlandse politieke partij te zijn’. Zo onderschrijft ze de Nederlands democratische beginselen en erkent de grondwet.""


Zegt de staatscourant

Dus wat is het probleem? Nederland kent ook een PVV, SGP en CU. De denkbeelden van al deze partijen verschillen niet echt van elkaar.
Maxima zei reeds: de nederlander bestaat niet.
Ik zeg:Nederland bestaat niet, het land is één grote hoax.

<<<

Als de Nederlanders niet bestonden, dan moesten ze toch wel zo snel mogelijk uitgevonden worden :lol:


Hup, Oranje, hup !!

liberalist_NL
5 januari 2008, 23:09
Waarom bestaat Nederland niet? :?

djimi
5 januari 2008, 23:30
Waarom bestaat Nederland niet? :?

D�*t zou u eigenlijk aan die 'christinA' die ik citeerde moeten vragen, hoor.

Wat mij betreft bestaat Nederland wel degelijk, en ik ben daar heel erg blij om. Voor mij is Nederland op heel wat vlakken nog steeds een 'voorbeeld', een 'gidsland'. Al is het daar natuurlijk ook niet allemaal goud wat blinkt, en al evenmin altijd rozengeur en maneschijn.

Als ik ooit zou besluiten te emigreren, staat Nederland alvast bovenaan op het lijstje van mogelijke bestemmingen. Al was het maar omdat ik met de taal niet al te veel problemen zou hebben. Misschien kan ik er dan zelfs als leraar Frans aan de slag ;-) ?


Vriendelijke groeten,

djimi

Online
6 januari 2008, 06:16
Pff, die anderen, de SGP, stellen ook de wet niet (gelukkig maar) Waar jij je druk over maakt.
Schreef je ooit over de SGP? Waarom niet?

De vraag was :

Waarom zouden de moslims kwaad worden omdat taferelen uit de koran in beeld worden gebracht? Ze zouden het juist moeten toejuichen dat hun religie zoveel publiciteit krijgt. Of hebben ze schrik dat de rest van de wereld het niet zo begrepen heeft op islamitische apartheid, de minderwaardigheid van de 'sexueel schuldige' vrouw, pedofilie, eremoorden, rituele slachtingen, geweld bij geloofsafval, terrorisme en verminkingen van minderjarigen?

Waarom zouden de moslims zich nu al druk maken om een film van Wilders als hun heilig boekske toch één en al peis en vree is, Filo?

filosoof
6 januari 2008, 12:12
Waarom zouden de moslims zich nu al druk maken om een film van Wilders als hun heilig boekske toch één en al peis en vree is, Filo?
Wie vertrouwt er nu op dat een rechtse racistische aandachtshoer als Wilders ook maar enigszins correct zou zijn?

Burkide
6 januari 2008, 12:16
Uiteraard ben ik tegen het verplichten van een hoofddoek in het openbaar, maar laten we het ook niet overroepen. In Vlaanderen hebben we ook de Parti Jeunes Musulmans, maar ondanks veel tralala in het begin zijn daar ook nooit verkozen uit voortgekomen. Dat een partij gesticht wordt, betekent nog niet dat daar automatisch een groot draagvlak voor bestaat.

circe
6 januari 2008, 12:37
Blijkt een hoax te zijn.

Het zogenaamd programma van de IDF is een copy van de mede-regerende SGP.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/86286

In de beoogde Schriftuur van de SGP staat uiteraard wel niet dat men bij diefstal handje- en voetje-kap moet doen, bij overspel steentje-gooi of honger-haar-dood.

Lijkt me toch een groot verschil.

Breda
6 januari 2008, 18:15
Waarom bestaat Nederland niet? :?

omdat Einstein daar te weinig tijd voor had ;-)

Online
6 januari 2008, 18:23
Wie vertrouwt er nu op dat een rechtse racistische aandachtshoer als Wilders ook maar enigszins correct zou zijn?

Oh, dingen kunnen alleen maar juist in de picture gebracht worden door linkse racistische aandachtshoeren ...

willem1940NLD
7 januari 2008, 00:01
Wie vertrouwt er nu op dat een rechtse racistische aandachtshoer als Wilders ook maar enigszins correct zou zijn?Daar zul je nog raar van opkijken, tenzij je bedoelt "politiek correct".

Racistisch (van "ras"); al helemaal totale onzin.

Kay_
8 januari 2008, 12:58
Blijkt dus een hoax te zijn, met dank aan Bovenbuur.


En nogmaals leek Nederland alweer nog steeds voor de zoveelste keer een partij rijker, de islamitisch democratische partij. In sommige kringen was er al wat onrust ontstaan, maar veel te vroeg na de lancering kwamen de "oprichters" al met de hoax naar buiten. Deze Islamitische partij was nep. Maar wat was nou de clue achter de hoax? Dat de partij feitelijk al bestond. De beginselverklaring was bijna letterlijk gelijk aan die van de SGP, u weet wel, die fundi's die iets tegen vrouwen hebben, en die daarmee als erger gelden dan de christenunie, waar ze "slechts" wat tegen homo's hebben. De bedenkers van het lolletje wilden mensen graag even een spiegel voorhouden, ze vertellen dat dingen niet spontaan enger worden als je het woord Islam eraan koppelt. Maar de makers zijn ook van mening dat er een echte islampartij moet komen, zij willen kennelijk graag nog meer conservatieven in de kamer. Ja, dat zal je doel toch maar zijn. De hoaxers denken namelijk dat je pas echt in debat kan gaan met "de moslims" als ze door een soort moslimpartij vertegenwoordigd worden. Foute gedachte natuurlijk, de SGP is tenslotte ook geen aanspreekpunt voor "de christenen". Maar goed, de grapjassen lijkt het wel leuk, een constante battle tussen fundi's en racisten in de tweede kamer. Maar goed, voorlopig komen dat soort initiatieven gelukkig nog niet echt van de grond.

