Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 januari 2008, 22:33   #1
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard Islamitische politieke partij wil hoofddoek in openbare gebouwen verplichten in NL

Citaat:
Er wordt een politieke partij opgericht op islamitische grondslag. De naam van de partij wordt Islamitisch Democratische partij (IDP). De IDP stelt in een verklaring 'een echte Nederlandse politieke partij te zijn' en de grondwet te erkennen.
De IPD wil in de Tweede Kamer een politiek weerwoord geven tegen ‘anti-islamitische geluiden van PVV leider Geert Wilders'. Op termijn streeft de IDP ernaar langs politieke weg wetgeving aan te passen aan islamitische normen en waarden. De IDP roept de overheid op om de hoofddoek in openbare gebouwen en functies verplicht te stellen.
Volgens de IDP is er een groot politiek vacuüm doordat een miljoen Nederlandse moslims niet kunnen stemmen op een islamitisch georiënteerde partij. De IDP wil dit electoraat een politieke stem geven. Bij de laatste verkiezingen deed de partij Islam Democraten (ID) mee.
http://www.staatscourant.nl/staatsco...t.asp?ID=13600

Het sluipend gif van de islamisering begint ons buurland, ooit het walhalla van de verrijkende multiculturaliteit, zuur op te breken.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:36   #2
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
http://www.staatscourant.nl/staatsco...t.asp?ID=13600

Het sluipend gif van de islamisering begint ons buurland, ooit het walhalla van de verrijkende multiculturaliteit, zuur op te breken.

Welk sluipend gif?
Alsof dat een werkelijke bedreiging is :')
Als die mannen een partij willen oprichten dat ze het doen.
De kans dat ze ooit verkozen raken is nihil en dat zoiets erdoor komt nog kleiner.
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:37   #3
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Wat is de IDP?

De Islamitisch Democratische Partij (IDP) is momenteel in oprichting, en zal de eerste politieke partij in Nederland zijn die op Islamitische leest geschoeid is. De standpunten van de IDP zijn gebaseerd op de Koran. De IDP is ervan overtuigd dat Allah alle eer behoort toe te komen en dat de waarden en normen zoals in de Koran opgetekend goed zijn voor iedereen.

Wat is het doel van de IDP?

De IDP streeft naar wetgeving in overeenstemming met de waarden en normen in de Koran en de Haddith. De IDP onderschrijft daarbij dat concentratie van macht ongewenst is. Ze streeft naar een democratisch systeem met een organisch kiesrecht waarbij de klassieke driedeling van de macht behouden blijft.

Wat betekent dat?

Dat betekend dat de Koran, het Woord van Allah, de basis is van waaruit politieke standpunten worden bepaald en discussies gevoerd. Nu staat in de Koran niet alles. We kunnen bijvoorbeeld niets lezen over de Europese Economische Unie en de bijbehorende handelsverdragen. Toch wil de IDP juist ook in deze kwesties een standpunt innemen vanuit een Islamitisch perspectief.
U vindt hier ons beginselverklaring.
Het partij program is op dit moment nog in ontwikkeling.

Waarom een Islamitische politieke partij

De direct aanleiding voor het oprichten van de IPD zijn de recente plannen van PVV leider Geert Wilders om voor een voor moslims kwetsende film te gaan vertonen. De IDP wil in de Tweede Kamer zelf een Islamtisch tegengeluid kunnen laten horen.
http://islamitischdemocratischepartij.org/


Waar is dat vermeende respect voor scheiding tussen moskee en staat waar de progressieve moslimsknuffelaars hun mond van vol hebben?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:46   #4
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

Zelfs je link bevestigt dit:

Citaat:
Waarom een Islamitische politieke partij

De direct aanleiding voor het oprichten van de IPD zijn de recente plannen van PVV leider Geert Wilders om voor een voor moslims kwetsende film te gaan vertonen. De IDP wil in de Tweede Kamer zelf een Islamtisch tegengeluid kunnen laten horen.

Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 4 januari 2008 om 22:46.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:49   #5
Hashiwokakero
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 november 2007
Berichten: 3.209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

Zelfs je link bevestigt dit:
En DIT project zal dan weer stemmen naar blondhoofd laten lopen.
Hashiwokakero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:50   #6
Babylonia
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Berichten: 1.605
Standaard

Bennazir Bhutto noemde het de creatie van het Frankenstein Monster
Moderne islamieten maken zich zorgen over de extremisten binnne hun bevolkingsgroep. Zij houden ook van hun kinderen.
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:53   #7
Vuyschthaemert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 juni 2007
Berichten: 351
Standaard

De naam van die partij bevat al een onmogelijkheid: democratie en islam zijn onmogelijk met elkaar te verenigen.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:53   #8
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
De naam van die partij bevat al een onmogelijkheid: democratie en islam zijn onmogelijk met elkaar te verenigen.
zucht
echt zucht
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:58   #9
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Het moest er eens van komen... Al dat gevit (of 'gekak') op de islam werkt natuurlijk averechts.

Zelfs je link bevestigt dit:

Ze hebben de film nog niet gezien en daveren al van angst?

Wat hebben moslims te vrezen als ze een zuiver geweten hebben en ervan overtuigd zijn dat de koran een eerbaar boek is?

Zijn ze zo bang dat de haat-en geweldverzen van de koran in de picture zullen worden gezet? Zijn ze zo bang dat het islamitisch sexisme, apartheidsdenken en hopeloos baarbaarse en achterhaalde praktijken zoals voorgeschreven door de koran letterlijk in de picture worden gezet?
Moeten die dan verzwegen worden Huh-uh? En, waarom?

Je reactie bevestigt precies wat iedereen intussen al weet : moslims verdragen geen islamkritische geluiden. Liever dan een schuchtere poging tot het verlichtingsdenken te ondernemen, gaan ze het debat uit de weg, en vervallen in radicalisering en/of geweld.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 22:59   #10
Vuyschthaemert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 juni 2007
Berichten: 351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
zucht
echt zucht
Dat kun je wel zeggen ja. Ik moet ook telkens zuchten als er weer eens een poging wordt gedaan om de sharia stukje bij beetje in te voeren.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:01   #11
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Welk sluipend gif?
Alsof dat een werkelijke bedreiging is :')
Als die mannen een partij willen oprichten dat ze het doen.
De kans dat ze ooit verkozen raken is nihil en dat zoiets erdoor komt nog kleiner.
Keep dreaming.
Of beter : bekijk de demografische evolutie eens in NL.
In sommige steden vormt de allahtone bevolking al bijna een meerderheid.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:04   #12
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Keep dreaming.
Of beter : bekijk de demografische evolutie eens in NL.
In sommige steden vormt de allahtone bevolking al bijna een meerderheid.
En dan?
Denk jij nu echt dat alle allochtonen zo radicaal zijn?
Alsof ze allemaal plotseling op 1 partij gaan stemmen :')

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Dat kun je wel zeggen ja. Ik moet ook telkens zuchten als er weer eens een poging wordt gedaan om de sharia stukje bij beetje in te voeren.
Talk about tunnelvisie.
Islam =/= aan slecht hoor
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:08   #13
Vuyschthaemert
Banneling
 
 
Geregistreerd: 3 juni 2007
Berichten: 351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
Islam =/= aan slecht hoor
Gelukkig begrijp jij dus ook dat de islam door en door slecht is.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:08   #14
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
En dan?
Denk jij nu echt dat alle allochtonen zo radicaal zijn?
Alsof ze allemaal plotseling op 1 partij gaan stemmen :')

Niet allemaal, maar genoeg om de Nederlandse samenleving te destabiliseren (voor zover ze daar al niet in grote mate in geslaagd zijn).

Overigens onderschat ik het islamitische broederschap niet.
De "gematigde" moslims blijven onverdroten hun extremistische broeders steunen, in alle omstandigheden. Uiteindelijk hebben ze allemaal hun steentje bij te dragen aan de realisatie van de grote Umma.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:09   #15
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ze hebben de film nog niet gezien en daveren al van angst?

Wat hebben moslims te vrezen als ze een zuiver geweten hebben en ervan overtuigd zijn dat de koran een eerbaar boek is?

Zijn ze zo bang dat de haat-en geweldverzen van de koran in de picture zullen worden gezet? Zijn ze zo bang dat het islamitisch sexisme, apartheidsdenken en hopeloos baarbaarse en achterhaalde praktijken zoals voorgeschreven door de koran letterlijk in de picture worden gezet?
Moeten die dan verzwegen worden Huh-uh? En, waarom?

Je reactie bevestigt precies wat iedereen intussen al weet : moslims verdragen geen islamkritische geluiden. Liever dan een schuchtere poging tot het verlichtingsdenken te ondernemen, gaan ze het debat uit de weg, en vervallen in radicalisering en/of geweld.


Wel Uh-Huh?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:14   #16
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Ze hebben de film nog niet gezien en daveren al van angst?

Wat hebben moslims te vrezen als ze een zuiver geweten hebben en ervan overtuigd zijn dat de koran een eerbaar boek is?

Zijn ze zo bang dat de haat-en geweldverzen van de koran in de picture zullen worden gezet? Zijn ze zo bang dat het islamitisch sexisme, apartheidsdenken en hopeloos baarbaarse en achterhaalde praktijken zoals voorgeschreven door de koran letterlijk in de picture worden gezet?
Moeten die dan verzwegen worden Huh-uh? En, waarom?

Je reactie bevestigt precies wat iedereen intussen al weet : moslims verdragen geen islamkritische geluiden. Liever dan een schuchtere poging tot het verlichtingsdenken te ondernemen, gaan ze het debat uit de weg, en vervallen in radicalisering en/of geweld.
Ben je nu echt zo dom om niet te beseffen dat die partij niet enkel vanwege 'een film' wordt opgericht, maar om over het algemeen een anti-beweging te vormen t.o.v. Wilders en zijn partij?