Savatage
8 januari 2008, 13:01
Wie vertrouwt er nu op dat een rechtse racistische aandachtshoer als Wilders ook maar enigszins correct zou zijn?

Heel veel mensen 8-)

Ik kijk al uit naar de verontwaardigde reacties uit de multicul hoek 8-)

Dycore
8 januari 2008, 14:16
Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

't Is weer de schuld van de Westerlingen. Ze hebben het gezocht... Kritiek op de islam wordt niet geduld. Anders komen er gevolgen. Zolang ge uw mond niet open doet, is alles OK. Dan laten ze u met rust.

Dycore
8 januari 2008, 14:18
Welk sluipend gif?
Alsof dat een werkelijke bedreiging is :')
Als die mannen een partij willen oprichten dat ze het doen.
De kans dat ze ooit verkozen raken is nihil en dat zoiets erdoor komt nog kleiner.

In bepaalde enclaves kunnen ze nu al de absolute macht hebben. En hun aantallen nemen enkel toe. Je weet toch wat dat betekent in een democratie? Geen probleem? Zeker?

Dycore
8 januari 2008, 14:22
En dan?
Denk jij nu echt dat alle allochtonen zo radicaal zijn?
Alsof ze allemaal plotseling op 1 partij gaan stemmen :')


Een goed georganiseerde islamitische partij zal de stemmen halen van bijna alle moslims. Daar mag je zeker van zijn.

Dycore
8 januari 2008, 14:24
Ben je nu echt zo dom om niet te beseffen dat die partij niet enkel vanwege 'een film' wordt opgericht, maar om over het algemeen een anti-beweging te vormen t.o.v. Wilders en zijn partij? :roll:



Right... Dus ze doen het om Wilders te bestrijden. En niet om ondertussen ook de islamitische waarden op te dringen? Daarom dat hoofddoeken verplicht moeten worden? Omdat Wilders daarop kritiek gaf? Ga toch weg man, met al je regelrechte nonsens.

Dycore
8 januari 2008, 14:27
Ja, nee natuurlijk niet.
Mijn punt was gewoon dat sommigen hier schijnen te denken dat enkel de Islam zo'n dingen veroorzaakt. Er moet ten allen tijde worden ingegaan tegen zo'n dingen maar dat hoeft niet met een haatcampagne tegen de Islam zoals velen er blijkbaar van willen maken.

Een haatcampagne? Ik zie enkel een campagne. Laat die haat maar weg. Islam is niet te verantwoorden. Islam is zoals alle godsdiensten compleet achterlijk. Voila, het mag gezegd worden. Is dat nu haat?

Dycore
8 januari 2008, 14:29
We zullen eens zien hoeveel stemmen ze halen. Zoals Abou Jah Jah ook dacht massale steun te krijgen zeker? ;-)

Het is een kwestie van tijd vooraleer ze een goed georganiseerde partij oprichten. JahJah kon dat niet.

Dycore
8 januari 2008, 14:31
Net als de Pedopartij, zal ook deze partij geen stemmen krijgen. Krijgen ze die wel, dan riskeren ze een verbod.

Ik dacht dat er meer moslims dan pedo's rondliepen in Nederland. Maar ik kan me vergissen natuurlijk...

Wat een achterlijke vergelijking!

Sjaax
8 januari 2008, 14:34
Een goed georganiseerde islamitische partij zal de stemmen halen van bijna alle moslims. Daar mag je zeker van zijn.Juist omdat het bericht van moslimpartij IDP een hoax is, en er in het verleden al talloze pogingen zijn ondernomen, blijkt al dat het formeren van een goed georganiseerde moslimpartij onmogelijk zal zijn.

Zelfs al zou het lukken een moslimpartij op te richten die een zetel binnenhaalt, dan nog kunnen fundamentalistische moslims daar niet op stemmen. Het is contradictoir aan hun opvatting dat een democratie niet kan. Alleen een 'profeet' met de gave de juiste interpretatie van de Koran te geven kan deze fundi's leiden.

Thorsten
8 januari 2008, 14:42
In bepaalde enclaves kunnen ze nu al de absolute macht hebben. En hun aantallen nemen enkel toe. Je weet toch wat dat betekent in een democratie? Geen probleem? Zeker?

Ongelooflijk wat een taalgebruik. "Enclaves" hebben we in Nederland niet. Doe toch niet zo aan angstzaaierij. Die IDP spreekt zelf van 1 miljoen Moslims in Nederland. Betrouwbaardere cijfers van het CBS noemt 750.000 met andere woorden 4,5 tot hooguit 6% van de Nederlandse bevolking. De immigratie is nagenoeg stop gezet en met natuurlijk aanwas zal het nog wel wat jaartjes duren voordat er een noemenswaardige minderheid in Nederland moslim is. Dit dan nog zonder rekening te houden met diegene die de Islam verlaten want dat is de reden voor het verschil tussen de twee cijfers, het CBS houdt rekening met mensen die zich Moslim noemen en de IDP rekenend iedereen die uit een Moslim is komen rollen als Moslim voor het leven.

Dit geeft natuurlijk aan dat er wel spanningen zijn tussen de Nederlandse samenleving en haar overwegende opvattingen en buitenlandse (gedeeltelijk Islamitische) invloeden en opvattingen maar kom eerst nou een van die zeepkist van je af en kijk rond wat die problemen werkelijk zijn, waar ze zitten en hoe groot ze zijn voor dat je uit je dak gaat en als een malloot onzin rond gaat bazuinen.