Er moet m.i. trouwens helemaal niets 'verzwegen' worden en blijkbaar ben jij diegene die uit angst een partij als de IDP, zelfs noch voor ze van de grond is gekomen, het zwijgen wil opleggen. Dus hou eens op met steeds van die demente onzin uit te kramen...
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:20   #17
the_special_one
Provinciaal Statenlid
 
the_special_one's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2007
Locatie: Dwingeland overheid
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuyschthaemert Bekijk bericht
Gelukkig begrijp jij dus ook dat de islam door en door slecht is.
again
zucht
ik zei dus niet gelijk aan?
En op wat baseer je dat idiote ideetje eigelijk?


[quote=Online;3188601]
Citaat:


Niet allemaal, maar genoeg om de Nederlandse samenleving te destabiliseren (voor zover ze daar al niet in grote mate in geslaagd zijn).

Overigens onderschat ik het islamitische broederschap niet.
De "gematigde" moslims blijven onverdroten hun extremistische broeders steunen, in alle omstandigheden. Uiteindelijk hebben ze allemaal hun steentje bij te dragen aan de realisatie van de grote Umma.
en is heel dat bewerinkje eigelijk op iets gebaseerd?
Weet jij dat die hun broeders door dik en dun zullen steunen of denk je dat gewoon maar?
En wat de samenleving daar destabiliseren? :')
voorbeelden graag
__________________
Ooit vroeg iemand me: "vertel me, wat is nu sociaal zijn?"
Ik antwoordde hem: "liberaal zijn"
the_special_one is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:25   #18
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ben je nu echt zo dom om niet te beseffen dat die partij niet enkel vanwege 'een film' wordt opgericht, maar om over het algemeen een anti-beweging te vormen t.o.v. Wilders en zijn partij?
En waarom voelen ze zich geroepen om een tegenpartij op te richten?
Kwetst de waarheid die Wilders bloot legt soms te hard?

Ik ben alvast niet zo dom om op te merken dat je angstvallig de vragen vermijdt die ik stelde. Blijkbaar ben je in het zelfde bedje ziek als je NL broedervolk ....

Citaat:
Er moet m.i. trouwens helemaal niets 'verzwegen' worden en blijkbaar ben jij diegene die uit angst een partij als de IDP, zelfs noch voor ze van de grond is gekomen, het zwijgen wil opleggen. Dus hou eens op met steeds van die demente onzin uit te kramen...

Waar stelde ik dat die nieuwe partij het zwijgen moet opgelegd worden? Wil je dat even quoten aub.
Ik maakte gewoon een vaststelling : dat het sluipend gif van de islamisering NL zuur begint op te breken.
Vrijheid van meningsuiting, heb je daar zo'n probleem mee?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:26   #19
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Ben je nu echt zo dom om niet te beseffen dat die partij niet enkel vanwege 'een film' wordt opgericht, maar om over het algemeen een anti-beweging te vormen t.o.v. Wilders en zijn partij?
En waarom voelen ze zich geroepen om een tegenpartij op te richten?
Kwetst de waarheid die Wilders bloot legt soms te hard?

Ik ben alvast niet zo dom om op te merken dat je angstvallig de vragen vermijdt die ik stelde. Blijkbaar ben je in het zelfde bedje ziek als je NL broedervolk ....

Citaat:
Er moet m.i. trouwens helemaal niets 'verzwegen' worden en blijkbaar ben jij diegene die uit angst een partij als de IDP, zelfs noch voor ze van de grond is gekomen, het zwijgen wil opleggen. Dus hou eens op met steeds van die demente onzin uit te kramen...

Waar stelde ik dat die nieuwe partij het zwijgen moet opgelegd worden? Wil je dat even quoten aub.
Ik maakte gewoon een vaststelling : dat het sluipend gif van de islamisering NL zuur begint op te breken.
Vrijheid van meningsuiting, heb je daar zo'n probleem mee?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2008, 23:32   #20
Online
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Berichten: 8.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_special_one Bekijk bericht
en is heel dat bewerinkje eigelijk op iets gebaseerd?
Weet jij dat die hun broeders door dik en dun zullen steunen of denk je dat gewoon maar?
Ik herinner me maandenlange massale protestmanifestaties worldwide toen Bush zijn oorlogsplannen bekend maakte. Maar ondanks de dagelijkse moordaanslagen door moslimterroristen waar ook ter wereld, ondanks de dagelijkse afslachtpartijen tussen islamitische jihadi's onderling in Irak, kan ik me niet één maasabetoging herinneren waar moslims betogen tegen het geweld dat in naam van hun religie dagelijks wordt gepleegd.
Jij wel?


Citaat:
En wat de samenleving daar destabiliseren? :')
voorbeelden graag
De knievallen voor de islam zijn al meer dan merkbaar in Europa. Trek gewoon je oogjes eens open.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be