Dycore
8 januari 2008, 14:45
Juist omdat het bericht van moslimpartij IDP een hoax is, en er in het verleden al talloze pogingen zijn ondernomen, blijkt al dat het formeren van een goed georganiseerde moslimpartij onmogelijk zal zijn.

Zelfs al zou het lukken een moslimpartij op te richten die een zetel binnenhaalt, dan nog kunnen fundamentalistische moslims daar niet op stemmen. Het is contradictoir aan hun opvatting dat een democratie niet kan. Alleen een 'profeet' met de gave de juiste interpretatie van de Koran te geven kan deze fundi's leiden.

Een goed georganiseerde moslimspartij onmogelijk? Ik zou niet weten waarom.
Uw argumentatie is weinig overtuigend. Stemmen of steunen, what's the fuckin' difference? Ayatollah Khominei vergeten? Ik zeg je: kwestie van organisatie. Als de juiste man rechtstaat, zijn ze verenigd. En dat duurt niet zo heel lang meer.

Overigens heb ik hier nog nergens aangetoond gezien dat het om een hoax gaat.

Ik zie enkel verwijzingen naar andere forums waar men die mogelijkheid bespreekt zonder tot een duidelijke conclusie te komen.

Dycore
8 januari 2008, 14:51
Ongelooflijk wat een taalgebruik. "Enclaves" hebben we in Nederland niet. Doe toch niet zo aan angstzaaierij. Die IDP spreekt zelf van 1 miljoen Moslims in Nederland. Betrouwbaardere cijfers van het CBS noemt 750.000 met andere woorden 4,5 tot hooguit 6% van de Nederlandse bevolking. De immigratie is nagenoeg stop gezet en met natuurlijk aanwas zal het nog wel wat jaartjes duren voordat er een noemenswaardige minderheid in Nederland moslim is. Dit dan nog zonder rekening te houden met diegene die de Islam verlaten want dat is de reden voor het verschil tussen de twee cijfers, het CBS houdt rekening met mensen die zich Moslim noemen en de IDP rekenend iedereen die uit een Moslim is komen rollen als Moslim voor het leven.

Dit geeft natuurlijk aan dat er wel spanningen zijn tussen de Nederlandse samenleving en haar overwegende opvattingen en buitenlandse (gedeeltelijk Islamitische) invloeden en opvattingen maar kom eerst nou een van die zeepkist van je af en kijk rond wat die problemen werkelijk zijn, waar ze zitten en hoe groot ze zijn voor dat je uit je dak gaat en als een malloot onzin rond gaat bazuinen.

The Muslim population in Europe is very diverse. In general, Eastern Europe and Balkans (notably Russia, Bulgaria, Albania, Bosnia, Montenegro, Cyprus and the Republic of Macedonia) have Muslim minorities with roots dating back several hundred years, while Western Europe's Muslim population is composed mainly of new immigrants which have arrived starting from the 1960s (especially in France, the United Kingdom, Germany, Austria, Switzerland, Belgium, the Netherlands and Sweden). In many countries, Islam is the largest minority religion.

Currently, there are two European countries with a Muslim majority in Eastern Europe: Bosnia-Hercegovina and Albania. According to the UN's 2002 Development Programme's Human Development Report, Muslims constitute 58 percent of the population of Bosnia, which is estimated at around 4.4 million. The UN High Commissioner for Refugees estimated that in Albania 70% of Albanians is Muslim, 99% in the Province of Kosovo and 90% of the ethnic Albanians in the former Yugoslav Republic of Macedonia(CIA Factbook 2007). Azerbaijan, Kazakhstan and Turkey, while geographically mostly located in Asia are sometimes considered to be European countries. Both are predominantly muslim. Kosovo, and the Sanjak region which is divided between Serbia and Montenegro, as well as Bulgaria and Macedonia have a muslim minority.

Some European cities, such as Marseille in France and Rotterdam in the Netherlands, now have Muslim populations of 25%. The city of Malmö, in Sweden has a muslim population of 35%, it is the largest population of muslims in Europe whos country does not have a muslim majority, if you just look at the percent number. In others, like Paris, Brussels, London and Copenhagen, Denmark, the figure is in excess of 10%.[6] Moscow is home to an estimated 1.5 million(10%) Muslims.[7] Europe's Muslim population (without Russia) has nearly tripled over the last 30 years, to about 23 million, and experts predict it will double again by 2020. In 2005, the EU-25 had an overall net gain from international migration of +1.8 million people. This accounts for almost 85% of Europe's total population growth in 2005.[8] Muslim birth rate in Europe is three times higher than the non-Muslim one.[9][10] By 2050, 1 in 5 Europeans will likely be Muslim.[11]

Immigrants have come to Europe from across the Muslim world, with different nationalities focusing on different countries. The United Kingdom has a high percentage of Muslims from the Indian sub-continent; France has many Muslims from its former colonies in North Africa; Belgium and the Netherlands have Muslims mostly from Morocco and Turkey; Germany has a large Turkish population; Norway has a large Pakistani and Somali population and Sweden has many Iraqi immigrants.

Today, the only remaining majority-Muslim regions in Europe are Kosovo, Albania and the region of Istanbul within Europe and a few Russian republics in Northern Caucasus and the Volga region. The Muslim-dominated Sandžak of Novi Pazar is divided between Serbia and Montenegro.

According to the German Central Institute Islam Archive, the total number of Muslims in Europe in 2006 was about 53 million and in the European Union about 16 million. (Bron: Wiki)




Sint-Joost-Ten-Node (Brussel): 80% moslims. Dat noem ik enclaves. Als dat uw dichtgeknepen kont stoort, mij niet gelaten. Vlamingen kennen een andere taal dan uw superieur taalgebruik.

Bye bye Rotterdam.

Immigratie gestopt? Ga toch weg man.

Er zijn in Europa meer moslims dan Nederlanders. Got it now?

En vergeet de linkse vriendjes van de moslims niet. Samen sterk.

De problemen die komen, dat duurt nog wel even. Misschien wel vijftig tot honderd jaar. Maar ze komen. En het is nu dat we dit kunnen voorkomen. Als we veel langer wachten wordt het te laat.

liberalist_NL
8 januari 2008, 15:04
Ik dacht dat er meer moslims dan pedo's rondliepen in Nederland. Maar ik kan me vergissen natuurlijk...

Wat een achterlijke vergelijking!

Nee hoor, het zijn allebei partijen die de rechtsorde bedreigen.

Dycore
8 januari 2008, 15:06
Nee hoor, het zijn allebei partijen die de rechtsorde bedreigen.

Maar de ene partij stelt niets voor en de andere (potentieel) wel.

liberalist_NL
8 januari 2008, 15:11
Maar de ene partij stelt niets voor en de andere (potentieel) wel.

En daarom is een kans op een verbod ook veel groter (verwachtbaar uit de Christendemocratische hoek)

Thorsten
8 januari 2008, 15:20
Als jij met bronnen komt kan het geen kwaad om te vertellen waar je die vandaan hebt, anders kan je ze wel eens ergens vandaan halen wat, anders dan die van mij, kennelijk niet is dichtgeknepen. Ook opvallend dat hoe meer jij in het nou raakt met jouw gebroken analyses hoe grover je word. Niet een goed teken voor de kracht van jouw argumenten.

Als we nou voor het gemak eens aannemen dat, zoals jij om onbegrijpelijke redenen denkt, alle Moslims op één Islamitische partij zouden stemmen welke gevolgen zou dat dan hebben? Op nationaal niveau geen enkele want zoals ik al eerder zei hooguit 6% in Nederland is Moslim (in heel europa volgens jouw bron 16 miljoen uit 450miljoen (cijfer Eurostat) oftewel 3.5%). Op sommige plaatsen is dat inderdaad meer. 25% is nog geen meerderheid en als dat wel zo zou zijn wat gebeurd er dan? Wat ik uit jouw onsamenhangende raaskallerij kan opmaken ben jij bang dat bijvoorbeeld de Sharia ingevoerd zal worden. Helaas voor de fundamentalistische Moslims uit jouw fantasie is een gemeente raad absoluut niet bevoegd om daar ook maar één stap in die richting te zetten. Verplicht hoofddoekjes dragen gaat tegen het recht op gelijke behandeling in en zoals er al een gemeenteraad komt die daar mee instemt een rechter verwerpt het meteen. Ook in Sint-Joost-Ten-Node is de Sharia niet ingevoegd.

Ten slotte wil ik twee dingen doen. Eerst wil ik je wijzen op jouw eigen bron die zegt, “The Muslim population in Europe is very diverse”. Moslims zijn geen enkel-vormige groep waarvoor je alleen angst moet hebben. Het zijn individuen die net zoveel een afwijkende mening kunnen hebben van elkaar als ik meer dan duidelijk met jouw heb. Dan laat ik je met de gedachte dat in rust de rede komt waar jij op het moment niet toe in staat bent.

Dycore
8 januari 2008, 15:39
En daarom is een kans op een verbod ook veel groter (verwachtbaar uit de Christendemocratische hoek)

Verbod is niet gewenst. Laat ons boven de riem slaan.

Dycore
8 januari 2008, 15:42
Als jij met bronnen komt kan het geen kwaad om te vertellen waar je die vandaan hebt, anders kan je ze wel eens ergens vandaan halen wat, anders dan die van mij, kennelijk niet is dichtgeknepen. Ook opvallend dat hoe meer jij in het nou raakt met jouw gebroken analyses hoe grover je word. Niet een goed teken voor de kracht van jouw argumenten.



Bron staat vermeld: Wiki

Raak ik in het nou? Nou, is mijn taalgebruik dan zo gebrekkig?

Ik ben gewoon grof. No need for mambiepampie-shit. Recht voor de raap! Geen geveinsde sympathie! Geen valse glimlach!

At least, you know who you're dealin' with.

Dycore
8 januari 2008, 15:47
Op nationaal niveau geen enkele want zoals ik al eerder zei hooguit 6% in Nederland is Moslim (in heel europa volgens jouw bron 16 miljoen uit 450miljoen (cijfer Eurostat) oftewel 3.5%). Op sommige plaatsen is dat inderdaad meer. 25% is nog geen meerderheid en als dat wel zo zou zijn wat gebeurd er dan?

Dus: op lokaal niveau kunnen er wel degelijk problemen zijn. 25% is niet niets. Vergelijk dat maar eens met het aandeel van de andere partijen. Right: de moslims zijn de sterkste partij in Rotterdam en kunnen dus de onderhandelingen leiden voor de samenstelling van het college.

6% is ook niet niets. Zelfde redering als bovenstaande geldt. Ik sprak ook over problemen binnen 50 �* 100 jaar.
En ik zei dat ze altijd steun kunnen vinden in linkse hoek.
Dat schijn jij precies te vergeten.

Met 6% heb je trouwens al een redelijke invloed in het parlement. Je kan voorstellen doen. Je kan een beslissende rol spelen bij het verwerpen van bepaalde ontwerpen, je kan je stem uitdragen via de media, etc, etc.

Dycore
8 januari 2008, 15:52
Op nationaal niveau geen enkele want zoals ik al eerder zei hooguit 6% in Nederland is Moslim (in heel europa volgens jouw bron 16 miljoen uit 450miljoen (cijfer Eurostat) oftewel 3.5%). Op sommige plaatsen is dat inderdaad meer. 25% is nog geen meerderheid en als dat wel zo zou zijn wat gebeurd er dan?

Dus: op lokaal niveau kunnen er wel degelijk problemen zijn. 25% is niet niets. Vergelijk dat maar eens met het aandeel van de andere partijen. Right: de moslims zijn de sterkste partij in Rotterdam en kunnen dus de onderhandelingen leiden voor de samenstelling van het college.

6% is ook niet niets. Zelfde redering als bovenstaande geldt. Ik sprak ook over problemen binnen 50 �* 100 jaar.
En ik zei dat ze altijd steun kunnen vinden in linkse hoek.
Dat schijn jij precies te vergeten.

Met 6% heb je trouwens al een redelijke invloed in het parlement. Je kan voorstellen doen. Je kan een beslissende rol spelen bij het verwerpen van bepaalde ontwerpen, je kan je stem uitdragen via de media, etc, etc.

Dycore
8 januari 2008, 15:52
Op nationaal niveau geen enkele want zoals ik al eerder zei hooguit 6% in Nederland is Moslim (in heel europa volgens jouw bron 16 miljoen uit 450miljoen (cijfer Eurostat) oftewel 3.5%). Op sommige plaatsen is dat inderdaad meer. 25% is nog geen meerderheid en als dat wel zo zou zijn wat gebeurd er dan?

Dus: op lokaal niveau kunnen er wel degelijk problemen zijn. 25% is niet niets. Vergelijk dat maar eens met het aandeel van de andere partijen. Right: de moslims zijn de sterkste partij in Rotterdam en kunnen dus de onderhandelingen leiden voor de samenstelling van het college.

6% is ook niet niets. Zelfde redering als bovenstaande geldt. Ik sprak ook over problemen binnen 50 �* 100 jaar.
En ik zei dat ze altijd steun kunnen vinden in linkse hoek.
Dat schijn jij precies te vergeten.

Met 6% heb je trouwens al een redelijke invloed in het parlement. Je kan voorstellen doen. Je kan een beslissende rol spelen bij het verwerpen van bepaalde ontwerpen, je kan je stem uitdragen via de media, etc, etc.

Dycore
8 januari 2008, 16:00
Wat ik uit jouw onsamenhangende raaskallerij kan opmaken ben jij bang dat bijvoorbeeld de Sharia ingevoerd zal worden.

Uit die uitspraak kan ik opmaken dat jij compleet geïndoctrineerd bent en dat je bevooroordeeld bent ten aanzien van degenen die kritiek leveren op de islam in Europa.

Neen, ik geloof niet dat de sharia zal ingevoerd worden. Ik geloof wel dat er langzaam meer en meer ongewenste islamitische invloeden in ons bestel zullen sluipen.

Dycore
8 januari 2008, 16:06
Helaas voor de fundamentalistische Moslims uit jouw fantasie is een gemeente raad absoluut niet bevoegd om daar ook maar één stap in die richting te zetten. Verplicht hoofddoekjes dragen gaat tegen het recht op gelijke behandeling in en zoals er al een gemeenteraad komt die daar mee instemt een rechter verwerpt het meteen. Ook in Sint-Joost-Ten-Node is de Sharia niet ingevoegd.

Denk je nu werkelijk dat ik me daar niet van bewust ben? Ik ben toevallig advocaat.

Maar om het even extreem te stellen. Als men zich niet neerlegt bij een rechterlijke uitspraak, wat doe je daar dan aan? Dan ligt het in handen van de uitvoerende macht om die uitspraak af te dwingen. Vraag is dan of ze daar de ballen voor hebben.

Maar het is uiteraard correct dat een college of gemeenteraad geen ingrijpende bevoegdheden heeft. Niettemin, voldoende bevoegdheden om de zaken hier en daar bij te schaven op een wijze die voor traditionele Europeanen onaanvaardbaar is. Dikke pech dan als jij tot die minderheid behoort.

Dycore
8 januari 2008, 16:07
Ten slotte wil ik twee dingen doen. Eerst wil ik je wijzen op jouw eigen bron die zegt, “The Muslim population in Europe is very diverse”. Moslims zijn geen enkel-vormige groep waarvoor je alleen angst moet hebben. Het zijn individuen die net zoveel een afwijkende mening kunnen hebben van elkaar als ik meer dan duidelijk met jouw heb. Dan laat ik je met de gedachte dat in rust de rede komt waar jij op het moment niet toe in staat bent.

Uiteraard. Maar dat verhaaltje geldt in mindere mate voor Europa. Hier vinden de moslims van diverse strekkingen als snel een gemeenschappelijke basis. In confrontatie met de lokale mentaliteit. Ligt toch voor de hand?

Gargamel
8 januari 2008, 16:24
Islam en democratie :jerry::jerry::jerry:

Thorsten
8 januari 2008, 16:26
Dus: op lokaal niveau kunnen er wel degelijk problemen zijn. 25% is niet niets. Vergelijk dat maar eens met het aandeel van de andere partijen. Right: de moslims zijn de sterkste partij in Rotterdam en kunnen dus de onderhandelingen leiden voor de samenstelling van het college.

6% is ook niet niets. Zelfde redering als bovenstaande geldt. Ik sprak ook over problemen binnen 50 �* 100 jaar.
En ik zei dat ze altijd steun kunnen vinden in linkse hoek.
Dat schijn jij precies te vergeten.

Met 6% heb je trouwens al een redelijke invloed in het parlement. Je kan voorstellen doen. Je kan een beslissende rol spelen bij het verwerpen van bepaalde ontwerpen, je kan je stem uitdragen via de media, etc, etc.

Een moslim partij kan voorstellen doen, via de media en andere kanalen meedoen aan het publiek debat en stemmen voor of tegen wetsvoorstellen. Met andere woorden die moslim partij neemt deel als een democratische partij aan een democratisch systeem en jij ziet dat als een probleem?

Het deelnemen van wat voor partij dan ook aan het politieke proces binnen een democratische rechtstaat is een versterking van de democratie niet een bedreiging. Links, in Nederland vooral in de vorm van de PvdA aast sterk op de allochtone kiezer. Juist daarom zal een Moslim partij weinig hulp kunnen krijgen bij links als er daadwerkelijk een partij opstaat die een groot deel van de Moslims aan zich weet te binden, je gaat je concurrenten geen overwinningen toewerpen.

De grootste partij heeft een prominente plaats in de politiek maar meerderheden worden gevormd op basis van consensus. Nogmaals het deelnemen van een moslim partij aan het democratische proces is uit zich zelf niet iets bedreigends. Wat zou het als een Moslim partij de coalitie besprekingen leidt in Rotterdam? Betekend het dat we op het punt staan om de Sharia in te voeren? Natuurlijk niet. Als je een voorbeeld wil kijk dan wat er op dit moment in Turkije gebeurt. Democratische Islamitische partijen hebben daar sinds een aantal jaar zelfs een meerderheid op nationaal niveau. Gebruiken zij die om op slinkse wijze de gehele bevolking te knechten aan een onderdrukkend Islamitisch regime? Nee, wel gebruiken zij die meerderheid om een emancipatie golf in te zetten en discriminerende maatregelen tegen Moslims af te schaffen. Maatregelen die in Westerse landen niet bestaan en dus ook niet afgeschaft hoeven of kunnen worden.

Ten derde malen het deelnemen van Islamitisch democratische partij is geen probleem. Bezopen zaken als het verplicht stellen van hoofddoekjes (waar deze draad mee begon) zullen daar niet uit voort komen. Er is geen reden om bang te zijn, als je het niet eens bent met een stand punt van een andere politieke partij ga je toch ook reageren zoals je hier tegen moslims van leer trekt?

Dycore
8 januari 2008, 16:31
Een moslim partij kan voorstellen doen, via de media en andere kanalen meedoen aan het publiek debat en stemmen voor of tegen wetsvoorstellen. Met andere woorden die moslim partij neemt deel als een democratische partij aan een democratisch systeem en jij ziet dat als een probleem?

Zie jij de toenemende macht van ideologieën waar je absoluut niet mee akkoord kan gaan, dan niet als een probleem?

Dycore
8 januari 2008, 16:37
Als je een voorbeeld wil kijk dan wat er op dit moment in Turkije gebeurt. Democratische Islamitische partijen hebben daar sinds een aantal jaar zelfs een meerderheid op nationaal niveau. Gebruiken zij die om op slinkse wijze de gehele bevolking te knechten aan een onderdrukkend Islamitisch regime? Nee, wel gebruiken zij die meerderheid om een emancipatie golf in te zetten en discriminerende maatregelen tegen Moslims af te schaffen. Maatregelen die in Westerse landen niet bestaan en dus ook niet afgeschaft hoeven of kunnen worden.

Jezus man. Is secularisatie nu al discriminatie? Wat er in Turkije gebeurt ligt voor de hand: de moslims grijpen de macht en zullen hun religieus geïnspireerde waarden zo ver mogelijk doorvoeren. Heeft met logica of nadenken niets te maken. Gaat enkel om wat in het boek staat. Sorry, maar daar pas ik voor.

Dycore
8 januari 2008, 16:39
Gebruiken zij die om op slinkse wijze de gehele bevolking te knechten aan een onderdrukkend Islamitisch regime? Nee, wel gebruiken zij die meerderheid om een emancipatie golf in te zetten en discriminerende maatregelen tegen Moslims af te schaffen.

Tuurlijk niet. Ze hebben er gewillig zelf voor gekozen.

Dycore
8 januari 2008, 16:40
Nee, wel gebruiken zij die meerderheid om een emancipatie golf in te zetten en discriminerende maatregelen tegen Moslims af te schaffen.


Of hoe men met woorden speelt om krampachtig een niet te verantwoorden situatie goed te praten.

Noem eens een paar ideologische stromingen op die u niet nauw bij het hart liggen.

Thorsten, doe uw naam eer aan!

Thorsten
8 januari 2008, 17:12
Zie jij de toenemende macht van ideologieën waar je absoluut niet mee akkoord kan gaan, dan niet als een probleem?

Niet binnen een democratische context. Het is niet dat ik wel wil waar jij bang voor bent, maar ik zie dat niet gebeuren om de redenen die ik al aangegeven heb.

Jezus man. Is secularisatie nu al discriminatie? Wat er in Turkije gebeurt ligt voor de hand: de moslims grijpen de macht en zullen hun religieus geïnspireerde waarden zo ver mogelijk doorvoeren. Heeft met logica of nadenken niets te maken. Gaat enkel om wat in het boek staat. Sorry, maar daar pas ik voor.

In Turkije is onder het mom van secularisatie inderdaad discriminatie institutioneel geworden. Ik weet dat er velen zijn die de huidige ontwikkelingen in Turkije af willen doen als Moslim fundamentalisme maar bij nadere beschouwing is daar weinig tot geen grond voor. Het is een emancipatie strijd die binnen de grenzen van de democratie word uitgestreden. Er is wel fundamentalisme in Turkije maar dat is nationalistisch fundamentalisme en heeft met religie niets te maken.

Of hoe men met woorden speelt om krampachtig een niet te verantwoorden situatie goed te praten.

Noem eens een paar ideologische stromingen op die u niet nauw bij het hart liggen.

Thorsten, doe uw naam eer aan!

Dat zijn er velen. Ik ben al tien jaar lid van de VVD en ben dus Liberaal. Nog voordat Fortuin (overigens geen liberaal) politiek actief was streed ik al tegen het bekrompen socialistische klimaat in Nederland dat debat, en vooral debat over de problemen met immigranten, onmogelijk maakte. Ik ben blij dat dat taboe doorbroken is maar het is nu wel doorgeschoten. Het al bijnaa zover dat elke opmerking die moslims in het bijzonder niet neerzet als achterlijke boemannen word neergesabelt als linkse softheid.

Het beeld dat jij schetst is onrealistische bangmakerij er is geen groots Moslim complot dat de macht probeerd over te nemen in het westen. Er zijn culturele problemen en die zullen in de toekomst nog voor aanvaringen gaan zorgen zoals zij dat nu ook al doen. Daar kan je geheel rechtvaardig positie tegen nemen en dan zul je mij aan je kant zien maar het onzinnige ongefundeerde en ongeinformeerde populisme wat hier word gebezigd staat niet alleen buiten elke realiteit het maakt het oplossen van de problemen die er wel zijn nagenoeg onmogelijk.

willem1940NLD
8 januari 2008, 17:31
Juist omdat het bericht van moslimpartij IDP een hoax is, en er in het verleden al talloze pogingen zijn ondernomen, blijkt al dat het formeren van een goed georganiseerde moslimpartij onmogelijk zal zijn.

Zelfs al zou het lukken een moslimpartij op te richten die een zetel binnenhaalt, dan nog kunnen fundamentalistische moslims daar niet op stemmen. Het is contradictoir aan hun opvatting dat een democratie niet kan. Alleen een 'profeet' met de gave de juiste interpretatie van de Koran te geven kan deze fundi's leiden.Vandaar dat men inmiddels de term "moslim-democratie" (islam-democratie) heeft bedacht.
:twisted:

willem1940NLD
8 januari 2008, 17:44
.... "Enclaves" hebben we in Nederland niet. Doe toch niet zo aan angstzaaierij. Die IDP spreekt zelf van 1 miljoen Moslims in Nederland. Betrouwbaardere cijfers van het CBS noemt 750.000 met andere woorden 4,5 tot hooguit 6% van de Nederlandse bevolking.
Voornamelijk geconcentreerd in de Randstad en nog enige plaatsen boven 50.000 inwoners; Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht op kop.
De immigratie is nagenoeg stop gezet en met natuurlijk aanwas zal het nog wel wat jaartjes duren voordat er een noemenswaardige minderheid in Nederland moslim is.
Droom prettig; de "her"eniging draait op volle toeren.
Dit dan nog zonder rekening te houden met diegene die de Islam verlaten want dat is de reden voor het verschil tussen de twee cijfers, het CBS houdt rekening met mensen die zich Moslim noemen en de IDP rekenend iedereen die uit een Moslim is komen rollen als Moslim voor het leven.
.............
Het aantal apostaten vormt een te verwaarlozen totaal; ten eerste in de "thuislanden" sowieso gevaarlijk tot dodelijk en verder zelfs in Nederland niet geheel gevaarloos en overwegend sociaal isolement inhoudend; IDP rekent echt niet zo slecht.

willem1940NLD
8 januari 2008, 18:43
................. 25% is nog geen meerderheid en als dat wel zo zou zijn wat gebeurd er dan?
25% kan de grootste partij betekenen in een gemeente of regio en nu tel ik nog niet eens "links" direct daarbij op.
........... bang dat bijvoorbeeld de Sharia ingevoerd zal worden. Helaas voor de fundamentalistische Moslims uit jouw fantasie is een gemeente raad absoluut niet bevoegd om daar ook maar één stap in die richting te zetten. Verplicht hoofddoekjes dragen gaat tegen het recht op gelijke behandeling in en zoals er al een gemeenteraad komt die daar mee instemt een rechter verwerpt het meteen. Ook in Sint-Joost-Ten-Node is de Sharia niet ingevoegd.
Frankrijk telt al ettelijke jaren wel degelijk minstens 1 zo'n enclave (Trappes), Canada heeft er enige moeten ontmantelen en het dun bevolkte Australië is heftig verwikkeld in het bestrijden van installatiepogingen.
.......... wil ik je wijzen op jouw eigen bron die zegt, “The Muslim population in Europe is very diverse”. Moslims zijn geen enkel-vormige groep waarvoor je alleen angst moet hebben. Het zijn individuen die net zoveel een afwijkende mening kunnen hebben van elkaar als ik meer dan duidelijk met jouw heb. Dan laat ik je met de gedachte dat in rust de rede komt waar jij op het moment niet toe in staat bent.Er bestaan geen moslims, hoe "divers" ook, die tégen sharia zijn.

willem1940NLD
8 januari 2008, 19:02
..........In Turkije is onder het mom van secularisatie inderdaad discriminatie institutioneel geworden. Ik weet dat er velen zijn die de huidige ontwikkelingen in Turkije af willen doen als Moslim fundamentalisme maar bij nadere beschouwing is daar weinig tot geen grond voor. Het is een emancipatie strijd die binnen de grenzen van de democratie word uitgestreden. Er is wel fundamentalisme in Turkije maar dat is nationalistisch fundamentalisme en heeft met religie niets te maken.
Lees maar eens aandachtig het levensverhaal van fundamentalist Recep Tayyip Erdo'gan waarvoor wetten opzij moesten om hem vers uit de bajes tot premier te kunnen kiezen en wiens partij nog steeds en opnieuw daar aan de macht is.
..... Ik ben al tien jaar lid van de VVD en ben dus Liberaal .
Ik vermoed "dus" dat jij dit liegt.
..........er is geen groots Moslim complot dat de macht probeerd over te nemen .............Het wordt tijd dat je eens de koran leest en serieus neemt, inclusief de uitspraken van prominente moslims zelf.

circe
8 januari 2008, 19:14
..........er is geen groots Moslim complot dat de macht probeerd over te nemen .............

Laat me raden... citaat van Chamberlain???

djimi
8 januari 2008, 23:14
...maakt het oplossen van de problemen die er wel zijn nagenoeg onmogelijk.




Wat m.i. ook de bedoeling is.

Want eenmaal de problemen opgelost, is een Unique Selling Proposal niet langer bruikbaar,

en laat het nu net één van de meest lucratieve USP's ooit zijn :roll:.

Dycore
9 januari 2008, 13:23
Niet binnen een democratische context. Het is niet dat ik wel wil waar jij bang voor bent, maar ik zie dat niet gebeuren om de redenen die ik al aangegeven heb.

Dus als het Vlaams Blok morgen de regering samenstelt, dan stoort jou dat niet? Dan zal je daar niets tegen ondernemen, maar je braaf aansluiten bij de wil van de meerderheid?

Kijk, je mag het voor mijn part blijven opnemen voor de moslims. Blijkbaar voelt uw psyche zich daartoe verplicht.

Ik zeg nergens dat het recht om deel te nemen aan de politieke democratie, niet voor de moslims zou gelden. Ik heb nergens gepleit voor een verbod van de partij.

Ik zeg enkel dat ik niet akkoord ga met hun verfoeilijke ideologie en dat ik ze liever zie verdwijnen dan hun macht zien toenemen.

Democratie is overigens een uiterest flexibel begrip dat op talloze wijzen in de praktijk gezet kan worden. Je kan er aan twijfelen of ons systeem in wezen wel zo democratisch is als het beweert te zijn.

Als het volk op democratische wijze de democratie ondergraaft, zal ik me daar niet tegen verzetten indien ik me kan vinden in de heersende ideologie.

Voor mij is vooruitgang, welvaart, stabiliteit ed, dus belangrijker dan democratie op zich.

U ziet de toenemende macht van de islam in Europa niet? U moet wel blind zijn...

Dycore
9 januari 2008, 13:26
In Turkije is onder het mom van secularisatie inderdaad discriminatie institutioneel geworden. Ik weet dat er velen zijn die de huidige ontwikkelingen in Turkije af willen doen als Moslim fundamentalisme maar bij nadere beschouwing is daar weinig tot geen grond voor. Het is een emancipatie strijd die binnen de grenzen van de democratie word uitgestreden. Er is wel fundamentalisme in Turkije maar dat is nationalistisch fundamentalisme en heeft met religie niets te maken.

Wat is volgens jou discriminatie?

De regels die in Turkijke gelden zijn op exact dezelfde wijze toepasselijk op moslims, anders-gelovigen en niet-gelovigen.

Moslims gaan echter niet akkoord met die regels omdat ze op sommige vlakken tegen hun godsdienst ingaan.

Dus is het discriminatie?

Iedere regel die niet in lijn is met de islam is discriminatie?

Wat is volgens jou discriminatie?

Turkije was een seculiere staat waar iedere gelovige vrij zijn godsdienst l-kon beleven, zolang hij dit niet binnen staatsverband uitte. Nu is Turkije richting islamitische staat aan het gaan. Thorsten ziet geen problemen. Nochtans beweert hij liberaal te zijn. Volgens mij denkt hij dat 'liberaal', betekent dat alles en iedereen z'n gangetje moet gaan en dat zo alle problemen in de wereld opgelost worden.

Dycore
9 januari 2008, 13:30
Dat zijn er velen. Ik ben al tien jaar lid van de VVD en ben dus Liberaal. Nog voordat Fortuin (overigens geen liberaal) politiek actief was streed ik al tegen het bekrompen socialistische klimaat in Nederland dat debat, en vooral debat over de problemen met immigranten, onmogelijk maakte. Ik ben blij dat dat taboe doorbroken is maar het is nu wel doorgeschoten. Het al bijnaa zover dat elke opmerking die moslims in het bijzonder niet neerzet als achterlijke boemannen word neergesabelt als linkse softheid.

Het beeld dat jij schetst is onrealistische bangmakerij er is geen groots Moslim complot dat de macht probeerd over te nemen in het westen. Er zijn culturele problemen en die zullen in de toekomst nog voor aanvaringen gaan zorgen zoals zij dat nu ook al doen. Daar kan je geheel rechtvaardig positie tegen nemen en dan zul je mij aan je kant zien maar het onzinnige ongefundeerde en ongeinformeerde populisme wat hier word gebezigd staat niet alleen buiten elke realiteit het maakt het oplossen van de problemen die er wel zijn nagenoeg onmogelijk.

Ach, ach. Waar spreek ik over complotten? Ben je zeker dat je alle kritiek op de islam niet op één hoop smijt? Kan je nog nuanceren?

Uiteraard is er geen sprake van een complot. De toenemende macht van de islam gebeurt op spontane wijze. De Westerse reactie daarop is even spontaan. Da's ook geen complot.

Culturen zijn doorheen de geschiedenis inderdaad vaak in aanvaring gekomen. Soms is de situatie echter uit de hand gelopen. Je kent je geschiedenis toch? Willen we dat opnieuw meemaken, of gaan we de toestand controleren nu we nog de kans hebben?

Zij de de geschiedenis niet begrijpen, zijn gedoemd ze te herbeleven.